Biografie schrijven
Biografie schrijven
Het lijkt zo makkelijk, maar het is verdomde moeilijk.
Ik heb er tenminste moeite mee: een biografie schrijven voor bands.
Heeft iemand wat tips om een biografie wat meer pit te geven?
Dingen zoals "de bassist verliet de band en toen kwam die en die..." beter te kunnen brengen?
Op het moment probeer ik een biografie te schrijven voor mijn melodische metalband.
Ik heb er tenminste moeite mee: een biografie schrijven voor bands.
Heeft iemand wat tips om een biografie wat meer pit te geven?
Dingen zoals "de bassist verliet de band en toen kwam die en die..." beter te kunnen brengen?
Op het moment probeer ik een biografie te schrijven voor mijn melodische metalband.
- Bleek No. 1
Re: Biografie schrijven
'Omdat Sjaak constant faalde en tijdens optredens toeterkaal in een hoekje lag te gieren, hebben we bij gebrek aan beter Harrie maar ingehuurd. Ook geen succes, maar gelukkig is onze geluidsman een kei in het wegmoffelen van de bas.'Sonnilion schreef:"de bassist verliet de band en toen kwam die en die..."
sabaton is mijn favoriete epic metal band
Re: Biografie schrijven
dako schreef:[..]
'Omdat Sjaak constant faalde en tijdens optredens toeterkaal in een hoekje lag te gieren, hebben we bij gebrek aan beter Harrie maar ingehuurd. Ook geen succes, maar gelukkig is onze geluidsman een kei in het wegmoffelen van de bas.'

[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
Om een goeie biografie te schrijven moet je je wat meer verdiepen in de personen, wat hun gimmicks waren, hoe kenmerkend ze speelden, hoe ze eruit zagen, en als je dat een beetje leuk brengt, is het nog best aangenaam te lezen. Ook niet TE, het moet geen Brusselmans worden.
Als je overigens moeite hebt met het schrijven van een bio voor je eigen band, dan denk ik dat je gewoon moeite hebt met schrijven.
Als je overigens moeite hebt met het schrijven van een bio voor je eigen band, dan denk ik dat je gewoon moeite hebt met schrijven.

een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
in een biografie hoeft helemaal niet te staan wanneer pietje de band uitgestuurd werd en jantje erin kwam... dat gaat toch niemand lezen... En als je het wil schrijven voor de mensen die het wel willen lezen kun je het op je website zetten onder historie...
Probeer gewoon een stukje over je band te schrijven zoals ie nu is... wat voor muziek jullie spelen e.d.
voorbeeldje van de band waar ik in speel (ik zit met 3 broers in een band, dat verklaard het tevens bekend stukje)
Scionics (tevens bekent als Volkers Volkers Volkers en co.) speelt heavy metal gecombineerd met speed metal. Denk aan Dio, Vicious Rumors, Iron Maiden Black Sabbath enz. en je weet waar Scionics voor staat.
Met 2 gitaristen in de gelederen die afwisselend soleren en de ene na de andere vette riff uit de mouw weten te schudden,
een donderdende basslijn door een bassist die niet maar gewoon de gitaarlijnen wil volgen, een drummer die niet weet wat zacht slaan is en een zanger die je naast geluiden hoort maken ook nog gewoon kan verstaan is Scionics een metalen ervaring die je niet mag missen.
Probeer gewoon een stukje over je band te schrijven zoals ie nu is... wat voor muziek jullie spelen e.d.
voorbeeldje van de band waar ik in speel (ik zit met 3 broers in een band, dat verklaard het tevens bekend stukje)
Scionics (tevens bekent als Volkers Volkers Volkers en co.) speelt heavy metal gecombineerd met speed metal. Denk aan Dio, Vicious Rumors, Iron Maiden Black Sabbath enz. en je weet waar Scionics voor staat.
Met 2 gitaristen in de gelederen die afwisselend soleren en de ene na de andere vette riff uit de mouw weten te schudden,
een donderdende basslijn door een bassist die niet maar gewoon de gitaarlijnen wil volgen, een drummer die niet weet wat zacht slaan is en een zanger die je naast geluiden hoort maken ook nog gewoon kan verstaan is Scionics een metalen ervaring die je niet mag missen.
Laatst gewijzigd door drdennuz op do dec 11, 2008 9:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
sinds ik een 'uberhandige' printerdriver heb van hp kan ik geen tekst meer kopieren en plakken... wat dus inhoud dat ik die tekst uit 't hoofd zo ff getyped heb... dat is ongeveer wat onze bio is... mja om 6 uur uit je bed gaan na maarliefs 3 uur slaap doet je niet veel goeds:PKoenM schreef:'de ene na de andere vette riff'
Nog een tip voor het schrijven van een biografie: verzeker je ervan dat je spelling in orde is!
Godverdomme.