Thrash / Speed Metal XII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Natasja
Contacteer:

Bericht door Natasja » di jan 27, 2009 6:21 pm

Lone Starr schreef:Wel meer dan alleen checkenswaardig! Het is snel, strak, geinspireerd en bij vlagen hoor je hommages aan klassieke bands terugkomen in de vorm van karakteristieke solo's.
Ik ben benieuwd, zal het straks eens luisteren.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jan 27, 2009 6:22 pm

Ik heb van Violator die split met Bywar. Als het goed is zijn dat beide EP's (van beide bands) en dat klinkt wel aangenaam.

Bywar is trouwens ook het beluisteren waard!

ThePlague

Bericht door ThePlague » di jan 27, 2009 6:25 pm

Afbeelding

Iemand nog bekend met deze plaat? Zo niet, uitchecken die hap! Echt geweldige jaren 80 Thrash.
Unpure - Unholy - Untight

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jan 27, 2009 6:38 pm

Orklord schreef:Ik heb van Violator die split met Bywar. Als het goed is zijn dat beide EP's (van beide bands) en dat klinkt wel aangenaam.

Van die split vond ik Bywar de wat sterkere band. Maar Chemical Assault van Violator is 10x sterker dan het materiaal op die split.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » di jan 27, 2009 6:41 pm

IROn schreef:Zeker toffe band inderdaad, er zit geloof ik een nieuwe plaat aan te komen, alleen geen idee wanneer.
In november is Violator de studio ingedoken om wat nieuwe songs op te nemen, maar het gaat hierbij om een EP en een split release. De EP gaat (volgens hun website) Annihilation Process heten, met vijf nieuwe tracks en een cover van Executer's You'll Come Back Before Dying. Voor de 7 inch split single met hun landgenoten van Bandanos hebben ze een nieuwe song en een cover van Heresy's Nausea op de plaat gezet. Wanneer die releases uit zullen komen is nog onbekend. Bij een klein platenlabeltje als Kill Again Records moet je volgens mij niet gek opkijken als dat nog even zal duren.

Overigens heeft de band eind december bij hun eerste bezoek aan Europa ook kennisgemaakt met onze vaderlandse trots, de KLM:
A big F.O.A.D. to the air company that lost all our baggage! KLM bastards. They didn't find my backpack untill now. At least they inspire a nice subtitle to the tour diary: 'how did I survive in Europe with just one underwear'. haha!

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 27, 2009 6:43 pm

Over nieuwere thrashbands gesproken. Af en toe schiet me de naam Volcano weer eens te binnen. (Niet de brazilliaanse herriemakers van Vulcano dus) Een uitstekende thrashband uit Japan die een aantal jaren geleden in de vorm van 'Violent' een uitstekende plaat uitbrachten. De stijl moet je zoeken in de richting van oude Testament (Legacy periode) gemixt met elementen uit de power metal (zeer melodieuze en virtuoze solo's) en Loudness. Dat laatste komt vooral door het vergelijkbare accent in de zang en het eigenaardige hoge rauwe stemgeluid. Een zeer sterke band, die het uitchecken zeker waard is. Schopte het destijds nog tot tien maal eremetaal in de Aardschok, maar verder heb ik er zelf nooit meer wat over gehoord. Daarmee had de Aardschok wat mij betreft een keer gelijk. Dit is toch wel een van mijn meest gedraaide thrashcd's.

Myspace (sla daar Trust wel over, want dat is een baggernummer van jewelste, meer in zweedse death stijl)
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =146350046
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

IROn

Bericht door IROn » di jan 27, 2009 8:14 pm

Orklord schreef:Ik heb van Violator die split met Bywar. Als het goed is zijn dat beide EP's (van beide bands) en dat klinkt wel aangenaam.

Ah, die zal ik direct eens checken. Ik heb de EP alleen als LP versie namelijk.

EDIT: Oh, mijn bron is offline merk ik, dan morgen maar eens kijken.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di jan 27, 2009 8:25 pm

Ik kijk wel uit naar een nieuwe plaat van Violator. Bovendien mogen Fueled by fire, Evile en Dekapitator ook wel weer wat nieuws uitbrengen dit jaar. het zal voor zulke bands erop of eronder worden denk ik.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di jan 27, 2009 8:42 pm

Tracer, uit Duitsland. Niet heel bijzonder, maar ik vind het wel lekker klinken:

www.myspace.com/tracermetal

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 27, 2009 8:45 pm

er gewoon overheen lullen heh, ga Volcano checken dan

Harbinger_of_death

Bericht door Harbinger_of_death » di jan 27, 2009 9:04 pm

De nieuwe Dead head is ook weer erg goed!!
Afbeelding

IROn

Bericht door IROn » di jan 27, 2009 9:30 pm

Jeroen schreef:er gewoon overheen lullen heh, ga Volcano checken dan
Hehe, goed, maar ik zet er Sabaton voor af, dus it better be good!

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » di jan 27, 2009 10:28 pm

ThePlague schreef:Afbeelding

Iemand nog bekend met deze plaat? Zo niet, uitchecken die hap! Echt geweldige jaren 80 Thrash.
ja maar dat is wel echte diepe underground, op zich wel een vette LP voor de liefhebbers van rauwe Duitse thrash.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » di jan 27, 2009 10:30 pm

Jeroen schreef:er gewoon overheen lullen heh, ga Volcano checken dan
heb die plaat nog ergens zat op mascot records als ik me niet vergis, aardig maar niets bijzonders IMO, hoor 100 x liever Loudness' "disillusion".

Bob

Bericht door Bob » di jan 27, 2009 11:21 pm

Ik heb Violent ook maar weer eens opgegraven. Ik heb dat ding al zeker 5 jaar en had toentertijd na een luisterbeurt of anderhalf besloten dat 't maar kut was.

En daar wil ik nu toch even op terugkomen :)

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo jan 28, 2009 10:35 am

enforcer schreef:[..]

ja maar dat is wel echte diepe underground, op zich wel een vette LP voor de liefhebbers van rauwe Duitse thrash.
Deze is tamelijk bekend. Idd een retegave demo/LP. Onlangs (1 of 2 jaar geleden) heruitgebracht door Iron Pegasus. Zeer zeker de moeite waard, al zullen de meesten wel weer miepen over de productie.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do jan 29, 2009 2:00 pm

En terecht, is het soms opgenomen met een stofzuiger ofzo?

Anyway, de muziek is te gek. Ik ben normaal niet iemand die snel struikelt over de productie, maar dit kan ik niet goedpraten.

Natasja
Contacteer:

Bericht door Natasja » do jan 29, 2009 6:17 pm

Natasja schreef:[..]

Ik ben benieuwd, zal het straks eens luisteren.
Violator geluisterd en vond het niet veel bijzonders, wel leuk maar meer niet.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do jan 29, 2009 7:00 pm

live was het dramatisch iig, ik snap de hype niet....

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jan 29, 2009 7:06 pm

Welke hype? :P er is niet bij elke nieuwe thrash band gelijk een hype :wink:

ik vind het wel een aardig bandje. Live echter nog nooit gezien.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr jan 30, 2009 11:23 am

Orklord schreef:Welke hype? :P er is niet bij elke nieuwe thrash band gelijk een hype :wink:

ik vind het wel een aardig bandje. Live echter nog nooit gezien.
nou de naam Violator wordt erg vaak genoemd. Ik las wat commentaren waarin mensen het optreden in Belgie helemaal ophemelden. Ik had zoiets van "zijn die mensen naar een ander optreden geweest dan ik". de sfeer was goed hoor iedereen stagediven enzo, maar muzikaal viel er nauwelijks iest te genieten.

IROn

Bericht door IROn » vr jan 30, 2009 12:54 pm

Afgezien van het slechte geluid de eerste paar nummers was er niets op aan te merken vond ik.

Als je de muziek bij voorbaat al niet trekt, hoef je van een oncert ook weinig te verwachten lijkt me.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr jan 30, 2009 1:27 pm

Ik zeg niet dat ik de muziek niet trek, waarom zou ik het is gewoon old school thrash. Muzikaal was het gewoon superrommelig en een megaslecht geluid en niet alleen de eerste paar nummers. Op zich kunnen ze daaraan zelf natuurljik niet heel veel doen. Nou ja who cares....

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 30, 2009 7:44 pm

En wat als Violator zou zijn opgericht in 1987? :P

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr jan 30, 2009 8:40 pm

dan was het nog steeds een zooitje geweest ;-)

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » za jan 31, 2009 3:43 pm

Dus omdat 10 mensen op metalfan.nl zeggen dat de nieuwe cd goed is geldt dat meteen als hype.
"Do is die Bahnhof!!"

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » za jan 31, 2009 3:44 pm

Jeroen schreef:En wat als Violator zou zijn opgericht in 1987? :P
Dan was het 13 in een dozijn. Maar omdat ze nieuw zijn hebben ze mazzel.
"Do is die Bahnhof!!"

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo feb 01, 2009 6:02 pm

Lone Starr schreef:Dus omdat 10 mensen op metalfan.nl zeggen dat de nieuwe cd goed is geldt dat meteen als hype.
ja daar heb je wel een punt. Ach gelul op CD vind ik het best gaaf, maar live was het gewoon een zooitje, zoals ik zei de sfeer was super hahaha, nou ja op het steekincident na dan. Ik was zowiezo verbaasd dat het zo gigadruk was daar in Leuven. Maar Tankard was overduidelijk de terechte headliner. Al moet ik zeggen dat hun nieuwe CD me toch niet echt bij de keel grijpt, klinkt allemaal zo gezapig ofzo. Tis niet slecht maar ik hoor geen heldendaden a la "chamical invasion" of "the meaning of life" meer.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » zo feb 01, 2009 10:57 pm

Ik snap wel wat je bedoelt met die nieuwe thrash denk ik.

Ikzelf vind vooral het gemis aan sprankelende riffs zo jammer. Als je kijkt naar bands als Exodus, Forbidden, Slayer, Metallica of Anthrax dan zag je vooral snijdende riffs die bol staan van de melodie. Ook machinegeweer- en galopritmes wisselden elkaar af. Aan één riff kon je horen welke band hem geschreven had. Tegenwoordig vind je dat niet meer, het is allemaal zoveel hetzelfde...

Althans, ik vind ze niet.

Ook bovengenoemde bands lijden hier tegenwoordig in meer of mindere mate onder. De inspiratie lijkt op te zijn. Ook bij de voormalige riffmeisters.
"Do is die Bahnhof!!"

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma feb 02, 2009 12:26 pm

Tja tuurlijk speelt nostalgie ook wel een kleine rol. Maar het is zo dat de nieuwere albums van ouwe bands vaak ook niet helemaal kunnen tippen aan het oude werk. Toch kan soms waardering wel met de tijd komen, ik bedoel er zijn wenig platen vanaf de release een "klassieker".

Maar destijds werd "nothings sacred" van LAAZ ROCKIT waarschijnlijk ook als minder gezien omdat ie duidelijk moderner klinkt (thrash was ook eigenlijk passé in 1991) dan het oudere werk en met een zwaar gereviseerde line up is ingespeeld, vanuit huidig perspectief vind ik het echter hun beste album.

Daarom ben ik benieuwd wat er over 10 jaar nog staat van de huidige thrashbandjes. Ik zie het toch een beetje als een myspace fenomeen, maar ik zie mezelf graag terechtgewezen op dat punt.

Maar inderdaad ik zie Scott Ian nu geen wereldriffs a la "gung-ho" of "caught in a mosh" meer uitpoepen, sad but true. Het eerste album van Gama Bomb vind ik overigens best een paar leuke nummers opstaan, Amored Assassin heeft ook wel wat gave riffs maar het valt me op dat als ik een leuk nummer op myspace hoor en ik zo'n Cd bestel de rest van de nummers vaak tegenvalt of 13 in een dozijn is.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma feb 02, 2009 1:22 pm

Berichtje uit het Gama bombkamp:

There was a great buzz in the GAMA BOMB camp this weekend.

We got together and played all-new material for the first time in about a year, and put together our setlist for the killfest tour. We're making sure there's a lot of variation in the set, so people who caught us on our last tour won't be disappointed. Still, if you don't like Zombie Blood Nightmare and Hammer Slammer you'll be disappointed.

The new material is really excellent though: we worked over five songs, and we'll be playing two on this tour. One is about the movie Poltergeist and the other is called Exhumed Maniac, and they're some of the best stuff we've ever written. When we played through them for the first time we were all just looking at each other like, 'wow'. That's probably a good sign.

In other good news, we're starting to look at recording and release dates for our third album, which (all being well) will be released this year. Can't say much more yet as we're still wrestling with the vast, muscular concepts we're going to pack into it. See you on the Killfest tour.

Keep It Universal Soldier 3.

GAMA BOMB - Faster Is Gooder

Niet slecht, twee platen in twee jaar. Ik ben benieuwd!

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do feb 05, 2009 12:47 pm

Iemand hier eigenlijk bekend met UNCLE SLAM, hun eerste twee albums zijn echt niet te versaden, vooral het debuut "Say Uncle" vind ik erg gaaf, helaas erg moeilijk te vinden Erg vette meer "metal" uitvoering van Suicidal Tendencies, goeie productie voor 1988. De follow up "Will Work For Food" uit 1993 is makkelijker te vinden en ook nog erg gaaf. Hun derde album uit 1996 is wat mij betreft wat gezapig.

Moby Rick

Bericht door Moby Rick » do feb 05, 2009 1:04 pm

Gave band inderdaad, alleen when god dies vind ik af en toe wat te slijmerig klinken, net als sommige ST nummers
Afbeelding

Den

Bericht door Den » do feb 05, 2009 1:20 pm

enforcer schreef:Iemand hier eigenlijk bekend met UNCLE SLAM, hun eerste twee albums zijn echt niet te versaden, vooral het debuut "Say Uncle" vind ik erg gaaf, helaas erg moeilijk te vinden Erg vette meer "metal" uitvoering van Suicidal Tendencies, goeie productie voor 1988. De follow up "Will Work For Food" uit 1993 is makkelijker te vinden en ook nog erg gaaf. Hun derde album uit 1996 is wat mij betreft wat gezapig.
will work for food is gaaf! Vooral het eerste nummer en die led zeppelin cover zijn leuk.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do feb 05, 2009 2:05 pm

Dan moet je het debuut eens checken, nog een paar stapjes gaver IMO. "dazed and Confused" is niderdaad een leuke LZ cover, zo goed zelfs dat ik tot voor kort dacht dat het een eigen nummer van ze was. dat had ik ook met "Dissident Agressor" op SLAYER's "South Of Heaven", bleek een Priest cover te zijn.

!slayer!

Bericht door !slayer! » do feb 05, 2009 3:26 pm

enforcer schreef:Iemand hier eigenlijk bekend met UNCLE SLAM, hun eerste twee albums zijn echt niet te versaden, vooral het debuut "Say Uncle" vind ik erg gaaf, helaas erg moeilijk te vinden Erg vette meer "metal" uitvoering van Suicidal Tendencies, goeie productie voor 1988. De follow up "Will Work For Food" uit 1993 is makkelijker te vinden en ook nog erg gaaf. Hun derde album uit 1996 is wat mij betreft wat gezapig.
Ja, ik zoek al een lange tijd naar die eerste CD. Van wat ik gehoord heb erg gaaf.

Flip

Bericht door Flip » do feb 05, 2009 3:47 pm

HeXen,

Iemand daar ooit iets van gehoord?

Vind het nummer seditions in peacet... wel rossen, eigenlijk heel dat album waar ie op staat wel.

Linkje:
http://www.metal-archives.com/band.php?id=29977
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do feb 05, 2009 3:52 pm

!slayer! schreef:[..]

Ja, ik zoek al een lange tijd naar die eerste CD. Van wat ik gehoord heb erg gaaf.
Zit op Virgin Japan, geloof niet dat hij in de US of Europa ooit officieel op Cd is uitgegeven, ik heb er ook best veel voor neer moeten leggen. Zelfs op Lp is ie redelijk zeldzaam. Tis vrij punky maar wel lekker snel en strak gespeeld

Tox

Bericht door Tox » do feb 05, 2009 3:54 pm

Flip schreef:HeXen,

Iemand daar ooit iets van gehoord?

Vind het nummer seditions in peacet... wel rossen, eigenlijk heel dat album waar ie op staat wel.

Linkje:
http://www.metal-archives.com/band.php?id=29977

Vette band ja, één van de betere in de nieuwe thrashgolf.
NOT MY FUCKING TEMPO

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do feb 05, 2009 3:55 pm

En verder al 10 keer gepost :mrgreen:

Den

Bericht door Den » do feb 05, 2009 3:58 pm

enforcer schreef:Dan moet je het debuut eens checken, nog een paar stapjes gaver IMO. "dazed and Confused" is niderdaad een leuke LZ cover, zo goed zelfs dat ik tot voor kort dacht dat het een eigen nummer van ze was. dat had ik ook met "Dissident Agressor" op SLAYER's "South Of Heaven", bleek een Priest cover te zijn.
zal eens kijken of ebay nog mijn grote vriend is... :)
Overigens komt het mij wel bekend voor, met die covers. Het is dat de titel me zo bekend voorkwam anders had ik het er niet zo 1, 2, 3 uitgehaald!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Jens

Bericht door Jens » do feb 05, 2009 11:10 pm

Lone Starr schreef:Dus omdat 10 mensen op metalfan.nl zeggen dat de nieuwe cd goed is geldt dat meteen als hype.
Was je aanwezig in Leuven? Je kan het weldegelijk een hype noemen hoor, vergelijk voor de grap maar eens met de opkomst bij optreden van soortgelijke nieuwe thrashgroepen.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » vr feb 06, 2009 9:03 am

Jens schreef:[..]
Was je aanwezig in Leuven? Je kan het weldegelijk een hype noemen hoor, vergelijk voor de grap maar eens met de opkomst bij optreden van soortgelijke nieuwe thrashgroepen.
Nee ik heb ze nog nooit live gezien en ik heb het puur en alleen over DAT album.
"Do is die Bahnhof!!"

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr feb 06, 2009 10:51 am

Ja ik was in Leuven, de opkomst was voor een onbekende band inderdaad waanzinnig hoog. AL zal een gedeelte ook zeker voor Tankard gekomen zijn. Op zich natuurlijk een goede zaak dat er zo'n hoge opkomst was, denk zeker zo'n 3-400 man

Jens

Bericht door Jens » do feb 12, 2009 12:48 am

Daar in Leuven was zeer geslaagd, als je een biertje gedronken hebt, heb je mij wellicht aan het werk gezien.

Een ander dergelijk hypegroepje is Hyades, al begrijp ik daar nog minder waar het enthousiasme van komt.

Ik heb trouwens die Violator cd wel eens voor een aardig bedrag op ebay zien gaan, wat is daar van aan?

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do feb 12, 2009 3:36 am

Het bedrag wat een bepaalde cd oplevert zegt IMO weinig over de kwaliteit daarvan. Eerlijk gezegd vind ik Hyades beter dan Violator.

Eerlijk gezegd zou ik zowel Hyades als Violator niet een hype noemen, omdat relatief weinig mensen die band kennen (of er uberhaupt een cd van hebben).

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » do feb 12, 2009 7:35 am

Die cd is voor normale prijzen op ebay te vinden. meer dan $16 vind ik al aan de hoge kant.

http://cgi.ebay.com/VIOLATOR-CHEMICAL-A ... dZViewItem
"Do is die Bahnhof!!"

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 20, 2009 9:59 pm

Ik kreeg afgelopen week Sabbat´s laatste plaat binnen. Ondanks alle kritieken die ik altijd lees bevalt 'Mourning Has Broken' mij eigenlijk zeer goed. Ik vind het een op en top sfeerplaat en het is inderdaad niet echt te vergelijken met de eerste twee Sabbat albums. Het kost wat luisterbeurten, maar het valt me op dat de nummers me steeds beter gaan bevallen. Ja men springt regelmatig van de hak op de tak en de zang is niet altijd even overtuigend, maar het geheel heeft een bepaalde charme die me erg aanspreekt. Noem me gek, maar ik vind dit genieten geblazen.

Edwynn

Bericht door Edwynn » vr feb 20, 2009 10:05 pm

Mourning Has Broken is een prima plaat. Met het vertrek van Walkyier verdween weliswaar de door hem gebruikte karakteristieke lyriek en intonatie daarvan, maar daarvoor in de plaats kwam een uitstekende speed/thrash plaat die zich nog altijd kan meten met de toppers uit het genre. Vooral Theological Void vind ik een uitschieter.

Maar de band kwam het vertrek van Walkyier niet te boven. Wellicht omdat de man veel meer charisma heeft dan de niet onverdienstelijke doch kleurloze zanger op Mourning Has Broken.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 20, 2009 10:07 pm

En toch hoor je heel veel mensen zeggen dat Mourning Has Broken nooit gemaakt had mogen worden onder de naam Sabbat. Ik meen zelfs dat de band ook enige afstand heeft genomen van deze cd. Het is ff doorbijten, maar ik vind het echt een toffe plaat. Mooie melodielijnen ook en de tokkels vind ik persoonlijk erg sfeervol. Het is anders en een stuk hectischer, maar zeker niet minder gaaf.

Gesloten