Epic Metal II
- Hellhammer
De eerste twee platen van Dark Quarterer, Ironsword, Lord Weird Slough Feg, eerste paar Twisted Tower Dire schijven en de NWOBHM Tyrant zijn ook wel aan te raden.
Laurens, ik weet toevallig dat Scarab, Pagan Altar en The Lamp Of Thoth nog optredens. Misschien wat om die naar Zaandam te halen?
Klopt ja, samen met een aantal andere gruwelijk vette bands (o.a. Jameson Raid, Scarab, Lonewolf, Angel Witch, Tankard en Portrait). Daar ben ik dus sowieso bij.innuendo schreef:Ze staan in juli op Headbangers open air.

Laurens, ik weet toevallig dat Scarab, Pagan Altar en The Lamp Of Thoth nog optredens. Misschien wat om die naar Zaandam te halen?

- innuendo
- Lult over cdtjes
Hellhammer schreef: Klopt ja, samen met een aantal andere gruwelijk vette bands (o.a. Jameson Raid, Scarab, Lonewolf, Angel Witch, Tankard en Portrait). Daar ben ik dus sowieso bij.![]()
Hehe Die lui hebben elk jaar wel een gave line up! Over het algemeen iets minder bekende bands dan Keep it true, maar gelukkig wel een stuk dichter in de buurt. Ik zou er in ieder geval graag heen willen, maar rond die tijd kom ik net terug uit Zweden. Dus waarschijnlijk geen HOA voor mij.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Oowh, dat klinkt goedHellhammer schreef:De eerste twee platen van Dark Quarterer, Ironsword, Lord Weird Slough Feg, eerste paar Twisted Tower Dire schijven en de NWOBHM Tyrant zijn ook wel aan te raden.
[..]
Klopt ja, samen met een aantal andere gruwelijk vette bands (o.a. Jameson Raid, Scarab, Lonewolf, Angel Witch, Tankard en Portrait). Daar ben ik dus sowieso bij.![]()

Warlord - And The Cannons of Destruction Have Begun blijft wat mij betreft een geweldige plaat.
Ik zag dat ze in 2002 ook een album hebben uitgegeven genaamd Rising out of the Ashes. Hier is de zanger van Hammerfall te horen achter de microfoon. Nu vraag ik mij af, is dit wat om te hebben of kan ik het beter laten liggen?
En die oudere plaat, Deliver Us, is die nog te verkrijgen? Of alleen voor hoge bedragen?
Ik zag dat ze in 2002 ook een album hebben uitgegeven genaamd Rising out of the Ashes. Hier is de zanger van Hammerfall te horen achter de microfoon. Nu vraag ik mij af, is dit wat om te hebben of kan ik het beter laten liggen?
En die oudere plaat, Deliver Us, is die nog te verkrijgen? Of alleen voor hoge bedragen?
- Hellhammer
And The Cannons... is geweldig ja. Ik vind die plaat met Cans maar klote, maar ik heb dan ook een schurfthekel aan Hammerfall. 
Deliver Us is niet zo moeilijk om te vinden. Anders koop je de Best Of Warlord CD, daar staan And The Cannons, Deliver Us en wat compilatie tracks op. Deliver Us is iets minder goed dan And The Cannons, maar als nog zeer goed.

Deliver Us is niet zo moeilijk om te vinden. Anders koop je de Best Of Warlord CD, daar staan And The Cannons, Deliver Us en wat compilatie tracks op. Deliver Us is iets minder goed dan And The Cannons, maar als nog zeer goed.
- Strijdkreet
Fuck, nog steeds niet de nieuwe Holy Martyr beluisterd. Hoe bevalt hij bij jullie ?
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
- Strijdkreet
Die brakkige productie van de vorige vond ik juist wel wat hebben. Binnekort maar bestellen dan.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Nieuws van Hyborian steel!!
Hello my friends,
we have finally shipped the master copy of "An Age Undreamt Of..." to Italy in the mighty hands of mister Giuliano Mazzardi @ MyGraveyard Productions... now, the issue of our first album is only a matter of time!!!
Thank you all for your support
Howie & Hyborian Steel
Hello my friends,
we have finally shipped the master copy of "An Age Undreamt Of..." to Italy in the mighty hands of mister Giuliano Mazzardi @ MyGraveyard Productions... now, the issue of our first album is only a matter of time!!!
Howie & Hyborian Steel
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Strijdkreet
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Afgelopen weekend Isen Torr - Mighty and Superior binnen gehad. Dit is echt fantastisch materiaal! Ik snoep hier van, schitterend gewoon. Dit smaakt ook echt naar meer, die twee nummers. Bespeur ik daar trouwens een door The Number of the Beast (nummer) geinspireerde passage in The Theomachist, rond de 5 minuten?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
In dit topic werd Etrusgrave ergens genoemd. Daar ben ik dus naar opzoek gegaan en dat klinkt toch behoorlijk lekker. Hun debuut Master of Fate. Dit is dus te vergelijken met het oudere Dark Quarterer materiaal? Want ook daar ben ik nog niet bekend mee.
Etrusgrave zet in ieder geval een heerlijk plaatje neer.
Etrusgrave zet in ieder geval een heerlijk plaatje neer.
- Strijdkreet
Het is van de oude gitarist van Dark quarterer geloof ik. En de S/T van DQ kan je sowieso blind aanschaffen.
Zijn hier mensen bekend met de band LONGINGS PAST?
Ik heb hun eerste cd recent aangeschaft en werd in eerste instantie afgeschrikt door de vage in de voorgrond geplaatste stem. Doorzetten is het devies bij deze en nu krijg ik er geen genoeg van. Zeer geslaagde epische metal. Er had wat mij betreft wel wat meer leadwerk in gemogen, maar de afwezigheid hiervan geeft toch weer iets karakteristieks aan het geheel. Ik kan helaas geen luistersamples vinden.

Ik heb hun eerste cd recent aangeschaft en werd in eerste instantie afgeschrikt door de vage in de voorgrond geplaatste stem. Doorzetten is het devies bij deze en nu krijg ik er geen genoeg van. Zeer geslaagde epische metal. Er had wat mij betreft wel wat meer leadwerk in gemogen, maar de afwezigheid hiervan geeft toch weer iets karakteristieks aan het geheel. Ik kan helaas geen luistersamples vinden.

LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
Inclusief een heuse scheut Omen, hun voornaamste inspiratiebron. Ik vind die s/t ook geweldig. Deze plaat is ook compleet verstoken van welke moderne invloed dan ook, wat alleen maar een groot pluspunt is. Die tweede is ook erg de moeite waard en de laatste heb ik nog niet gehoord.dako schreef:Ben sinds een dag of wat aardig verslingerd aan de s/t van Ironsword.
Godver, wat een gave zooi is dit. Klinkt als een mengeling van Manilla Road en (heus) Sabaton. Erg gaaf.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- Dragonforce
Op de laatste plaat is Manilla Road ook wel een erg grote inspiratiebron. Overlords Of Chaos is een erg gave plaat, maar toch is ie niet zo goed als ik vooraf hoopte/verwachte.Sentinel schreef:[..]
Inclusief een heuse scheut Omen, hun voornaamste inspiratiebron. Ik vind die s/t ook geweldig. Deze plaat is ook compleet verstoken van welke moderne invloed dan ook, wat alleen maar een groot pluspunt is. Die tweede is ook erg de moeite waard en de laatste heb ik nog niet gehoord.
It's the end of time
- Jeroen
- Contacteer:
Kunnen we nog nieuw werk van Isen Torr verwachten eigenlijk?
Ik heb zojuist op mijn slaapkamer die EP namelijk uitgeroepen tot beste minicd in de middelste cdkast. Die twee nummertjes zijn dus echt niet genoeg, dat smaakt gewoon naar meer. Studio in, plaat maken, dubbel album, verdomme!
Ik heb zojuist op mijn slaapkamer die EP namelijk uitgeroepen tot beste minicd in de middelste cdkast. Die twee nummertjes zijn dus echt niet genoeg, dat smaakt gewoon naar meer. Studio in, plaat maken, dubbel album, verdomme!
- Hellhammer
De zanger was een drugsgebruikende eikel (die om die reden ook uit Twisted Tower Dire gekickt is) en heeft tien kopers van orginele Isen Torr EP's op ebay opgelicht (waaronder yours truly), de drummer heeft geld gestolen van de band en de bassist is van de aardbodem verdwenen. Dus alleen Rich Walker en Perry Grayson blijven over.
Rich is op het moment bezig met slaggitarist zijn voor Pagan Altar, een nieuw Solstice album voorbereiden en voor z'n gezin te zorgen en Perry is druk bezig met z'n andere band Falcon. De tweede EP, Triumph Of The Will (let op de enigzins dubieuze titel
), zou nog ooit moeten uitkomen, maar ik zou 'm niet de komende twee jaar verwachten.
Rich is op het moment bezig met slaggitarist zijn voor Pagan Altar, een nieuw Solstice album voorbereiden en voor z'n gezin te zorgen en Perry is druk bezig met z'n andere band Falcon. De tweede EP, Triumph Of The Will (let op de enigzins dubieuze titel

- Jeroen
- Contacteer:
Ach ja, die knakker van Savage Grace heeft ook tientallen kankerpatienten opgelicht met het verkopen van kwakzalvermiddeltjes en toch heeft hij twee zeer memorabele US metal platen afgeleverd. Wat ik er mee wil zeggen, Isen Torr is crimineel goed. God, wat heb ik die twee nummers veel gedraaid zeg.
Iemand contact met de band of het label? Want de plaat is nog steeds niet uit. Op de site van MGP staat ook geheel naar Italiaanse traditie 'COMING SOON!'.innuendo schreef:Nieuws van Hyborian steel!!
Hello my friends,
Howie & Hyborian Steel
Sentinel, is Longings Past niet de band van de zanger van Enchanter? Enchanter's Symbols in the Stone beviel me iig zeer goed.
Allemaal even normaal doen tegen djent
- Dragonforce
- Strijdkreet
Het is Rich, als hij iets uitbrengt dan is het ook van geweldige kwaliteit.
- Dragonforce