Pantera
Ik las in de rocktribune dat de show in Moskou samen met AC/DC en metallica binnenkort op dvd gaat verschijnen
dus een dvd die ik graag in mijn bezit wil hebben
dus een dvd die ik graag in mijn bezit wil hebben
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
phil anselmo word vooral als zondebok neergezet omdat die compleet geflipt is door alle zuip en drugs. Je had die videoboodschap moeten zien van em nadat dimebag afgeknald was, als hij clean is, zijn de junks achter zo ongeveer ieder centraal station in nederland ook cleanThe Horseman schreef:Ik heb vandaag Pantera: Behind The Music gezien.
Tering, dat is behoorlijk zware kost geweest.
Het begint met behoorlijk 'mellow' met de opkomst van het succes en hun party-habbits.
Maar op een gegeven moment slaat de sfeer van de documentaire helemaal om.
Te beginnen met de verandering van het karakter van Phil Anselmo, met als dieptepunt zijn overdosis Heroine.
De dood van Dimebag is natuurlijk waar de docu voornamelijk om draait.
Toen ik die vader van Dimebag het moeilijk zag hebben om uit zijn woorden te komen(lees: huilen) kreeg ik het toch wel even koud.
Wat opvalt is dat in met name het laatste deel Phil Anselmo
als zondebok wordt afgebeeld.
En ik heb het idee dat het tussen de vriendin en zelfs Vinnie Paul niet meer goed komt want die kotsen volgens mij echt van die 'dude'.
Toch raad ik iedereen aan als je de kans krijgt dit even te bekijken.
Geeft mooie inzage in deze geweldige band.

- Geheim_502
Huhm, volgends mij was dat Cradle of Filth Verder heb ik gelukkig nog een deel van Napal Death gezien. Helaas kwam het geluid van Napalm niet echt tot zijn recht in de zaal. Er heerste meer een harde galm waar de zanger dan over heen brulde. Jammer. Gelukkig heb ik ze daarna in de Baroeg en 013 gezien en dat was stukken beter.Joris schreef:[..]
.
Ik had mijn kaartje speciaal voor Pantera gekocht. Slayer maakte niets goed, want die zouden er sowieso hebben gestaan, dus dat was geen toegevoegde waarde. Wat was nu de vervanging voor Pantera? Volgens mij Napalm Death... en.
Moonspell was wel goed maar paste mijn inzien niet in het programma.
Daarna was er Biohazard en daarna Cradle of Filth. Biohazard heb ik niet gezien want ik had honger. Bij Cralde of Filth was het weer vanouds. Weinig gitaar geluid, veel drums.
Maar inderdaad. Gelukkig maakte Slayer veel goeds.
FACTA NON VERBA
- machine-head
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
cd is beter dan ik had verwachtSobiur schreef:Gaaf! Ben erg benieuwd naar dat HellYeah!
review:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3705
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- paradigm shift
*hoppa!
Ik heb weer eens Far Beyond Driven opgezet. Best een lekker album, maar er zitten toch een aantal nummers die van mij wel ingekort hadden mogen worden (Hard lines, Sunken Cheeks bijv.)
Verder blijf ik Cowboys From Hell nog beter vinden. Ik moet alleen snel even de rest hebben, want daar ben ik nog niet echt bekend mee (op de "hits" na als Walk etc).
Ik heb weer eens Far Beyond Driven opgezet. Best een lekker album, maar er zitten toch een aantal nummers die van mij wel ingekort hadden mogen worden (Hard lines, Sunken Cheeks bijv.)
Verder blijf ik Cowboys From Hell nog beter vinden. Ik moet alleen snel even de rest hebben, want daar ben ik nog niet echt bekend mee (op de "hits" na als Walk etc).
- Metalheank
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Far Beyond driven heeft een aantal geweldige nummers, maar er staan ook wel enkele draken op, die ik tegenwoordig soms gewoon doorzap...
Vooral "good friends and a bottle of pills" is te slecht, naar mijn mening.
"great southern trendkill" heb ik nog steeds niet in mijn bezit, vooral ook om die reden, meer vullers dan vette nummers... (althans dat vond ik jaren geleden, toen ik hem nog eens heb geluisterd in een cd-zaak. Nu heb ik hem al jaren nergens meer zien staan eigenlijk).
Doe mij idd ook maar de 5e en de 6e cd (CfH en VDoP). Daarvoor is wel aardig (vooral Powermetal) maar toch wat te 'Glam'.
Vooral "good friends and a bottle of pills" is te slecht, naar mijn mening.
"great southern trendkill" heb ik nog steeds niet in mijn bezit, vooral ook om die reden, meer vullers dan vette nummers... (althans dat vond ik jaren geleden, toen ik hem nog eens heb geluisterd in een cd-zaak. Nu heb ik hem al jaren nergens meer zien staan eigenlijk).
Doe mij idd ook maar de 5e en de 6e cd (CfH en VDoP). Daarvoor is wel aardig (vooral Powermetal) maar toch wat te 'Glam'.
Kerel, ga Great Southern Trendkill eens snel aanschaffen! Dat is de beste die er tussenzit! Vind ik dan he 
FBD vind ik ook de minste, maar heeft nog steeds een paar geweldige nummers. Maar qua sfeer (ja, sfeer ja!), productie, zang en gitaarwerk vind ik TGST echt veruit de beste plaat.

FBD vind ik ook de minste, maar heeft nog steeds een paar geweldige nummers. Maar qua sfeer (ja, sfeer ja!), productie, zang en gitaarwerk vind ik TGST echt veruit de beste plaat.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
Tering wat gaat de tijd toch snel..Took schreef:
Vandaag alweer vier jaar terug.
Trotse vader sinds 25/02/10.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Ik heb niet heel veel met Pantera. Ik vind persoonlijk Power Metal en Cowboys from Hell het beste. Natuurlijk staan er leuke nummers op het latere werk, maar qua geheel kwamen die albums toch het beste over.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Volgens mij zeg je het nu verkeerd (denk ik, het woordje 'maar' staat daar een beetje misplaatst). Maar in qua geheel vind ik Cowboys From Hell de minste plaat. Neemt niet weg dat er geweldige nummer op staan. Far Beyond Driven vind ik de minste plaat, maar deze vormt wel een geheel. The Great Southern Trendkill is by far de beste plaat, er is zelfs sfeer, en daarnaast de meest fantastische riffs, songs en de beste prestatie van Anselmo. Vulgair Dusplay en Reinventing mogen van mij een tweede plaats delen.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
- Jeroen
- Contacteer:
Welja, er zit een verschil tussen onze manier van uitspreken. Ik zeg 'ik vind' en jij zegt 'is'. Het kan best dat ik het volgens de feiten helemaal mis heb, maar ik vind die twee platen het gaafst.
- sal
- Contacteer:
Ben het gedeeltelijk met Jeroen eens wat Cowboys from Hell betreft. En dan vooral 't nummer Domination.
Zoals de kroegbaas hier ooit eens zei:
"Als iemand niet weet wat metal is, laat je hem of haar "Domination" horen. Dan weet diegene meteen wat metal is."
Zoals de kroegbaas hier ooit eens zei:
"Als iemand niet weet wat metal is, laat je hem of haar "Domination" horen. Dan weet diegene meteen wat metal is."
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]
[size=67]Buma in me zak.[/size]
[size=67]Buma in me zak.[/size]
- Jeroen
- Contacteer:
Ja dat oude werk is ook best goed te doen. Al neig ik toch net wat meer naar dat strakke droge ritmegitaarwerk. Niet dat het altijd leidt tot supersterke nummers, maar het is wel het handelsmerk dat mij bij een plaat als Cowboys from Hell geboeid laat luisteren.
Ja! Latere werk vind ik ook erg gaaf, maar het oude werk vind ik beter. Niet echt te vergelijken, maar dat is meer mijn ding.Woutjinho schreef:[..]
nogal simpel gezegd, maar vooruit
vulgar display of power voor mij de beste plaat
zijn er trouwens mensen die de power metal periode beter vinden dan het latere werk?
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.
- Das Gesicht
Dat heeft ie altijd al gedaan....
PanterA is altijd een echte redneck band geweest, maar wel een hele goeie!
Ik heb ze op de VDOP tour gezien in de Vereeniging in Nijmegen, helaas was ik toen slechts behoorlijk oppervlakkig "ïnto" PanterA. Ik weet alleen nog dat het hard en strak was.
PanterA is altijd een echte redneck band geweest, maar wel een hele goeie!
Ik heb ze op de VDOP tour gezien in de Vereeniging in Nijmegen, helaas was ik toen slechts behoorlijk oppervlakkig "ïnto" PanterA. Ik weet alleen nog dat het hard en strak was.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
- Das Gesicht
Re: Pantera
*kick*
Ter gelegenheid van the 20-year anniversary of COWBOYS FROM HELL deze gelikte release:

Helaas volgens mij alleen maar verkrijgbaar via Pantera's officiële webshop
http://pantera.shop.bravadousa.com/Prod ... GPT01COMBO
Ter gelegenheid van the 20-year anniversary of COWBOYS FROM HELL deze gelikte release:
Favoriete album van Pantera is toch Cowboys From Hell, terwijl de meesten geloof ik gaan voor Vulgar Display Of Power. Het is wel zo dat ik zelf op Cowboys een paar nummers skip die ik (wat) minder vind, maar zeker de 1e helft van het album vind ik top.
Ik las laatst trouwens dat Eddie Van Halen zijn yellow stripped gitaar in de kist/het graf van Dimebag heeft gelegd. Wel erg dat Dimebag zo om moest komen trouwens.
Ik las laatst trouwens dat Eddie Van Halen zijn yellow stripped gitaar in de kist/het graf van Dimebag heeft gelegd. Wel erg dat Dimebag zo om moest komen trouwens.
he die box zag ik onlangs in een metalshop staan.MegaDood schreef:*kick*
maar 80 euro ofzo had ik niet over voor die plaat.