Underground members

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Rusty
Contacteer:

Underground members

Bericht door Rusty » di nov 18, 2008 12:15 pm

Hallo mensen.

Net zoals jullie ben ik een verschrikkelijk metal fan. Af en toe bezoek ik hier en daar ook wel eens een concertje enzo. Mijn voorkeur gaat uit naar underground metal.

terzake

Het lijkt me ontzettend gaaf om voor de undergroundfans in Nederland groepen op te richten per provincie. Met die groepen kunnen we meetings houden en zelf organiseren tijdens de concerten en daarmee andere underground fans ontmoeten. Nu trek ik wel eens op met de heren van Rustycagerecords. Dit is een a-commercieel undergroundmetallabel in Alkmaar (bands: O.a. Cypher, Forcefeed, Non-Divine, Izegrim, Martyr..). Dit label vond het een gaaf plan en wil de groepen en de meetings graag supporten met muziek, concerten en merch.

Alle provinciegroepen komen via Myspace. Ik heb al en opzetje gemaakt voor Noord-holland: http://www.myspace.com/rcrdivisionnoordholland. Wie wil me helpen met de andere myspaces? De beheerders krijgen special support via het label. www.rustycagerecords.nl.

Ik hoop dat ik dit plan waar kan maken en daarmee een hechte groep underground liefhebbers bij elkaar kan brengen. Naast dit staan we samen sterk om concerten te organiseren als we voor mainacts stemmen als lid. Daarvoor heb ik jullie echt nodig, dus vertel me wat je er van vindt en of lid wil worden, wie weet spreken we elkaar tijdens een concert.

Koen
Laatst gewijzigd door Rusty op wo nov 19, 2008 4:10 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di nov 18, 2008 12:23 pm

Dit ben ik dus niet he. Dat dat even duidelijk is.

Verder vind ik het niet echt een tof idee ofzo. Met je cocooning.

Er zijn ook echt leuke mensen out there die niet van metal houden.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » di nov 18, 2008 6:00 pm

Damn, wat een debiel plan.
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Rusty
Contacteer:

Bericht door Rusty » di nov 18, 2008 6:28 pm

Hub de Gallier schreef:Damn, wat een debiel plan.
Oke fijn dat je een mening hebt. Waarom vind je het een debiel plan?
Wil jij als underground distributeur misschien ook een aandeel in dit plan hebben?

number_17

Bericht door number_17 » di nov 18, 2008 6:35 pm

Ik zie concerten altijd al als "meetings" voor metalfans.
Daar zou ik niet echt zo een underground meeting voor nodig hebben.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » di nov 18, 2008 6:43 pm

Rusty schreef:[..]

Oke fijn dat je een mening hebt. Waarom vind je het een debiel plan?
Wil jij als underground distributeur misschien ook een aandeel in dit plan hebben?
De gemiddelde concertbezoeker komt mekaar toch wel tegen bij optredens, platenbeurzen en festivals. Waarom dan nog zoiets als clubjes opzetten? We zijn tenslotte geen kleine kinderen meer die samen een clubje oprichten om gezellig samen te zijn na schooltijd.
En nee, ik houd me heus wel staande als underground distributeur zonder 'lid' te zijn van zo'n clubje :wink:

Rusty
Contacteer:

Bericht door Rusty » di nov 18, 2008 6:46 pm

number_17 schreef:Ik zie concerten altijd al als "meetings" voor metalfans.
Daar zou ik niet echt zo een underground meeting voor nodig hebben.
Begrijp ik... tuurlijk kan je onderling afspreken via dit forum bijvoorbeeld. Dit is echter niet de enige reden om lid te zijn van de Division. Het label dat ons ondersteunt maakt het stukke interessanter met kortingen op tickets en speciale meetings met de bands onder het label.

Voor de bands is het natuurlijk ook erg interessant om die die-hard underground fans te kunnen bereiken en daarom zijn zij bereidt de fans tegemoet te komen via dit plan.
Laatst gewijzigd door Rusty op di nov 18, 2008 6:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di nov 18, 2008 6:49 pm

Ik vind het wel een leuk plan, alleen voel ik me niet geroepen dergelijke dingen te organiseren.

@ KoenM: Tuurlijk, overal zijn leuke mensen. Maar het is ook leuk om het met iemand over de nieuwe plaat van *vul naam van obscure band in* te praten.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di nov 18, 2008 6:53 pm

Hmm, opzich kan dit wel interessant zijn. Je heb een bericht op myspace :wink:

Rusty
Contacteer:

Bericht door Rusty » wo nov 19, 2008 4:19 pm

Hoe zouden jullie het vinden om als lid te stemmen voor bands, zodat de organisatie achter de divisions weet welke bands jullie live willen zien en dat dus gaan regelen bij een podium in jouw provincie? Die leden die daarvoor gestemd hebben, krijgen vanzelfsprekend korting op merch en recette.

Het doel van dit initiatief is om de Nederlandse underground metal scéne een boost te geven.

Komop guys, een beetje meer respons graag! Ik denk dat dit best interessant is voor ons om te realiseren.

Orklord is eventueel al bereidt om samen met RCRNoord-holland iets neer te zetten in de Kade.

metalteacher
Contacteer:

Bericht door metalteacher » zo nov 23, 2008 10:57 am

het aanbod van nu van rcr is vrij regulier, en zou ik nauwelijks underground durven noemen. het moeilijke van underground is dat de term vrij vaag is, en een onduidelijke doelgroep schiet ook niet op. wij proberen ons ook al enige tijd wat meer op deze doelgroep te richten bij noord geldersch metaal, maar dan meer vrijblijvend. er gaan meer interviews komen van dergelijke bands en reviews en dergelijke. qua programmering zou ik het dan eerder willen scharen onder de risicovolle bands, en die term geeft de doelgroep gelijk al goed aan. toch in mijn ogen altijd nog interessant om neer te zetten, maar wel om de kosten denken, want het geld is toch een keer op.

ergens ga je nu ook in het vaarwater komen van de heavy metal maniacs. zeker in noord holland, ik weet niet of dat nou een gewenste situatie is.
http://www.noordgelderschmetaal.nl

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo nov 23, 2008 11:45 am

in het vaarwater van de Heavy Metal Maniacs? Op het jaarlijkse festival na doen zij niet echt veel in Noord-Holland. Verder richten zij zich meer op de true-metal dan op de metal in een brede zin.

number_17

Bericht door number_17 » zo nov 23, 2008 12:07 pm

innuendo schreef:Ik vind het wel een leuk plan, alleen voel ik me niet geroepen dergelijke dingen te organiseren.

@ KoenM: Tuurlijk, overal zijn leuke mensen. Maar het is ook leuk om het met iemand over de nieuwe plaat van *vul naam van obscure band in* te praten.
Als het puur over ouwehoeren gaat dan is het natuurlijk al heel anders.
Dat zie ik veels te weinig.

Metalheank

Bericht door Metalheank » zo nov 23, 2008 1:01 pm

Ik vind het wel een leuk plan. Bekrompen lijkt het me niet, want er bestaan overal clubs van, van studentenverenigingen tot oldtimerverenigingen. Wat te denken van dit forum. Ik denk alleen dat ik zelf weinig kan bijdragen, ik ga niet meer naar optredens.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Rusty
Contacteer:

Bericht door Rusty » ma nov 24, 2008 12:46 am

Bedankt voor de reacties tot zover. Met zo'n forum is het aardig te peilen wat mensen er van vinden.
Hoe dit verder gaat verlopen weet ik niet precies, want daar heb ik nog net even meer support voor nodig.

Ik zou zeggen, meld je even aan bij de myspace http://www.myspace.com/rcrdivisionnoordholland en we houden je op de hoogte van wat er allemaal kan. Wat ik al zei, de stem van de leden is erg belangrijk, zeker wat betreft de concerten en de content op myspaces divisions zelf.

Zuid-holland, Noord-holland en Zeeland, daar zijn al myspace pagina's voor gemaakt. Voor de andere provincies nog niet. Denkt een van jullie dat in jouw provincie veel vraag is naar Underground metal en wil je het graag proberen om de division te vertegenwoordigen, neem dan contact met mij op via de mail rcrnoord-holland@live.nl

number_17

Bericht door number_17 » ma nov 24, 2008 12:50 am

Kleine tip: misschien moet je de naam aanpassen.
Met al die divisies en "underground" namen klinkt het voor buitenstaanders eerder als knokploegen.

Amibor

Bericht door Amibor » ma nov 24, 2008 1:05 am

Tsk, als je echt uNd0rgr0unT ben sta je godverdomme in je eentje in een of ander stinkend hol naar een of andere kutband te kijken waar geen hond op af komt.

Met je clubjes. :' )
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Metalheank

Bericht door Metalheank » ma nov 24, 2008 1:12 am

Amibor schreef: Met je clubjes. :' )
Je kunt het natuurlijk ook agencies, maatschappelijk middenveld, netwerksamenleving of horizontalisering noemen, maar dan kun jij er waarschijnlijk wat moeilijker denigrerend over doen.
Laten we het derhalve maar bij 'clubs' houden :wink:
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

dako

Bericht door dako » ma nov 24, 2008 9:49 am

Doe je ook aan een clubblad of is dat niet underground genoeg?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma nov 24, 2008 10:30 am

dako schreef:Doe je ook aan een clubblad of is dat niet underground genoeg?
wel als het in zwartwit is, van de stencilmachine.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » ma nov 24, 2008 6:15 pm

Blijft lachen hier met die clubjes hehehe

@Rusty/Koen: hoe oud ben je eigenlijk als ik zo vrij mag zijn?

Jepster

Bericht door Jepster » ma nov 24, 2008 7:32 pm

Aan z'n profiel te zien is hij nu 20. Als hij tenminste echt op 11-8-1988 geboren is.

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » ma nov 24, 2008 8:33 pm

Dat verklaart dat clubjes gedoe een beetje hehehe

Rusty
Contacteer:

Bericht door Rusty » wo nov 26, 2008 9:45 am

20 jaar ja, hoezo?

Ik snap alleen niet zo goed waarom iedereen zo zit te fronten. Ik ben bereid om ín m'n vrije tijd iets op te zetten waar ik geen cent mee verdien.

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » wo nov 26, 2008 9:49 am

Ik denk omdat mensen het nut niet zo inzien. Daarnaast omdat ze de benaming wat vreemd vinden.

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » wo nov 26, 2008 7:41 pm

Voornamelijk omdat ik er het nut niet van inzie. Maar dan ook totaal geen nut hehe. Ik bedoel; open je ogen en kijk hoe de underground in elkaar zit.....daar schiet je met zo'n clubje totaal niks mee op. Leuk initiatiefje zodat je zelf wat bezig bent maar daar houd het dan ook mee op. Sorry dat dit zo kort-af overkomt maar je leeft gewoon nog in een droomwereldje.

blackstar666

Bericht door blackstar666 » do nov 27, 2008 6:52 pm

Ja, om zoiets staande te houden moet je redelijk georganiseerd zijn. Het hele idee komt op mij behoorlijk naief over. Je moet dan al van de 12 provincies mensen hebben die er tijd in willen steken, en niet te vergeten de metalhead zelf moet er ook mee bezig. En wat voegt het toe? Dat een of ander knakenlabel een meet en greet organiseert met een paar jongens uit de polder die een paar riffjes voortbrengen. Ik zeg, kansloos. Geeft verder niks

number_17

Bericht door number_17 » do nov 27, 2008 8:39 pm

blackstar666 schreef:Ja, om zoiets staande te houden moet je redelijk georganiseerd zijn. Het hele idee komt op mij behoorlijk naief over. Je moet dan al van de 12 provincies mensen hebben die er tijd in willen steken, en niet te vergeten de metalhead zelf moet er ook mee bezig. En wat voegt het toe? Dat een of ander knakenlabel een meet en greet organiseert met een paar jongens uit de polder die een paar riffjes voortbrengen. Ik zeg, kansloos. Geeft verder niks
Nu je het zo zegt..

De meeste vand die underground bands treden toch vooral op binnen Nederland, dus die zijn al vrij makkelijk te bezoeken.
En 9 van de 10 keer kun je daarna ook wel een praatje met ze maken enzo.

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » do nov 27, 2008 9:35 pm

Exact :wink:

Rusty
Contacteer:

Bericht door Rusty » vr nov 28, 2008 12:28 am

Oke bedankt forumclub, dat is duidelijk.

ik zal mezelf even "wakkerschudden" Hub, hehe.

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » vr nov 28, 2008 12:42 am

Naja, sowiezo wel tof dat je zoiets graag wilt doen natuurlijk.

Probeer anders eens in contact te komen met Patchman Marco. Die organiseert ook heel veel shit, maar dan in Tilburg als ik het goed heb. Wellicht kun je van zijn ervaring gebruik maken.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Plaats reactie