Het grote US Metal topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jan 03, 2009 10:58 pm

Goede zaak, net als het feit dat hier nu voor de tweede maal achtereen 'Into The Mirror Black' draait van Sanctuary. Een heerlijke plaat, dat merk ik nu steeds meer. Vond em bij de eerste luisterbeurt een paar jaar terug altijd wel okay, maar pas sinds een half jaar is die cd behoorlijk groeien. Nu blijft het iedereen keer weer genieten geblazen. Favoriet: Communion
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » za jan 03, 2009 11:37 pm

Jeroen schreef:Goede zaak, net als het feit dat hier nu voor de tweede maal achtereen 'Into The Mirror Black' draait van Sanctuary. Een heerlijke plaat, dat merk ik nu steeds meer. Vond em bij de eerste luisterbeurt een paar jaar terug altijd wel okay, maar pas sinds een half jaar is die cd behoorlijk groeien. Nu blijft het iedereen keer weer genieten geblazen. Favoriet: Communion
Dat is echt een briljante plaat en naar mijn mening beter dan wat een paar van die heren later ooit met Nevermore hebben opgenomen (niet dat Nevwermore slecht is) Ik herinner me nog de eerste keer dat ik Into The Mirror Black hoorde toen die net uit was. Ik werd omvergeblazen. Vooral door dat openingssalvo van de geweldioge nummers Future Tense en Taste Revenge. Ik denk dat ik hem straks maar eens opzet bij thuiskomst.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Metalheank

Bericht door Metalheank » zo jan 04, 2009 10:57 am

Geweldig album. Ik weet niet of ik het per se beter vind dan Nevermore, maar het klinkt wel wat 'romantischer'. En wat een geniale zanglijnen! Vooral op Taste Revenge en One More Murder.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

hellish star

Bericht door hellish star » zo jan 04, 2009 4:57 pm

Inderdaad een pareltje in de US Metal. Was liefde op het eerste gezicht - of moet ik zeggen gehoor - toen ik deze zoveel jaren geleden had aangeschaft.
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Sentinel

Bericht door Sentinel » zo jan 04, 2009 6:14 pm

Jeroen schreef:Schop! Savage Grace luisteren allemaal!
Beide platen!
Master Of Disguise is een van de beste metal releases uit de geschiedenis, punt uit. Degene die dat niet hoort moet het Opeth-zaad maar eens uit de oren filteren.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jan 08, 2009 10:32 pm

Wat vind men hier van Crescent Shield? Ik heb hun debuut weer eens opstaan, the Last of my Kind en het klinkt allemaal best lekker, alleen hadden ze denk ik iets meer hun best op de productie kunnen doen, waardoor het geheel wat beter uit zou komen.

Ik ben wel benieuwd hoe hun nieuwe zal klinken.

Trouwens, zoals ik het begrijp is dit een side project van de zanger, in welke band zit die nog meer en is die aan te raden?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 09, 2009 12:11 am

Je slaat de spijker op de kop. Het klinkt allemaal best lekker, maar qua productie is het vrij matig. Ook vind ik de zang van Michael Grant op dit album aan de vlakke kant. Dan hoor ik hem toch liever zingen bij Onward en Cypher Seer. Ik ben wel benieuwd naar de opvolger.

Wat betreft Michael Grant. Absoluut de eerste twee Onward albums checken, die zijn muzikaal ook erg gaaf (met Toby Knapp op gitaar, heerlijk melodieus). De derde schijf is ook wel leuk, maar dat is eigenlijk een opgeknapte demo met drumcomputer.
Cypher Seer is ook best te doen, maar dat klinkt wat meer Europees (vanwege enkele keyboardsolo's). Erg goede zanger vind ik.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 09, 2009 12:35 am

Zo, vandaag Cycles van Wicked Maraya binnen gehad. Wat een heerlijke plaat is dit! De nummers zijn erg goed en muzikaal is er ook voldoende interessants te vinden. En dat terwijl het niet eens een uitgesproken technische band is, maar met de middelen die ze gebruiken zetten ze toch een behoorlijk massieve en zeer sfeervolle sound neer. Wat ook opvalt is de werkelijk geweldige zang. Wanneer ik deze cd beluister hoor ik duidelijk waar een band als Anubis Gate de mosterd vandaan haalt. Knap om toch zaken als functionaliteit en emotie te kunnen combineren in smaakvolle progressieve nummers. Vooral het stemmige Resurrection is echt een briljantje.

Het is zonde dat een dergelijke band niet meer aandacht heeft gekregen (cd verscheen immers in één van de alternative-grunge jaren ´94) en dat de twee vervolgplaten onder de naam Maraya hier niet aan konden tippen. Ik zou de muziek zelf omschrijven als de evolutie van het soort materiaal zoals bands als Queensrÿche, Screamer, Crimson Glory en Lethal dat brachten. De muziek is eenvoudiger en meer beheerst, maar men behoudt een zelfde soort sfeer.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma jan 12, 2009 11:01 pm

Ik heb die plaat laatst ook eens opgezet, maar het deed mij eigenlijk (nog) niet zoveel. Ik vond het vooral traag en ik vond zijn stem niet echt heel geweldig. Maar ik zal die plaat nog eens een kans geven.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 13, 2009 12:19 am

Die stem niet geweldig? Ik vind de zang juist een van de sterkste troeven van de band. Vooral Resurrection is een vocaal meesterwerkje. Kan natuurlijk je ding niet zijn. Liefhebbers checken overigens ook Anubis Gate. Vooral de eerste twee albums hebben veel weg van het mellow (doomy) prog/power geluid van Wicked Maraya.

POS

Bericht door POS » di jan 13, 2009 12:14 pm

Briljant album inderdaad die van Wicked Maraya.

Ik weet niet of er mensen hier bekend zijn met de band In the Name. Voor zover ik weet hebben die 1 gelijknamige cd uitgebracht begin jaren 90. Voor de liefhebbers van bands als Fates Warning, Psychotic Waltz.
Ik zag hem toevallig net op Marktplaats voor € 4,-

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jan 14, 2009 9:19 pm

Vandaag Leatherwolf - s/t weer eens opgezet. Wat een heerlijke plaat blijft dat toch! Het gitaar werk is om van te genieten.

Sentinel

Bericht door Sentinel » do jan 15, 2009 12:24 pm

Orklord schreef:Vandaag Leatherwolf - s/t weer eens opgezet. Wat een heerlijke plaat blijft dat toch! Het gitaar werk is om van te genieten.
Toevallig vanmorgen in de trein gedraaid, topplaat idd, US finest.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma jan 19, 2009 8:36 pm

Inderdaad! Die moet iedere US metal fan gewoon hebben :wink:

Heb jij trouwens een rerelease op cd? zo ja, is dat wat? Ik heb hem hier alleen op LP liggen namelijk.

Vannochtend Thrust - Fist Held High weer eens opgezet, ook een erg heerlijke plaat! Met nummers als Posers Will Die! en Overdrive is het genieten geblazen.

Shifting into Overdrive!!

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo jan 21, 2009 10:43 pm

Orklord schreef:Inderdaad! Die moet iedere US metal fan gewoon hebben :wink:

Heb jij trouwens een rerelease op cd? zo ja, is dat wat? Ik heb hem hier alleen op LP liggen namelijk.

Vannochtend Thrust - Fist Held High weer eens opgezet, ook een erg heerlijke plaat! Met nummers als Posers Will Die! en Overdrive is het genieten geblazen.

Shifting into Overdrive!!
Ik heb een orginele cd versie hiervan, volgens mij iets van Slam Records, weet ik niet zeker. Heb ook ergens het vinyl hier liggen.

De tweede LP van hun is trouwens ook zeer goed al staan daar wel weer een paar zeikballads op.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jan 21, 2009 10:45 pm

Iemand die plaat van Faith Factor al in huis? Zie nu dat ie ook in Nederland leverbaar is (via cosmox enzo). Wat zijn de meningen?

hellish star

Bericht door hellish star » do jan 22, 2009 7:14 pm

Jeroen schreef:Iemand die plaat van Faith Factor al in huis? Zie nu dat ie ook in Nederland leverbaar is (via cosmox enzo). Wat zijn de meningen?
Ik heb hem. Echt blijven hangen doet ie niet, op een paar nummers na. De EP was indrukwekkender maar die nummers staan niet op de cd. De productie is ook wat plat maar al bij al moet je hem een luisterbeurt gunnen!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jan 22, 2009 8:34 pm

Als je iets 100 x beluistert, blijft het automatisch wel hangen, denk ik toch. ;)

Interessante vraag trouwens. Is iets gelijk niet goed als het niet blijft hangen (ondanks dat het spel wel goed is)?

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » do jan 22, 2009 9:35 pm

Jeroen schreef:Is iets gelijk niet goed als het niet blijft hangen (ondanks dat het spel wel goed is)?
Ja, wat mij betreft wel. De technische moeilijkheidsgraad van het spel interesseert me totaal niet. Ik wil best een flink aantal keren naar een cd luisteren, maar als het dan nog niet blijft hangen, is het wat mij betreft een miskleun. Nou wil dat natuurlijk niet zeggen dat als het wel blijft hangen, dat ik het dan ook direct mooi vind, maar het is wel een noodzakelijke voorwaarde.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jan 22, 2009 10:59 pm

Hoe zijn trouwens de volgende albums van Leatherwolf? :World Asylum (2006) en Street Ready (1989) die tweede is iig in dezelfde stijl als het debuut?

Edit: ik zie net dat er twee versies zijn van World Asylum, één met Michael Olivieri en een ander met Wade Black. Iemand beide gehoord?

Edwynn

Bericht door Edwynn » do jan 22, 2009 11:23 pm

Orklord schreef:Hoe zijn trouwens de volgende albums van Leatherwolf? :World Asylum (2006) en Street Ready (1989) die tweede is iig in dezelfde stijl als het debuut?

Edit: ik zie net dat er twee versies zijn van World Asylum, één met Michael Olivieri en een ander met Wade Black. Iemand beide gehoord?
Ja, World Asylum met Black is al okay maar die met Michael Olivieri is een schot in de roos. Die is trouwens verschenen onder de titel New World Asylum. Normaal gesproken heb ik iets tegen heropgenomen albums, maar deze is echt fantastisch. De parallel met de oude Leatherwolf is ook duidelijker aanwezig.
Het komt ook een beetje omdat ik niet een hele grote fan ben van Wade Black.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jan 22, 2009 11:28 pm

Ik ben niet echt bekend met Black zijn stem, maar Olivieri vind ik geweldig op de eerste plaat. Ik denk dat ik dan maar eerst voor de New World Asylum ga en misschien nog eens Black een luister beurt gun.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » zo jan 25, 2009 2:24 pm

Iedereen die van US metal houdt kan ik aanraden om de releases van het Griekse label Arkeyn Steel te kopen. Alle releases zijn stuk voor stuk muzikaal fantastisch (de layouts zijn helaas bagger :lol: ). Enkele die ik heb zijn:

False Witness - Crestfallen King (fantastische power/speed metal in de stijl van Agent Steel en Sanctuary. Er staan een aantal tracks op die meer in een "moderne" jaren 90 metal stijl zijn, maar het meerendeel is vette speed metal)

Omega Point - Infinite Rhyme (Queensryche/Lethal achtig, met een zanger die kan tippen aan Geoff Tate!)

Dead Calm - No Way Out (zelfde verhaal als Omega Point, alleen is dit misschien iets epischer)

Scarlet Rayne - Theater Humanitarian (ook Queensryche/Lethal worship, maar misschien nog wel beter dan die bands! Verreweg één van de betere US metal platen die ik in een lange tijd heb gehoord)

Ik verwacht binnenkort de twee albums van Longings Past binnen te krijgen, dus dan zal ik over die twee platen ook wel iets vertellen.

Sentinel

Bericht door Sentinel » zo jan 25, 2009 7:38 pm

Hellhammer schreef:Iedereen die van US metal houdt kan ik aanraden om de releases van het Griekse label Arkeyn Steel te kopen. Alle releases zijn stuk voor stuk muzikaal fantastisch (de layouts zijn helaas bagger :lol: ). Enkele die ik heb zijn:

False Witness - Crestfallen King (fantastische power/speed metal in de stijl van Agent Steel en Sanctuary. Er staan een aantal tracks op die meer in een "moderne" jaren 90 metal stijl zijn, maar het meerendeel is vette speed metal)

Omega Point - Infinite Rhyme (Queensryche/Lethal achtig, met een zanger die kan tippen aan Geoff Tate!)

Dead Calm - No Way Out (zelfde verhaal als Omega Point, alleen is dit misschien iets epischer)

Scarlet Rayne - Theater Humanitarian (ook Queensryche/Lethal worship, maar misschien nog wel beter dan die bands! Verreweg één van de betere US metal platen die ik in een lange tijd heb gehoord)

Ik verwacht binnenkort de twee albums van Longings Past binnen te krijgen, dus dan zal ik over die twee platen ook wel iets vertellen.
Mijn favoriet van die hele bende is Dead Calm. Arkeyn Steel is idd een geweldig label. Ik hoop dat ze de traditie doorzetten.

Longings Past zal je zeker gaan bevallen.

Die eerste 3 nummers van False Witness zijn geweldig. Het nummer wat daarna komt is om te KOTSEN. Ik heb bijna de cd tegen de vlakte gepleurd, zoiets verwacht je dus niet, een complete KORN rip off, werkelijk misselijk makende tyfusrotzooi. Daarna komen nog wat van die kotsnummers om vervolgens weer normale muziek ten gehore te brengen. Maar goed, voor de overige nummers is het het geld wel waard.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » zo jan 25, 2009 10:27 pm

Die Dead Calm en Scarlet Rayne binnenkort maar eens bestellen. Klinkt zeer interessant. Omega Point is geweldig, net als Longings Past trouwens.

Bij False Witness blijf ik maar weg, ik heb geen zin om steeds een kwart van de nummers over te slaan.
It's the end of time

Sentinel

Bericht door Sentinel » ma jan 26, 2009 10:01 am

Die False Witness is ook weer een voorbeeld van een band die geinfecteerd is geraakt door die verderfelijke rommel uit begin/mid jaren 90. Eerst powermetal met prachtige melodielijnen en een geweldige zang en daarna die zooi. Niks mis met verandering, maar verander dan je naam. Toch kan ik die cd wel aanraden; de powermetal nummers zijn dan ook om je vingers bij af te likken.

Die Scarlet Rayne heeft wel naar mijn mening een te hoog "Jezus, I love you" gehalte. Maar los daarvan is het zeer zeker een geslaagd werkje.

Ze gaan ook Commandment op cd uitbrengen en die band is echt te gek.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » wo jan 28, 2009 8:06 pm

Dat christelijke gedoe bij Scarlet Rayne vind ik wel meevallen. Past wel bij de muziek. En het is bij lange na Stryper-achtige bekeer muziek, prima dus.

Heb inmiddels één van de twee Longings Past CD's binnen. Doet me een beetje denken aan Manilla Road eigenlijk, alleen zingt de zanger (nog) nasaler en probeert ie soms iets te veel woorden in z'n zanglijnen te proppen. Apart sfeertje ook. Moet die plaat nog iets vaker beluisteren voordat het kwartje echt valt, maar tot nu toe kan ik er alleen maar positief over zijn.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jan 28, 2009 8:54 pm

Jemig, ik ken al die bands niet, ik heb duidelijk nog wat te luisteren dus :P

POS

Bericht door POS » do jan 29, 2009 10:30 am

Orklord schreef:Jemig, ik ken al die bands niet, ik heb duidelijk nog wat te luisteren dus :P
Ach ik ben ook slechts 25 jaar hardrocker en ken deze bands ook pas sinds ik dit topic heb ontdekt. Bedankt mensen voor bands als Screamer, Scarlet Rayne, Scanner, Zions Abyss en Dead Calm. Om maar eens wat pareltjes te noemen.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » do jan 29, 2009 11:35 am

Orklord schreef:Jemig, ik ken al die bands niet, ik heb duidelijk nog wat te luisteren dus :P
Moet je de myspace van het label Arkeyn Steel eens checken (http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =435171556). Staan samples van een aantal goeie bands (zoals een goed power/speed metal nummer van False Witness).

Manifest is trouwens ook echt geweldig. Catchy power/prog metal met een fantastische zanger met een geluid dat wat makkelijker in het gehoor ligt dan bands als Dead Calm en Omega Point.

Sentinel

Bericht door Sentinel » do jan 29, 2009 3:24 pm

Hellhammer schreef:Dat christelijke gedoe bij Scarlet Rayne vind ik wel meevallen. Past wel bij de muziek. En het is bij lange na Stryper-achtige bekeer muziek, prima dus.
Dat is ook weer waar, gelukkig maar ook. Ik krijg alleen altijd regurgitatie-reflexen wanneer ik het woordje Jezus hoor.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma feb 02, 2009 8:13 pm

Ik moet zeggen dat ik die s/t plaat van Gargoyle toch wel heel erg sterk vind. De productie heeft ook wel iets op de een of andere manier. Nummers zijn in ieder geval stuk voor stuk erg gaaf.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » ma feb 02, 2009 9:16 pm

Sentinel schreef:[..]

Dat is ook weer waar, gelukkig maar ook. Ik krijg alleen altijd regurgitatie-reflexen wanneer ik het woordje Jezus hoor.
Opgegroeit in de bible belt? :lol:
It's the end of time

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma feb 02, 2009 10:46 pm

En Amulance heerscht nog harder. De tering, wat een gave band zeg. Zowel die twee demo's op die uitgave van Stormspell als Feel the Pain rossen veel concurrentie omver. De productie van Feel the Pain is dan wel niet al te geweldig, maar de nummers zijn echt supertof.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di feb 03, 2009 10:08 am

Amulance heerscht inderdaad! Ik heb alleen die rerelease trouwens op Stormspell, maar een heerlijke band. Ben benieuwd of ze nog wat nieuws gaan opnemen.

Ik heb nu trouwens weer eens Shok Paris - Steel & Starlight. Heerlijke melodieuze US metal. Hun debuut schijnt ook wel tof te zijn, maar die ken ik helaas niet.

www.myspace.com/shokparislegend

Sentinel

Bericht door Sentinel » di feb 03, 2009 10:23 am

Orklord schreef:
Ik heb nu trouwens weer eens Shok Paris - Steel & Starlight. Heerlijke melodieuze US metal. Hun debuut schijnt ook wel tof te zijn, maar die ken ik helaas niet.

www.myspace.com/shokparislegend
Schitterende plaat idd. Op LP heel makkelijk te krijgen. Het debuut is ook zeer goed met een paar echte uitschieters. Op LP is deze zeer lastig te vinden, het betreft de eerste Auburn release. Deze band komt uit de Cleveland metal scene van de jaren 80. Deze regio heeft ontzettend goeie bands voortgebracht zoals Destructor, Havoc, Black Death, Mistreater, Severe Warning, NightCrawler etc etc; stuk voor stuk meer dan de moeite waard.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di feb 03, 2009 10:37 am

Vooral het nummer Exhibit A is genieten! Ik heb hem op LP, het debuut is dus wat lastiger te vinden.
Hoe is eigenlijk het nieuwere werk? Want ik zie op Metal Archives dat ze nog actief zijn.

Destructor is ook een erg gave band! De rest ken ik niet, maar eens wat van opzoeken.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » di feb 03, 2009 9:48 pm

Vandaag weer eens False Witness opgezet, en godverredomme wat zijn die speed metal nummers vet zeg. Die eerste paar tracks zijn gewoon briljant. Jammer van de moderne zooi die daarna komt. Heb het nog maar eens geprobeerd maar het blijft troep. Maar ach, 7 geniale nummers van de 11 is toch niet echt slecht.

hellish star

Bericht door hellish star » di feb 03, 2009 10:07 pm

Hellhammer schreef:Vandaag weer eens False Witness opgezet, en godverredomme wat zijn die speed metal nummers vet zeg. Die eerste paar tracks zijn gewoon briljant. Jammer van de moderne zooi die daarna komt. Heb het nog maar eens geprobeerd maar het blijft troep. Maar ach, 7 geniale nummers van de 11 is toch niet echt slecht.
Zelfde besluit... Ook Omega Point is een tof cdtje.

Andere aanrader is BOREALIS. Candese band met ietwat modernere Power Metal in stijl Evergrey, Excalibur, Savatage...

Sentinel

Bericht door Sentinel » di feb 10, 2009 4:27 pm

Kent iemand de band Siren uit de US met de plaat "No Place Like Home"? De hoes is een gedrocht en de muziek is precies het tegenovergestelde. Checken die handel!!!!!!

Schijnt dat die ook weer bijmekaar zijn getuige hun plekje op de KIT 14 lineup-lijst.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » di feb 10, 2009 4:29 pm

Gisteren drie US metal schijfjes ontvangen van het Griekse label Steel Legacy: Oblivion Knight, Syrus en Chozzen Phate. Nou heb ik die laatste twee nog niet echt aandachtig beluisterd dus daar heb ik nog niet echt een mening over, maar godverdomme wat is Oblivion Knight gruwelijk vet zeg.

De CD bestaat uit beide demo's van de band. De eerste demo is één van de geniaalste dingen die ik in tijden heb gehoord. Klinkt als een mix van Maiden, Priest en Rush tijdens Caress Of Steel. De tweede demo is iets modern progressiever, maar ook wel nog echt goed. Hoewel ik toch moet toegeven dat de soms te patserig technische riffs en leads me soms een beetje op de zenuwen werken, hehe. Het label heeft ook de moeite genomen om de demo's te remasteren, wat resulteert in een fantastisch geluid voor beide demo's. Ook de hoes is erg mooi.

Nog even over Faith Factor: wat ik gehoord heb van die full length bevalt me wel, maar die EP wordt over het algemeen beter gevonden. Is dat kreng nog ergens te vinden?

Sentinel

Bericht door Sentinel » di feb 10, 2009 4:35 pm

Hellhammer schreef:Gisteren drie US metal schijfjes ontvangen van het Griekse label Steel Legacy: Oblivion Knight, Syrus en Chozzen Phate. Nou heb ik die laatste twee nog niet echt aandachtig beluisterd dus daar heb ik nog niet echt een mening over, maar godverdomme wat is Oblivion Knight gruwelijk vet zeg.

De CD bestaat uit beide demo's van de band. De eerste demo is één van de geniaalste dingen die ik in tijden heb gehoord. Klinkt als een mix van Maiden, Priest en Rush tijdens Caress Of Steel. De tweede demo is iets modern progressiever, maar ook wel nog echt goed. Hoewel ik toch moet toegeven dat de soms te patserig technische riffs en leads me soms een beetje op de zenuwen werken, hehe. Het label heeft ook de moeite genomen om de demo's te remasteren, wat resulteert in een fantastisch geluid voor beide demo's. Ook de hoes is erg mooi.
Oblivion Knight is idd te gek. Toch grappig dat honderden van dit soort bands nooit verder zijn gekomen dan wat cassettebandjes terwijl ze met gemak 80% van de destijds heersende orde omver konden blazen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » di feb 10, 2009 4:39 pm

Inderdaad ja. Al moet ik toegeven geen enkele US metal demo die ik tot nu toe gehoord heb kan tippen aan Awaken The Guardian en Spectre Within. Maargoed, het is mooi dat er labels als Arkeyn Steel en Steel Legacy kwalitatief hoogwaardige releases uitbrangen van fantstische, vergeten bands. Ik moet zeggen dat ik ook erg uitkijk naar de Commandment heruitgave van Arkeyn Steel. Wat ik tot nu toe daar van gehoord heb is werkelijk fantastisch.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di feb 10, 2009 5:32 pm

Net Leatherwolf, de 1988 release, binnen gekregen op LP. Ben zeer benieuwd.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di feb 10, 2009 8:20 pm

Ik heb nu de eerste twee platen van leatherwolf. (beide titelloos, waarom eigenlijk? ) ik moest even wennen aan die tweede plaat, die is toch wat meer in de Crimson Glory stijl, terwijl het debuut veel Maiden invloeden heeft.

Van het debuut vind ik trouwens het nummer Leatherwolf echt heerlijk! De invloeden van Maiden stromen er dan wel van af, maar het is een perfecte afsluiter. Seasons of the Witch vind ik ook één van de hoogte punten van de plaat, verder is de rest ook erg sterk.

Van de tweede plaat ben ik nog niet uit wat ik het gaafst vind, ik moest even wennen aan de wat meer epische nummers en de ballads, maar de opener Rise of the Fall is toch wel erg gaaf!

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo feb 11, 2009 10:39 pm

Gredver, ik wil echt graag Chastain albums aanschaffen, maar 20 euro bij de mailorders gaat me voorlopig net wat te ver.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

vengeancefan
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » wo feb 11, 2009 10:42 pm

Lennert schreef:Gredver, ik wil echt graag Chastain albums aanschaffen, maar 20 euro bij de mailorders gaat me voorlopig net wat te ver.
http://www.musicstack.com/album/chastain/

Sentinel

Bericht door Sentinel » do feb 12, 2009 3:08 pm

Lennert schreef:Gredver, ik wil echt graag Chastain albums aanschaffen, maar 20 euro bij de mailorders gaat me voorlopig net wat te ver.
Ga vooral voor Ruler in the Wastelands, reeds voor 5 euro verkrijgbaar bij de tweede hands platenboer.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma feb 16, 2009 2:53 pm

Hmm ik moet mijn mening over Twisted Tower Dire toch even bijstellen. Het album the Curse of the Twisted Tower is inderdaad erg gaaf! Een goede zanger, heerlijk uitgewerkte muziek.

hellish star

Bericht door hellish star » wo feb 18, 2009 9:45 pm

Eentje voor op te zoeken: WICKED WALTZ. Schitterende US Prog Power in de stijl van Tad Morose, Metal Church, Vicious Rumors, Fates Warning, Brutal Hand....

Check http://www.myspace.com/wickedwaltz

Gesloten