ProgPower Europe 2009

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
ReneJanssen
Berichten: 123
Lid geworden op: di aug 10, 2004 6:03 pm

ProgPower Europe 2009

Bericht door ReneJanssen » zo dec 21, 2008 3:25 pm

Het eerste weekend van oktober staat al jaarlijks in het teken van ProgPower Europe, zo ook volgend jaar. Wegens het succes in 2008 zal ProgPower Europe in 2009 wederom 3 dagen zijn, van vrijdagavond tot en met zondagavond met 3 bands op vrijdag en 6 zowel op zaterdag als zondag.

De eerste 3 bands zijn bevestigd, alledrie zullen ze een exclusief optreden in Nederland verzorgen voor de periode augustus-december 2009:
CLOUDSCAPE (zweden)
SEVENTH WONDER (zweden)
PROSPECT (slovenie)

Rond zondag 18 januari zullen de volgende bands bekend gemaakt worden, dan zal ook de voorverkoop van weekendkaarten en package deals starten.

Check de website voor alle verdere details.

http://www.progpower.eu

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo dec 21, 2008 8:29 pm

Seventh Wonder? YEAH!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » zo dec 21, 2008 9:58 pm

Seventh Wonder is geweldig. Hopelijk kunnen ze zich revancheren voor hun optreden op Headway paar jaar geleden. Laatst een geweldige show van RPWL gezien. Wellicht een tip voor progpower Rene ?

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo dec 21, 2008 10:20 pm

Was dat zo'n ramp dan toen?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » zo dec 21, 2008 10:34 pm

ken er niks van eigenlijk :P

ReneJanssen
Berichten: 123
Lid geworden op: di aug 10, 2004 6:03 pm

Bericht door ReneJanssen » ma dec 22, 2008 7:51 am

Het optreden op Headway was inderdaad niet zo goed, dat bevestigt de band zelf ook. Daar balen ze nog steeds behoorlijk van, ze zijn dan ook uitermate gebrand dat op ProgPower recht te zetten. Onze verwachting voor SW zijn dan ook hoog.

RPWL is een band die op ons lijstje voorkomt, maar daar staan er wel meer op. We proberen in ieder geval altijd een mix te boeken van bekende en onbekende bands van 'hard' tot 'zacht'. Als je de lijst met bands ziet die al eens gespeeld hebben zul je zien dat we prog in de breedste zin van het woord boeken, maar wel meer metal georienteerd. Het blijft altijd lastig, maar we doen weer ons best een interessant programma te boeken.

Big Ugly Head
Berichten: 64
Lid geworden op: zo dec 21, 2008 7:26 pm
Locatie: Geleen

Bericht door Big Ugly Head » ma dec 22, 2008 9:12 am

ReneJanssen schreef:Het optreden op Headway was inderdaad niet zo goed, dat bevestigt de band zelf ook. Daar balen ze nog steeds behoorlijk van, ze zijn dan ook uitermate gebrand dat op ProgPower recht te zetten. Onze verwachting voor SW zijn dan ook hoog.

RPWL is een band die op ons lijstje voorkomt, maar daar staan er wel meer op. We proberen in ieder geval altijd een mix te boeken van bekende en onbekende bands van 'hard' tot 'zacht'. Als je de lijst met bands ziet die al eens gespeeld hebben zul je zien dat we prog in de breedste zin van het woord boeken, maar wel meer metal georienteerd. Het blijft altijd lastig, maar we doen weer ons best een interessant programma te boeken.
Als je voor de metal gaat past RPWL niet echt. Maar is The Reasoning niks? Geweldige band. Ook niet echt metal maar komt wel meer in de richting.

ReneJanssen
Berichten: 123
Lid geworden op: di aug 10, 2004 6:03 pm

Bericht door ReneJanssen » ma dec 22, 2008 10:05 am

We zullen The Reasoning eens checken, we boeken altijd wel een band die iets minder metal gerelateerd is, en dit wordt altijd goed ontvangen door het publiek.

Big Ugly Head
Berichten: 64
Lid geworden op: zo dec 21, 2008 7:26 pm
Locatie: Geleen

Bericht door Big Ugly Head » ma dec 22, 2008 12:33 pm

ReneJanssen schreef:We zullen The Reasoning eens checken, we boeken altijd wel een band die iets minder metal gerelateerd is, en dit wordt altijd goed ontvangen door het publiek.
U zult niet teleurgesteld worden...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma dec 22, 2008 5:03 pm

Wat was het probleem toen dan met het optreden van Seventh Wonder?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

ReneJanssen
Berichten: 123
Lid geworden op: di aug 10, 2004 6:03 pm

Bericht door ReneJanssen » ma dec 22, 2008 5:05 pm

Volgens mij was de zanger niet goed bij stem (lichtelijk verkouden) en dat maakte het optreden tot een lichte teleurstelling. Vandaar dat ze zich in Nederland graag willen revancheren.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » di dec 23, 2008 11:29 am

Lennert schreef:Wat was het probleem toen dan met het optreden van Seventh Wonder?
Stemproblemen inderdaad, geluidsproblemen, na zo'n beetje ieder nummer een paar minuten gerommel met geluid en instrumenten. Vreselijk rommelig kortom. Ze begonnen ook nog een veels te laat geloof ik.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di dec 23, 2008 6:08 pm

Hmm, hopen dat het dit keer dan goedkomt, want Seventh Wonder staat nu op 1 bij mijn 'moet zijn'-lijst!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Bericht door wyrm » do dec 25, 2008 11:09 am

Ik kreeg deze week een cd van Metal Majesty. Da's een project van Valensia (Jan Vayne lookalike). Ik dacht dat het niks kon wezen, maar wat een cd zeg!!! Klinkt als een licht progressieve variant van Blue Murder met veel Queen invloeden. Met veel spetterend gitaarwerk in de beste John Sykes traditie.
Volgens het alwetende wikipedia komt er in 2009 een comeback (was hij weg dan?), misschien leuk voor PP2009? Ik ben er zoals ieder jaar in ieder geval bij!
I drink therefore I am

ReneJanssen
Berichten: 123
Lid geworden op: di aug 10, 2004 6:03 pm

Bericht door ReneJanssen » za mei 16, 2009 4:51 pm

Na een pauze hebben we de zaken voor ProgPower weer opgepakt. Vandaag is de Engelse band ENOCHIAN THEORY bevestigd, een nog onbekende zeer talentvolle band die in augustus een volwaardige CD uitbrengt. De muziek is een mix van vanalles, invloeden van Rush, Tool, Opeth en Porcupine Tree. Een zeer interessante band die wel eens voor een behoorlijke verrassing kunnen zorgen live.
Meer informatie op http://www.enochiantheory.co.uk/.

De komende weken gaan we dan een aantal bekendere bands bekend maken, we zullen jullie zeker niet terleurstellen!

www.progpower.eu

Rene

ReneJanssen
Berichten: 123
Lid geworden op: di aug 10, 2004 6:03 pm

Bericht door ReneJanssen » ma jun 15, 2009 7:13 pm

De line-up is inmiddels bijna compleet, afgezien van nog 3 te bevestigen bands is de line-up tot nu toe:
ANDROMEDA (sweden)
CHAOS DIVINE (australia)
CLOUDSCAPE (sweden)
ENOCHIAN THEORY (uk)
EVERGREY (sweden)
HACRIDE (france)
KNIGHT AREA (the netherlands)
NEVERLAND (turkey)
PROSPECT (slovenia)
SEVENTH WONDER (sweden)
VANITY (poland)

Check out alle details op www.progpower.eu

demetalband
Berichten: 222
Lid geworden op: ma okt 02, 2006 6:20 pm
Locatie: Belgie

Bericht door demetalband » ma jun 15, 2009 8:05 pm

Heb heel veel zin om te gaan, vooral dan voor Andromeda en Evergrey!
Maar het is al zo druk in Oktober :?

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di jun 16, 2009 10:01 am

oehhh, Evergrey. Nice!

ReneJanssen
Berichten: 123
Lid geworden op: di aug 10, 2004 6:03 pm

Bericht door ReneJanssen » di jun 16, 2009 12:10 pm

Nog een band vergeten, het Spaanse NAHEMAH keert terug na hun geweldige optreden in 2007. De resterende 3 bands worden binnenkort bekend gemaakt.

En het is druk in October, dat klopt, maar op ProgPower staan veel bands die nog nooit in Nederland gespeeld hebben (met een aantal nog onbekende muzikale verrassingen). Plus een groot aantal bands die alleen op PP zullen spelen dit najaar/winter, dat moet toch reden genoeg zijn.

www.progpower.eu

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » di jun 16, 2009 2:42 pm

eindelijk eens een lineup die de moeite waard is voor ons, maar nu zitten we dus al met andere concerten, 2 okt valt tegelijk met Ensiferum (Romein) en 4 okt tegelijk met Marduk/Vader (Romein), van beide zijn inmiddels de kaarten binnen en dus is progpower eu nauwelijks nog een optie, tenzij er dagkaarten voor Evergrey op 3 okt zijn :) (maar volgens de site speelt evergrey op 4 :()

ReneJanssen
Berichten: 123
Lid geworden op: di aug 10, 2004 6:03 pm

Bericht door ReneJanssen » wo jun 17, 2009 9:50 am

De Franse band AKPHAEZYA is vandaag bevestigd, de laatste 2 bands worden binnenkort ook bekend gemaakt.

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door King of Beer » za jun 20, 2009 12:01 am

Ik wacht even af hoeveel de dagkaarten gaan kosten.
Ik wil Seventh Wonder graag eens live zien.
Zou zeker mooi zijn als die op dezelfde dag als Evergrey optreden
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

ReneJanssen
Berichten: 123
Lid geworden op: di aug 10, 2004 6:03 pm

Bericht door ReneJanssen » zo jun 21, 2009 10:14 am

De Nederlands formatie CIRRHA NIVA is aan de line-up toegevoegd, ze zullen het festival openen op vrijdag 2 oktober. De laatste band wordt volgende week bekend gemaakt.

Zoals het er nu naar uit ziet zal Seventh Wonder op dezelfde dag spelen als Evergrey, namelijk op zondag 4 oktober.

www.progpower.eu

ReneJanssen
Berichten: 123
Lid geworden op: di aug 10, 2004 6:03 pm

Bericht door ReneJanssen » vr jul 17, 2009 3:25 pm

De line-up is compleet en het tijdschema ziet er als volgt uit:

Friday 2 October
(doors open 18.15)
ANDROMEDA (swe) : 22.10-00.10
CLOUDSCAPE (swe) : 20.25-21.40
CIRRHA NIVA (hol) : 19.00-20.00

Saturday 3 October
(doors open 13.00)
MERCENARY (dk) : 21.45-23.30
NAHEMAH (spa) : 20.00-21.15
SEVENTH WONDER (swe) : 18.25-19.35
CHAOS DIVINE (aus) : 16.25-17.25
VANITY (pol) : 15.10-16.00
AKPHAEZYA (fra) : 13.45-14.45

Sunday 4 October
(doors open 13.00)
EVERGREY (swe) : 21.30-23.30
HACRIDE (fra) : 19.55-20.55
NEVERLAND (tur): 18.30-19.30
ENOCHIAN THEORY (uk) : 16.30-17.30
PROSPECT (slo) : 15.05-16.05
KNIGHT AREA (hol) : 13.45-14.40

www.progpower.eu

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr jul 17, 2009 3:35 pm

Allemaal leuk en aardig, maar was het misschien niet handiger geweest om een paar extra bands erbij te halen en de speeltijden iets in te korten? Tenminste, beginnende bands die een uur mogen spelen...dat is misschien wat aan de lange kant. Is mijn bescheiden mening althans.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

ReneJanssen
Berichten: 123
Lid geworden op: di aug 10, 2004 6:03 pm

Bericht door ReneJanssen » vr jul 17, 2009 3:42 pm

Dat is nu juist de kracht van ProgPower!! We hebben in het verleden al vaker bewezen een goed oor te hebben voor talent, wij vinden het juist interessanter deze bands dan ruim de tijd te geven zich te presenteren, daarmee onderscheiden we ons juist van de rest.

Dit jaar hebben we de onbekende talenten CHAOS DIVINE, VANITY en ENOCHIAN THEORY ontdekt, en geloof ons maar dat het kwaliteit is.

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » vr jul 17, 2009 9:48 pm

Als er dagkaarten zijn kom ik zaterdags wel even kijken, Mercenary & Nahemah zijn 2 bands die ik sowieso es zien wil, Chaos Divine en Seventh Wonder ben ik ook zeer benieuwd naar!

ReneJanssen
Berichten: 123
Lid geworden op: di aug 10, 2004 6:03 pm

Bericht door ReneJanssen » do aug 13, 2009 3:24 pm

Inmiddels zijn dagkaarten ook verkrijgbaar via www.progpower.eu

ReneJanssen
Berichten: 123
Lid geworden op: di aug 10, 2004 6:03 pm

Bericht door ReneJanssen » ma sep 28, 2009 5:02 am

Nog een paar dagen en dan is het alweer zover. De laatste kaarten kunnen gereserveerd worden, www.progpower.eu.

Er zijn geen afmeldingen dit jaar, de eerste keer in de historie en daar zijn we wel blij om. Dit betekent een hoop exclusiviteit, want alle buitenlandse bands doen hun enige show op ProgPower voor de rest van dit jaar. De headliners spelen allemaal 2 uur, de rest van de bands ook allemaal bijna een uur, of zelfs iets langer.

Hopelijk tot vrijdag, zaterdag en/of zondag, we hebben er zin in.

www.progpower.eu

Rene

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma sep 28, 2009 12:15 pm

Ik vind de line-up minder sterk dan andere jaren, maar elke dag speelt er wel een band die ik zonde zou vinden om over te slaan (Evergrey, Mercenary en Cloudscape). Weer alle drie de dagen aanwezig dus.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do okt 01, 2009 4:31 pm

Even kijken of ik dit nog in m'n weekend kan inpassen.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma okt 05, 2009 11:19 am

Was een goed weekendje.

Hoogtepunten: Evergrey (2x subliem, zowel het reguliere optreden als de acoestische set) en Mercenary
Opvallend: Vanity. Van die jonge gastjes kunnen we nog veel gaan horen. Geweldige progressieve death metal die aan Opeth en Cynic laat denken. Af en toe komt het nog een beetje houterig over, maar dat valt er best wel af te schaven.
Meevallend: Hacride. De misselijke zang is live minder dominant dan op CD, waardoor de muziek stukken beter overkomt.
Tegenvallend: Neverland. Matig, met name de zang. Op CD kunnen ze’t nog een beetje camoufleren door gastzangers van wereldformaat te strikken, maar als ze’t helemaal alleen moeten doen vallen ze een beetje door de mand. Dat het compleet voor de hand liggende gastoptreden van Tom Englund er toch niet in zat is ook onbegrijpelijk.
Verbeterpunten wat de organisatie betreft:
- De tijdsplanning. Mercenary sneed flink in de set omdat ze veel te laat begonnen. Evergrey deed dit gelukkig niet, maar daardoor werd ’t veel te laat voor een zondagavond. Eetpauze van een uur hoeft voor mij ook niet.
- De afterparty niet meer laten beginnen terwijl er nog bands spelen. Vooral tijdens Andromeda was de dreunende bas uit de kelder heel storend.
O ja en de shirts waren ook heel lelijk, kan me niet voorstellen dat iemand zoiets koopt.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma okt 05, 2009 7:18 pm

Hoe was Seventh Wonder?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di okt 06, 2009 9:48 am

Heel goed te pruimen.

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » di okt 06, 2009 5:18 pm

wel balen dat ik nog steeds nooit es evergrey gezien heb, maar ik had andere feestjes en verplichtingen dit weekend. Dat optreden komt vast nog wel eens :)

Plaats reactie