Thrash / Speed Metal XII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » do nov 20, 2008 7:19 pm

Gilbert schreef:Ik weet niet of iemand er nog op zit te wachten, maar het nieuwe Flotsam And Jetsam album heet "The Cold" en zou voor april uit moeten komen:
Als hij in de lijn van de debuutplaten is, mag het gerust
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do nov 20, 2008 7:19 pm

F&J is een te gekke band! Begin dit jaar gaven ze een heel lekker optreden weg in dynamo. Ik ben benieuwd welke richting de nieuwe plaat opgaat. Dreams of death is geen slechte plaat, maar na de eerste luisterbeurt issie niet meer in de cd-speler geweest.



Favoriet blijft trouwens No place for disgrace.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » do nov 20, 2008 7:21 pm

innuendo schreef:F&J is een te gekke band! Begin dit jaar gaven ze een heel lekker optreden weg in dynamo. Ik ben benieuwd welke richting de nieuwe plaat opgaat. Dreams of death is geen slechte plaat, maar na de eerste luisterbeurt issie niet meer in de cd-speler geweest.



Favoriet blijft trouwens No place for disgrace.
Ook mijn favoriet. Ik hoop alleszins op een pak "high screams", dat maakte de band zo onweerstanbaar... Eric AK kan het alleszins nog op KIT vorige zaterdag...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do nov 20, 2008 8:15 pm

Flotsam is geweldig maar ze hebben na hun eerste twee (geweldige) oplaten nooit meer iets belangwekkends gedaan verwacht dat nu zeker niet meer.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do nov 20, 2008 8:33 pm

innuendo schreef:

Ik vind het jammer dat je de hele thrash scene (voor zover die aanwezig is eigenlijk) somber beschouwt Hans. Ergens snap ik het wel, maar toch blijf ik erbij dat zowel de oude als de nieuwe bands platen uitbrengen die erg de moeite waard zijn.
klassiekers komen nu eenmaal niet uit, dat worden platen met de tijd. het blijft gewoon een feit dat ik zelden een plaat hoor die ECHT de moeite waard is. Ik bedoel neem "Doomsday For The Deceiver" van Flotsam, ik zou geen plaat kunnen opnoemen van de afgelopen 5 jaar die met dat niveau meekan.

Het is ergens wel logisch de meeste thrash musici zijn op leeftijd en hebben nietmeer dezelfde energie als toen ze pakweg 20 waren. De wereld is niet meer hetzelfde. Ergens moeten ie bands verder, en het is zo moeilijk om je roots trouw te blijven en toch fris te klinken, TESTAMENT is het gelukt op "The Gathering" en SODOM met "M-16" maar dat zijn twee van de wenige echte "classics" van jongere datum IMO.

De nieuwe lichting is veel te krampachtig bezig met witte gympen en zonnebrillen vind ik. Ik heb echt nog geen retroplaat gehoord die ik echt goed vond. Municipal waste vind ik aaardig en Ritual Carnage zelfs goed maar daar hoor je gek genoeg niemand over, die waren ook eerder dan de huidige "wave" van retrothrash, stuk serieuzer ook (the birth of tragedy iemand??).

Ik zit gewoon met smart te wachten op iets dat me echt grijpt, ik heb laatst de nieuwe SSS gekocht, pfff tja, niet onaardig, stuk beter dan het debuut maar komop....
EVILE? laat em niet lachen, de zang vind ik dodelijk voor die band en zo bijzonder zijn de nummers niet. De nieuwe LAAZ ROCKIT "Left For Dead" was al een stuk meer in de richting, maar ergens kabbelen de nummers ook voorbij zonder echt een indruk af te geven, op "Brainwash" na dan misschien. De nieuwe Testament was ook niet verkeerd, maar ergens een krampachtige poging weer zoals op "the new order" te klinken terwijl die band juist zo'n lekkere "actuele" sound had op "The Gathering" en toch duidelijk nog thrash.

Gek genoeg vond ik de nieuwe SLAYER wel erg goed, tuurlijk geen tweede "south of heaven" maar het klinkt iig fris, hard, rauw, organisch en "levend". e nummers zijn niet zo pakkend meer en er zitten minder van die geniale melodielijnen in, maar toch vond ik hem lekker in your face. Over de laatste MOD heb ik ook nooit iemand gehoord ook toch een lekkere plaat vol met snelle agressieve nummers al gaat het ook wel meer de hardcore kant op vergeleken met vroeger.

Er komen best nog leuke platen uit, maar een band als Evile, Bonded By Blood, Merciless Death oid doet me totaal niets en ik heb er zelfs een beetje een afkeer van gekregen ondanks dat die jongens het waarschijnljk met de beste intenties doen. Zelfs een van mijn favoriete bands EXODUS weet me nog maar matig te boeien. Somber? tja, ik denk eerder realistisch. Ik heb nog steeds erg veel plezier aan de muziek en luister nog dagelijks naar DRI (Full Speed Ahead!!!), Mucky Pup (A Boy In A Mans world) of Suicdal Tendecies (Join the Army). Ik ben helemaal idolaat van WARGASM de laatste tijd, wat is "why play around" toch een megavet album!

Ik vind gewoon dat veel oude bands ondermaatse albums afleveren, en vel nieuwe band het niet waar kunnen maken. En omdat ik van thrash hou ga ik niet automatisch alles wat "old school" is de hemel inprijzen. Ik vind de nieuwe HALLOWS EVE trouwens stiekum best gaaf, maar als ik objectief ben is hij ook ondermaats, de sound is echt hooguit matige demokwaliteit. Er zitten zeker platen bij die de moeite waard zijn maar weinig die ik na een maand of twee nog vaak in de CD speler heb, dat frustreert me enigszins als ik weer naar diezelfde ouwe CD's zit te luisteren..........

En wees nu eerlijk, ik snap niet hoe iemand nu nog iets van een nieuwe Flotsam plaat kan verwachten. Ik volg ze zo vanaf 1996 (hun slechte periode dus) en iedere keer weer hoopte ik op een tweede "in place for disgrace", dat is nooit gebeurd ("high" en "my god".....), waarom nu ineens wel? Ergens is het toch raar nog steeds verwachtingen hebben voor een band gebaseerd op hun eerste twee albums uit 1986 en 88, een band die ze eigenlijk allang niet meer zijn. ja voor een nostagia show op KIT willen ze nog een keer alle klassiekers uitgraven maar dat is eerder een teken dat ze het opgegeven hebben om te proberen relevant te zijn anno 2008. Ergens kan ik een abum als "Drift" dan nog meer waarderen omdat ze toen probeerden fris en origineel te klinken, relevant te zijn. Dreams Of Death klinkt me dan meer als een futloze poging tot het herleven van oude tijden alhoewel sommige nummers best aardig zijn. Ik ben het met je eens trouwens dat die HEATHEN demo goed was, beter dan hun IMO vlakke twee full lenghts, was er erg door verrast, ik vind HEATHEN namelijk een band die vaak overgewaardeerd wordt vanwege hun muzikale capaciteiten en niet zozeer op goede pakkende songs.

eerlijk is eerlijk ik heb genoten van Flotsam toen ze vorig jaar in Zwolle speelden, live was het toch vet, zeker daar ze eindelijk weer meer oude nummers in de set hadden. is moeilijk onder woorden te brengen allemaal een beetje tweeledig gevoel. Magische momenten zijn er zeker nog, zo was voor mij een hoogtepunt ANTHRAX in 2005 in de 013 eindelijk de juiste line en de juiste nummers, daar heb ik erg lang op moeten wachten. EXODUS in 2003 op de bonded by metal tour (overigens met NUCLEAR ASSAULT en AGENT STEEL) met Zetro op zang waanzinnig! RAZOR in 1999 op WAcken, Kikke! Paar historisch dronken optredens van TANKARD zotussen 2002 en 2006. SODOM live 2006 in de Zeche in Bochum, kippevel toen Frank Blackfire ineens op het podium stond. SOD was ook megavet al is dat ook alweer bijna 10 jaar terug, OVER KILL een paar keer supergoed an het werk gezien, maar laatst in de Plato viel het bar tegen, ook OVER KILL heeft overigens in geen jaren meer en sterk album uitgebracht en dat terwijl "years of decay" en "horrorscope" tot mijn altime favorieten behoren, "killbox 13" was wel een sterekere plaat van jongere datum, maar mist echt die snelle thrash songs.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do nov 20, 2008 10:59 pm

klassiekers komen nu eenmaal niet uit, dat worden platen met de tijd.
Ergens denk ik dat je door de jaren heen gewoon verzadigd bent geraakt. Ik denk dat als menig album van recente thrashbands twintig jaar geleden uitgekomen was, er heel ander tegenaan gekleken werd. Komt logischerwijs natuurlijk ook omdat het toen allemaal nieuw was, en men zoiets nog nooit gehoord had. Bij een nieuwe thrashband hoor je nu direct terug waar ze hun inspiratie vandaan halen. Punt is dat het daardoor geen mindere platen worden, maar je wordt er niet meer door verrast, zoals dat bij mensen die "vroeger" niet actief hebben meegemaakt zoals ik zelf wel gebeurt.

Omgekeerd denk ik dat wanneer je enkele "klassiekers" nu pas zou maken, deze ook niet bijster geweldig gevonden worden. Neem een Pleasure to Kill, rammelbak eerste klas, alle nummer klinken hetzelfde en het spel is niet bepaald strak. Dat hij toch de hemel ingeprezen wordt ligt er gewoon aan dat het vroeger ongehoord was om dat op plaat te kwakken. Extreem tot en met, terwijl ik het, excuseer me mijn laster, hooguit matig vind.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr nov 21, 2008 7:09 am

IROn schreef:
klassiekers komen nu eenmaal niet uit, dat worden platen met de tijd.
Ergens denk ik dat je door de jaren heen gewoon verzadigd bent geraakt. Ik denk dat als menig album van recente thrashbands twintig jaar geleden uitgekomen was, er heel ander tegenaan gekleken werd. Komt logischerwijs natuurlijk ook omdat het toen allemaal nieuw was, en men zoiets nog nooit gehoord had. Bij een nieuwe thrashband hoor je nu direct terug waar ze hun inspiratie vandaan halen. Punt is dat het daardoor geen mindere platen worden, maar je wordt er niet meer door verrast, zoals dat bij mensen die "vroeger" niet actief hebben meegemaakt zoals ik zelf wel gebeurt.

Omgekeerd denk ik dat wanneer je enkele "klassiekers" nu pas zou maken, deze ook niet bijster geweldig gevonden worden. Neem een Pleasure to Kill, rammelbak eerste klas, alle nummer klinken hetzelfde en het spel is niet bepaald strak. Dat hij toch de hemel ingeprezen wordt ligt er gewoon aan dat het vroeger ongehoord was om dat op plaat te kwakken. Extreem tot en met, terwijl ik het, excuseer me mijn laster, hooguit matig vind.

zit gedeeltelijk wat in, thrash is natuurlijk muziek anno 1985. Toch werd er vroeger ook anders tegen nu klassieke platen aangekeken, zoals ik al ens geschreven heb in de ouwe aardschokken wordt menig klassieker totaal de grond in geschreven. Nu zijn sommige van die platen classics geworden.

Ik heb wel ens het idee dat als wat 80s is tegenwoordig de hemel ingeprezen wordt, neem een plaat als "spectrum of death" vab morbid saint dek je echt dat die plaat een deuk in een pakje boter kon slaan in 1987? dat is echt een hype product van 2006-2007. (ik vind het ook best een gave plaat trouwens).
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » vr nov 21, 2008 12:09 pm

Mooi verhaal Enforcer, ik kan me er grotendeels in vinden. Tijden zijn gewoon veranderd en jonge honden worden oud.

Ik ben echter wel van mening dat ondanks dat F&L in de loop van de jaren een andere sound is gaan krijgen ze ongeveer de enige band zijn uit de jaren 80 die altijd kwaliteitsalbums uitbrengen. Maar volgens mij was ik dan ook zowat de enige die "When the storm comes down" echt geweldig vond toen ie net uitkwam... Die plaat werd behoorlijk afgekraakt destijds.

Uiteraard vind ik ook de 1e twee albums van F&L de beste, maar alles erna (op misschien de laatste 2 albums) kan ik heel goed pruimen. Vooral Drift vind ik geweldig (ook al best oud plaatje inmiddels...).

Wat betreft Wargasm: meest ondergewaarde thrashband ever!
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr nov 21, 2008 3:26 pm

Grindtegel schreef:Mooi verhaal Enforcer, ik kan me er grotendeels in vinden. Tijden zijn gewoon veranderd en jonge honden worden oud.

Ik ben echter wel van mening dat ondanks dat F&L in de loop van de jaren een andere sound is gaan krijgen ze ongeveer de enige band zijn uit de jaren 80 die altijd kwaliteitsalbums uitbrengen. Maar volgens mij was ik dan ook zowat de enige die "When the storm comes down" echt geweldig vond toen ie net uitkwam... Die plaat werd behoorlijk afgekraakt destijds.

Uiteraard vind ik ook de 1e twee albums van F&L de beste, maar alles erna (op misschien de laatste 2 albums) kan ik heel goed pruimen. Vooral Drift vind ik geweldig (ook al best oud plaatje inmiddels...).

Wat betreft Wargasm: meest ondergewaarde thrashband ever!
Ik kan ook best naar "Drift" luisteren ondanks dat die plaat meer de PanterA kant opgaat dan dat ie iets met de eerste twee albums temaken heeft, ze probeerden in ieder geval zichzelf niet te herhalen en relevant te blijven zeker inde actuele sound van die tijd (1992?). "When The Storm Comes Down" is in principe best nog een traditioneel tharsh album, amar de matige sound verziekt veel toch duidelijk minder melodieus dan de eerste twee albums, "the Master Sleeps" is wel een gaaf nummer.

Wargasm vind ik geweldig van hun eerste demo tot "Suicide Notes" ik weet niet waarom, ze weten bij mij altijd de jusite snaar te raken en ik moet zeggen dat ondanks dat "Why Play Around" waarschijnlijk hun sterkste album is, ik "Ugly" er niet veel voor vind onderdoen. Het is vet, groovy, agressief, traditioneel, modern, technisch, simpel allemaal tegelijkertijd
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » vr nov 21, 2008 9:13 pm

Spectrum of death slaat wel meer dan een deuk in een pakje boter. Die nieuwe thrash is leuk live, maar op cd, nou nee

Een alles verpletterend thrash geluid: ORDER FROM CHAOS
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » za nov 22, 2008 4:37 pm

OFC zou ik nu niet direct onder het thrash-genre scharen, eerder de black/death kant. Een van de meest unieke bands in zijn genre, dat zeker.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 25, 2008 3:33 pm

Het valt me trouwens op dat er in deze streek (Twente en Overijssel in t algemeen) nog best wat aardige thrash is gemaakt aan het begin van de jaren '90. Met geluk voor weinig wat spul kunnen aanschaffen op de Platenbeurs in Utreg.

Osiris uit Kampen uiteraard, met Mekong Delta-achtige thrash. Lekker uitgesponnen nummers, niet altijd even pakkend, maar toch behoorlijk uitgekiend. Goede zanger ook wel.

Mystrez uit Wierden, waar ik zelf vandaan kom. Heeft sowieso met The Indictment een heel aardig plaatje afgeleverd. Vrij rauwe thrash, met ruimte voor enkele technische stukjes. Leuke riffs en ideetjes hier en daar. Zang moet je van houden.

Genetic Wisdom uit Nijverdal/Hellendoorn/Almelo vind ik ook nog altijd heel behoorlijk. Eigenlijk dan vooral The Fear Dimension. De tweede plaat vind ik eigenlijk weinig aan. Leuke techno-thrash met behoorlijk wat verwijzingen naar Forbidden (Twisted into Form periode).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di nov 25, 2008 4:44 pm

Waren wel meer van die bandjes uit Noord Holland bijvoorbeeld Iron Fist, Hammerhawk klonk op "Welcome Home" ook behoorlijk thrashy, LWS die twee platen gemaakt hebben waarvan met name "Welcome to The Asylum" interessant is. Ik vind persoonljik Silenxce uit Sassenheim heel erg gaaf, hun demo's zjin een paar jaar geleden op CD uitgegeven op een portugees label. Verder had je OKD uit Noordwijk (Opel KaDeth), Massattack uit Katwijk en Vulture uit Rotterdam ook twee alleraardigste Over Kill achtige platen op Overdrive records uitgebracht. Maar echte thrash classics kent Nederland nauwelijks, misschien de eerste twee platen van Pestilence alhoewel die al zwaar tegen death metal aanleunden.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 25, 2008 4:46 pm

een plaat als The Fear Dimension van Genetic Wisdom kreeg dan wel weer een 8,5 in de AMH en die cd werd zelfs album van de maand in Rock Hard Germany.
Geen supertop, maar zeker niet verkeerd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di nov 25, 2008 5:04 pm

Ik heb ze geloof ik wel eens live gezien in 1992 ofzo, Mystrez heb ik ook wel eens gezien. Staat me niet echt iets van bij maar destijds waren dat natuurljik voorprogramma's van grotere bands. Vanity 4 was ook zo'n band ooit eens als opnener gezien v oor Motorhead.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » wo nov 26, 2008 3:00 pm

Vergeten jullie nou de beste van het stel: Mandator? Volgens mij kwamen die ook ergens uut 't noord'n
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo nov 26, 2008 3:04 pm

En ik moet zeggen dat Incursion dementa ook best een leuke band is. Welliswaar uit Friesland, maar zo voor een keer erg leuke Slayeriaanse thrash.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo nov 26, 2008 3:08 pm

Zojuist trouwens op de myspace van Havok gekomen. Lekkere bay area thrash met een techtnish randje.

http://www.myspace.com/havok



edit: Dat nummer van die demo vind ik niet zo bijzonder, maar die van hun EP klinken erg gaaf!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » wo nov 26, 2008 5:08 pm

enforcer schreef:Ik heb ze geloof ik wel eens live gezien in 1992 ofzo, Mystrez heb ik ook wel eens gezien. Staat me niet echt iets van bij maar destijds waren dat natuurljik voorprogramma's van grotere bands. Vanity 4 was ook zo'n band ooit eens als opnener gezien v oor Motorhead.
Het Mystrez album dat ik heb en waarvan ik de naam kwijt ben vind ik echt zeer gaaf. Anders/progressiever dan reguliere thrash maar toch beukend. Snel nog maar eens luisteren om te kijken of ik deze post niet snel moet editten :P
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
wall
Berichten: 150
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 9:30 pm
Locatie: Bergen (NH)

Bericht door wall » wo nov 26, 2008 5:15 pm

Grindtegel schreef:Vergeten jullie nou de beste van het stel: Mandator? Volgens mij kwamen die ook ergens uut 't noord'n
Uit Drenthe,ik heb ze trouwens regelmatig in Noord-Holland zien spelen.
Één van mijn favorieten uit die tijd waren trouwens de mannen van Jewel,daar mag ik trouwens nog steeds graag naar luisteren.

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » wo nov 26, 2008 5:32 pm

Heheh Jewel die heb ook ook wel een paar keer live mogen aanschouwen ja.

Heavy Scraffy Beffy :D
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo nov 26, 2008 7:01 pm

Grindtegel schreef:Vergeten jullie nou de beste van het stel: Mandator? Volgens mij kwamen die ook ergens uut 't noord'n
ja ook geen onaardige band, met name perfect progeny
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo nov 26, 2008 7:02 pm

Grindtegel schreef:Heheh Jewel die heb ook ook wel een paar keer live mogen aanschouwen ja.

Heavy Scraffy Beffy :D
hun cd revolution in heaven is behoorlijk zeldzaam, best een leuke plaat maar leunt meer tegen traditionele/speed metal aan dan echt thrash, het heet wel een bepaalde energie die thrashliefhebbers zal aanspreken.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo nov 26, 2008 7:33 pm

Hun liveplaat Nou Al Moe? is ook betrekkelijk geniaal. Daarop komt die hilariteit waarmee Jewels liveshows mee doorspekt was behoorlijk tot zijn recht.

Die cd is trouwens ook niet gemakkelijk te krijgen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » wo nov 26, 2008 7:54 pm

De Jewel discussie doet me terugdenken aan hun reunie optreden in Maart 2007. Hoewel een stuk ouder dan desijds (maar dat ben ik zelf dan natuurlijk ook) was het heerlijk energiek en doorspekt met humor.

Die dag speelden teven LWS en Defender hun reunie optredens.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo nov 26, 2008 8:54 pm

Grindtegel schreef:Vergeten jullie nou de beste van het stel: Mandator? Volgens mij kwamen die ook ergens uut 't noord'n
Emmen!

Ja echt een goede thrashband. Doet me soms aan een rauwe Testament denken, vanwege de zang denk ik.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo nov 26, 2008 11:02 pm

Lone Starr schreef:[..]


Het Mystrez album dat ik heb en waarvan ik de naam kwijt ben vind ik echt zeer gaaf. Anders/progressiever dan reguliere thrash maar toch beukend. Snel nog maar eens luisteren om te kijken of ik deze post niet snel moet editten :P
The Indictiment is dat dan neem ik aan. Die cd kwam ik toevallig voor een prikkie tegen op de platenbeurs in Utrecht. Maar meegenomen en de cd bevalt me prima. Zijn er ook mensen die dat tweede album 'Out of the Blue' wel eens hebben gehoord? Is volgens MA uitgekomen in '99, maar ik heb er echt nog nooit van gehoord.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do nov 27, 2008 10:31 am

Marcel Hubregtse schreef:De Jewel discussie doet me terugdenken aan hun reunie optreden in Maart 2007. Hoewel een stuk ouder dan desijds (maar dat ben ik zelf dan natuurlijk ook) was het heerlijk energiek en doorspekt met humor.

Die dag speelden teven LWS en Defender hun reunie optredens.
LWS en Jewel vondik geweldig, die zanger van LWS ging helemaal loos op het podium hahaha. JEWEL was ook vet. DEFENDER vond ik wat te netjes en saai, niet slecht maar qua podiumpresetatie bleven ze duideljik achter IMO
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » do nov 27, 2008 2:32 pm

Jewel vond ik kwa optredens altijd leuk maar de muziek zelf vond ik matig. Ze moesten het ook meer van hun energie/humor hebben imo.

Terugdenkend ben ik eigenlijk ook altijd wel ontzettend fan geweest van de nl band Disabuse. Die zanger met zijn gekrijs (leek wel wat op Mille van Kreator) en dat zoemende gitaargeluid, erg lekker.

En elke keer met kerst dan denk ik weer terug aan de demo die begon met het kinderkoortje wat zong: Heeeeeeere zij Hoooooooooog, inden Hoooge inden Hoooge in den HooooOOoooogeeeeeeee.

heheh good times :P
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » do nov 27, 2008 9:36 pm

Het duurde even voordat het kwartje viel, maar de nieuwe Kreator is erg goed. De overdaad melodie op Enemy of God is de deur uitgedaan en nu is het gewoon weer rossen met oog voor melodie.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do nov 27, 2008 9:38 pm

Goed om te horen, maar dit wordt voor mij een typische 'ik hoor 'm wel als ik 'm gekocht heb' ;)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » vr nov 28, 2008 5:04 pm

Grindtegel schreef:Vergeten jullie nou de beste van het stel: Mandator? Volgens mij kwamen die ook ergens uut 't noord'n
Vind Mysto Dysto STUKKEN beter, veel meer rauwe agressie.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr nov 28, 2008 5:26 pm

Ik vind de stijl leuker, meer richting NWoBHM en US Metal.


Ik stond vandaag trouwens in een CD-speciaalzaak rond te neuzen. Waarachtig, ze hadden een metalafdeling, en ik was nog verbaasder toen ik Sanity Obscure van Believer zag staan! Snel verder kijken...zie ik allemaal leuks staan van Deliverance en Tourniquet....Stryper?... En opeens begon het te dagen, ik stond in een christelijke cd-speciaalzaak! :shock:
Ik kreeg toen even net zo'n gevoel als Ace Ventura die erachter kwam dat hij niet een vrouw, maar een man gekust had :P
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » vr nov 28, 2008 5:31 pm

Metalheank schreef:Ik vind de stijl leuker, meer richting NWoBHM en US Metal.


Ik stond vandaag trouwens in een CD-speciaalzaak rond te neuzen. Waarachtig, ze hadden een metalafdeling, en ik was nog verbaasder toen ik Sanity Obscure van Believer zag staan! Snel verder kijken...zie ik allemaal leuks staan van Deliverance en Tourniquet....Stryper?... En opeens begon het te dagen, ik stond in een christelijke cd-speciaalzaak! :shock:
Waar was dat?
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr nov 28, 2008 5:44 pm

Utrecht, bij dat winkelcentrum Hoog Catharijne bij het station. De eerste gang rechts als je van het station richting de stad loopt.
Volgens mij kostten de meeste cd's zo rond de €20 dus wel prijzig.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » vr nov 28, 2008 5:51 pm

Metalheank schreef:Utrecht, bij dat winkelcentrum Hoog Catharijne bij het station. De eerste gang rechts als je van het station richting de stad loopt.
Volgens mij kostten de meeste cd's zo rond de €20 dus wel prijzig.
Aha Sjofar dus, ik ken het. Het zit naast de viswinkel. heb er ooit Morphia besteld maar dat duurde echt maanden voordat ze die beide binnen hadden.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr nov 28, 2008 6:02 pm

Marcel Hubregtse schreef:[..]


Aha Sjofar dus, ik ken het. Het zit naast de viswinkel. heb er ooit Morphia besteld maar dat duurde echt maanden voordat ze die beide binnen hadden.
Ja dat is er ook een, maar dit was weer een andere. Bij Pax Christi in de buurt, aan de kant van de Gall&Gall :roll:
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » vr nov 28, 2008 6:45 pm

Metalheank schreef:[..]


Ja dat is er ook een, maar dit was weer een andere. Bij Pax Christi in de buurt, aan de kant van de Gall&Gall :roll:
Die bedoelde ik ook. Zit tussen Pax Christi en de viswinkel in en er recht tegenover zit de Christelijke boekhandel
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr nov 28, 2008 7:10 pm

Dat zal dan wel kloppen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » za nov 29, 2008 12:03 am

Mosterd naar de maaltijd, maarja...
Ik vind Vulture samen met Jewel de beste/leukste bands dat Nederland heeft gehad. Vulture heeft 2 zeer goede albums uitgebracht, maar helaas nooit de volle waardering gekregen als ik de oude bladeren mag geloven. Zo´n band als Vengeance werd echt opgehemeld in de Aarschok in de jaren 80, maar er werden sommige bands behoorlijk tekort gedaan in vergelijking met Vengeance. Dat ik persoonlijk niet meer dan aardig vind.
Verder vind ik Mysto Dysto ook erg gaaf en Defender heeft een paar leuke dingen uitgebracht.
LWS, Usurpers vind ik niet zoveel aan. Zij overigens wel behoorlijke zeldzame CD´s.
Oja, en Mystrez vind ik maar saai.

Band van tegenwoordig vond ik Powervice heel erg goed, helaas dat ze weer uit elkaar zijn. Ik heb die demo en die is heel goed, met veel potentie.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma dec 01, 2008 5:42 pm

The American Way van Sacred Reich wordt eindelijk opnieuw uitgebracht (met bonustracks):
Displeased Records has set a February 16, 2009 European release date for the reissue of SACRED REICH's classic album "The American Way". With upgraded layout, to-the-point remastering plus unreleased pre-production demo bonus tracks and a video clip, this new and improved CD reissue will be an essential addition to every thrash metal collection!

"The American Way" will be made available in a limited digipak version and standard jewel case version. The first 2,500 copies come with a free logo patch.

The track listing is as follows:

01. Love… Hate
02. The American Way
03. The Way It Is
04. Crimes Against Humanity
05. State Of Emergency
06. Who's To Blame
07. I Don’t Know
08. 31 Flavors

Bonus tracks:

09. The American Way (demo)
10. Love… Hate (demo)
11. Crimes Against Humanity (demo)
12. State Of Emergency (demo)
13. I Don't Know (demo)
14. The American Way (video clip)
Ik heb ooit nog eens een retro review van het album geschreven: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3885. :)

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma dec 01, 2008 10:00 pm

Ah, mooi om te zien. Die vorige heruitgave was prachtig verzorgd, hopen dat deze net zo mooi wordt.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 01, 2008 10:27 pm

die vorige re/release was toch van Metal Blade?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma dec 01, 2008 10:30 pm

Hm, klopt ja. Ik nam voor het gemak alleen aan dat de band zowel daar als hier wel mede een vinger in de pap (gehad) zal hebben, en dus mede kunnen sturen op kwaliteit.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma dec 01, 2008 10:38 pm

Gilbert schreef:The American Way van Sacred Reich wordt eindelijk opnieuw uitgebracht (met bonustracks):
Displeased Records has set a February 16, 2009 European release date for the reissue of SACRED REICH's classic album "The American Way". With upgraded layout, to-the-point remastering plus unreleased pre-production demo bonus tracks and a video clip, this new and improved CD reissue will be an essential addition to every thrash metal collection!

"The American Way" will be made available in a limited digipak version and standard jewel case version. The first 2,500 copies come with a free logo patch.

The track listing is as follows:

01. Love… Hate
02. The American Way
03. The Way It Is
04. Crimes Against Humanity
05. State Of Emergency
06. Who's To Blame
07. I Don’t Know
08. 31 Flavors

Bonus tracks:

09. The American Way (demo)
10. Love… Hate (demo)
11. Crimes Against Humanity (demo)
12. State Of Emergency (demo)
13. I Don't Know (demo)
14. The American Way (video clip)
Ik heb ooit nog eens een retro review van het album geschreven: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3885. :)
Vet, betekent dat, dat ik mijn oude versie voor achterlijk veel geld van hand kan doen? :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » ma dec 01, 2008 11:00 pm

Nou zoveel is die niet waard hoor. En als er een re-release komt zal de waarde van de originele alleen maar minder worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di dec 02, 2008 11:03 am

Ik heb 'm al op cd, maar die re-release vind ik een goede zaak. Niet dat ik die ga kopen, want het originele artwork hoef IMO niet verbeterd te worden en van een nieuwe mastering wordt ik vaak ook niet gelukkig. The American way is trouwens mijn favoriete SR plaat.

31 flavors is trouwens een te gek nummer!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di dec 02, 2008 11:06 am

Metalheank schreef:Ik vind de stijl leuker, meer richting NWoBHM en US Metal.


Ik stond vandaag trouwens in een CD-speciaalzaak rond te neuzen. Waarachtig, ze hadden een metalafdeling, en ik was nog verbaasder toen ik Sanity Obscure van Believer zag staan! Snel verder kijken...zie ik allemaal leuks staan van Deliverance en Tourniquet....Stryper?... En opeens begon het te dagen, ik stond in een christelijke cd-speciaalzaak! :shock:
Ik kreeg toen even net zo'n gevoel als Ace Ventura die erachter kwam dat hij niet een vrouw, maar een man gekust had :P

Haha, leuk verhaal!


Ik heb trouwens geen enkele white metalalbum in mijn collectie. Niet vanwege desinteresse ofzo, eerder simpelweg nog nooit eraan toegekomen.

Maar is er muzikaal (dus niet tekstueel) gezien een verschil met nietchristelijke metal?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di dec 02, 2008 11:14 am

Meestal zijn christelijke bands exacte kopiën van iets wat in de niet christelijke sector al rondloopt. Believer lijkt mij een uitzondering daarop. Het is niet heel erg toegankelijke thrash die de band maakte, maar het is zeker de moeite waard. Bovendien ligt het christelijke aspect er niet heel erg dik bovenop.

Vengeance Rising heb ik ook altijd wel een aardige band gevonden.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23091
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di dec 02, 2008 1:22 pm

Zullen we dan gewoon ook even zeggen dat Stryper de ballen uit je broek rost?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gesloten