Faal - "Abhorrence-Salvation" uit op Ván Records

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8426
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Faal - "Abhorrence-Salvation" uit op Ván Records

Bericht door AmnesJAn » vr okt 24, 2008 1:13 am

Afbeelding

Even wat schaamteloze zelfpromotie. Gewoon, omdat het kan.

Zaterdag is ons debuutalbum "Abhorrence-Salvation" voor het eerst verkrijgbaar tijdens de Dutch Doom Day. De officiële release is 14 november, maar omdat de DDD toch een speciaal evenement is, is hij dan al te verkrijgen.

De tracklist:
1. 00.00
2. In My Final Hour Of Grief
3. The Scent Of Withered Flowers
4. Perpetual Solitude

Vier nummers lijkt niet veel, maar het is toch 45 minuten aan muziek.

We maken doom metal met black metal en postrock invloeden, maar genoeg geluld... luisterproeven vind je op www.myspace.com/faaldoom
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » vr okt 24, 2008 9:51 am

Ik ga hem zaterdag uiteraard aanschaffen. Werd verdorie tijd dat ie uitkwam ;-)
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » vr okt 24, 2008 10:26 am

Gaaf!
00:00 heb ik al grijs gedraait op mijn mp3 speler.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr okt 24, 2008 11:38 am

Neem voor mij natuurlijk ook maar een exemplaar mee ;)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » vr okt 24, 2008 11:57 am

Ik ben er alleen zondag want zaterdag moet ik werken. Is hij dan ook nog ergens te koop? :P
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » vr okt 24, 2008 4:09 pm

ik ben zoiezo beide dagen aanwezig op DDD, dus het moet vast lukken om zondag een exemplaar voor je mee te nemen.

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Bericht door sammath » vr okt 24, 2008 4:44 pm

erg dreigend geluid, geweldig. vette grunt trouwens
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » vr okt 24, 2008 6:35 pm

Zo, zeker goed dit.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8426
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » vr okt 24, 2008 9:18 pm

En er zijn shirts:

Afbeelding
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16553
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » vr okt 24, 2008 11:17 pm

Gaaf shirt.
Heus.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » za okt 25, 2008 12:33 am

Shirt is net als de muziek erg cool. Welke maten zijnze aanwezig? Hopelijk ook xxl om een dikke buik als die van mij te kunnen voorzien. Dit is een shirt dat ik ook nar werk aankan.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8426
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » za okt 25, 2008 12:42 am

M, L en XL.
לֹא אעבוד

Björn
Berichten: 562
Lid geworden op: wo jul 13, 2005 12:49 am
Locatie: Hilversum

Bericht door Björn » za okt 25, 2008 2:33 am

Niet verkeerd dit.

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » za okt 25, 2008 5:46 pm

NIBDEM schreef:ik ben zoiezo beide dagen aanwezig op DDD, dus het moet vast lukken om zondag een exemplaar voor je mee te nemen.
Mooi. Leg er maar eentje apart dan :)
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » za okt 25, 2008 8:54 pm

Is er ook een torrent van Abhorrence-Salvation dat ik even kan downloaden..? Ik wil het eerst wel kritsch beluisteren, natuurlijk, voordat ik hem aanschaf.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » za okt 25, 2008 8:56 pm

Black No.1 schreef:Is er ook een torrent van Abhorrence-Salvation dat ik even kan downloaden..? Ik wil het eerst wel kritsch beluisteren, natuurlijk, voordat ik hem aanschaf.
heheheheh

Je doet het er hem gewoon om hè?
Hoegaarden or die!

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » za okt 25, 2008 8:58 pm

Black No.1 schreef:Is er ook een torrent van Abhorrence-Salvation dat ik even kan downloaden..? Ik wil het eerst wel kritsch beluisteren, natuurlijk, voordat ik hem aanschaf.
Ja, of je luistert even op hun myspace.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » za okt 25, 2008 9:01 pm

Poggwyd schreef:[..]


heheheheh

Je doet het er hem gewoon om hè?
Misschien.. :twisted:
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » za okt 25, 2008 9:04 pm

Maar even serieus, waar is ie precies te verkrijgen na de 14de van november? ..want ik zal niet aanwezig zijn met DDD, helaas.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » za okt 25, 2008 9:09 pm

Black No.1 schreef:Maar even serieus, waar is ie precies te verkrijgen na de 14de van november? ..want ik zal niet aanwezig zijn met DDD, helaas.
Van Leest... ;)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » za okt 25, 2008 10:13 pm

Yeah right.. :P
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » za okt 25, 2008 11:51 pm

Black No.1 schreef:Is er ook een torrent van Abhorrence-Salvation dat ik even kan downloaden..? Ik wil het eerst wel kritsch beluisteren, natuurlijk, voordat ik hem aanschaf.
Volgend jaar bij: "the best of 2008".
Duh.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

demetalband
Berichten: 222
Lid geworden op: ma okt 02, 2006 6:20 pm
Locatie: Belgie

Bericht door demetalband » zo okt 26, 2008 10:59 am

Verkoop van de cd loopt al heel erg lekker! Gisterenavond al 25 verkocht, en een shirt of 5!

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » zo okt 26, 2008 12:16 pm

demetalband schreef:Verkoop van de cd loopt al heel erg lekker! Gisterenavond al 25 verkocht, en een shirt of 5!
Hoeveel zijn er gedrukt?

En nog belangrijker: Kan ik dat schijfje ook krijgen bij de lokale Metalzone?

Ik had toevallig Faal een paar weken terug bij mijn luistertips gezet: link
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8426
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » zo okt 26, 2008 12:28 pm

number_17 schreef:[..]
Hoeveel zijn er gedrukt?

En nog belangrijker: Kan ik dat schijfje ook krijgen bij de lokale Metalzone?

Ik had toevallig Faal een paar weken terug bij mijn luistertips gezet: link
Thanks van die luistertip, erg gaaf. :)

Of hij bij de metalzone te verkrijgen is weet ik niet, maar hij zal sowieso via verschillende distro's te verkrijgen zijn na de officiële release.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » zo okt 26, 2008 12:44 pm

Ok dan zie ik wel waar ik hem haal :)
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
RDV
Berichten: 1405
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:38 pm

Bericht door RDV » zo okt 26, 2008 7:43 pm

Echt een van de gaafste band namen ooit.

De muziek mag er ook wezen!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8426
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » wo okt 29, 2008 7:50 pm

En de eerste review is binnen:

FAAL - Abhorrence-Salvation
Doom Metal
Label/Kontakt: Wod Ván
4 Songs (45:27)

FAAL spielen ihre Musik nicht einfach, sie zelebrieren sie. Zelebrieren und ritualisieren. Denn ein Ritual, das ist es, was FAAL mit "Abhorrence-Salvation" tatsächlich abliefern. Ein Ritual bis aufs äußerste zelebrierter Langsamkeit und Verzweiflung. FAALs Musik ist nicht gespielt, sondern instrumentalisiert: zum Aufschrei, zum Nach-außen-stülpen des innersten Selbst und der tiefsten Abgründe der menschlichen Seele.

Klingt erst mal herrlich bis abscheulich pathetisch, ist aber tatsächlich eine passende Beschreibung von dem, was FAAL auf "Abhorrence-Salvation" tun. Die musikalischen Grundlagen sind dabei recht schnell erklärt: Die Band spielt verzweifelten Doom Metal, der sehr stark ans blackmetallische angelehnt ist. Ganz selten finden sich in den Gitarrenläufen Ausflüge ins Progressive - dabei kommt die Band allerdings nicht zu weit von ihrem düsteren Weg ab. Teilweise geht FAAL wohl auch schon in den Funeral Doom, so extrem wie etwa ESOTERIC oder SKEPTICISM ist die Band allerdings nicht im Ansatz. Spontan werden Erinnerungen an die ganz frühen ANATHEMA ("Serenades", "The Silent Enigma" nur partiell) und MY DYING BRIDE wach. Eine moderne Kombo, die ihren Kopf für Vergleiche herhalten muss, ist wohl auch MOURNING BELOVETH. Damit sind die wesentlichen Elemente schon klar: langsame, langgezoge, über die Dauer zelebrierte Riffs, die teilweise tonnenschwer, teilweise bittersüß jaulend aus den Boxen tönen, langsames, bedachtes Drumming, das sehr im Hintergrund steht und tiefe Growls, die scheinbar mit der Masse der Gitarrenwände und Drumschläge verschmelzen. Sphärische Synthesizerklänge, die die Bezeichnung Klangteppich wirklich verdienen, runden den Sound hier und da ab.
Die Masse ist homogen: kein Part sticht hervor, drängt sich unangenehm in den Vordergrund. Das ist nicht nur gelungen, das ist begrüßenswert. Nicht zuletzt dürfte das auch am Sound liegen. Der hat den Undergroundcharme, wirkt ein wenig dreckig und damit im Falle von "Abhorrence-Salvation" genau so, wie es sein soll. Zwar kann von kristallklarem und völlig ausgeglichenem Sound keine Rede sein, dafür drückt die Produktion mit der nötigen Schwere auf den Hörer und unterstützt damit die Musik in ihrem wesentlichen Element der Verzweiflung. So differenziert dass kein Instrument untergeht, ist der Sound übrigens auch.

Auch wenn die Musik ihre Langsamkeit im Grunde betont und die einzelnen Parts als Stilmittel der Verzweiflung oft auf langes Wiederholen setzen: Es kommen weder Langeweile noch Monotonie auf. Zudem wissen FAAL ein weiteres Stilmittel einzusetzen: Höhepunkte. Die sind nicht künstlich platziert, sondern kommen dann auf, wenn sie sinnvoll sind. Da verdichten sich die Klänge, die Gitarren steigern sich in ihrem Bedrücken, das Schlagzeug wird schneller, die Vocals verzweifelter - und der Hörer begeisterter. Zu Raserei lässt die Band sich natürlich nicht verleiten, das wäre allerdings auch völlig fehl am Platze. Man gibt sich damit zufrieden, die Atmosphäre auf den Gipfel zu treiben, den ganzen Klang zu steigern, die Maschen dichter zu weben.

"Abhorrence-Salvation" ist ein Album, das den meisten Doomstern viel Freude (bzw. Schmerz) bereiten dürfte. Wer auf diese Form eines musikalischen Rituals steht, der kann mit FAAL eigentlich nichts falsch machen. Die Scheibe ist zwar noch nicht der ganz große Wurf, aber auf jeden Fall ein wirklich gutes Album.

Punkte: 7/10
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » wo okt 29, 2008 8:53 pm

Hij draait sinds zaterdag geregeld rondjes in de cd-speler en wordt per luisterbeurt beter. Een groeiertje en aanrader. Al vind ik julie live nog net iets overtuigender en meer bite hebben.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » wo okt 29, 2008 8:55 pm

Zo! Klinkt erg lekker.
Was erg nieuwsgierig geworden naar aanleiding van de foto's die je gepost had. Ik moet zeggen, klinkt prima en ga zo door! :D
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8426
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » vr okt 31, 2008 12:02 am

Bedankt voor de gave reacties. :)

30 November spelen we nog met Isole in de Little Devil in Tilburg
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » di nov 04, 2008 6:13 pm

2 nieuwe Faal nummers (samples van +/- 4 minuten) zijn te beluisteren via:
www.myspace.com/faaldoom

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8426
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » wo nov 12, 2008 2:07 am

Nieuwe reviews:

Metalfan.nl

Faal - Abhorrence-Salvation

Jaar van release: 2008
Label: Ván

Met Faal heeft Nederland er een jonge, veelbelovende (funeral) doom band bij. Hoewel de band in 2005 is opgericht, lijkt 2008 het doorbraakjaar te worden, met een deal met het gerenommeerde undergroundlabel Ván (dat zich normaliter meer op black metal richt) op zak en het debuutalbum Abhorrence-Salvation in de winkels. Niet bij de plaatselijke Free Record Shop natuurlijk, dat moge duidelijk zijn, maar via de betere mailorder zal dit mooi vormgegeven album zeker te vinden zijn.

Loont het zich dan ook om dit album in huis te halen? Wie de band tijdens de Dutch Doom Days aan het werk heeft gezien, weet dat het qua zang en composities wel goed zit bij Faal. Op het debuutalbum staan vier nummers, die in totaal ruim drie kwartier klokken. Geen muziek om even snel tussendoor te luisteren dus, maar een album waar je echt eens even goed voor moet gaan zitten. De band neemt ruim de tijd om de nummers op te bouwen en uit te werken, zoals met name In My Final Hour Of Grief goed laat horen. Toch vind ik de relatief korte opener 00:00 het beste nummer van dit album. De riff waarmee dat nummer opent, blijft dagenlang door het hoofd van de luisteraar spoken en bovendien komt de diepe grunt van zanger Jan Bieseman hier het beste tot zijn recht. Ook de afsluiter Perpetual Solitude steekt na enkele luisterbeurten boven de overige nummers uit, vanwege de herhaaldelijk terugkerende, fragiel klinkende keyboardlijn, die van een ontwapenende schoonheid is. Simpel, maar effectief!

Er zijn echter ook nog enkele kanttekeningen te maken. Zo mocht de zang nog wel wat prominenter in de mix vertegenwoordigd worden. Met name in het nummer In My Final Hour Of Grief doet dat enigszins afbreuk. Verder klinkt de productie nog niet ideaal. Wat mij betreft hadden met name de gitaren nog wel wat zwaarder en logger mogen klinken. Nu galmt het geheel nog een beetje, waardoor Faal op dit album niet zo zwaar en overdonderend klinkt als live het geval is.

Dat zijn echter ook kanttekeningen die vrijwel onvermijdelijk zijn voor een jonge band. Muzikaal gezien zit het gelukkig allemaal prima in elkaar. Met name het melodieuze gitaarspel klinkt zeer overtuigend. Abhorrence-Salvation is dan ook een overtuigend debuutalbum geworden. Als de band op deze voet doorgaat en bij het volgende album voor een écht vette productie zorgt, zou dat wel eens een topper in het genre kunnen worden. Wie niet heel veel geeft om een zware productie, mag gerust vijf punten bij het onderstaande cijfer optellen.

Tracklist:
1. 00.00
2. In my Final Hour of Grief
3. The Scent of Withered Flowers
4. Perpetual Solitude

Score: 77 / 100


Bloodchamber.de

In der Vergangenheit bahnten sich diverse Veröffentlichungen holländischer Bands den Weg in meine Burg, zumeist Krach Combos aus dem Bereich Grind- und Hardcore. Diesmal haben wir es mit einem Album von der entgegen gesetzten Seite des Metaluniversums zu tun, denn FAAL haben sich dem Doom Metal verschrieben.

Bei „Abhorrence-Salvation“ handelt es sich um das Debüt des niederländischen Sixpacks, und jenes wartet mit einer erstaunlichen Qualität auf. Hierauf, da muss man dem Labelinfo wirklich zustimmen, werden all die Dinge vereint, die schon Bands wie ANATHEMA oder MY DYING BRIDE Anfang der Neunziger Jahre richtig gemacht haben: tonnenschwere Gitarrensäulen bauen sich vor dem Hörer auf, lassen ihm zwischendurch immer wieder Zeit zum durchatmen um für einen kurzen Moment so etwas wie Hoffnung aufkeimen zu lassen, nur damit der anschließende Sturz in noch tiefere Pein um so länger anhaltend und tiefer ist. Hohe Geschwindigkeiten sind genauso wenig willkommen wie helle Sonnenstrahlen oder auch nur der leiseste Anflug von Fröhlichkeit. Mit jeder neu angeschlagenen Note wirst du dir deiner eigenen Unzulänglichkeit bewusst und ganz allmählich beginnt sich die Schlinge um deinen Hals immer enger zu schnüren, anfangs ohne dass du es merkst. Als es dann keinen Ausweg mehr gibt hoffst du nur noch, dass der verdammte Stuhl unter dir endlich wegkippt oder zusammenbricht.

FAAL gehen auf ihrem Erstling sehr geradlinig vor, was den ein oder anderen, der selbst im Doom Metal noch progressive Strukturen erwartet möglicherweise abschrecken könnte. In meinen Augen ist das jedoch wenn überhaupt dann nur ein marginaler Kritikpunkt, der Genrefans hoffentlich nicht abhält, sich selbst einen Höreindruck zu verschaffen. Auf der Myspace Seite sind derzeit zwei Songs anzuhören.

Score: 8/10


zwaremetalen.com

Faal - Abhorrence-Salvation
Ván records, 2008

Halverwege dit jaar werd ik door Akelei al fiks verrast met een ijzersterke demo. Uit Breda komt naast Akelei ook nog eens Faal, en ook een tweetal leden van Akelei zitten in Faal. Er gingen ook steeds betere verhalen over deze band rond en ik was dan ook erg blij dat ik dit debuutalbum eens onder de loep mocht nemen.

Dit Bredase zestal brengt verpakt in een viertal lange nummers een ijzig kille vorm van blackdoom. Her en der zitten wat kleine andere elementen verpakt (o.a. wat postrockachtige dingen) maar de hoofdmoot laveert in de blackdoom, waarbij mij namen als Nortt, Anathema (oude en nieuwe), Dolorian, Esoteric en In the Woods door het hoofd gaan. Veel speelt zich af in het echte doom en funeral gebied, maar er is afwisseling voldoende aanwezig om te spreken van een eigen geluid en sfeer. De funeral elementen weet men ook leuk te variëren door gebruik te maken van volle zware trage stukken of lichtere intermezzo's waar dan de afwisseling van het tempo als extra variatie boven op komt. Erg divers, erg onderhoudend, het geeft de nummers een echte verhaallijn mee.

De productie die de band gebruikt doet erg black aan, erg kil, veel galm en aardig plat. Voor het leeuwendeel van de plaat valt dat erg goed, alleen bij de wat snellere stukken vind ik de zang hierdoor niet goed uit de verf komen. Maar dat is dan eigenlijk ook het enige minpunt wat ik aan kan dragen op dit debuut. Het heeft verder alles wat een sterk blackdoom debuut nodig heeft, kilte, sfeer, eenvoud, diepte, en gewoon erg sterke muziek. Faal heeft naar mijn mening met dit album direct laten zien waartoe het in staat is, hopelijk houden de heren en dame dit in stand!

Tracklist:
0000
In my final hour of grief
The scent of withered flowers
Perpetual solitude

Score: 90/100


En nog een interview met metal.de:

http://www.metal.de/stories.php4?was=story&id=1455
Laatst gewijzigd door AmnesJAn op wo nov 12, 2008 2:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8426
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » wo nov 12, 2008 2:07 am

EDIT: dubbelpost
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8426
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » wo nov 12, 2008 12:19 pm

לֹא אעבוד

ysudem
Berichten: 340
Lid geworden op: di nov 11, 2008 10:36 pm

Bericht door ysudem » wo nov 12, 2008 6:47 pm

Wellicht de 30e aanwezig in Tilburg, had Faal op de DDD helaas net gemist!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » wo nov 12, 2008 9:37 pm

AmnesJAn schreef:Interview op metalstorm.ee

http://www.metalstorm.ee/pub/interview. ... iew_id=487
"Four minutes into the interview Geert finally shows up and is welcomed by shouts and jeers of the other band members."


Ik kan me precies voorstellen hoe dat is gegaan :mrgreen:














JEZUS MAN, LULLO! Lag je te slapen ofzo?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » wo nov 12, 2008 9:41 pm

Net geluisterd op MySpace, gaaf spul!
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo nov 12, 2008 9:54 pm

Ik hoop dat Jan de zanger ook nog 's gaat interviewen. Lijkt me een goede gesprekspartner voor 'm.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » wo nov 12, 2008 10:03 pm

Draconian schreef:[..]


"Four minutes into the interview Geert finally shows up and is welcomed by shouts and jeers of the other band members."


Ik kan me precies voorstellen hoe dat is gegaan :mrgreen:














JEZUS MAN, LULLO! Lag je te slapen ofzo?
Geen idee hoe ie het gepresteerd heeft want we (de band plus Lucas en ik) hebben toch echt nog een minuutje of tien na het optreden gezocht, en dat terwijl Geert de eerste was die ik na het optreden aansprak of ie de rest zou kunnen verzamelen voor het interview :P )
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » wo nov 12, 2008 10:05 pm

haha, doom he, alles een beetje trager... zo ook het beseffen dat het interview al aan de gang was :P
maar volgens mij doelt draconian meer op de jiskefet fascinatie van Jan.

trouwens, ik zag in de mail van simone dat je ook megaat naar DSR?

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8426
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » wo nov 12, 2008 10:35 pm

NIBDEM schreef:haha, doom he, alles een beetje trager... zo ook het beseffen dat het interview al aan de gang was :P
maar volgens mij doelt draconian meer op de jiskefet fascinatie van Jan.
Draconian is daar minstens net zo verslaafd aan. :mrgreen:
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » wo nov 12, 2008 11:01 pm

NIBDEM schreef:haha, doom he, alles een beetje trager... zo ook het beseffen dat het interview al aan de gang was :P
maar volgens mij doelt draconian meer op de jiskefet fascinatie van Jan.

trouwens, ik zag in de mail van simone dat je ook megaat naar DSR?
Jep, en ik zag net in de vervolgmail dat jij dus ook meegaat? Hahahaha. Ik begreep tussen de regels door van Ola van Griftegard dat Griftegard dan ook speelt. En heb je die nou eindelijk bij n-c-u betsteld?

Maar on-topic Faal cd recensie wordt voor Metalstorm door Lucas gedaan.
Cu de 30ste in Tilburg.
Laatst gewijzigd door Marcel Hubregtse op do nov 13, 2008 1:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo nov 12, 2008 11:34 pm

Ik heb het album nu ook een keer beluisterd en mijn complimenten. Sterke plaat met een erg goeie sfeer.

Jammer dat ik de 30e er niet bij kan zijn in Tilburg.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » vr nov 14, 2008 10:46 pm

Bestelt vandaag via een metalzone.
Hopen dat hij er snel is.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » vr nov 14, 2008 11:07 pm

album is sinds vandaag officieel gereleased door Vàn Records als digipack in 2 kleuren, blauw en zwart, beiden zijn gelimiteerd tot 200 exemplaren.

Afbeelding

Afbeelding

ook is er wat kleding te koop:

t-shirt (M-L-XL)
Afbeelding

Girly:
Afbeelding


www.van-records.de

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Bericht door the_dying » za nov 15, 2008 12:27 am

Goede boel!
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » za nov 15, 2008 12:38 am

Shirts zien er erg gaaf uit.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » za nov 15, 2008 1:04 am

en XL past mij zowaar. Hahahaha
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » do jan 22, 2009 3:17 pm


Plaats reactie