fields of rock 2009 ??
-
fields of rock 2009 ??
Is er al iets bekend of er een FoR zal zijn volgend jaar?
geruchten etc.?
geruchten etc.?
Met je kanus in me anus xD
- Strijdkreet
- Strijdkreet
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
-
- Bleek No. 1
-
- Contacteer:
Ik denk dat je dan hun plezier verpest, maar het mag inderdaad serieuzer
http://www.metalkrant.net, Metalkrant de online krant voor heel headbangend en moshend Metalland!
Re: fields of rock 2009 ??
Ik ga er van uit dat Fields Of Rock na het fiasco van afgelopen jaar is overleden. Het lijkt me kansloos om een nieuwe editie te organiseren van een festival dat de laatste keer werd afgelast wegens tegenvallende kaartverkoop. Welke grote band zou nog voor Fields Of Rock willen tekenen, met het risico dat het festival opnieuw wordt afgelast en ze met een gat in hun tourschema komen te zitten (of met een vervangend concert voor een klein publiek, zoals Judas Priest afgelopen jaar)?Metaalhoofd_666 schreef:Is er al iets bekend of er een FoR zal zijn volgend jaar?
geruchten etc.?
Alleen als de organisator van Fields Of Rock (oftewel Mojo) een hele grote naam als headliner zou weten te strikken, zou het festival in mijn ogen nog levensvatbaar zijn. Maar het lijkt er op dat AC/DC en Metallica in juni losse (doordeweekse) concerten gaan geven in het Goffert Park, waarmee de kans dat er in 2009 een Fields Of Rock komt zo goed als nihil is. Rammstein zit dan nog in de studio, van Guns N' Roses en Iron Maiden is niets bekend over tourplannen in de zomer en een andere geschikte headliner die gegarandeerd enkele tienduizenden bezoekers trekt, zou ik niet kunnen bedenken.
Geen Fields of Rock, mogelijk ook geen Arrow?

Weer geen Fields Of Rock
10/02/2009 - Door: fresh77 - Bron: Mojo
Fields Of Rock gaat ook dit jaar niet door. Vorig jaar werd het festival ook al gecancelled vanwege gebrek aan animo. Met de komst van het Sonisphere Festival en het concert van AC/DC in de Arena wordt de liefhebber van de wat hardere muziek alsnog tevreden gesteld.
Mojo-boeker Rob Trommelen liet aan LiveXS ook al doorschemeren dat Arrow Rock Festival mogelijk niet doorgaat dit jaar. De organisatie bekijkt nog of het mogelijk is het festival in het naseizoen te laten plaatsvinden.
Eerder werd bekend dat het Sonisphere Festival Nederland aandoet met onder andere Metallica en Slipknot.
-
Arrow was de afgelopen paar jaar erg succesvol. Ik denk dat het daarom te maken heeft met het ontbreken van een geschikte, aansprekende headliner voor deze zomer. Ik geloof dat bijvoorbeeld ZZ Top, Motley Crue en Alice Cooper wel op toernee zijn, maar na Roger Waters, Aerosmith en Kiss de vorige edities zou dat wel een hele stap terug zijn (qua mainstream populariteit, niet qua muzikale kwaliteit natuurlijk). Gezien de concurrentie van andere grote concerten in de maand juni loopt Mojo dan het risico dat de opkomst bij Arrow erg tegen zou vallen.
Als volgend jaar (of in het najaar) een grote publiekstrekker als Van Halen beschikbaar is, dan kunnen ze zo weer een nieuw Arrow Rock Festival op poten zetten. Bij Fields Of Rock ligt dat een stuk lastiger, aangezien de editie met Ozzy en Maiden niet al te veel bezoekers trok (in vergelijking met Graspop bijvoorbeeld) en de daaropvolgende editie afgelast werd. Wat dat betreft is het beter dat ze Arrow nu een keertje over slaan, in plaats van dat ze het proberen met een minder grote headliner en het vervolgens een fiasco wordt.
Als volgend jaar (of in het najaar) een grote publiekstrekker als Van Halen beschikbaar is, dan kunnen ze zo weer een nieuw Arrow Rock Festival op poten zetten. Bij Fields Of Rock ligt dat een stuk lastiger, aangezien de editie met Ozzy en Maiden niet al te veel bezoekers trok (in vergelijking met Graspop bijvoorbeeld) en de daaropvolgende editie afgelast werd. Wat dat betreft is het beter dat ze Arrow nu een keertje over slaan, in plaats van dat ze het proberen met een minder grote headliner en het vervolgens een fiasco wordt.
Ik hoop eigenlijk meer op een Arrow festival, dan op een FOR.
Arrow beviel me vorig jaar, tevens voor de eerste keer, heel erg goed! Gewoon lekker klassiek spul allemaal. Journey, Motörhead, Whitesnake etc.
Arrow beviel me vorig jaar, tevens voor de eerste keer, heel erg goed! Gewoon lekker klassiek spul allemaal. Journey, Motörhead, Whitesnake etc.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Niets daarvan!
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Klote dat Arrow niet doorgaat. Het zal inderdaad aan een geschikte headliner ontbreken, maar inmiddels heeft dit festival toch wel genoeg naam gemaakt om toch genoeg mensen te trekken bij wat mindere bands???
Fields Of Rock is geen verassing
Fields Of Rock is geen verassing
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
-
Wei zal dit jaar groter zijn dan anders.Johan schreef:Stel je voor dat al het volk van Arrow ook nog op GMM er bij komt. Het was vorig jaar al te druk voor die wei in Dessel.
Daarbij zou ik Arrow ook graag eens bezoeken!
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
Tja, zolang er in NL geen fatsoenlijk alternatief is...........Wacken_Open_Air schreef:Toch is het kut. Graspop wordt maar drukker en drukker, terwijl ze dat eigenlijk niet echt aankunnen.
Het jaar dat FOR in Biddinghuizen (is hier zowat om de hoek) was ben ik daarheen gegaan i.p.v. Graspop heb ik nog spijt van als haren op mijn hoofd. Ik vind het niet raar dat er zoveel Nederlanders naar Graspop gaan. En niet echt aankunnen vind ik wel meevallen. FOR had in Biddinghuizen alle ruimte en faciliteiten (denk aan Lowlands) en toch wist men er een ongeorganiseerde puinhoop van te maken.
Ik denk niet dat er een nieuwe FoR komt. Er is nu dat Sonsphere, dus Slipknot & metallica kunnen niet headlinen.
Zefls als Arrow niet doorgaat, zie ik geen kans voor FoR.
Best jammer voor de Arrow fans,
Zefls als Arrow niet doorgaat, zie ik geen kans voor FoR.
Best jammer voor de Arrow fans,
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting
- alicecooper
-
-
Dat dus kennelijk ook nog. Een niet al te onbelangrijk argument vind ik ook dat je op FOR minder bands/versnaperingen krijgt, voor meer geld.lampje schreef:[..]
Tja, zolang er in NL geen fatsoenlijk alternatief is...........
Het jaar dat FOR in Biddinghuizen (is hier zowat om de hoek) was ben ik daarheen gegaan i.p.v. Graspop heb ik nog spijt van als haren op mijn hoofd. Ik vind het niet raar dat er zoveel Nederlanders naar Graspop gaan. En niet echt aankunnen vind ik wel meevallen. FOR had in Biddinghuizen alle ruimte en faciliteiten (denk aan Lowlands) en toch wist men er een ongeorganiseerde puinhoop van te maken.
hehe inderdaad, een mooie dag was dat, een best weertje was dat, achteraf had iedereen een rooie kopMetaalhoofd_666 schreef:... , hopen op een temperatuur a'la fields of rock 2005 en alles komt goed XD
kijk er nu al op terug als die goeie ouwe tijd, voor mij was dat mijn eerste festival.
Thrash till Death
- Ekibyougami
- Contacteer:
Mojo heeft officieel aangekondigt dat er géén FOR zal zijn dit jaar.
Dus wat mij betreft kan deze op slot.
Dus wat mij betreft kan deze op slot.
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours