Unholy Alliance III: Slayer, Trivium en Mastodon

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » do nov 13, 2008 10:12 pm

Ja, dit was heel gaaf.
En anders.

Overal Frans-sprekenden. Ik verstond er geen fuck van.

De avond begon voor ons met Trivium. De andere bands hebben we gemist, omdat we laat van huis zijn weggegaan.

Trivium heeft best leuke stukken in de nummers zitten, maar dan zwakt het toch altijd weer af. Best jammer, want sommige stukken hebben best potentie tot een goed thrashnummer. Helaas is zo'n stuk dan het enige gave in het nummer.
Vooraan stonden er een aantal duidelijke Trivium fans. De band werd goed onthaald.

Qua presentatie op het podium doen ze het zeker niet slecht. Veel beweging en enthousiasme. Helaas scheelt het aan de muziek. Jammer.

Slayer was gaaf.
De intro van Metal Storm, en daarna meteen de opening.
Het leek alsof de band er aanvankelijk niet zo'n zin in had. Naderhand, wanneer het publiek maar bleef schreeuwen, leek de band aan energie te winnen.

Araya bleef lachen, en liep ook veel over het podium. Zo stond hij een tijd links vooraan naar een groepje fans te kijken waar hij om moest lachen. Crowdsurfers etc.
Tijdens een hele korte pauze begon het publiek ook meteen erg enthousiast en voluit "Slayer! *klap klap* Slayer!" te roepen. Tot vermaak van de band leek het wel. Al is dit natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen.

Lekker losgegaan in de pit. Ook op het nieuwe nummer Psychopathy Red, wat het live goed doet. Het beukt goed door, en staat dichter bij het oudere materiaal, dan bijvoorbeeld het nummer "Jihad". Die ze overigens helaas ook speelden.
Tijdens Psychopathy Red was het ook wel goud om Araya steeds omlaag te zien kijken. Vermoedelijk naar een A4tje met teksten. Lol.

De bekertjes bier vlogen eigenlijk heel de avond wel door de lucht. Evenalas verschillende vrouwenhemdjes, shirts en volgens mij een stuk ondergoed. "Goud".
De pit was wild, en vooral leuk. Weinig idioten, op een paar na. Afschieten die olifanten die nergens voor uitkijken. Of het nu je hoofd of je reet is..

De setlist (voor zover ik het me kan herinneren):
Metal Storm Intro
Flesh Storm
War Ensemble
Chemical Warfare (voor mij altijd het hoogtepunt)
Jihad
Psychopathy Red
Seasons In The Abyss
Live Undead
Dittohead
Cult
Ghost Of War
Disciple
South Of Heaven
*
Angel Of Death
Piece By Piece
Necrophobic
Altar Of Sacrifice
Jesus Saves
Criminally Insance
Reborn
Epidemic
Postmortem
Raining Blood

RIB integraal was één van de gaafste dingen die ik ooit heb gezien. De pret hield eigenlijk niet op.
Tijdens Altar werd de pit, verrassend genoeg, wat rustiger. Waarna het tijdens Jesus Saves totaal weer losbarste in typische Slayer-pit-chaos.

De schreeuw bij Angel Of Death werd weer eens weggelaten. Maar deze werd weer vol gecompenseerd met het strakke spel van de andere nummers.

Al met al een heersende avond gehad, bij die dwazen van een Belgen.

Overigens stond ik bij de plee's even wat water te tanken. Kreeg ik meteen opmerkingen naar m'n hoofd gesmeten; "Hollander!" "Hollander!" :' )
Laatst gewijzigd door Elessar op vr nov 14, 2008 4:55 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » do nov 13, 2008 10:18 pm

Mooie "review".

Nu heb je mij dus jaloers gemaakt dat ik niet ben gegaan, grrrmbl! Hehe.
Hakkaa päälle pohjan poika!

MetalEd

Bericht door MetalEd » vr nov 14, 2008 2:15 pm

Fuck! Dan was dat dus een duidelijk mooier feestje dan in Amsterdamn. Echt een droomsetlist
Mijn vader is sterker dan jouw vader

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr nov 14, 2008 2:21 pm

Potver. Nu krijg ik eigenlijk wel spijt. Heb Slayer nog maar 2 X gezien waarvan 1 X vet en 1 X ronduit matig. Dat geslaagde optreden is alweer geleden van 2002. En RIB integraal is toch wel heel vet, qua energie nog steeds 1 van de heftigste platen aller tijden.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

MegaDood

Bericht door MegaDood » vr nov 14, 2008 2:49 pm

MetalEd schreef:Fuck! . Echt een droomsetlist
Nee, geen Seasons in the abyss :shock:

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » vr nov 14, 2008 4:54 pm

Godver,

Die was ik vergeten toe te voegen. Ze speelden ook nog Seasons In The Abyss en Dittohead.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

MetalGast

Bericht door MetalGast » ma nov 17, 2008 10:03 pm

Vet concert was dit zeg...
Alleen stond na mij idee het geluid wat hard..
Ik heb aantal filmpje's gemaakt alleen zit er een, harde brom geluid in beetje jammer dus van de filmpje's..
En dus om ze hier te plaatsen.
Al is de ellende nog zo groot,kijk naar rotterdam zuid en je lacht je dood

Plaats reactie