wo 10-dec-08 || Destruction + supports || Atak, Enschede

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Sjorser

wo 10-dec-08 || Destruction + supports || Atak, Enschede

Bericht door Sjorser » do okt 09, 2008 3:25 pm

Deze Destruction-tour staat natuurlijk in het teken van het nieuwe album D.E.V.O.L.U.T.I.O.N.

Zie hier een recensie van zwaremetalen.nl (door Martijn van den Beukel):

Destruction - D.E.V.O.L.U.T.I.O.N.
AFM Records, 2008

Daar is 'ie dan, de tiende studioplaat van de thrashlegendes van Destruction. De opvolger van het prima Inventor Of Evil (2005) heet D.E.V.O.L.U.T.I.O.N. en zal iedere metalhead bij de strot moeten grijpen. Is het niet om het frisse geluid wat het Duitse drietal hier laat horen, dan is het wel om de gigantische lading extra's die bij de speciale editie van deze plaat zitten.

Ook Destruction gaat met de tijd mee en heeft er voor gekozen om dit album op te sieren met een frisse productie in vergelijking tot bijvoorbeeld het voorgaande album die nog een stuk rauwer klonk. D.E.V.O.L.U.T.I.O.N. klinkt voller en vetter maar blijft wel een thrashplaat van jewelste. Opener en tevens de titelsong Devolution (met gastbijdrage van Vinnie Moore van UFO) valt meteen met de deur in huis en laat er vervolgens geen spaan van heel. De band klinkt gemotiveerd en doet de luisteraar denken dat ze nog maar net zijn begonnen. Destruction bestaat echter al weer 25 jaar en op enkele uitzonderingen na kan ik met iedere plaat erg goed uit de voeten, zo ook met deze. De gierende gitaarsolo's van veteraan Mike Siffringer zijn wederom fel en drummer Marc Reign weet alles weer op agressieve wijze in elkaar te rammen. Een aantal luistertips zijn het modern klinkende Offenders Of The Throne, Odyssey Of Frustration en het stevig thrashende Urge (The Greed Of Gain) waarin Jeff Waters van Annihilator ook nog even om de hoek komt kijken met een solo.

Wederom een degelijke thrashplaat van Schmier en de zijnen. Een tikkeltje moderner en frisser geluid misschien, maar nog altijd even bruut en klassiek als het voorgaande werk. En nu maar snel gaan touren dacht ik zo.

(En dat laatste verzoek is bij deze ingewilligd)

info
Zaal open: 19:30
Aanvang: 20:00

Entree: € 18.00
E-ticket: € 16.00
VVK: € 16.00
Afbeelding

Sjorser

Bericht door Sjorser » ma dec 08, 2008 4:50 pm

Schop!

Overmorgen mensen :)

Napo
Contacteer:

Bericht door Napo » ma dec 08, 2008 10:05 pm

Owja, harstikke mooi, heb d'r al zin in :)

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 08, 2008 11:42 pm

O ja, Destruction ging ook nog touren. Naja die komen wel weer terug.

Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel » di dec 09, 2008 4:02 pm

Ik heb er zin in!
Geen.

IROn

Bericht door IROn » di dec 09, 2008 4:42 pm

Ja, ik ben aanwezig. Moet misschien wel rijden, maar dat is niet anders.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

alicecooper

Bericht door alicecooper » di dec 09, 2008 5:30 pm

Aanwezig!!!

Regeer

Bericht door Regeer » wo dec 10, 2008 8:37 am

Aanwezig!

IROn

Bericht door IROn » zo dec 14, 2008 10:57 pm

Tering, dit was errug gaaf. Scared ti Death gemist wegens laat, Debauchery niet gezien wegens Death Metal zijn, maar Destruction was gaaf als vanouds. Heel vette setlist, mét Tormentor en Death Trap, voor mij beide als grote verassing, te vet.

Dus, over een jaar of twee, gewoon weer langskomen.

Oh, mooi ook, die lui die een kleine gast tegen een grote kerel aanworpen om hem over te krijgen. Lukt pas na drie keer.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

alicecooper

Bericht door alicecooper » zo dec 14, 2008 11:01 pm

IROn schreef:Tering, dit was errug gaaf. Scared ti Death gemist wegens laat, Debauchery niet gezien wegens Death Metal zijn, maar Destruction was gaaf als vanouds. Heel vette setlist, mét Tormentor en Death Trap, voor mij beide als grote verassing, te vet.

Dus, over een jaar of twee, gewoon weer langskomen.

Oh, mooi ook, die lui die een kleine gast tegen een grote kerel aanworpen om hem over te krijgen. Lukt pas na drie keer.
+1 Alleen als het aan mij ligt komen ze gewoon in 2009 weer, vond het zeer de moeite waard.

Plaats reactie