Kreator

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste volledige album?

Endless Pain
3
4%
Pleasure to Kill
16
24%
Terrible Certainty
3
4%
Extreme Aggression
10
15%
Coma of Souls
9
13%
Renewal
1
1%
Cause for Conflict
1
1%
Outcast
1
1%
Endorama
1
1%
Violent Revolution
3
4%
Enemy of God
12
18%
Hordes of Chaos
8
12%

Totaal aantal stemmen: 68

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 23, 2008 4:57 pm

Ik zeg nergens dat thrash niet origineel kan zijn. Ik zeg dat mensen, en daar reken ik jou ook gewoon toe...vind je vast niet erg, on-ge-lovelijk kunnen zeiken als het op thrash aan komt. Zeker als het na 1985 is uitgekomen (ik overdrijf hier natuurlijk een klein beetje). Je hebt de overduidelijke klassiekers en de rest is troep. Ik schijt op die instelling en ik luister gewoon naar muziek die me aanspreekt. En...je raadt het al...de nieuwe Kreator spreekt mij ontzettend aan. Of jij ze nou origineel vindt of niet. Originaliteit is sowieso overrated. Je hebt goede of slechte platen. That's it.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di dec 23, 2008 4:59 pm

Second that. Hij is gaaf. En dat is genoeg. Wie verwacht er van Kreator nog originaliteit? Dat hebben ze geprobeerd in de tweede helft van de jaren '90 en daar moet het maar bij blijven.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 23, 2008 5:03 pm

KoenM schreef:Second that. Hij is gaaf. En dat is genoeg. Wie verwacht er van Kreator nog originaliteit? Dat hebben ze geprobeerd in de tweede helft van de jaren '90 en daar moet het maar bij blijven.
JUIST! Met Renewal, Outcast en Endorama waren ze ontzettend origineel. Maar dat vond iedereen kut. Ik neem aan dat de heer Lone star die albums ook niet in z'n kast heeft staan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di dec 23, 2008 5:05 pm

En ik behoor tot de mensen die een herhalingsoefening niet echt op prijs stellen.

Dan lijkt me dit de reden waarom wij van mening verschillen.

Overigens moet iedereen natuurlijk voor zichzelf uitmaken wat ie goed of slecht vindt maar ik schiet nooit op voorhand een album af. Post '85 of niet hoor. En klassiekers...tja, nog zo'n nikszeggende term.

Ik wacht toch nog ff tot ik het complete album gehoord heb, maar als dit de norm van de plaat is dan ben ik toch wel teleurgesteld.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di dec 23, 2008 5:10 pm

Renewal, Outcast en Endorama, heb ik nog niet gehoord. En dat is gewoon een tijdskwestie.

Ik ben geen thrash-purist pur sang, ik vind de oude en de nieuwe Agent Steel zo ongeveer even vet. Zelfde geldt voor Skyclad en Voivod. En kan ik Destruction's Cracked Brain en Release From Agony ook waarderen.

Ik vind het nieuwe Kreator nummer nog niet erg sterk.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 23, 2008 8:18 pm

Mwah het nieuwe nummer klinkt wel aardig. Het gaat er bij mij alleen in en dan weer uit.

Daarbij vind ik dat Mille wel weer zijn stem ten tijden van Endless Pain mag opzetten.

adnoctum

Bericht door adnoctum » di dec 30, 2008 7:30 am

- edit: nee, geen interesse -
Problem, metalfan.nl?

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di dec 30, 2008 10:30 am

nee, adnoctum, je hoeft hier niet te vertellen waar je 'm al kan vinden.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » di dec 30, 2008 1:26 pm

ben em nu aant luisteren voor het eerst :) na Enemy of God zijn de verwachtingen redelijk hoog

Sentinel

Bericht door Sentinel » di dec 30, 2008 3:46 pm

Enemy Of God heb ik alweer verkocht, wat een rukalbum is het toch en dit nieuwe nummer is net zo slecht, inspiratieloze "op de automatische piloot" geconstrueerde rotzooi, sorry, ik vind het dikke stront :cry:
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » wo dec 31, 2008 12:29 pm

Sentinel schreef:dit nieuwe nummer is net zo slecht, inspiratieloze "op de automatische piloot" geconstrueerde rotzooi, sorry, ik vind het dikke stront :cry:
Net ook beluisterd. De eerste seconden heb je nog goede hoop, maar daarna is het inderdaad rotzooi. Jammer.
It's the end of time

ketter

Bericht door ketter » wo dec 31, 2008 12:31 pm

Snap niet wat iedereen hier tegen EoG heeft. Ik vind het juist één van de beste albums van kreator.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo dec 31, 2008 4:01 pm

Ik vind van die plaat alleen het geluid kut.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

ketter

Bericht door ketter » wo dec 31, 2008 4:04 pm

Het geluid kut? Ik vind het juist heerlijk helder klinken. Nu kan ik tenminste die gitaar eens fatsoenlijk horen.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo dec 31, 2008 4:08 pm

Als je die voorheen niet hoorde, dan moet je, je toch na laten kijken ;)

Net als met de laatste plaat van Exodus irriteer ik me aan die protools producties. Het klinkt zo machinaal.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo dec 31, 2008 4:24 pm

De productie van Hordes of Chaos is iig beter dan die van EoG. EoG heb ik kapotgedraaid denk ik. Hoor veel liever EA, CoS of TC. Zelfs VR vind ik stukken beter dan EoG.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr jan 02, 2009 5:08 pm

Ik vind EoG leuk voor een paar nummertjes daarna is het wel weer genoeg. Het rosst dan wel lekker, maar het verveelt ook nogal snel.

Op het moment heb ik de nieuwe opstaan en die is eigenlijk in hetzelfde straatje. Live zal het allemaal leuk klinken hoor, maar ik zal dit thuis niet vaak opzetten.

Daarbij hou ik toch meer van het rauwere stem geluid van Mille.

RadiumAngel

Bericht door RadiumAngel » za jan 03, 2009 1:21 pm

Ik vond de thrash metal terugkeer met Violent Revolution nog wel goed, maar Enemy Of God deed me niks. Ook het nieuwe album lijkt me niks (van wat ik ervan gehoord heb). Als ik nog weleens Kreator opzet, dan is dat voornamelijk het materiaal van Extreme Aggression tot en met Violent Revolution. Vooral de "experimentele" albums vind ik zeer goed.
Afbeelding

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » za jan 03, 2009 1:50 pm

Ik ben juist erg in m'n nopjes met Hordes of Chaos. Enemy of God heeft het nooit gered en op de een of andere manier doet HoC het voor mij wel.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » di jan 13, 2009 4:03 pm

Komende maandag komt Hordes Of Chaos officieel uit. Hij was blijkbaar al een tijdje uitgelekt, maar nu is het album ook legaal in zijn geheel online te beluisteren, via deze link.

st. evil

Bericht door st. evil » di jan 13, 2009 4:26 pm

ik ben ook zeer content met het nieuwe album, vind em ook best wel afwisselend voor wat ik van kreator ken, maar toch ook gewoon weer lekker hard

al voordat ie uit is, weet ik al bijna zeker dat dit in mijn top 3 van 2009 komt 8)
Thrash till Death

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » di jan 13, 2009 4:53 pm

Ik ben teleurgesteld, nergens blijft 't echt hangen, zoals gezegd, een beetje een herhalingsoefening.
*zet Extreme Agression weer eens op <3.
Vigilance is, the order of the day.

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » di jan 13, 2009 7:53 pm

Ik ga nu beginnen met luisteren via de Duitse MTVsite.

..ben benieuwd.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Beastie Meijer

Bericht door Beastie Meijer » wo jan 14, 2009 12:04 am

Kreator heeft tenminste de ballen om weer eens echt te knallen en trapt een groen thrashblaadje als Warbringer compleet omver.

Ik was afgehaakt na Extreme Aggression, vond Coma Of Souls een flutalbum en van Renewal kon alleen Winter Martyrium me boeien, wat daarna volgde was het gewoonweg niet helemaal (zeker niet vergeleken met EA, TC of PTK).

Nummers als Warcurse (lekkere drumroffel) en Hordes Of Chaos heb ik in tijden niet meer van ze gehoord. SPITZE
einde bericht

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » wo jan 14, 2009 12:11 am

Voor mij zijn de titeltrack en Warcurse ook de uitschieters van een over de gehele linie uitstekend album.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jan 14, 2009 12:13 am

Mwah, het knalt allemaal best door de productie, maar ik vind het allemaal maar saai en voorspelbaar klinken.

st. evil

Bericht door st. evil » wo jan 14, 2009 12:16 am

om deze pagina samen te vatten: de meningen zijn verdeeld

zelf vind ik amok run, absolute misanthropy en to the after burn fave nummers
Thrash till Death

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » do jan 15, 2009 9:28 pm

Morgen is 't dan zover: HORDES OF CHAOS!

Blind aanschaffen, die hap 8)

Edit: Oke, oke. Ik heb de eerste twee nrs beluisterd. It's true, I tell ya.
Hakkaa päälle pohjan poika!

sal
Contacteer:

Bericht door sal » vr jan 16, 2009 12:09 am

Is-ie vervroegd?
Dacht dat-ie maandag pas uitkwam.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]

[size=67]Buma in me zak.[/size]

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr jan 16, 2009 12:14 am

release op maandag betekent dat hij vrijdag al meestal te krijgen is ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

sal
Contacteer:

Bericht door sal » vr jan 16, 2009 12:17 am

Corruptie!
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]

TijsseN

Bericht door TijsseN » za jan 17, 2009 4:25 pm

Heb hem vandaag gekocht, en hij is erg goed, vooral lekker klinkend. Het is een CD, met een aantal vette nummers, en eentje die je rustig helemaal kunt beluisteren.

Een aantal puristen vinden deze CD blijkbaar te zacht, maar de agressie komt meestal pas na een minuut in een liedje en dan rost het weer behoorlijk hard. Dat ieder op de zangstijl loopt te zeiken snap ik niet zo heel erg, hij klinkt meer op een nummer echt hoorbaar anders en dat is bij het intro van Amok Run.

Voor de die hard fan zullen de "oude" albums wel altijd het beste zijn, maar dat heeft iedereen wel met de band waarmee ze begonnen zijn. Ik heb dat dat met Slayer en Sepultura :D .
Een oude rocker verliest zijn haren, maar niet zijn streken.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jan 17, 2009 4:42 pm

Mee eens. Wellicht niet zo explosief als de eerste paar schijven, maar zeker beter dan een plaat als Renewal. Sluit wat mij betreft goed aan op Violent Revolution en Enemy of God. De plaat klinkt als de gulden middenweg tussen die twee albums. Ik ga de cd vast nog wel aanschaffen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 17, 2009 4:51 pm

Voor mij is Hordes of chaos hun meest agressieve plaat sinds Cause for conflict. Daar vind ik hem dan ook het meest op lijken. Al is Hordes of chaos wel melodieuser en heeft hij meer afwisseling. In dat opzicht heeft hij dan wel weer wat weg van Coma of souls.

Hoe dan ook, wat mij betreft is dit het beste dat Kreator in 13 jaar heeft uitgebracht. Mijn petje gaat af.

[edit]
Even voor alle Extreme aggression rukkers... Ik heb dat album ook in de kast staan en natuurlijk is hij rauwer en agressiever dan Hordes of chaos. Maar geef nou toe, wat een saaie but-plaat is dat! Zeker, hij knalt hard, maar ik kan er echt niet lang naar luisteren. Na een tijdje klinkt elk nummer hetzelfde.

Ernst

Bericht door Ernst » zo jan 18, 2009 12:35 am

Neggie, af en toe he.....dan sla je toch wat door in het 'nieuw werk van bands is veel vaker beter dan oud werk' discourse. Dat ieder nummer vrij hetzelfde is, is nou juist de grote plus van Extreme Aggressions. Ongenadig hard, gave hooks en beter heb ik Mille niet horen krijsen...

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » zo jan 18, 2009 3:50 am

XnegativeX schreef:
[edit]
Even voor alle Extreme aggression rukkers... Ik heb dat album ook in de kast staan en natuurlijk is hij rauwer en agressiever dan Hordes of chaos. Maar geef nou toe, wat een saaie but-plaat is dat! Zeker, hij knalt hard, maar ik kan er echt niet lang naar luisteren. Na een tijdje klinkt elk nummer hetzelfde.
Nu ben je toch echt aan het provoceren, knaapchen. Zelfkastijding lijkt me op z'n plaats.

Wat je daar als laatste zegt over Extreme Agression, is wat mij betreft prima toepasbaar op HoC. Sowieso, EA een BUT-PLAAT (but met notabene één T) noemen, dat lijkt me niet op z'n plaats. Die plaat is meer thrashmetal dan Enemy Of God, Hordes of Chaos, of die andere experimentele rommel ooit zal zijn.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 18, 2009 3:20 pm

Hehehe, natuurlijk ben ik aan het provoceren. Nou ja, een beetje dan. Ik vind Extreme aggression geen but-plaat (voor zover ik weet is het een Nederlandse uitdrukken en dus met 1 "t"). Hij is lekker omdat ie zo onbeschoft agressief is maar ik vind hem wel enorm saai.

En zeggen dat het een pluspunt is dat elk nummer op elkaar lijkt vind ik een beetje vreemd. Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat Extreme aggression meer historische waarde heeft en voor jullie een stuk melancholie met zich meedraagt waardoor jullie dat album beter vinden dan (bijvoorbeeld) Hordes of chaos. Beide albums vallen namelijk niet met elkaar te vergelijken.

En iemand moet mij ook ECHT eens gaan uitleggen waarom sommige muziek wel thrash is en sommige niet. Wat zijn de criteria nu precies want ik hoor vaak totaal geen verschil...op de release datum na.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo jan 18, 2009 5:04 pm

Maar hoezo wil je een uitleg van wat wel Thrash metal is en wat niet? Ik vind deze plaat zeker wel thrash metal, maar hij raakt mij nergens. Ja het is hard, maar het is ook zo weer vergeten en dat vind ik jammer aan deze plaat.

Extreme Aggression heb ik trouwens nog niet eens, die moet ik nog maar eens aanschaffen.
Tot die tijd, zet ik Pleasure to Kill maar weer eens op :)

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 18, 2009 6:40 pm

Orklord schreef:...Ja het is hard, maar het is ook zo weer vergeten en dat vind ik jammer aan deze plaat...
Ik vind hem juist erg catchy. En daarom blijft hij bij mij juist erg goed hangen. Elk nummer heeft ook echt z'n eigen gezicht. Maar goed, zoiets blijft toch een kwestie van smaak. Niks meer en niks minder.
Orklord schreef:Maar hoezo wil je een uitleg van wat wel Thrash metal is en wat niet?
Om opmerkingen als deze:
AltarOfSacrifice schreef:[..]
Die plaat is meer thrashmetal dan Enemy Of God, Hordes of Chaos, of die andere experimentele rommel ooit zal zijn.
Maar ik vind het eerste album van The Haunted bijvoorbeeld ook een echt thrash album. En dat zijn de "echte thrashers" ook niet met me eens. Dus wat zijn dan de criteria?

Tox

Bericht door Tox » zo jan 18, 2009 6:46 pm

Kwestie van oldschool en moderne thrash lijkt me.
NOT MY FUCKING TEMPO

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » zo jan 18, 2009 6:51 pm

Lijkt me ook, dat moderne trek me meestal niet. 't Gaat om de release-datum. :mrgreen:

Zonder gekkigheid; het geluid trekt me echt niet. Dan kun je lullen over 'oldskool geluid' of 'modern geluid', 't komt d'r op neer dat ik 't ouwe prefereer in de meeste gevallen. :P

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo jan 18, 2009 6:54 pm

XnegativeX schreef:[..]

Maar ik vind het eerste album van The Haunted bijvoorbeeld ook een echt thrash album. En dat zijn de "echte thrashers" ook niet met me eens. Dus wat zijn dan de criteria?
Ik ben zelf ook niet zo een fan van het album (hoewel, misschien moet ik het weer eens een poging geven) maar dat komt voornamelijk door de vocalen, want muzikaal klinkt het wel thrash metal, alleen liggen de vocals mij niet zo.
Maar dat is meer een verschil in old school en modernere thrash bands. Er is denk ook nog gewoon een groot publiek onder de thrash fans, wat niet echt van verandering houd en het toch liever bij de oudere bands zoeken (of de "nieuwe" old school lichting)

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 18, 2009 8:08 pm

Zie, het komt dus wederom neer op "smaak". Dit album (en dat van The Haunted) is dus niet minder thrash maar minder naar de smaak van sommige mensen.

Daar is niks mis mee natuurlijk. Ik vond Enemy of god en Violent revolution ook niet echt geweldig. Andere mensen weer wel.

sal
Contacteer:

Bericht door sal » do jan 22, 2009 12:21 am

Vandaag ook 't nieuwe album beluisterd, die staat deze week nog bij mij in de kast.

Johan

Bericht door Johan » do jan 22, 2009 11:07 am

Ik heb 'm nu ook een paar keer gehoord. Vette plaat! Even kijken of hij vrijdagavond voor een mooi prijsje in 013 te kopen valt.

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » do jan 22, 2009 6:04 pm

Dat zal wel niet.

Misschien wel een speciale editie ofzo. "Neue speciale editie! Mit einen konthaar von Mille! Extra limited!"
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

dako

Bericht door dako » do jan 22, 2009 6:05 pm

Die nieuwe rost als een tiet inderdaad. Ook zonder kontaar von Mille, jawohl!
sabaton is mijn favoriete epic metal band

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do jan 22, 2009 6:16 pm

Er zouden wel limited editions moeten zijn, maar ik ben ze niet tegen gekomen. Wel de promo overigens, voor ongeveer 7 euro.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jan 22, 2009 6:39 pm

Ik heb de limited edition

Is met een speciaal doosje en een DVD. Allemaal niet echt spectaculair en eigenlijk de centen ook niet zozeer waard.

sal
Contacteer:

Bericht door sal » do jan 22, 2009 6:40 pm

Bij FRS ligt de limited gewoon hoor.

Plaats reactie