5 finger death punch(Thrash/Hardcore)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Ernst-Jan

5 finger death punch(Thrash/Hardcore)

Bericht door Ernst-Jan » wo jan 14, 2009 6:19 pm

Soms krijg je een tip van een vriend en heb je zoiets van het zal mij erg benieuwen. Nou vandaag kreeg ik die tip en hij was goud waard!!

Mensen ik wil aan jullie voorstellen:

5 finger death punch
Afbeelding
(Ja de zanger lijkt erg op de zanger van Sabaton)
Five Finger Death Punch was formed in 2005 by guitarist Zoltan Bathory (formerly of U.P.O.). Other members recruited to the band include former Motograter & Ghost Machine vocalist Ivan Moody, former W.A.S.P. members; guitarist Darrell Roberts and drummer Jeremy Spencer, and former Anubis Rising/Deadsett bassist Matt Snell.

The band has recorded their debut album The Way of the Fist in 2006 with Stevo "Shotgun" Bruno (Mötley Crüe, Prong) and Mike Sarkisyan (Spineshank). The record was mixed and mastered by former Machine Head/Soulfly guitarist Logan Mader.[4]

After making waves in the underground metal scene, in early June it was announced that the band had inked a deal with Firm Music, which is a branch of "The Firm", a highly successful management company (Korn, Staind, Limp Bizkit).[5] Their debut album "The Way Of The Fist" was released on July 31, 2007 The record broke into the Billboard 200 on its first week of release, and hit the #1 position on Billboard's New Artist/Heetseekers chart. Their First single, "The Bleeding" landed in the top 40 rock radio charts, eventually worked its way into the top 10 and ruled the radio waves for an astonishing 8 months. In times when US Rock Radio is anything but friendly toward heavier bands, against all odds 5FDP not just repeated but surpassed their first single's success with their follow up "Never Enough". The song climbed even faster to set up a seemingly permanent camp in the top 10, until the 3rd single "Stranger Than Fiction" showed up on the horizon to take over the guard post.
De muziek is een mix van oude en moderne metal: gitaarsolo's en zware vocalen worden afgewisseld met agressieve thrash en hardcore metal, om vervolgens weer terug te gaan naar loepzuivere zang.
http://www.myspace.com/ffdp

Hun 1e album komt vrijdag uit in Nederland en ze staan 18 feb. in de melkweg.

Benieuwd wat jullie hier van vinden.[/b]
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » do jan 15, 2009 1:07 pm

Niemand?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » za feb 07, 2009 11:46 pm

Zit het nu te beluisteren en het klinkt lekker inderdaad.
Moderne metal die me meer dan één keer aan Slipknot doet denken, maar ook flink wat invloeden laat horen uit heavy rock en nu-metal.

Op zich zijn er erg veel bands die dit stijltje spelen maar deze band weet door de prima nummers en de bovengemiddelde zanger de aandacht wel een hele cd lang vast te houden en schiet daardoor dus zeker boven de grote grijze massa uit.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

War_Bomb

Bericht door War_Bomb » zo feb 08, 2009 12:02 am

Een band die veel wil, maar op de meeste fronten tekort schiet. En ja, daar vind ik de vergelijking met Slipknot eigenlijk vrij goed bij passen (evenals ze beide van die irritante, veel te snel afgekapte riffs spelen). Alleen in de echt melodieuze stukken vind ik ze overtuigend overkomen, maar daar heb ik niet zo'n noodzaak aan. Ach, een bandje minder om te beluisteren, wel zo gemakkelijk.

Plaats reactie