Dimmu Borgir - Death Cult Armageddon
-
- Contacteer:
Goed ik heb m intussen geheel geluisterd...
hmmm ze hebben goed gekeken naar hun collega's...
Drums vind ik persoonlijk wat de Emperor (Vredesbyrd) kant opgaan, 't laatste nummer deed me erg aan de Satyricon (Heavenly Persevere) riffs denken.
Daarnaast is het duidelijk dat ome Galder een ENORME vinger in de pap heeft, 't Old Mans Child gehalte is GIGANTISCH!
En ook Quintessence van Borknagar duikt even op zodra mr. Vortex op die manier z'n strot gebruikt...
hmmm ze hebben goed gekeken naar hun collega's...
Drums vind ik persoonlijk wat de Emperor (Vredesbyrd) kant opgaan, 't laatste nummer deed me erg aan de Satyricon (Heavenly Persevere) riffs denken.
Daarnaast is het duidelijk dat ome Galder een ENORME vinger in de pap heeft, 't Old Mans Child gehalte is GIGANTISCH!
En ook Quintessence van Borknagar duikt even op zodra mr. Vortex op die manier z'n strot gebruikt...
- CALIBANaan
- Contacteer:
Euh.. Puritanical is hun laatst uitgekomen full album.. Van death cult is nog niet eens een promo uit, en het album komt eind van het jaar pas!CALIBANaan schreef:ik vind Puritanical euphoric Misanthropia wel beter...dan de daarna erschenen albums incl. death cult...

"There is no way things are supposed to be"
- Blackmetal
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
ik heb m gedowned...ik had de Link op t forum gezet maar dat is weggehaald omdat t niet mocht...als m wilt horen geef ik de link via pm of iets andersBlackStar schreef:[..]
Euh.. Puritanical is hun laatst uitgekomen full album.. Van death cult is nog niet eens een promo uit, en het album komt eind van het jaar pas!
en 8 sept. komt ie...
Gelegenheids Satanist
Helemaal niet!Kristof schreef:neen leer titels
maar heb 1 minuutje van het nieuwe album gehoord, qua sound het zelfde
Luister het volledige album,je hoort tal van nieuwe invloeden er word ook teruggegaan naar de oudere stijl (Stormblast). En Shagrath gebruikt zen vocalen ook op een andere manier.
Machtig album gewoon

Het 2de noorse nummer vindik persoonlijk het beste van het album
- Yokozuna
- Contacteer:
Re: Dimmu Borgir - Death Cult Armageddon
Hoi ik ben nieuw hier, dacht dat het wel een interessant forum is hiero 
De nieuwe Dimmu heb ik ookal, de productie is deze keer wel erg "druk", veel keyboards over de mix heen, bekkens dik en hard in de mix. Volgens mij wordt het ook een prima album. Je moet dat begin van "For the World to dictate" eens horen, hoezo overdonderend
Heb nog niet favoriete nummers ofzo, vind ze allemaal nog wel redelijk.
Het klinkt zeker niet hetzelfde als Pur Eup Mis, maar het geluid heeft er wel het meeste van weg als je moest kiezen tussen voorgaande albums
Lijkt trouwens wel of er nu een heel orkest gebruikt is in een aantal nummers, klopt dit nou, of komt het weer uit de synth?

offtopic; Tof dat veel mensen Nick "beul" Barker een goeie drummer vinden, zeker een van de beste blackmetal drummers die er zijn. Als je Nick Barker cool vindt moet je ook eens iets van het laatste Old Man's Child album "In Defiance of Existence" proberen waar Barker drumt. Ook gewoon een goed album.Argarath schreef:Ja hoor... ik heb m net binnen... eerste luisterbeurt... klinkt lekker, bombastisch... mooiere mix dan Puritanical...
is wel n goeie plaat denk ik... ff een paar keer draaien.
De nieuwe Dimmu heb ik ookal, de productie is deze keer wel erg "druk", veel keyboards over de mix heen, bekkens dik en hard in de mix. Volgens mij wordt het ook een prima album. Je moet dat begin van "For the World to dictate" eens horen, hoezo overdonderend

Helemaal niet!
Het klinkt zeker niet hetzelfde als Pur Eup Mis, maar het geluid heeft er wel het meeste van weg als je moest kiezen tussen voorgaande albums

Laatst gewijzigd door Yokozuna op di jul 22, 2003 8:13 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
mp3's: http://members.home.nl/yoko
- Yokozuna
- Contacteer:
Ja, en daar heeft Nick Barker ookal het laatste album verzorgtDaarnaast is het duidelijk dat ome Galder een ENORME vinger in de pap heeft, 't Old Mans Child gehalte is GIGANTISCH!

Soms klinkt het geheel ook wel als Emperor trouwens, wel typisch. Maarja, zo kun je behoorlijk wat vergelijkingen maken, vind het niet zo erg. Tis in ieder geval weer een album met prima afwisseling erin

Laatst gewijzigd door Yokozuna op di jul 22, 2003 8:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Yokozuna
- Contacteer:
Het klinkt wel lekker Arabisch in "Progenies of the great Apocalypse", erg goede toevoeging van dat orkest (het klinkt bijna te goed om uit synths te komen ofzo). Ik moet trouwens weleens aan "Batman" (serie) denken bij dat nummer
En die stukken met cleane vocalen, altijd wel erg sterk. Zorgt ook weer voor afwisseling in de nummers.

- Korefuji
- Grote boze forum moddereter
Yep, idd dat idee over Batman had ik ook al....kwam me op de een of andere manier erg bekend voor....!!!Ik moet trouwens weleens aan "Batman" (serie) denken bij dat nummer En die stukken met cleane vocalen, altijd wel erg sterk. Zorgt ook weer voor afwisseling in de nummers.

Ehmm, nog welkom gewenst op dit Forum!
Ehmm, maarre je naam? Fan van sumo worstelen??

The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.
Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.
- Groucho Marx
Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.
- Groucho Marx
- Korefuji
- Grote boze forum moddereter
Ik heb zelf dat album ook nog niet compleet.....slechts een paar nummers
eerdaags echt maar goed de tijd nemen om het hele album te vinden 

The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.
- Groucho Marx
- Groucho Marx
Heb em ook van Soulseek gehaald gisteren (van Septhis geloof ik) en heb em nu grotendeels geluisterd... conclusie:
* Hij lijkt behoorlijk op de vorige;
* Hij kabbelt lekker voort door een aaneenschakeling van bombastische orkestrale keyboardstukken (net als de vorige dus);
* Hij is veel te gelikt / glad, weinig agressie meer uit te putten;
* Old Man's Child gehalte is inderdaad behoorlijk groot;
* Ze proberen duidelijk een zo groot mogelijk publiek te bereiken, waardoor ze weinig vernieuwend zijn;
* Ik ga em niet kopen.
* Hij kabbelt lekker voort door een aaneenschakeling van bombastische orkestrale keyboardstukken (net als de vorige dus);
* Ze proberen duidelijk een zo groot mogelijk publiek te bereiken, waardoor ze weinig vernieuwend zijn;
* Ik ga em niet kopen.
-
- Blackmetal
- Contacteer:
Alleen Galder en Nick van Dimmu Borgir zitten in OMC, of is Mustis ook opeens gaan keyboarden bij OMC?sephtis schreef:Ga bij Dimmu kijken zou ik zeggendaar heb je ongeveer 2/3 Old man's child
In circles of dominance, emotional deeps unite
Fiction and Transcendence woven together
In the Essence of Purity lies Wisdom
Join the forces, the Spiritual Black Dimensions
Dimmu borgir - The Insight And The Catharsis
-
- Heer Petomaan
- Heer Petomaan
- Blackmetal
- Contacteer:
- Blackmetal
- Contacteer:
sephtis schreef:Heb je t weer geverfd dude?
Yup

en ik heb het nu sinds begin deze week elke dag in een staartje , zit ook wel relaxed

-
er komt een erg limited edition (2500stuks) van het album, in metalen kist enzo.
Exclusively available through the NUCLEAR BLAST-mailorder:
DIMMU BORGIR “DEATH CULT ARMAGEDON”, limited (2000 copies), heavy & numbered metal box (size 25x20x5 cm) with padlock including high-class configured loose-leaf notebook (size 17x22) with metal and parchment booklet pages, wrapped in embroidered black velvet cloth, including CD with Bonustrack "Satan My Master" - Bathory Cover + set of 10 high-class postcards).
To ensure that the real DIMMU BORGIR-fans get their hands on a copy and to prevent massive sale on Ebay, we’ll only sell one box to each customer! So get your copy now! Pre-orders are highly recommendable (remember the trouble with those limited editions of IMMORTAL and DISSECTION
ATTENTION: The box will be available/shipped the 8th of September 2003, which is the official release date of “Death Cult Armageddon”. (If you order some additional items, maybe it’s wise to place a separate order to avoid having to wait for these items until the box will be delivered)
Die-hard fans beware, DIMMU BORGIR will have an autograph session in our record store next Tuesday (29.7.) between 6-7 pm. Every visitor will receive a little present and of course there will also a be pre-listening of “Death Cult Armageddon”!
Exclusively available through the NUCLEAR BLAST-mailorder:
DIMMU BORGIR “DEATH CULT ARMAGEDON”, limited (2000 copies), heavy & numbered metal box (size 25x20x5 cm) with padlock including high-class configured loose-leaf notebook (size 17x22) with metal and parchment booklet pages, wrapped in embroidered black velvet cloth, including CD with Bonustrack "Satan My Master" - Bathory Cover + set of 10 high-class postcards).
To ensure that the real DIMMU BORGIR-fans get their hands on a copy and to prevent massive sale on Ebay, we’ll only sell one box to each customer! So get your copy now! Pre-orders are highly recommendable (remember the trouble with those limited editions of IMMORTAL and DISSECTION

ATTENTION: The box will be available/shipped the 8th of September 2003, which is the official release date of “Death Cult Armageddon”. (If you order some additional items, maybe it’s wise to place a separate order to avoid having to wait for these items until the box will be delivered)
Die-hard fans beware, DIMMU BORGIR will have an autograph session in our record store next Tuesday (29.7.) between 6-7 pm. Every visitor will receive a little present and of course there will also a be pre-listening of “Death Cult Armageddon”!
- Blackmetal
- Contacteer:
hmmm, als ik het geld zou hebben wel ja 
maar ja, als ik maar iig een Limited Edition CD van DCA heb, ben ik allang blij
daarna concert op 3 oktober...

maar ja, als ik maar iig een Limited Edition CD van DCA heb, ben ik allang blij

daarna concert op 3 oktober...

- Yokozuna
- Contacteer:
De productie is echt "overdone" ja, lijkt wel of je constant een soort ruis over heel de mix hoort, zo vol klinkt ie. Beetje onrustig... Verder vind ik het echt geen slecht album, er zitten zeker een aantal afwijkende nummers in, en de rest klinkt ook gewoon niet verkeerd.De Demoon schreef:Heb em ook van Soulseek gehaald gisteren (van Septhis geloof ik) en heb em nu grotendeels geluisterd... conclusie:
* Ik ga em niet kopen.
Als je een echt goed "melodisch" blackmetal album wilt halen moet je eens kijken naar "Engraved in Black" van Graveworm, die laten zien dat het zonder overproductie ook prima/duidelijker kan klinken

- Blackmetal
- Contacteer:
Engraved In Black is de nieuwe van Graveworm toch?
eindelijk brengen ze een goed album uit, dat oude CoF-imitatie geluid van Graveworm vond ik echt 3x niks. Engraved klinkt daarentegen wel beter.
eindelijk brengen ze een goed album uit, dat oude CoF-imitatie geluid van Graveworm vond ik echt 3x niks. Engraved klinkt daarentegen wel beter.
- ruben somewhere online