Kampfar/Vreid/Iskald 13-02-2009 @ Hedon,Zwolle

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 12, 2009 10:22 pm

helaas niet aanwezig morgen in Zwolle. Net een buikgriepje gehad, waar ik nu nog wat last van heb, dus het lijkt me niet echt verstandig. Er komt nog wel een keer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » zo feb 15, 2009 9:41 am

Vanavond alweer! Eerst met mijn brakke hoofd nog werken en dan op naar Eindhoven :)

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » zo feb 15, 2009 12:27 pm

Leeuwarden was een mooi feesje. Vooral Vreid kon me zeer bekoren. Het geluid van Iskald in het begin was helaas wel dramatisch. werd gaandeweg wel beter maar nooit top. Dit was bij Vreid en Kampfar gelukkig stukken beter (of m'n gehoor had zich aangepast :P) maar nooit zo goed als destijds bv bij Enslaved of Shining. Vreid speelde gelukkig veel nummers van Milorg, het laatste album waarmee voor mij dan in ieder geval er eindelijk eens uitsrpingen zoals windir dat veel sneller al deed. Kampfar was degelijk, maar ik ben denk ik niet hun grootste fan dus kan er verder niet zo heel veel over zeggen. Na de tijd nog even met de lui van Vreid gesproken, aardige lui!

Nox

Bericht door Nox » zo feb 15, 2009 2:49 pm

Vreid had ook zeer mager geluid vond ik. Kampfar had daar minder last van. Lugubre had goed geluid maar was rommelig (twee gitaristen... waarom?) En ging vooral bij de toegift (een nummertje slechts) de mist in. Zouden ze ook niet hete hele nieuwe album spelen? Of is het een mini cd geworden :wink:

goddethroned

Bericht door goddethroned » zo feb 15, 2009 3:05 pm

In Zwolle was het ook een leuk feestje. Iskald had een matig geluid maar gedurende het optreden verbeterde dit wel enigzins gelukkig. Leuk optreden. Daarna Kampfar die de zaal goed meekregen en een leuke set neerzetten. Als afsluiter mocht Vreid aantreden met een vet optreden. Veel spul van Milorg, maar ook de oudere albums werden niet vergeten gelukkig.
Al met al was het erg gaaf, het opstaan zaterdagochtend om naar het werk te gaan wat minder :P
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

h3nk

Bericht door h3nk » zo feb 15, 2009 4:13 pm

hoelaat was het afgelopen in zwolle??

GimmeGore

Bericht door GimmeGore » zo feb 15, 2009 4:45 pm

in ieder geval eerder dan ik had gewild, moest halverwege Vreid weg om de trein te halen...
Remember me as you pass by
As you are now so once was I -
As I am now so you will be
Prepare for death and follow me.

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » zo feb 15, 2009 5:39 pm

goddethroned schreef:Veel spul van Milorg,
8)

Deathwish

Bericht door Deathwish » ma feb 16, 2009 1:24 am

r1Co schreef:Leeuwarden was een mooi feesje. Vooral Vreid kon me zeer bekoren. Het geluid van Iskald in het begin was helaas wel dramatisch. werd gaandeweg wel beter maar nooit top. Dit was bij Vreid en Kampfar gelukkig stukken beter (of m'n gehoor had zich aangepast :P) maar nooit zo goed als destijds bv bij Enslaved of Shining. Vreid speelde gelukkig veel nummers van Milorg, het laatste album waarmee voor mij dan in ieder geval er eindelijk eens uitsrpingen zoals windir dat veel sneller al deed. Kampfar was degelijk, maar ik ben denk ik niet hun grootste fan dus kan er verder niet zo heel veel over zeggen. Na de tijd nog even met de lui van Vreid gesproken, aardige lui!
De package van kampfar/vreid/iskald had een eigen geluidsman mee, die niet vak bekwaam was, advies van ons eigen huisgeluidsman (die 999,9% van de tijd een perfect goed geluid weet neer te zetten) niet aannam, en eigenlijk dus gewoon een kutgeluid neer zette. Erg jammer is dat altijd, helemaal als ze zelf denken dat het wél goed is wat ze doen.

Deathwish

Bericht door Deathwish » ma feb 16, 2009 1:27 am

Nox schreef:Vreid had ook zeer mager geluid vond ik. Kampfar had daar minder last van. Lugubre had goed geluid maar was rommelig (twee gitaristen... waarom?) En ging vooral bij de toegift (een nummertje slechts) de mist in. Zouden ze ook niet hete hele nieuwe album spelen? Of is het een mini cd geworden :wink:
Lugubre heeft het hele nieuwe album gespeeld, dat waren al die nummers voor de toegift.
De toegift was een oud nummer.

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma feb 16, 2009 12:01 pm

Deathwish schreef:[..]

De package van kampfar/vreid/iskald had een eigen geluidsman mee, die niet vak bekwaam was, advies van ons eigen huisgeluidsman (die 999,9% van de tijd een perfect goed geluid weet neer te zetten) niet aannam, en eigenlijk dus gewoon een kutgeluid neer zette. Erg jammer is dat altijd, helemaal als ze zelf denken dat het wél goed is wat ze doen.
Dat verklaart het superieure geluid bij enslaved en shining dan denk ik ook meteen. Vooral in het begin bij Iskald was het echt hemeltergend.

offtopic: wel kut dat evergrey hun tour cancelt trouwens, kon ik ze eindelijk eens zien, en nog wel lekker dichtbij en nu gaat het niet door :(

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » ma feb 16, 2009 6:46 pm

Gelukkig was het tijdschema in Eindhoven prima orde en ik heb zonder problemen alle bands kunnen zien en de trein gehaald. Iskald en Kampfar waren oké. Kampfar's Hat Og Avind vond ik erg gaaf. Ik kwam echter voor Vreid en ze speelden zoals gezegd veel van Milorg en dat beviel erg goed. Het geluid was niet overal even goed, maar al met al een hele leuke avond gehad :)

Satyr
Contacteer:

Bericht door Satyr » ma feb 16, 2009 7:33 pm

Sorcha schreef:Gelukkig was het tijdschema in Eindhoven prima orde en ik heb zonder problemen alle bands kunnen zien en de trein gehaald. ...
Het geluid was niet overal even goed, maar al met al een hele leuke avond gehad :)
Idem :)

Iskald:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kampfar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vreid:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Metall

Bericht door Metall » ma feb 16, 2009 10:58 pm

Helaas alleen Kampfar gezien, in Dynamo. Het was weer erg goed en energiek. Vreid heb ik laten schieten voor Helmet.

Begrijp niet dat die ene van Vreid zulke lange haren heeft. Bij Party San waren ze allemaal heel kort genipt, als ik me goed herinner. Dat kan toch niet zo snel groeien?

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » ma feb 16, 2009 11:03 pm

Metall schreef: Begrijp niet dat die ene van Vreid zulke lange haren heeft. Bij Party San waren ze allemaal heel kort genipt, als ik me goed herinner. Dat kan toch niet zo snel groeien?
Boeiend :roll:

Vlekkie

Bericht door Vlekkie » di feb 17, 2009 4:47 pm

Ik vond het ook wel leuk in Eindhoven. Minpuntje was af en toe het geluid.
bij iskald vond ik dat er weinig mensen waren. En na kampfar gingen echt keiveel mensen weg.
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » di feb 17, 2009 5:23 pm

Metall schreef:Helaas alleen Kampfar gezien, in Dynamo. Het was weer erg goed en energiek. Vreid heb ik laten schieten voor Helmet.

Begrijp niet dat die ene van Vreid zulke lange haren heeft. Bij Party San waren ze allemaal heel kort genipt, als ik me goed herinner. Dat kan toch niet zo snel groeien?
Ze hebben al sinds hun bestaan 2 langharigen (Hvall en Sture) en twee kortharigen (Ese en Steingrimm).

h3nk

Bericht door h3nk » di feb 17, 2009 6:35 pm

Ik vond vreid erg strak spelen. ze mochten meer nummers van I krig album doen vond ik.

Metall

Bericht door Metall » di feb 17, 2009 11:18 pm

Dimas schreef:[..]
Ze hebben al sinds hun bestaan 2 langharigen (Hvall en Sture) en twee kortharigen (Ese en Steingrimm).
Sorry, vergissing van mijn kant. Ik was in de war met hun strakke uniformen:

Afbeelding

Satyr
Contacteer:

Bericht door Satyr » wo feb 18, 2009 2:59 pm

Wel slordig van Dynamo trouwens, om bij beide affiches dezelfde stempels te gebruiken... Er was 's middags een Hardcore gebeuren in de kelder en omdat we erg vroeg (half 7) in Dynamo waren, konden we daar ook nog even kijken. We konden zonder problemen naar binnen en kregen een stempel bij het verlaten van de bloedhete kelder.

Het is dat ik al een kaartje had, maar anders had ik zo door kunnen lopen naar Kampfar en Vreid. Pas later kregen we een blauw polsbandje.

NvE
Contacteer:

Bericht door NvE » wo feb 18, 2009 3:29 pm

Krijgen ze een voordeeltje liggen ze nog te zeiken...... :roll:
don't mistake lack of talent for genius

Satyr
Contacteer:

Bericht door Satyr » wo feb 18, 2009 3:56 pm

Hey, ben je nou Nederlander of niet :wink:

Maar goed, Vreid speelt in Maart in Roermond, samen met o.a Taake, daar ga ik ook maar heen. Heb Taake de vorige keer in Roermond gemist, omdat het schema erg ver uitliep en ik de laatste trein moest halen.

Plaats reactie