Iced Earth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Het beste Full length album?

Iced Earth
8
9%
Night Of The Stormrider
11
13%
Burnt Offerings
16
19%
The Dark Saga
9
11%
Something Wicked This Way Comes
20
24%
The Horror Show
8
9%
The Glorious Burden
2
2%
Framing Armageddon
2
2%
The Crucible Of Man
0
Geen stemmen
nee
9
11%

Totaal aantal stemmen: 85

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo nov 26, 2008 6:14 pm

Lennert schreef:[..]
Wat dit betreft bevestigt hij wel mijn vermoedens over de gemiddelde Amerikaanse kiezer.
neej, en de mensen die op mccain stemden snapten wel waarover het ging. "He's a war-hero, than he must be a good president".
"Obama, that sounds like Osama. His second name is Hussein. I'm voting for McCain, not for a terrorist." enz.
Als in amerika alleen mensen gingen stemmen die wisten wat de standpunten waren (in nederland overigens ook hoor), dan was er een opkomst van minder dan 10%...

Jammer overigens dat deel 1, met Barlow er niet meer gaat komen.
SPV heeft het moeilijk? Lijkt me toch een goede investering. Kan toch niet meer kosten dan dat het oplevert?

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » wo nov 26, 2008 8:09 pm

Irak Osama.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do nov 27, 2008 5:17 pm

oh god...

*Het is een complot!!11!*
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr nov 28, 2008 1:27 pm

Joris schreef:[..]

neej, en de mensen die op mccain stemden snapten wel waarover het ging. "He's a war-hero, than he must be a good president".
"Obama, that sounds like Osama. His second name is Hussein. I'm voting for McCain, not for a terrorist." enz.
Als in amerika alleen mensen gingen stemmen die wisten wat de standpunten waren (in nederland overigens ook hoor), dan was er een opkomst van minder dan 10%...
Ik zeg ook niet dat de republikeinen het wel bij het rechte eind hebben, het valt me gewoon op dat de kiezers daar allemaal op stomme manieren denken en stemmen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » vr nov 28, 2008 3:52 pm

Op de site van de band valt te lezen dat er dit voorjaar een nieuwe DVD aan zit te komen van de band. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » vr nov 28, 2008 6:42 pm

Iron Maiden schreef:Op de site van de band valt te lezen dat er dit voorjaar een nieuwe DVD aan zit te komen van de band. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Een film, met Jon Schaffer als de jonge Set Abominae (zijn haar schijnt daarvoor geverfd te zijn). De oudere Set, degene die voor dood en verderf zorgt, zal (met de zelfde technieken als waarmee Gollem werd gecreëerd) met de computer geannimeerd worden. Tim Owens schijnt nog een bijrol te spelen in een scene waarin een mens hard wordt afgeslacht.
Matt Barlow speelt de leider van de mensen ten tijde van de overname van de aarde en het uitroeien van de Setianen.

Of zou het gewoon een live-dvd zijn, met daarop een optreden in een of andere zaal?

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr nov 28, 2008 9:29 pm

Iron Maiden schreef:Op de site van de band valt te lezen dat er dit voorjaar een nieuwe DVD aan zit te komen van de band. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
En ik dacht dat ik soms traag was :P
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » zo nov 30, 2008 5:17 pm

Nieuws lezen op bandsites heeft niks te maken met bedprestaties :P

Johan

Bericht door Johan » di feb 03, 2009 2:09 pm

Nu ik beide platen vaak heb beluisterd, vind ik Framing Armageddon toch een stuk sterker dan The Crucible of Man. En dit heeft niks met Tim of Matt te maken. Ik vind de composities op FA over de hele linie beter.

jeffrey

Bericht door jeffrey » di feb 03, 2009 2:42 pm

Ik vind ze geen van beiden echt goed op een paar nummers na. Crucible of man heb ik 5 keer aandachtig geluisterd. En alleen Devide and Devour blijft hangen/is de moeite.

The Glorious Burden is de laatste plaat waar de goede nummers de meerderheid vormen voor mij.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Johan

Bericht door Johan » di feb 03, 2009 2:48 pm

Ik begrijp nooit waarom die plaat zo slecht genoemd wordt. Ik beluister 'm nog regelmatig. Declaration Day en de Gettysburg trilogie zijn fenomenaal en ook nummers zoals Greenface, Red Baron/Blue Max en the Reckoning bevallen me prima.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » di feb 03, 2009 2:54 pm

The Glorious Burden vond ik het laatste echt goede Iced Earth-album. Framing Armageddon en The Crucible of Man vond ik nogal middelmatig. TGB is in mijn opinie gevarieerd, episch en erg toegankelijk. Greenface, Red Baron/Bluex Max, Attila, The Reckoning, Waterloo, Gettysburg zijn allemaal fantastische rockende nummers, waar de laatste twee albums juist een gebrek aan hebben (paar uitzonderingen, zoals The Domino Degree en Framing Armageddon).

Op de nieuwe Something Wickend-album probeert Jon Schaffer te hard om Iced Earth als Blind Guardian te laten klinken, dat compleet mislukt (bij Demons & Wizards en 'Decleration Day' viel dat al te merken) De bombastische koren halen de vaart uit de muziek en maakt het voor mij een saaie eentonige bende. De Pink Floyd-invloeden zijn niet geslaagd en zorgen eveneens voor ellenlange slaapverwekkende nummers (The Clouding bv.).

jeffrey

Bericht door jeffrey » di feb 03, 2009 3:00 pm

Nah ik begrijp het wel, het is anders dan de Iced Earth hiervoor. Ik denk dat het vooral een geval van niet aan de verwachtingen voldoen is. Van TGB vind ik alleen When the Eagle Cries, Hollow Man en de Getysburgh triologie niet zo bijzonder.
Allemaal even normaal doen tegen djent

RadiumAngel

Bericht door RadiumAngel » di feb 03, 2009 3:24 pm

Het laatste Iced Earth album dat ik nog best goed vind, is Horrow Show. Het album daarna, The Glorious Burden dus, vind ik een draak van een album. Allemaal standaard heavy metal metal nummers, bijna geen thrash metal meer te bespeuren en de ballades zijn tenenkrommend. Van Tim Owens zijn stem heb ik nooit echt gehouden.
Afbeelding

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » di feb 03, 2009 9:57 pm

Ik luister eigenlijk geen van de twee laatste albums echt meer. Enkel een paar losse nummers. De albums zijn leuk om een paar keer te luisteren, maar daarna zijn ze niet echt bijzonder meer. Ik vind TGB een goed album, het was ook mijn eerste IE album. Er staan veel gave nummers op, en Gettysburg vind ik het hoogtepunt.

Metalheank

Bericht door Metalheank » di feb 03, 2009 10:09 pm

RadiumAngel schreef:Het laatste Iced Earth album dat ik nog best goed vind, is Horrow Show. Het album daarna, The Glorious Burden dus, vind ik een draak van een album. Allemaal standaard heavy metal metal nummers, bijna geen thrash metal meer te bespeuren en de ballades zijn tenenkrommend. Van Tim Owens zijn stem heb ik nooit echt gehouden.
Nou nou, The Reckoning vind ik een echte klassieker! TGB vind ik een lekker album, alleen heeft het een minder duistere sfeer en staan er een aantal ondermaatse nummers op. De laatste 2 albums luister ik praktisch niet. Ik wacht eigenlijk een beetje op nieuwe bands die erg beïnvloed zijn door IE's oude werk.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Wacken_Open_Air

Bericht door Wacken_Open_Air » zo feb 08, 2009 9:52 pm

Na een volwaardige luisterbeurt of vijf, kan ik niet meer dan concluderen dat ik dit album erg waardeer, maar dat ik veel meer verwacht van de volgende studioplaat. Je hoort hier en daar nog te duidelijk dat het album op Ripper geschreven is. Je kunt het Jon niet kwalijk nemen dat hij de fans niet eindeloos heeft laten wachten op deel 2, door het volledig te herschrijven.

Het nummer dat er voor mij uitspringt door het ouderwetse niveau is Sacrificial Kingdoms. Hier wisselt Matt de emotie en kracht in zijn stem, zoals we van hem gewend zijn, perfect af. Waar Schaffer vooral een klik met Owens op het podium miste, was het voor mij persoonlijk die emotie die ontbrak. Ik vind Tim een geweldige zanger, maar bij Winter''s Bane, Beyond Fear, Priest en Yngwie Malmsteen nu, past zijn stem veel beter. Op The Glorious Burden stoort het me nog niet zo zeer. De manier waarop Ripper het brengt, vind ik wel aardig bij het onderwerp passen. Wel ben ik het ermee eens dat ''When The Eagle Cries'' een jammer nummer is, dat zeker geen extra unplugged versie verdient (ik hoor overigens het verschil niet eens).

Framing Armageddon gaat er bij mij na vele luisterbeurten nog steeds niet gemakkelijk in. Ik hoop dat Barlow daar verandering in aan kan brengen, maar ik verwacht zeker niet dat hij opeens the crucible of men gaat overtreffen. Feitelijk hebben we de beste nummers van dit album ook al met Barlow gehoord.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » zo feb 08, 2009 10:18 pm

Wacken_Open_Air schreef:Framing Armageddon gaat er bij mij na vele luisterbeurten nog steeds niet gemakkelijk in. Ik hoop dat Barlow daar verandering in aan kan brengen, maar ik verwacht zeker niet dat hij opeens the crucible of men gaat overtreffen. Feitelijk hebben we de beste nummers van dit album ook al met Barlow gehoord.
Zal de versie van Framing Armageddon waarop Matt Barlow alles opnieuw heeft ingezongen nog gaan verschijnen dan? Ik dacht dat de boxset waar die cd in zou zitten was gecancelled. :?

Wacken_Open_Air

Bericht door Wacken_Open_Air » zo feb 08, 2009 10:49 pm

Daar heb ik niks over gehoord. Waarom zou dat dan weer zijn? Ik had begrepen dat Schaffer continuïteit wilde.
En hoe zit het met de strip over Set Abominae dan?

Johan

Bericht door Johan » ma feb 09, 2009 2:23 pm

Jon roept wel vaker dingen die later dan toch wel weer anders uitpakken. Voor mij hoeft het niet, een FA met Barlow. Ik vond het al opmerkelijk hoe afgelopen zomer de vocalen van The ripper nog op de achtergrond te horen waren tijdens Ten thousand strong.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » ma feb 09, 2009 2:41 pm

Wacken_Open_Air schreef:Daar heb ik niks over gehoord. Waarom zou dat dan weer zijn? Ik had begrepen dat Schaffer continuïteit wilde.
En hoe zit het met de strip over Set Abominae dan?
Ik heb even moeten zoeken waar ik dat gelezen had, maar in een interview dat begin december is gepubliceerd, zei Schaffer het volgende:
UGO.com: I read there will be a box set of both "Something Wicked" albums — is that true?

Jon Schaffer: Well, it was talked about — but I don't think it's going to happen. I think our record company is going to end up going bankrupt. So I don't think they're going to be able to do that. It was definitely discussed, and we would like to see it happen, but I don't think it's going to happen.

UGO.com: So ICED EARTH will be shopping for a new label soon?

Jon Schaffer: We are. Fortunately for us, our contract is finished. But I feel badly for SPV, because they are in very difficult times — as are a lot of record companies right now.
Zie deze link. Of er nog een boxset verschijnt, hangt dus af van de toekomst en plannen van het label dat de rechten daarvan in handen heeft. Hoe het met de strip zit, weet ik niet.

Johan

Bericht door Johan » ma feb 09, 2009 2:44 pm

Als SPV op de fles gaat dan komen er heel veel gave bands zonder label te zitten.
Laatst gewijzigd door Johan op ma feb 09, 2009 6:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Walter » ma feb 09, 2009 6:37 pm

Wel interessant, aangezien Biff van Saxon in een recent interview grapte over overstappen naar EMI. Ze zitten nu ook op SPV. Moet 't interview alleen nog uitwerken. :P

Wacken_Open_Air

Bericht door Wacken_Open_Air » ma feb 09, 2009 10:47 pm

Die bands komen wel terecht.

Of die remake er dan nog komt, zal van het label afhangen dat SPV overneemt. Het zou leuk zijn als het er nog van komt, maar het worden ook geen slapeloze nachten als het er niet meer van komt.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma feb 09, 2009 11:02 pm

Laat ze em dan los uit brengen, ik zie het niet zitten om die tweede ook nog een keer aan te schaffen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » di feb 10, 2009 4:07 pm

Ik zal 'm sowieso niet aanschaffen. Ik denk niet dat Barlow Framing Armageddon beter kan inzingen dan Owens dat heeft gedaan.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 10, 2009 4:12 pm

het is meer een kwestie van dat ik alles van Iced Earth in huis heb en er dus niet tegen kan dat er straks een album staat (ookal is ie muzikaal identiek) dat ik niet in m'n bezit heb.

Wacken_Open_Air

Bericht door Wacken_Open_Air » di feb 10, 2009 4:30 pm

Dan zul je je al vaker gefrustreerd gevoeld moeten hebben. Bij The Blessed & The Damned bijvoorbeeld.

Johan

Bericht door Johan » di feb 10, 2009 4:45 pm

Da's toch maar een greatest hits? Er staat niks op wat nergens anders eerder op stond, dacht ik.

Wacken_Open_Air

Bericht door Wacken_Open_Air » di feb 10, 2009 4:48 pm

Klopt. Century Media is zo ongeveer het ergste label wat betreft het uitmelken van een ex-gecontracteerde. Maar ja, als je alles van een band in je kast wilt hebben staan, zul je deze ook niet overslaan.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za feb 14, 2009 12:25 pm

Ik zit nog eens even naar The Glorious Burden te luisteren en ik ben nu aanbeland bij de Gettysburg trilogy. Meestal draaide ik de eerste cd vooral en die vond ik vooral degelijk. In die paar jaar dat ik de cd in bezit heb, heb ik nooit echt veel aandacht gegeven aan dit drieluik. Daar heb ik nu spijt van. Spectaculair en episch. Supergave gitaarlijnen en prachtig opgebouwd. Dat wou ik maar even kwijt

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » za feb 14, 2009 6:19 pm

Jeroen schreef:Ik zit nog eens even naar The Glorious Burden te luisteren en ik ben nu aanbeland bij de Gettysburg trilogy. Meestal draaide ik de eerste cd vooral en die vond ik vooral degelijk. In die paar jaar dat ik de cd in bezit heb, heb ik nooit echt veel aandacht gegeven aan dit drieluik. Daar heb ik nu spijt van. Spectaculair en episch. Supergave gitaarlijnen en prachtig opgebouwd. Dat wou ik maar even kwijt
Jammer dat je er nu pas achter komt, maar beter laat dan nooit. :wink:
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Flaw
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Flaw » za feb 14, 2009 7:01 pm

Vind The Glorious Burden sowieso een onderschatte plaat. Niet alleen de trilogie, maar ook nummers als 'Valley Forge' en 'Attila' (dat mede door Barlow werd geschreven) vind ik fantastisch. Bovendien heeft Owens het mijns inziens gewoon heel goed gedaan in z'n Iced Earth-tijd.

Metalheank

Bericht door Metalheank » za feb 14, 2009 8:54 pm

Attila vind ik een typisch Iced Earth nummer die beukt als vanouds. Gettysburg vind ik ook een van de beste IE nummers, ook al is het wel een behoorlijke stijlverandering. Het nummer had trouwens nog beter kunnen zijn als er een paar minuten geschrapt zouden zijn (het is net wat te herhalend).
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Amibor

Bericht door Amibor » vr mar 20, 2009 10:48 pm

Zo, eindelijk eens toegekomen aan een goeie luistersessie van 'The Crucible Of Men'. Het heeft natuurlijk wel een reden dat dit even heeft geduurd. Het is niet meer de oude IE, nee, totaal niet. De plaat komt op mij over als een scala aan ideetjes en onafgemaakte nummers. Overal keert dat tergende tempo weer terug, en het mist de furie van een boze Barlow. Het lijkt Samson wel, dag lang haar, dag kracht. Uiteraard zingt ie nog steeds de sterren van de hemel, en wie de ballads op SWTWC en Horror Show geweldig vond komt hier nog wel enigszins aan bod, maar ik was op SWTWC al flink aan het skippen naar die lekkere agressieve uitbarstingen, en op Horror Show kan me ik me buiten Wolf, Dracula, Damien en misschien nog Jack alleen maar flinke missers herinneren.
De plaat lijkt geforceerd het concept te willen uitdiepen zonder daarbij ook daadwerkelijk goeie nummers te maken. Couplet, refrein, meezingkoortje, het is allemaal standaard, en simpelweg OERsaai.
Pas op Divide And Devour herken ik een echte oude IE-riff terug, die inslaat op een My Own Saviour manier, maar dan vervalt het nummer in een mislukt Blind Guardian achtig koortje, en is de plaat zo'n beetje afgelopen. Erg jammer. Als dit alles is wat Jonnie nog in z'n mars heeft, mag ie van mij z'n gitaar aan de wilgen hangen.
Op Framing Armageddon zaten teminste nog wat lekkere scherpe opstekers, dit is alleen leuk voor bij het schaapjes tellen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » za mar 21, 2009 12:42 pm

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Ondanks de vele negatieve kritiek die 'The Glorious Burden' destijds kreeg, denk ik dat veel van die criticasters in retroperspectief relatief tevreden waren met dat album ten opzichte van de laatste twee IE-albums.

Beetje sneu dat Schaffer juist bij het maken van zijn zogenaamde 'meesterwerken' geen creatieve inspiratie meer had. Gezien de manier waarop hij met bandleden omgaat, heb ik zeker geen medelijden met hem.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za mar 21, 2009 10:42 pm

Ik kan nog altijd met plezier luisteren naar de laatste twee Iced Earth albums. Goed, de band heeft inderdaad wel wat ingeleverd op het gebied van die kenmerkende spectaculaire riffs, maar qua songwriting vind ik het allemaal heel lekker. Het is wat eenvoudiger, maar ook wat zwaarder aangezet met allerlei tierelantijnen en dat bevalt in het kader van het concept behoorlijk goed.

Ik heb er wel vertrouwen in dat er nu best wel weer eens een ouderwets stevige Iced Earth plaat zou kunnen gaan uitkomen. Schaffer is nu niet meer gebonden aan dat concept en hij kan weer gaan schrijven met Barlow in z'n achterhoofd. En ach, als men de stijl doorzet van de laatste twee albums dan zal ik me ook best vermaken. Welja, wat betreft die bandleden, Iced Earth is toch vooral Schaffer net zoals dat Annihilator Jeff Waters is. Gelukkig is het qua zangers bij Iced Earth wel iets constanter geweest. Het is niet altijd netjes geweest en ook op muzikaal vlak kakte men wel eens wat in, maar toch levert men wel elke keer vermakelijk werk af.

Wacken_Open_Air

Bericht door Wacken_Open_Air » zo mar 22, 2009 11:06 am

Vier zangers in vijf tijdperken noem ik toch niet bepaald constant.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mar 22, 2009 12:17 pm

nu je het zo zegt, inderdaad, bij Annihilator hebben 6 mensen de zang verzorgd (incl. Jeff Waters zelf) en bij Iced Earth 4. Welja, na de eerste twee albums is natuurlijk de meerderheid afgeleverd met Barlow, waardoor er sowieso op die platen vrij consistent werk kon worden afgeleverd (vooral op zanggebied). Maar goed, het maakt me niet zoveel uit, ik vind Iced Earth nog altijd erg genietbaar.

Rene

Bericht door Rene » di mar 24, 2009 9:53 pm

Nieuws van Jon Schaffer... even geen Iced Earth voorlopig, afgezien van dvd-release. En zeer waarschijnlijk ergens in 2010 een nieuw Demons & Wizards-album! :D

Regarding the immediate plans for ICED EARTH, Schaffer says, "Well, right now I'm wrapping up the post-production for the 'Festivals Of The Wicked', DVD which I expect will come out late summer or fall of this year. I don't know that for sure, it depends on when we wrap things up, but that's the plan. That's the next project.

He continues, "ICED EARTH is going to be taking some downtime. I've been very, very busy. I haven't taken any kind of vacation in six years and I have been non-stop ICED EARTH for three-and-a-half years — from the beginning of the writing of both of these records through the recording, the touring — and there has been a lot of touring... it's just time. I need to step back from it a little bit. And I've got other things planned for this year which I'll be announcing in due course, but my goals are for right now are to get the DVD finished and (then) to get away completely — no cell phones, no e-mail, no contact with the outside world, just me and my family at a very nice isolated place, no music business, no nothing, and it's going to be awesome. That's going to be cool and I plan to come back completely recharged and ready to kill."

Regarding the kind of projects Jon will be working on after returning from vacation, he says, "You're going to have to wait and find out, my man. I mean, I'm just not ready to divulge yet. I've got a few irons in the fire and some things I'm very excited about. Hansi [Kürsch; BLIND GUARDIAN] and I have planned late in 2009 to get together to do DEMONS & WIZARDS stuff so that's going to be cool. We saw each other in Cologne (earlier this year) and made plans and I think it's realistic to say that there will be a third DEMONS & WIZARDS album probably mid-to-late 2010. We're going to have two songwriting sessions. We are committed to doing the bulk of this in person. One of the things I felt like from the last DEMONS album was that we had this window of opportunity where we had to get it done and we kind of let time dictate the schedule instead of our feelings, and that was probably a mistake. I mean, I'm proud of that record ('Touched By The Crimson King', 2005) and it sold killer and it's a good album but I think Hansi and I are capable of a lot more especially when we get back to the root reasons of why we did this thing together.

"We are not going to be bogged down by schedules — we're going to do this as we see fit and we're not going to let a particular window of opportunity dictate that this is when we have to do it. We're going to do it as it feels natural — and if we feel that in spring of 2010 that we don't have the songs yet, then we'll push it back. I mean, we don't have to do it on any specific schedule. We had a really long talk about it and I'm really looking forward to it because I always enjoy working with Hansi and just spending time with him. So, our first get-together is going to be late in the year, but before that I've got a few things going on and like I said, we'll announce it in due course."

Regarding the name and content of the forthcoming ICED EARTH live DVD, Schaffer says, "It's going to be called 'Festivals Of The Wicked'. It is going to be (include) Wacken 2007 (with Tim Owens). The four headliners that particular year were SAXON, ICED EARTH, BLIND GUARDIAN, and IN FLAMES — at that point the most successful Wacken ever — 70,000 people. It was a massive show. We're (also) including Rock Hard 2008 and Metalcamp 2008, and there will be some extras like a behind-the-scenes kind of documentary, videos from 'Framing Armageddon' and 'The Glorious Burden' era, the EPK — the electronic press kit. I think it will be interesting for the fans to see. It's kind of a video biography that was done for industry people. It's something that the fans would not typically see. It's going to have a Ross Halfin photo gallery. Rudy De Doncker from Belgium, who's done a lot of photos of the band through the years — we're going to have his photo gallery there too. There's going to be a lot of stuff. I think we're looking at a three-DVD set. I guess it's possible it could end up being four, but I think the plan right now is to squeeze all the stuff on three, so we should be able to do that.

"The DVD thing is new to me — we haven't done one before with the exception of the 'Gettysburg' thing, but that doesn't really count. That was just a Surround Sound version of that song that sorta snowballed into a little documentary about the battle. This is an actual concert release. When we hand in a CD master there is a three-month turnaround time — that's what the labels like to have to prep things up and get press in order. It also depends on whether we can reach the goal of getting this thing wrapped up before I leave, but I would expect the latest release day would be fall of this year."
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 24, 2009 9:59 pm

Mooi zo, ik kijk in ieder geval uit naar dat Demons & Wizards materiaal. Ik vind nog altijd dat Hansi daar een stuk gaver en krachtiger zingt dan bij dat pompeuze gedoe van Blind Guardian.

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » wo mar 25, 2009 10:29 am

Die DVD lijkt me wel leuk, maar ik ga daar geen 20 of 30 euro voor neerleggen. Een nieuwe Demons & Wizards is erg goed nieuws. De vorige twee albums zijn erg goed, het eerste album wel wat beter dan de tweede. Fiddler on the Green is een van de beste ballads ooit gemaakt, vind ik.

Amibor

Bericht door Amibor » wo mar 25, 2009 8:51 pm

De eerste deed mij muzikaal gezien erg aan Dark Saga denken, die 2de vond ik maar saai en heb ik verkocht.
De nieuwe zal ik wel luisteren, maar ik verwacht er niet heel veel van, Hansi heeft ook zijn beste tijd toch wel gehad.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr okt 30, 2009 5:01 pm

mijn oog valt ineens op een regeltje in de wekelijkse nieuwsbrief van de promoter van SPV:

november:
27 - ICED EARTH "Something Wicked Boxset" - 2CD/2EP/Bonus CD Box op SPV

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr okt 30, 2009 5:04 pm

Die zijn toch failliet?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr okt 30, 2009 5:08 pm

je hebt verschillende soorten failliet.

Wat ik in de releaselijst zie zijn een live cd/dvd van Annihilator, re-releases van Doro, en de genoemde box. Allen vrij goedkoop om te produceren in ieder geval.

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » vr okt 30, 2009 6:13 pm

Hm, ik heb beide cds al los gekocht, dus een boxset is overdreven. Ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Of wordt op die boxset cd 1 gezongen door Barlow?

Rene

Bericht door Rene » vr okt 30, 2009 7:04 pm

Iron Maiden schreef:Hm, ik heb beide cds al los gekocht, dus een boxset is overdreven. Ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Of wordt op die boxset cd 1 gezongen door Barlow?
Dat was wel het originele plan, maar volgens mij ging dat volgens Jon Schaffer niet door vanwege de onzekerheid van de toekomst van SPV. Wat deze boxset dan zal bevatten lijkt onduidelijk. Maar als het oorspronkelijke plan van dat Barlow de eerste cd opnieuw zou zingen door was gegaan, dan had Jon dat vast wel middels een enthousiast persbericht laten weten.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr okt 30, 2009 7:13 pm

In dat geval zou het overbodig zijn, maar wanneer Barlow de boel opnieuw heeft ingezongen sla ik alsnog toe. Ik weet nu al dat ik 'Framing Armageddon' dan vaker zal draaien dan ik nu doe.

metallicattim
Contacteer:

Bericht door metallicattim » vr okt 30, 2009 10:36 pm

Jeroen schreef:In dat geval zou het overbodig zijn, maar wanneer Barlow de boel opnieuw heeft ingezongen sla ik alsnog toe. Ik weet nu al dat ik 'Framing Armageddon' dan vaker zal draaien dan ik nu doe.
Absoluut +1!

Die owens kon mij totaal niet boeien, IE was dan ook niet meer interessant, maar nu Barlow terug is, MOET ik ze nog eens live zien.
De vorige keer op Graspop met owens was zo ontiegelijk saai dat ik met moeite mezelf zo ver heb gekregen om tot het einde te blijven kijken.
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Plaats reactie