Graspop 2009
Klopt, spreek veel met Belgen die 50% van hun vrije tijd besteden aan Graspop namen achterhalen.
Of het betrouwbaar is weet ik allemaal niet, maar ik neem het zelf ook allemaal al niet meer zo serieus. (Ook al hebben ze het al vaker bij het rechte eind gehad).
Of het betrouwbaar is weet ik allemaal niet, maar ik neem het zelf ook allemaal al niet meer zo serieus. (Ook al hebben ze het al vaker bij het rechte eind gehad).
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
- cataclysm child
- KoenM
- Contacteer:
Van de Graspop site:
Eindelijk is het zover! De eerste 25 namen voor GMM2009:
Heaven & Hell, Disturbed, Volbeat, Papa Roach, Blind Guardian, Anthrax, Trivium, Sacred Reich, W.A.S.P., Devil Driver, Epica, Legion Of The Damned, Parkway Drive, God Forbid, Kataklysm, Firewind, Laaz Rockit', Keep Of Kalessin, Scar Symmetry, Samael, Dagoba, Negura Bunget, Taake, Ehts en Wolves In The Throne Room
Heaven & Hell, Disturbed, Volbeat, Papa Roach, Blind Guardian, Anthrax, Trivium, Sacred Reich, W.A.S.P., Devil Driver, Epica, Legion Of The Damned, Parkway Drive, God Forbid, Kataklysm, Firewind, Laaz Rockit', Keep Of Kalessin, Scar Symmetry, Samael, Dagoba, Negura Bunget, Taake, Ehts en Wolves In The Throne Room
- KoenM
- Contacteer:
Als je door het venster de sneeuwvlokken neer ziet dwarrelen, lijkt de volgende editie van Graspop Metal Meeting misschien nog ver weg, maar achter de schermen is het weer alle hens aan dek. Zoals elk jaar werken we ons in het zweet om van GMM een festivalparadijs te maken voor alle bezoekers. Geheel naar traditie introduceren we ook dit jaar een aantal nieuwigheidjes zoals all-in drankpakketten, een nieuwe bierleverancier, een heus ‘onspanningsresort’ op de camping, … Maar hierover binnenkort meer!
Eén van de grote aandachtspunten voor GMM2009 is het vergroten van het festivalterrein. Marquee 1 wordt verplaatst en de vrijgekomen ruimte wordt ingenomen door extra kassa’s voor drank- en foodbonnen.
Ook de Metal Dome is aan vernieuwing toe. De Dome begon als ‘zuiptent’ maar is uitgegroeid tot een volwaardig vierde podium. In 2005 waren er enkel optredens op vrijdag, maar ondertussen verwelkomt de Metal Dome het hele weekend lang een keur aan doorbrekend metaalgeweld! Zo begon de GMM carrière van Volbeat op dit podium maar de heren werden al snel opgewaardeerd naar Marquee 1!
Het principe van de Metal Dome blijft behouden, nl. minder gekend internationaal talent in de verf zetten! Een nieuw kleedje vraagt ook om een nieuwe naam en daarbij hebben we jullie hulp nodig. Verzin een nieuwe originele naam voor de Metal Dome en win leuke prijzen!
Stuur je idee voor maandag 19 januari naar wedstrijd@graspop.be!
Tickets
Binnenkort meer informatie over de festivaltickets.
Graspop Pressteam
Uit de mail. Nieuwe bierleverancier is Stella Artois als ik me niet vergis. Vergroten van het festivalterrein is wel nodig na vorig jaar, maar dan zullen er natuurlijk ook weer meer tickets verkocht worden. Al durf ik dat in twijfel trekken, gezien de (waarschijnlijk) significant mindere headliners dan vorig jaar. De geruchten gaan van Alice Cooper, Motley Crue en Ozzy. Die trekken toch beduidend minder publiek dan Priest, Kiss en Maiden lijkt me. Thumbs up voor meer bonnenkassa's.
Ontspanningsresort? All-in drank paketten? Yeah right, we zien wel.
Zei ik het nietKoenM schreef:Van de Graspop site:

Mooi begin.
- ComaNation
- Contacteer:
- Bestial Lust
- Contacteer:
Hmmmm, Volbeat, Anthrax, SR, Legion, Kataklysm, Laaz, KoK, Samael...KoenM schreef:Van de Graspop site:
Het zou zomaar kunnen dat, nu Wacken definitief van de baan is, 2009 mijn Graspop primeur gaat worden.
“"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worth while?" Death thought about it... "Cats," he said eventually, "Cats are Nice”.
-
- Contacteer:
Erg spectaculair is het nog niet. Heaven & Hell, Laaz Rockit, Sacred Reich en Blind Guardian ga ik wel bekijken als ik weer ga. Anthrax zal wel een soort tweedehands Pantera worden met die nieuwe zanger.
Het zou mooi zijn als ze de ruimte vergroten zonder meer tickets te verkopen. Een wat minder volgepakt Graspop zou wel weer eens mooi zijn.
Het zou mooi zijn als ze de ruimte vergroten zonder meer tickets te verkopen. Een wat minder volgepakt Graspop zou wel weer eens mooi zijn.
Moet eerst nog zien dat het uitverkoop he.Johan schreef:Erg spectaculair is het nog niet. Heaven & Hell, Laaz Rockit, Sacred Reich en Blind Guardian ga ik wel bekijken als ik weer ga. Anthrax zal wel een soort tweedehands Pantera worden met die nieuwe zanger.
De headliners zullen wat kleiner zijn.
En ik denk dat KISS vorig jaar flink verantwoordelijk was voor de drukte.
Eths wil ik graag een keer live zien. Als je daar Heaven And Hell, Volbeat, Blind Guardian, Sacred Reich, W.A.S.P., Epica en Samael op dezelfde dag bij zet, met weinig overlap in het tijdsschema, dan koop ik wel een dagticket.
Alleen kan ik dan niet naar Bang Your Head.
Het lijkt er op dat er dit jaar weinig geschikte en betaalbare headliners op toernee gaan door Europa, gezien de voorlopige line-up van Graspop en Wacken, of dat de onderhandelingen erg moeizaam verlopen. Voorlopig heeft Waldrock met Heaven And Hell, Carcass en Motorhead eigenlijk meer spectaculaire namen dan de andere festivals, aangezien Waldrock maar een dag duurt.

Het lijkt er op dat er dit jaar weinig geschikte en betaalbare headliners op toernee gaan door Europa, gezien de voorlopige line-up van Graspop en Wacken, of dat de onderhandelingen erg moeizaam verlopen. Voorlopig heeft Waldrock met Heaven And Hell, Carcass en Motorhead eigenlijk meer spectaculaire namen dan de andere festivals, aangezien Waldrock maar een dag duurt.
- ComaNation
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
- ComaNation
- Contacteer:
- sal
- Contacteer:
De kredietcrisis tast ook de metalfestivals aan.KoenM schreef:Graspop, Wacken, Metalcamp, het is allemaal nog niet bijzonder schokkend qua lineup. Vooral het gebrek aan fatsoenlijke headliners speelt ze parten dit jaar lijkt het wel.

[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]
[size=67]Buma in me zak.[/size]
-
KoenM schreef:Van de Graspop site:
was al van plan om naar graspop te gaan maar dit bevestigt ut voor mij .. damn en nu nog een stuk of 45 namen erbij

TIMMEEEEEH !!
Met je kanus in me anus xD
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
http://www.youtube.com/watch?v=I7iTG6TsF1MMetalTuupLimburg schreef:Anthrax (of is dat niks meer?)
Dat is Anthrax nu.
Anyhow, de line-up ziet er wel tof uit. Sacred Reich, Volbeat, Kataklysm en de Thrax...ben benieuwd wie ze als headliners gaan strikken.
Ik zie overigens Slayer en Motorhead nog wel toegevoegd worden.
- Bleek No. 1
Heaven & Hell
Disturbed
Anthrax
WASP
Lååz Rockit
is mijn lijstje tot nu toe. Ook omdat ik (nóg) niet iedere band ken die is geboekt en iedere band gaaf vind die ik ken. Dus snel 'ontdekken' dan maar!
Wat dan met Volbeat? In 2007 + 2008 té vaak gezien. Nu mogen andere mensen eens tussen het publiek staan
Disturbed
Anthrax
WASP
Lååz Rockit
is mijn lijstje tot nu toe. Ook omdat ik (nóg) niet iedere band ken die is geboekt en iedere band gaaf vind die ik ken. Dus snel 'ontdekken' dan maar!
Wat dan met Volbeat? In 2007 + 2008 té vaak gezien. Nu mogen andere mensen eens tussen het publiek staan

Hakkaa päälle pohjan poika!
- sal
- Contacteer:
Smell my sarcasm, bitch.Flip schreef:[..]
Echt serieus kap met dat gezeik, ik merk geen ene fuck van die crisis.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]