Morbid Angel, Marduk, Kataklysm + 2 nov./dec. 2008

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
dako

Bericht door dako » ma dec 22, 2008 12:00 pm

Afrandje :' )
sabaton is mijn favoriete epic metal band

MetalGast

Bericht door MetalGast » ma dec 22, 2008 12:02 pm

dako schreef:Afrandje :' )
Ja zeik niet, ben net uit me nest..
Maar heb het ge edit hoor zeikerd :)..
Al is de ellende nog zo groot,kijk naar rotterdam zuid en je lacht je dood

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » ma dec 22, 2008 12:13 pm

Ik vond het optreden van Morbid Angel echt heel erg goed. Goed geluid waar ik stond was goed, tikkie hard maar dan had ik mijn oordoppen maar mee moeten nemen.
Veel klassiekers van A,B,C en D en weinig 'nieuw' werk maar dat is ook precies wat ik en ik denk iedereen wel zo'n beetje wil horen. Op een totaal nieuw nummer na was Bil ur sag geloof ik wel het meest nieuwe nummer wat ze speelden, van Formulas dus.
Goeie setlist dus, mooi gebracht en enthousiast gespeeld voor morbid angel begrippen. Zeker niets te klagen.

Aborted vond ik ook erg vet, het is niet zo dat ik die band goed ken maar daar merk je live dan toch weer niks van omdat het allemaal wel lekker catchy is en goed gebracht wordt, het geluid zat hen ook wel weer mee.

Keep of Kalessin gaf me een zeer goede indruk in zoverre dat ik er eens een cdtje van ga optrommelen, zat erg goed in elkaar en de stijl bevalt me dus ook over die band niks te klagen.
De rest heb ik gemist maar dat mag de pret zeker niet drukken, Kataklysm missen is sowieso een pré.

Ear to ear

Bericht door Ear to ear » ma dec 22, 2008 12:25 pm

Ik zeg: Aborted, band van de avond!!
Wat een fucking energie zit er in die gasten zeg!

Rest van de bands: Geen idee hehe, persoonlijk hou ik absoluut niet van deze muziek. Aan de rest van het publiek te zien was het goed, reacties waren over het algemeen positief.

Was dus mooi vroeg thuis, ook wel eens lekker.

@Amstel, stond jij links (achter) in de zaal, in je eentje te kijken? Op die verhoging?
Ik zag daar nl. iemand bijna z'n nek breken...
Zo ja, 8)
WHORECORE

dako

Bericht door dako » ma dec 22, 2008 12:29 pm

MetalGast schreef:[..]

Ja zeik niet, ben net uit me nest..
Maar heb het ge edit hoor zeikerd :)..
Godverdomme, maakt ie er 'afrantje' van :' )

Ik vrees dat mijn dag weer goed is.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Crises

Bericht door Crises » ma dec 22, 2008 12:35 pm

:D

Dat afrandje/rantje. (Oh wacht, afstapje...) je struikelt er niet alleen lettelijk over.

:D
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

deliverance

Bericht door deliverance » ma dec 22, 2008 12:39 pm

Was een erg geslaagde dag, bands van de dag waren Hail of Bullets, altijd vette show en Aborted, ik ken er niet veel van, maar klonk heel erg goed!
Kataklysm gaf een goede show weg en Morbid Angel, tja... een overgewaardeerde band naar mijn mening, konden de nummers op cd zeker live niet waarmaken.
[img]http://i53.photobucket.com/albums/g70/defleshedbyflies/mdbbanner.jpg[/img]

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » ma dec 22, 2008 12:40 pm

dako schreef:[..]

Godverdomme, maakt ie er 'afrantje' van :' )

Ik vrees dat mijn dag weer goed is.
Ja gaaf man lachen om domme mensen en jezelf dan beter voelen.

ingking75

Bericht door ingking75 » ma dec 22, 2008 1:33 pm

Ik vond vrijwel alle bands goed.

Carach Angren (goed gespeld?): muzikaal kan het nog beter, maar de show was leuk om te zien.

Arsis: klonk best vet, podiumpresentatie was wat saai.

Hail Of Bullets: één van de twee waar ik voor kwam, echt supertof, veel energie / goed geluid, echt genieten. Vreemd dat de merch-stand later opeens weg was, ik wilde die cd nog oppikken, na hja dan niet.

Keep Of Kalessin: op plaat erg goed, klonk live ook goed geolied, uiteindelijk kwam het wel enigzins op me over als "meer van hetzelfde", maar ik ken ook alleen maar Kolossus. Binnenkort herkansing in de Waerdse Tempel.

Aborted: gemist & gegeten.

Marduk: hier kwam ik ook voor, bruut, snel en goed.

Kataklysm: kende ik amper, goede show, veel groove (iets teveel voor mij), goede frontman.

Morbid Angel: niet mijn band, maar toch even gekeken, mooie show. Zang was wat zacht (tourslijtage?).

Geluid en organisatie (snelle ombouw!) in de Melkweg waren goed. Wel schandalig dat er voorafgaand aan Morbid Angel 30 minuten gabber werd gedraaid, dat is geen humor.

vuist666
Contacteer:

Bericht door vuist666 » ma dec 22, 2008 1:36 pm

Bands van de dag waren voor mij Kataklysm en Morbid Angel!

Was niet bekend met Kataklysm, maar de mannen hebben mij aangenaam verrast. MA zetten een goeie goud van oud show neer, alleen jammer van het slappe geouwehoer van David Vincent tussendoor, alsof je bij een Bon Jovi concert aanwezig was. Heb nog net geen 'Yeah Baby' voorbij horen komen.

Hail of Bullets viel me tegen, maar dat kwam door het slechte geluid in de zaal dat pas tegen het einde van de set te pruimen was. Of Frost And War blijft verder een puike cd!
http://www.warmaster.nl http://warmasterdeathmetal.hyves.nl http://connect.to/vuist
http://www.myspace.com/goudsgeweld

Metall

Bericht door Metall » ma dec 22, 2008 2:19 pm

Was zeker een geslaagde dag, met wat mij betreft Marduk en ook Keep of Kalessin als hoogtepunten. Kwestie van smaak.

Schrik van de avond: een slimmerik die met een aanloop van het podium afdook, over de mensen heen die hem wilden opvangen, en die keihard op de grond kletterde. Was even bang dat hij nooit meer zou opstaan.
:shock:

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma dec 22, 2008 2:53 pm

Waar ik ( grotendeels ) heb gestaan was het geluid gelukkig goed tot zeer degelijk. Maar er was duidelijk verschil tussen de plekken in de zaal, vooraan was het geluid idd behoorlijk knudde.

Best jammer, maargoed, grotendeels nergens last van gehad dus.

Over de band van de dag ben ik nog niet uit. Op Kakaklysm na heb ik alles gezien en daar zaten be-hoor-lijk vette shows tussen.
Afijn, meer bla op de FP binnenkort...

En voor de rest was het TE gezellig weer.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma dec 22, 2008 3:01 pm

Heeft er iemand een setlist van MA? Ik vond ze deze zomer op Metalcamp namelijk ook geweldig.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

NvE
Contacteer:

Bericht door NvE » ma dec 22, 2008 3:45 pm

Niet op volgorde, maar de volgende nummers hebben ze iig zeker gespeeld:

Fall from Grace
Bil-ur-sag
Chapel of ghouls
Dawn of the angry
Lord of all fevers and plague
Where the slime live
Nevermore
Rapture
World of Shit
God of Emptiness
Sworn to the Black
Maze of Torment
Pain Divine
Blood on my Hands
don't mistake lack of talent for genius

Dr. Freudstein

Bericht door Dr. Freudstein » ma dec 22, 2008 4:29 pm

vuist666 schreef: Hail of Bullets viel me tegen, maar dat kwam door het slechte geluid in de zaal dat pas tegen het einde van de set te pruimen was. Of Frost And War blijft verder een puike cd!
Dat is helaas het nadeel van zo'n dag, een change over van 15 minuten is nauwelijks genoeg om de backline speelklaar te krijgen, laat staan een fatsoenlijke soundcheck te doen. De package tourde met een digitale mengtafel met presets die elke avond min of meer hetzelfde staan, maar als extra band heb je hier niets aan. Alle andere bands maakten daarnaast gebruik van triggers voor de drums en wij niet, de bassdrums stonden dan ook veel te hoog gestemd om ze echt lekker te laten klinken. Maar goed, het was een toffe dag!

Crises

Bericht door Crises » ma dec 22, 2008 4:31 pm

Nou ja, gelukkig zie ik jullie wel weer in Bibelot de 2e.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Methilde
Contacteer:

Bericht door Methilde » ma dec 22, 2008 4:37 pm

Fakking hell het was vet gister! Ik ben nog nooit in deze zaal geweest maar ik ga het ook niet bij deze ene keer laten.

Helaas Caragh Angren moeten missen en bij Arsis binnen komen strompelen ;) Moet zeggen dat ik het live niet echt een impressive band vind. Net als eerder gemeld hier was de podiumpresentatie wat saai en we hadden het gevoel dat de twee gitaren niet helemaal op elkaar afgestemd waren.

Hail of Bullets was wel lachen opzich, niet mijn soort band. Teveel van hetzelfde.

De band waar ik voor kwam, Keep Of Kalessin deed het goed! Toch knap hoe één gitarist het toch trekt om een muur van geluid over je heen te laten denderen. Chapeau.

Aborted had ik al een keertje eerder gezien maar dit keer heb ik mijn nek flink mishandeld bij deze band, wat een groove! En de kerstmutsjes waren erg guitig.

Marduk gemist want de honger sloeg toe ;)

Kataklysm viel me dit keer wat tegen, maar ze hadden ook niet zoveel speeltijd als de vorige keer, wel kwamen "As I Slither" en "Crippled And Broken" voorbij waardoor mn nek er nog es van langs kreeg ;)

Tijdens de hoofdact waren we al wat aan de brakke kant dus daar hebben we niet gek veel meer van meegekregen *ontwijkt rotte eieren en tomaten*

mardukfan
Contacteer:

Bericht door mardukfan » ma dec 22, 2008 4:50 pm

Methilde schreef:Fakking hell het was vet gister! Ik ben nog nooit in deze zaal geweest maar ik ga het ook niet bij deze ene keer laten.

Helaas Caragh Angren moeten missen en bij Arsis binnen komen strompelen ;) Moet zeggen dat ik het live niet echt een impressive band vind. Net als eerder gemeld hier was de podiumpresentatie wat saai en we hadden het gevoel dat de twee gitaren niet helemaal op elkaar afgestemd waren.

Hail of Bullets was wel lachen opzich, niet mijn soort band. Teveel van hetzelfde.

De band waar ik voor kwam, Keep Of Kalessin deed het goed! Toch knap hoe één gitarist het toch trekt om een muur van geluid over je heen te laten denderen. Chapeau.

Aborted had ik al een keertje eerder gezien maar dit keer heb ik mijn nek flink mishandeld bij deze band, wat een groove! En de kerstmutsjes waren erg guitig.

Marduk gemist want de honger sloeg toe ;)

Kataklysm viel me dit keer wat tegen, maar ze hadden ook niet zoveel speeltijd als de vorige keer, wel kwamen "As I Slither" en "Crippled And Broken" voorbij waardoor mn nek er nog es van langs kreeg ;)

Tijdens de hoofdact waren we al wat aan de brakke kant dus daar hebben we niet gek veel meer van meegekregen *ontwijkt rotte eieren en tomaten*

hmmm Keep of Kalessin vind ik live een slap aftreksel vergeleken bij de productie van de cd's.

Ik moet zeggen dat ik van de meeste bands erg heb genoten. Ik vond vooral Marduk nu weer eens een keertje in positieve zin opvallen. De laatste keren dat ik ze zag, vond ik het allemaal wat matig.

Morbid Angel was bij uitstek de band van de avond. Ook een erg geweldige setlist met bijna alleen maar oudere nummers.
not all those who wander are lost!

MetalJan

Bericht door MetalJan » ma dec 22, 2008 5:23 pm

Hier een soort verslagje:

We kwamen binnen bij Keep Of Kalessin. We hadden het zo gepland, want we hadden geen zin om al zo vroeg naar Amsterdam af te reizen en we waren eerst nog naar de Burger King geweest. Keep of Kalessin dus. Klonk opzich wel lekker, het geluid kon misschien iets beter. Het nummer Ascendant was een mooie afsluiter.

Daarna was het de beurt aan Aborted. De band had er zin in en ging er gelijk vol tegenaan. Het geluid stond bij deze band eigenlijk te hard, maar toch heb ik genoten van nummers als The Saw & The Carnage Done, Ophiolatry On A Hemocite Platter en Nailed Through Her Cunt. Prima set!

Marduk had een mooi intro en speelde erg solide. Ook het geluid was prima te doen. Het was alweer een tijdje geleden dat ik ze gezien had (er was een tijd dat ik ze elk jaar zag, haha). Ben niet super bekend met het werk van Marduk, maar ze speelden iig Throne Of Rats en Fistfucking God's Planet (afsluiter). Goed optreden!

Kataklysm was weer van een heel andere orde, die van de groovende (midtempo) deathmetal. Ach, goed voor de afwisseling zullen we maar zeggen. Men begon met een aantal nummers van hun nieuwe cd Prevail om daarna nummers als Like Angels Weeping (The Dark), Crippled And Broken, As I Slither en In Shadows & Dust te spelen. Geluid was wederom prima en de band was lekker enthousiast bezig.

Na een half uur 'thunderdome' muziek te hebben aangehoord, begon Morbid Angel. Men trapte af met Rapture en daaropvolgend kwam Pain Divine. Het geluid was 10 keer beter dan laatst op Graspop en de stemming zat er gelijk goed in. Het merendeel van de nummers kwam van de eerste vier platen (oa Lord Of All Fevers And Plague, Fall From Grace, Maze Of Torment, Sworn To The Black en Where The Slime Live), maar ook het 'nieuwe' nummer Nevermore werd gespeeld. Omdat we de drukte voor wilden zijn, hebben we het optreden niet helemaal tot het eind afgezien, maar het schijnt dat ze ook nog Bil Ur-Sag hebben gespeeld. Een erg gaaf optreden met een David Vincent die hier en daar ook een lolletje had.

Pluspunten:
- Overwegend goed geluid
- Snelle ombouw
- Veel bekenden gezien

Minpunten
- Mensen die met bier gooien (ik drink mijn bier altijd op!)
- Aan de vloer vastplakken

Methilde
Contacteer:

Bericht door Methilde » ma dec 22, 2008 5:30 pm

Jaaa, dat was inderdaad wat, die plakvloer! Dan wil je even voor bierverkeer aan de kant en kan het niet :D

Ah en biergooien, t is goed voor je haar!

MetalJan

Bericht door MetalJan » ma dec 22, 2008 5:33 pm

Toen ik net binnen was, kreeg ik zo'n bekertje tegen m'n schouder aan. En voor me kreeg een gast er eentje tegen z'n hoofd aan. Lijkt me toch niet erg lekker...

Metaalhoofd_666

Bericht door Metaalhoofd_666 » ma dec 22, 2008 5:38 pm

Aaah t was echt vet gister.
De bands speelden strak en energiek.
Hoogtepunten voor mij waren zeker Kataklysm en Aborted ,
los ervan dat alle bands echt goed waren .
fucking madness on stage ..
supermiddag en avond gehad !!

ps. nog meer mensen lol gehad met die dude met dat Pit Crew tshirt aan die constant in de pit stond ? zie m regelmatig bij concerten en festivals xD echt een grote vriendelijke reus die gast xD
Met je kanus in me anus xD

Methilde
Contacteer:

Bericht door Methilde » ma dec 22, 2008 6:21 pm

Hehe ja ik weet wie het is, kom m ook overal tegen, Romein, Melkweg, Wacken...

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » ma dec 22, 2008 6:55 pm

Metaalhoofd_666 schreef:ps. nog meer mensen lol gehad met die dude met dat Pit Crew tshirt aan die constant in de pit stond ? zie m regelmatig bij concerten en festivals xD echt een grote vriendelijke reus die gast xD
In mijn ogen ben je een grote eikel als je ook mensen neerbeukt die vooraan fotoos voor magazines maken of gewoon een band willen kijken. Moshen...prima. Maar doe dat dan wel met anderen die ook willen moshen en laat de rest er buiten.
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Vlekkie

Bericht door Vlekkie » ma dec 22, 2008 7:38 pm

Hub de Gallier schreef: In mijn ogen ben je een grote eikel als je ook mensen neerbeukt die vooraan fotoos voor magazines maken of gewoon een band willen kijken. Moshen...prima. Maar doe dat dan wel met anderen die ook willen moshen en laat de rest er buiten.
Amen.
Ik kan het best geloven dat sommige mensen een pit harstikke leuk vinden, en laat ze er maar gewoon ingaan, maar zorg dat 't dan in de pit blijft! En laat de mensen die niet pitten gewoon simpelweg met rust, want het is echt niet leuk om een band 'te kijken' terwijl je constand moet opletten omdat je anders zelf omligt terwijl je een paar rijen van de pit afstaat, en je amper kunt headbangen.
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

MetalGast

Bericht door MetalGast » ma dec 22, 2008 7:51 pm

Metall schreef:Was zeker een geslaagde dag, met wat mij betreft Marduk en ook Keep of Kalessin als hoogtepunten. Kwestie van smaak.

Schrik van de avond: een slimmerik die met een aanloop van het podium afdook, over de mensen heen die hem wilden opvangen, en die keihard op de grond kletterde. Was even bang dat hij nooit meer zou opstaan.
:shock:
Hahah bij kataklysm zeker?
Die ene gast die achterin knetter hard met zn hasses tegen de grond viel?
Die stond inderdaad eff wazig een tijdje haha..

NotYourBitch

Bericht door NotYourBitch » ma dec 22, 2008 8:00 pm

Spreek je netjes een ned.zanger aan die je goed vindt,foto,babbeltje.Nee hoor.Krijg je als antwoord:Nee laat maar. :roll:
Metalfest was druk,maar gezellig!Weer wat aardige mensen leren kennen. :D

ingking75

Bericht door ingking75 » ma dec 22, 2008 8:06 pm

MetalGast schreef:[..]

Hahah bij kataklysm zeker?
Die ene gast die achterin knetter hard met zn hasses tegen de grond viel?
Die stond inderdaad eff wazig een tijdje haha..
Zoiets noem je een "Harry Vermeegen" actie. Wat een debiel.

MetalGast

Bericht door MetalGast » ma dec 22, 2008 8:12 pm

ingking75 schreef:[..]

Zoiets noem je een "Harry Vermeegen" actie. Wat een debiel.
Mwjah die kneus kwam kijhard met zn hasses op me linker poot terecht godverdomme.

gloomy88

Bericht door gloomy88 » ma dec 22, 2008 9:54 pm

Zo dat was me weer een mooi feestje :D

Ik kwam helaas te laat binnen voor carach angren
Dus begon het bij mij met ARSIS wat ik opzich wel een leuke band vind. Ik mis aleen een beetje de energie vanaf het podium waardoor het niet helemaal goed overkwam.
HAIL OF BULLETS Was ook weer leuk om te zien. Het was aleen meer van hetzelvde maar dat kan er ook aan liggen dat ik ze dit jaar al vaak heb gezien.
KEEP OF KALESSIN Daar heb ik maar 3 nrs van meegekregen omdat ik toch honger begon te krijgen :P Wat ik er van hoorde klonk goed.
ABORTED Zoals altijd gaaf! Ze speelde strak en hadden er zin in.
En een hoop van het publiek ook waardoor het een gezellig leuk feestje werd.
MARDUK speelde ook goed. Leuk om naar te kijken en lekker een potje bij te bangen :)
KATAKLYSM 1 van de bands waar ik dus voor gekomen was :D En ik heb dus genoten. Ze speelde strak maar ik moet wel toegeven dat ze de vorige keer dat ik ze zag nog beter speelde. Maar het ging er nog steeds in als de spreekwoordelijke zoete koek :mrgreen:
MORBID ANGEL Voral in het begin hoorde ik de zang niet zo goed. Maar voor de rest wat een gaaf concert was dat zeg :D Goede sfeer en een entosiaste band. En de band speelde voor de rest erg goed.

Al met al een zeer geslaagde dag en ik kijk al uit naar de volgende editie van metalfest :D
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » ma dec 22, 2008 10:07 pm

Dat was weer een geslaagd feestje.

Ik ga niet elke band apart bespreken, hoogtepunt was duidelijk Morbid Angel, door Arsis was ik erg positief verrast (kende de band alleen van naam) en ook Aborted beukte weer als de tering (heb er alleen helaas maar een paar nummers van gezien, omdat het bij de Burger King niet bepaald snel ging).

Marduk wist mij helaas weer niet helemaal te overtuigen. A) door het geluid (althans waar ik stond) B) Mortuus komt teveel 'los', ik vond hem veel beter/enger toen hij afstandelijk was, nu begint hij Legion trekjes te vertonen.

En in Amsterdam schijnt colaschaarste te zijn, bij de Burger King was die op en in de Melkweg aan het eind van de avond ook.

Erg geslaagde dag in ieder geval met veel vrienden en bekenden.
לֹא אעבוד

NvE
Contacteer:

Bericht door NvE » di dec 23, 2008 9:58 am

Waar was je nou? Lul! :lol:

Heb nog aardig wat door de zaal gebanjerd maar je niet gezien, telefoon was helaas ook op z'n eind.
don't mistake lack of talent for genius

the witch
Contacteer:

Bericht door the witch » di dec 23, 2008 10:24 am

Metaalhoofd_666 schreef:Aaah t was echt vet gister.
De bands speelden strak en energiek.
Hoogtepunten voor mij waren zeker Kataklysm en Aborted ,
los ervan dat alle bands echt goed waren .
fucking madness on stage ..
supermiddag en avond gehad !!

ps. nog meer mensen lol gehad met die dude met dat Pit Crew tshirt aan die constant in de pit stond ? zie m regelmatig bij concerten en festivals xD echt een grote vriendelijke reus die gast xD
Ha ha das Pino mooie gast ja en staat altijd midden in de pit!
see you at occultfest!!!

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di dec 23, 2008 10:49 am

NvE schreef:Waar was je nou? Lul! :lol:

Heb nog aardig wat door de zaal gebanjerd maar je niet gezien, telefoon was helaas ook op z'n eind.
Ik heb jou ook nog gezocht, maar nergens gevonden.

Ik heb vooral links in de zaal, redelijk naar voren gestaan.
לֹא אעבוד

Eus
Contacteer:

Bericht door Eus » di dec 23, 2008 1:20 pm

Hierbij nog wat foto's van afgelopen zondag.

Arsis
Afbeelding

Keep Of Kalessin
Afbeelding

Marduk
Afbeelding

Kataklysm
Afbeelding

Morbid Angel
Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 23, 2008 5:36 pm

Yup, het was echt een tering gaaf concert. Waarschijnlijk het beste concert dat ik dit jaar heb mogen bijwonen.

We kwamen te laat binnen voor Carach Angren. Daar baalde ik behoorlijk van want ik was erg nieuwsgierig geworden naar deze band. Maar ja, alles stond compleet vast toen we Amsterdam binnen kwamen rijden.

Gelukkig waren we net op tijd voor Arsis. Jammer genoeg wisten ze mijn torenhoge verwachtingen niet waar te maken. Dit kwam meer door het geluid dan door de band zelf. Door mij oordoppen hoorde ik eigenlijk alleen de bas. Hierdoor kon ik het gitaargeluid zeer slecht onderscheiden waardoor ik dan weer de catchy nummers niet mee kreeg.

Het feest begon daarom dus pas echt met Hail of bullets. Ik heb deze band nog nooit slecht gezien en ook nu niet. Ge-fucking-weldige band. Op CD zijn ze al goed maar live zijn ze helemaal geweldig.

Van Keep of Kalessin had ik niet al te veel verwacht. Maar ze bliezen mij totaal weg. Wat een geweldige set! Een sterke setlist. Zelfs As mist lay silent beneath kwam langs. En dat is gewoon even het vetste nummer van Agnen. Ook de podium presentatie was lekker energiek (maar niet springerig).

Aborted ging daar nog even dunnetjes overheen door alles te verpletteren. Deze moord machine wordt met elk optreden beter. Ik vond ze in Hellendoorn al goed maar hier waren ze nog beter. Strak als een v-snaar en bloed agressief. Prachtig!

Van de ene moordmachine door naar de andere. Marduk was misschien wel mijn favoriete band van de dag. De sfeer daalde, na het explosiefe optreden van Aborted, direkt af naar het dichtstbijzijnde abyss. En vanuit daar gingen deze Zweden als bezetenen tekeer. Ook het geluid was dit keer een stuk beter dan de laatste keer dat ik ze zag (Arnhem metal meeting). Al kon het nog wel een stukje beter. Maar ik ben het wel met AmnesJan eens, Mortuus moet oppassen dat hij niet teveel op Legion gaat lijken.

Kataklysm was de eerste band die mij minder deed. Geen slecht optreden maar het was mijn ding gewoon niet helemaal.

Ik ben nooit een enorm grote fan geweest van Morbid angel, al heb ik ze altijd weten te waarderen. Ook nu moest ik eerst door de chaotische eerste nummers van de set heenbijten. Morbid angel viel een beetje in het niets bij het geweld dat hun voor was gegaan. Maar toen ze hun nieuwe nummer speelden viel het kwartje voor mij. Daarna konden ze weinig meer fout doen. Sterker nog, ik heb de volgende dag direkt Blessed are the sick en Covenant uit het stof gehaald. And I liked it!!!

Daarna eten...want dat hadden we de hele dag nog niet gedaan. Eerst Febo...dat was niet genoeg...toen Burger king. Daarna naar huis om mijn arme rug en voeten te laten rusten.

TOP OPTREDEN!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Woutjinho
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » di dec 23, 2008 6:39 pm

alles was goed
alleen hoefde marduk voor mij niet, vind daar niks aan. Morbid Angel was wel mijn favoriet, veruit
en ik vond het geluid helemaal niet te hard eigenlijk...
biergooien was een heerlijke verkoeling, mag wat mij betreft meer gebeuren
de pit was goed, alleen sommige momenten dat ik wilde headbangen, werd ik weer er terug ingeduwd... was wel irritant

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » di dec 23, 2008 11:22 pm

Dolle pret in de melkweg, leuk om Pier en Suus weer eens te zien.
Morbid Angel en Keep of Kalessin rockten.
Blij verrast door Kataklysm, duidelijk een band waar ik me nog een keer goed in moet verdiepen.
Nee, jij!!

Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Contacteer:

Bericht door Tuska » wo dec 24, 2008 1:08 pm

@ die foto's; de zangers hebben allemaal dezelfde pose :')
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

htheripper
Contacteer:

Bericht door htheripper » wo dec 24, 2008 7:58 pm

Enkele foto's van het metalfest@ de Melkweg online op http:/www.metalkrant.net/fotoshots.htm
http://www.metalkrant.net, Metalkrant de online krant voor heel headbangend en moshend Metalland!

mardukfan
Contacteer:

Bericht door mardukfan » wo dec 24, 2008 9:11 pm

AmnesJAn schreef:Dat was weer een geslaagd feestje.

Ik ga niet elke band apart bespreken, hoogtepunt was duidelijk Morbid Angel, door Arsis was ik erg positief verrast (kende de band alleen van naam) en ook Aborted beukte weer als de tering (heb er alleen helaas maar een paar nummers van gezien, omdat het bij de Burger King niet bepaald snel ging).

Marduk wist mij helaas weer niet helemaal te overtuigen. A) door het geluid (althans waar ik stond) B) Mortuus komt teveel 'los', ik vond hem veel beter/enger toen hij afstandelijk was, nu begint hij Legion trekjes te vertonen.

En in Amsterdam schijnt colaschaarste te zijn, bij de Burger King was die op en in de Melkweg aan het eind van de avond ook.

Erg geslaagde dag in ieder geval met veel vrienden en bekenden.

Mortuus en Legion trekjes..pffff....wel een erg gechasseerde opmerking. Er komt eindelijk wat beweging in die gast. Anders zijn de optredens maar saai!
Mag graag wat actie en agressie zien op het podium, dus wat mij betreft is het alleen maar een pluspunt. Het geluid kon inderdaad wel wat beter. Het was nogal zompig en rommelig in het begin.
not all those who wander are lost!

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo dec 24, 2008 10:50 pm

Mja smaken verschillen zou ik zeggen.

Ik vond hem eerst gewoon beter.
לֹא אעבוד

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do dec 25, 2008 2:38 am

Arsis: Was een erg lekker begin voor mij, alleen jammer dat het zo kort was. Wel alvast een goed geluid zo aan het begin. Hail Of Bullets volgde en speelde de zaal even plat. Een zuiver geluid en een dikke pot old school death metal. Gaaf ook om Martin eindelijk weer eens op het podium te zien. Keep Of Kallassin zag ik voor het eerst en dat is zeer goed bevallen, erg sterke set al was ik niet erg bekend met het materiaal. Aborted kwam, zag en overwon! wat een enorm gave show gaven de belgen hier weg! Het publiek kwam lekker opgang, waardoor er een lekkere sfeer in de zaal kwam. Die sfeer zette zich voort toen Marduk het podium op kwam, min puntje was dat er naar mijn idee een beetje op de automatische piloot gespeeld werd, maar desondanks was het gaaf om ze weer eens te zien. Kataklysm was hierna een verademing en voor mij tevens de beste band van de dag! Heerlijk! Van Morbid Angel heb ik alleen de eerste paar nummers gezien omdat het wat inkakte, ze konden Kataklysm gewoonweg niet overtreffen.

Al met al een zeer leuk festival, wat mij betreft volgend jaar weer!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo dec 31, 2008 5:07 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie