Against the plagues

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Against the plagues

Bericht door XnegativeX » di nov 25, 2008 10:07 pm

Wojtek Lisicki, wie kent hem niet? Hij is de man achter Lost horizon en vooral Luciferion. Against the plagues is de "nieuwe" band van Wojtek samen met Orlando Logan Perez (Vex), Adrian Adamus (Forest of impaled), Marco Martell (Divine empire/Malevolent creation) en Varyen (Forest of impaled/Damnation).

Maar ik noem vooral Wojtek omdat de muziek van Against the plagues het meest gemeen heeft met de muziek van Luciferion ten tijde van The Apostate.

Eigenlijk gaat Against the plagues verder waar Luciferion was gebleven op The Apostate en evolueert die sound verder. Morbid angel achtige death metal wordt hier gemengt met Dimmu borgir achtige symphonische black.

Gierende solo's, hakkende slaggitaren, een dik keyboard tapijt, donkere grunts en agressief gekrijs en beukende drums. Alles wat een extreme metal plaat nodig heeft.

Vooral het gitaarwerk steelt de show op dit album. Against the plagues is geen super technische band maar men weet duidelijk waar men mee bezig is. Zeer indrukwekkend gewoon. Terwijl de keyboards een lekkere creepy feel geven aan het geheel.

Geef deze band eens een kans. Voor mij was dit een van de grote verrassingen van de laatste tijd:
http://www.myspace.com/againsttheplagues
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do nov 27, 2008 6:59 pm

Geen interesse?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

War_Bomb

Bericht door War_Bomb » do nov 27, 2008 7:09 pm

Ik weet het niet, ik word hier nu niet direct enthousiast van. Het raast wel lekker door en de gitaristen weten hoe ze moeten soleren, maar de keyboards en de zang verpesten het wel een beetje voor mij.

Pobelov

Bericht door Pobelov » do nov 27, 2008 8:47 pm

Ik vind het best wel goede muziek, het gitaargeweld klinkt lekker, de zang is gemiddeld en de keyboards zijn enigzins wat eentonig of totaal niet op hun plaats op bepaalde momenten. Voor de rest is het al bij al zeker niet slecht.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr nov 28, 2008 4:51 pm

Ik moest in de eerste instantie ook erg wennen aan de keyboards. (De toetsenist staat grappig genoeg nergens vermeld. Niet op de CD inlay en ook niet op de Myspace). Maar na meerdere luisterbeurten vind ik ze er juist erg goed bij passen. Ze komen totaal niet cheesy op mij over (kwestie van smaak denk ik) en ze voegen zelfs een hoop sfeer toe.

XnegativeX
Contacteer:

Re: Against the plagues

Bericht door XnegativeX » za mei 15, 2010 3:46 pm

Against the plagues heeft zojuist een "nieuw" album uitgebracht. Ik gebruik de aanhalingstekens omdat er eigenlijk alleen oude nummers staan op Decoding the mainframe. In februari van dit jaar heeft de band getekend bij Vic records en men heeft toe besloten om alle nummers die op hun self-released album Architecture of oppression stonden opnieuw op te nemen. Dit keer met een beter geluid (Dan Swano) en nieuwe arrangementen.

Mensen die bij Architecture of oppression nog twijfelde over deze band moeten Decoding the mainframe zeker gaan checken! Deze nieuwe versie knalt gewoon!

Hopelijk krijgt deze band nu de aandacht die ze verdienen.

ketter

Re: Against the plagues

Bericht door ketter » za mei 15, 2010 3:57 pm

Eens! Ik vind de keyboards net dat beetje extra's toevoegen. De 'vorige' plaat heb ik nog niet gehoord, maar dit beukt als een tiet.

Plaats reactie