Thrash / Speed Metal XII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » di dec 02, 2008 1:42 pm

Edwynn schreef:Meestal zijn christelijke bands exacte kopiën van iets wat in de niet christelijke sector al rondloopt. Believer lijkt mij een uitzondering daarop. Het is niet heel erg toegankelijke thrash die de band maakte, maar het is zeker de moeite waard. Bovendien ligt het christelijke aspect er niet heel erg dik bovenop.

Vengeance Rising heb ik ook altijd wel een aardige band gevonden.
Vengeance Rising is een behoorlijk harde band, vind ik persoonlijk niet zo bijzonder.

Ik vind Deliverance - Weapons of Our Warfare een heel sterk christelijk album. Beetje Death Angel achtig.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2341
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk

Bericht door Edwynn » di dec 02, 2008 2:25 pm

dako schreef:Zullen we dan gewoon ook even zeggen dat Stryper de ballen uit je broek rost?
Uiteraard! Maar dat is dan weer geen thrashband. :wink:
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do dec 04, 2008 9:06 pm

Over de rerelease van Sacred Reich - The american way; De eerste 100 bestellers kunnen voor het totaalbedrag van 22,50 een extra t-shirt bij displeased krijgen


Afbeelding


Best toffe actie, al zeg ik het zelf.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do dec 04, 2008 10:05 pm

innuendo schreef:Over de rerelease van Sacred Reich - The american way; De eerste 100 bestellers kunnen voor het totaalbedrag van 22,50 een extra t-shirt bij displeased krijgen


Afbeelding


Best toffe actie, al zeg ik het zelf.
Ja heb ik gedaan dus.. 8)
Gaaf dat deze plaat ook opnieuw is uitgebracht.
Nu hopen dat komende zomer ook weer gaan touren :!:
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do dec 04, 2008 10:07 pm

we hebben onze versie van HALLOWS EVE "plunging to megadeath" op myspace gezet, best aardig gelukt al zeg is het zelf ;-)

http://www.myspace.com/thrashcorefanatics
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do dec 04, 2008 10:25 pm

Ernst-Jan schreef:[..]Nu hopen dat komende zomer ook weer gaan touren :!:
Sacred Reich speelt in ieder geval op Bang Your Head en Hellfest. Dus het lijkt me logisch als ze ook weer in de Benelux zullen spelen.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2341
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk

Bericht door Edwynn » do dec 04, 2008 10:50 pm

enforcer schreef:we hebben onze versie van HALLOWS EVE "plunging to megadeath" op myspace gezet, best aardig gelukt al zeg is het zelf ;-)

http://www.myspace.com/thrashcorefanatics
Jullie hebben wat hardcore invloeden erin verwerkt hoor ik. Met name in de zang. Het klinkt heel erg 1986 allemaal. Knap gedaan.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » do dec 04, 2008 11:20 pm

EINDELIJK Show No Mercy binnen gehaald.
Gewoon bij de van Leest, hoppa!
Te gek!
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2341
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk

Bericht door Edwynn » do dec 04, 2008 11:21 pm

O, is die zo moeilijk te krijgen dan?
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » do dec 04, 2008 11:23 pm

Neuh, maar hij ligt niet zo 1,2,3 in een platenzaak.
En ik vind bestellen meestal wat vervelend.
Hou niet van wachten op een cd, heb hem liever gewoon gelijk in m'n handen.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr dec 05, 2008 5:19 pm

Gilbert schreef:[..]
Sacred Reich speelt in ieder geval op Bang Your Head en Hellfest. Dus het lijkt me logisch als ze ook weer in de Benelux zullen spelen.
Gaaf, nu wil ik ze echt zien. Vorige keer helaas gemist.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za dec 06, 2008 8:49 am

Edwynn schreef:[..]


Jullie hebben wat hardcore invloeden erin verwerkt hoor ik. Met name in de zang. Het klinkt heel erg 1986 allemaal. Knap gedaan.
thanx dat was precies wat we voor ogen hadden ;-)
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Den » za dec 06, 2008 6:11 pm

dankzij de twee thrash clash cd'tjes die ik binnen heb gekregen vandaag heb ik weer wat leuke nieuwe bands leren kennen. Check:
Infantry: http://www.myspace.com/thrashtokill
Pyrotoxic: http://www.myspace.com/pyrotoxicthrash
beide op volume 4
en van volume 3 kan ik nog aanraden:
Sacrilegio: http://www.myspace.com/sacrilegiopr
Blood exile (vind ik zelf niet zo heel interessant, maar voor de volledigheid): http://www.myspace.com/bloodexile

ik hou van stormspell records! Naast al het geniale oude spul wat ze releasen (ik noem bv amulance) geven ze ook dit soort nieuwe bands een kans!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za dec 06, 2008 6:13 pm

Blood exile heb ik laatst ook al eens gepost. Heel leuke band vind ik dat.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Den » za dec 06, 2008 6:18 pm

grappig, want dat vind ik juist weer de minste van de vier.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za dec 06, 2008 6:35 pm

ok, dan hoop ik dat ik dat ook vind ;)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za dec 06, 2008 7:09 pm

Nou, pyrotoxic vind ik tien keer niks. Infantry doet me weinig. Van sacrilegio ben ik wel weer gecharmeerd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Moby Rick
Berichten: 390
Lid geworden op: do okt 12, 2006 3:42 pm
Locatie: Wateringen

Bericht door Moby Rick » wo dec 10, 2008 6:24 pm

Ik las net dit op zwaremetalen:

Nog een reünie! Wehrmacht, de thrash metal band uit de jaren tachtig, is terug samen. Ze beginnen met een paar optredens, en hopelijk ook met nieuw materiaal. De band postte het volgende statement:


For the last two months, Marco Zorich [guitar], Shann Mortimer [bass], Tito 'Mezzy' Matos [vocals], Brian Lehfeldt [drums] and myself, John Duffy [guitar], have begun rehearsing all the old WEHRMACHT material and are booking shows for the beginning of the year. Yes, it's actually all five original members. Unbelievable!!! I honestly have to say that we sound even heavier and just as fast as in the old days and the material is coming along well. We haven't played together since '91, so it was a little rusty at first.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » wo dec 10, 2008 7:01 pm

Ik begin een beetje moe te worden van al die reunien, en zeker als het om dit soort bands gaat.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo dec 10, 2008 7:42 pm

Waarom ? Jij hebt er geen last van, en voor de fans van de bands is het erg goed nieuws.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » wo dec 10, 2008 7:52 pm

Ik erger me er gewoon aan dat een oude bands merken dat thrash weer populairder wordt en daarom weer bij elkaar komen. Daarnaast, wie zit er nou in jezus naam op een reunie van Wehrmacht te wachten? Met alle respect maar Wehrmacht is nooit echt boeiend geweest en ik zie niet in dat ze dat met deze reunie kunnen veranderen. Ik kan me niet voorstellen dat die shows drukbezocht zullen worden....

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » wo dec 10, 2008 7:55 pm

Een reunie en Europese tour van VIO-LENCE zie ik nochtans wel zitten. Maar ja, dat blijft dromen...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo dec 10, 2008 7:56 pm

Destructor schreef:Ik erger me er gewoon aan dat een oude bands merken dat thrash weer populairder wordt en daarom weer bij elkaar komen. Daarnaast, wie zit er nou in jezus naam op een reunie van Wehrmacht te wachten? Met alle respect maar Wehrmacht is nooit echt boeiend geweest en ik zie niet in dat ze dat met deze reunie kunnen veranderen. Ik kan me niet voorstellen dat die shows drukbezocht zullen worden....
Nogmaals, dat vind jij.

Ook al zijn er maar 10 fans dan is het nog de moeite waard. Beter tien bands meer dan minder, kan altijd iets leuks tussenzitten. Zoals de platen van Helstar en Laaz rockit.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Bericht door Oblivion » wo dec 10, 2008 8:06 pm

Destructor schreef: Met alle respect maar Wehrmacht is nooit echt boeiend geweest.


:? Dat snap ik dan weer niet, Biermacht vind ik zeer zeker 1 van de vetste cds die ik heb (met zeer vette solos) en de meeste crossover/punk er dik uitrossen, sowieso DRI.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » wo dec 10, 2008 9:23 pm

Spoel uw mond jongeman! Dealing with it zeg ik....

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Den » do dec 11, 2008 11:16 am

Iemand al bekend met Voetsek?
check:
http://www.myspace.com/voetsekthrashers
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do dec 11, 2008 11:59 am

Wehrmacht reunie klinkt gaaf, mochten ze komen ga ik zeker kijken. Shark Attack ken ik nog niet, maar Biermacht is zeker erg de moeite waard. Mensen die zeiken op reunie's zijn net als mensen die zeiken op een nieuwer geluid van bands: je hoeft er niet naar te kijken/luisteren.

Wat Voetsek betreft, ik ken een nummertje van ze van een split met oa Hirax en Municipal Waste, klinkt best lekker. Nog nooit meer van gecheckt echter, misschien maar eens doen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » vr dec 12, 2008 3:03 am

Den schreef:Iemand al bekend met Voetsek?
check:
http://www.myspace.com/voetsekthrashers
Whohoho, deze zomer aan het werk gezien in Tsjechie. Muzikaal vond ik er geen zak aan maar toch een stukje blijven kijken omdat ik nog nooit zo'n walvis had weten zingen bij een metalband. Serieus, zelfs Gene Hoglan zou geen eating contest durven aangaan met haar :lol:

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr dec 12, 2008 1:59 pm

Ik weet niet of het hier al is gemeld, maar Massacre Records brengt op 30 januari twee albums van Lååz Rockit opnieuw uit. Know Your Enemy bevat als bonus de dvd Live In San Francisco en wie Annihilation Principle aanschaft, krijgt als extraatje een dvd met een live-optreden op Dynamo Open Air. Zijn er trouwens meer mensen die de ballad The Omen van Annihilation Principle een prachtnummer vinden dat kan concurreren met de klassieke power ballads van Metallica?

Op dezelfde dag brengt Massacre Records trouwens ook de nieuwe cd van Wizard uit, getiteld Thor. Aangezien het label de band omschrijft als de leidende Duitse speed/true-metal band, past dat denk ik ook wel in deze draad (en ik ben te lui om naar het topic over power metal te gaan).

Gebruikersavatar
Stillborn
Berichten: 758
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 12:44 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Stillborn » vr dec 12, 2008 3:18 pm

Laat ze Nothing's Sacred maar eens opnieuw uitbrengen, dat is voor mij de beste Laaz cd.
"Maya subjects you..."

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr dec 12, 2008 3:30 pm

Wizard past denk ik beter in het power metal topic ja :wink:

Ben wel benieuwd naar die rereleases van Laaz Rockit. Eigenlijk zouden ze gewoon al die platen in een boxset moeten uitgeven.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2341
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk

Bericht door Edwynn » vr dec 12, 2008 3:34 pm

Gilbert schreef:Ik weet niet of het hier al is gemeld, maar Massacre Records brengt op 30 januari twee albums van Lååz Rockit opnieuw uit. Know Your Enemy bevat als bonus de dvd Live In San Francisco en wie Annihilation Principle aanschaft, krijgt als extraatje een dvd met een live-optreden op Dynamo Open Air. Zijn er trouwens meer mensen die de ballad The Omen van Annihilation Principle een prachtnummer vinden dat kan concurreren met de klassieke power ballads van Metallica?
.
The Omen is zeker een klassieke semiballade. Laaz Rockit had op meerdere fronten kunnen concurreren met de grotere bands. Maar op één of andere manier kwam het er allemaal niet helemaal uit. Prachtnummers worden afgewisseld met wat mindere tracks.
Laatste cd is ook erg aardig, maar niet meer dan dat.

Know Your Enemy is hier meer dan welkom. Die heb ik nog niet origineel.
Most Dangerous Game blijf ik een klassenummer vinden, die ik nodig op hardcopy moet hebben.

Nothings Sacred is overall wel een betere plaat. Beter in balans waar Know Your enemy en Annihilation Principle hier en daar een beetje inzakken.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma dec 15, 2008 9:35 am

Vandaag is het twaalf jaar geleden dat Dawn Crosby overleed. Nu hoor ik sommigen van jullie mompelen: Wie is dat nou weer in hemelsnaam? Het antwoord vind je hier: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5212.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » ma dec 15, 2008 11:01 am

Gilbert schreef:Vandaag is het twaalf jaar geleden dat Dawn Crosby overleed. Nu hoor ik sommigen van jullie mompelen: Wie is dat nou weer in hemelsnaam? Het antwoord vind je hier: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5212.
Geniale zangeres en genial plaat. Zag hem net al staan die review. Within The Veil draait vnadaag continu rondjes hier.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma dec 15, 2008 1:21 pm

Gilbert schreef:Zijn er trouwens meer mensen die de ballad The Omen van Annihilation Principle een prachtnummer vinden dat kan concurreren met de klassieke power ballads van Metallica?

Zeker weten!

Sowieso vind ik Annihilation principle een prachtige plaat. Misschien voor mij zelfs de beste aller tijden. De laatste is me tegen gevallen. My Euphoria is een knaller van jewelste, maar verder staan er IMO wat aardige en behoorlijk wat vullers op. Een nummer als ghost in the mirror vind ik gewoon een slechte song bijvoorbeeld.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma dec 15, 2008 6:32 pm

Uit een reactie op mijn review van Within The Veil maak ik trouwens op dat die cd van Fear Of God moeilijk verkrijgbaar is. Even zoeken op internet leert me dat ik zowaar een vrij zeldzame cd in mijn verzameling blijk te hebben, die enkele tientjes waard is. :) Nu wil ik dat album voor geen goud kwijt, maar als ik ooit besluit om wat oude cd's of lp's van de hand te doen, zal ik toch eerst maar even op internet checken of er nog wat waardevols tussen zit.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 15, 2008 6:35 pm

Klopt, dat was mijn reactie. Puike recensie van een puike plaat :)
Ik zoek em echter ook al een tijdje en ook op de cdbeurs in Utrecht was ik em niet tegengekomen.
Die tweede cd zie ik wel regelmatig, maar die ken ik eigenlijk niet, is die ook goed?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma dec 15, 2008 11:04 pm

Ik heb die tweede cd hier wel liggen, maar niet vaak beluisterd. Dus heb ik Toxic Voodoo vanavond voor het eerst in jaren weer te voorschijn gehaald en enkele keren gedraaid. Ik word er nog steeds niet echt warm van. De songs zijn wel aardig, maar halen het hoge niveau van het debuut voor mijn gevoel bij lange na niet. Ook van anderen heb ik gehoord dat ze Within The Veil beduidend beter vinden. Als ik het me goed herinner, lag Toxic Voodoo destijds ook snel in de uitverkoopbakken en heb ik hem daar uit gevist.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » ma dec 15, 2008 11:08 pm

Iemand Hexen - State of Insurgency al gehoord? Eén van de beste thrash releases dit jaar wat mij betreft.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 15, 2008 11:28 pm

Dat is toch weer zo´n kopie van oude helden?
Ik ben daar wat voorzichtiger mee aan het worden. Ik vond Evile, Space Eater en Hyades wel erg leuk, maar wat de laatste tijd komt is toch vooral heel erg recyclen en niet memorabel.

Welja, kan het proberen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 15, 2008 11:31 pm

Ik ben nu wel nieuwschierig geworden naar dat Fear of God.

Maar hoe vernieuwend willen we thrash eigenlijk nog hebben op dit moment? Ik vind het niet erg als er nieuwe "old" school bandjes opstaan, mits ze kwaliteit leveren.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 15, 2008 11:35 pm

Ja, maar het wordt wat geforceerd.
Opeens zijn er allemaal bandjes die allemaal in de stijl van Nuclear Assault, Exodus, oude Metallica en Heathen spelen. Daarbij voegen ze helemaal niets toe qua eigen innovativiteit. Tuurlijk het luistert lekker weg, maar het blijft vaak niet echt hangen, omdat ze de kracht en originaliteit van die oude bands missen. Er zit zeker tof spul bij, maar van klakkeloos gekopieer van oude bands, word ik niet blij. Het klinkt allemaal als een klok, maar uiteindelijk zet je toch weer een oude kraker op.
Bovendien zijn er ook wat dramatische pogingen geweest. Zo vind ik Hatchet echt een kutband. Geen enkele originele riff, de solo's zijn compleet random ingespeeld en de zanger is om te janken.

Ik zie liever de volgende stap in thrash, dan het eeuwig herhalen van oude bands. Maar goed, het blijft heus wel lekker hoor. Dat zal ik niet ontkennen. Maar ik denk dat er nog zat rek in het genre zit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 15, 2008 11:37 pm

Ik snap je punt wel en ik ben het wel met je eens dat bands gewoon kwaliteit moeten leveren die blijft hangen. Daar vind ik een band als Evile wel in geslaagd. De nummers klinken lekker en blijven nog hangen ook.

En wat mij betreft mogen er ook wel meer bands met een cleane zanger opstaan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 15, 2008 11:41 pm

ik stoor me in dat opzicht erger aan de metalcore bands die thrashriffs als basis gebruiken. Want vette riffs hebben ze dan wel, maar die verschrikkelijke klotezang, dat vermoeiende geschreeuw en die wanstaltige refreinen. Argh!
Ik zie het muzikaal maar als overgeproduceerde left over riffs van thrash bands, zonder de solo's en met een stemgeluid vaak, waar ik alvast niet goed van word.
Zo leeg kan muziek dus ook klinken, ondanks dat het er qua basis best dichtbij ligt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 15, 2008 11:48 pm

Op welke bands doel je dan? :wink:

Maar ik trok die zang eerst ook niet, maar tegenwoordig luister ik best graag naar metalcore.
Wat ik alleen jammer vind is als je een gave thrash band heb, dat ze dan hardcore vocals hebben, ik vind dat gewoon niet bij elkaar passen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 15, 2008 11:53 pm

veel metalcore is ook gewoon thrash in de basis immers, met wat hardcore breakdowns en grooves hier en daar. Kijk naar Caliban, of C-T Prevail.

Welja, ik moet helemaal niets van hardcore of punk hebben. Muzikaal mag het best, maar vocaal niet. Daarom draag ik crossover geen warm hart toe, ik kan wel kotsen als ik Suicidal Tendencies of Cro-Mags hoor. Die zangstijlen vind ik echt verschrikkelijk. Een pure kwestie van smaak.

Nee, geef mij maar een krachtige zanger bij thrash. Chuck Billy ofzo, of Nasty Ronnie (al klinkt hij ook wel hier en daar als Mike Muir op Penetration Point). Nee, dan Ron Rhinehart, of Don Doty vuig!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » di dec 16, 2008 12:34 am

Gilbert schreef:Vandaag is het twaalf jaar geleden dat Dawn Crosby overleed. Nu hoor ik sommigen van jullie mompelen: Wie is dat nou weer in hemelsnaam? Het antwoord vind je hier: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5212.
Mooie review van een fantastisch album die nog heel regelmatig in mijn cd spelertje draait. Fear of God is zo origineel en uniek, zo'n plaat wordt nooit meer gemaakt/geevenaard. Wat mij betreft verdient ie een nog hoger cijfer dan jij hem geeft.

Ik ben blij dat ik de cd jaaaaren geleden nog ergens in een 2ehands bak heb gevonden, ik was er een eeuiwgheid naar op zoek (nog voor de internettijd...).

Naast de unieke zang die uiteraard alle lof verdient vind ik toch oook het gitaarwerk een pluim waard. fantastisch vet geluid met enorm mooie soslo's die perfect in de sfeer van de muziek passen.

Ik denk dat hem maar weer eens opzet, genieten geblazen :wink:
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » di dec 16, 2008 1:10 am

Gilbert schreef:Uit een reactie op mijn review van Within The Veil maak ik trouwens op dat die cd van Fear Of God moeilijk verkrijgbaar is. Even zoeken op internet leert me dat ik zowaar een vrij zeldzame cd in mijn verzameling blijk te hebben, die enkele tientjes waard is. :) Nu wil ik dat album voor geen goud kwijt, maar als ik ooit besluit om wat oude cd's of lp's van de hand te doen, zal ik toch eerst maar even op internet checken of er nog wat waardevols tussen zit.
Dat valt wel mee hoor. Ik denk dat je er misschien tien euro voor kan krijgen, 14 max.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » di dec 16, 2008 7:09 am

Gilbert schreef:Uit een reactie op mijn review van Within The Veil maak ik trouwens op dat die cd van Fear Of God moeilijk verkrijgbaar is. Even zoeken op internet leert me dat ik zowaar een vrij zeldzame cd in mijn verzameling blijk te hebben, die enkele tientjes waard is. :) Nu wil ik dat album voor geen goud kwijt, maar als ik ooit besluit om wat oude cd's of lp's van de hand te doen, zal ik toch eerst maar even op internet checken of er nog wat waardevols tussen zit.
Redelijk moeilijk verkrijgbaar maar toch nog wel voor een redelijk normaal bedrag te scoren als je het via de fear-of-god website doet. Richard Karsmakers die die site runt komt er nog geregeld aan (al kan het twee maanden duren) en verkoopt hem dan voor een normale prijs.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Den » di dec 16, 2008 9:21 am

toxic_avenger schreef:Iemand Hexen - State of Insurgency al gehoord? Eén van de beste thrash releases dit jaar wat mij betreft.
superalbum ja! Sterkste punt van die band vind ik de solo's die er echt mogen zijn! Ik heb de cd wel een paar keer moeten luisteren voordat de nummers een beetje bleven hangen.

Ik moet bij die cd af en toe aan megadeth denken en dat is wat mij betreft altijd een goeie referentie!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gesloten