Kampfar/Vreid/Iskald 13-02-2009 @ Hedon,Zwolle
Leeuwarden was een mooi feesje. Vooral Vreid kon me zeer bekoren. Het geluid van Iskald in het begin was helaas wel dramatisch. werd gaandeweg wel beter maar nooit top. Dit was bij Vreid en Kampfar gelukkig stukken beter (of m'n gehoor had zich aangepast
) maar nooit zo goed als destijds bv bij Enslaved of Shining. Vreid speelde gelukkig veel nummers van Milorg, het laatste album waarmee voor mij dan in ieder geval er eindelijk eens uitsrpingen zoals windir dat veel sneller al deed. Kampfar was degelijk, maar ik ben denk ik niet hun grootste fan dus kan er verder niet zo heel veel over zeggen. Na de tijd nog even met de lui van Vreid gesproken, aardige lui!

- goddethroned
In Zwolle was het ook een leuk feestje. Iskald had een matig geluid maar gedurende het optreden verbeterde dit wel enigzins gelukkig. Leuk optreden. Daarna Kampfar die de zaal goed meekregen en een leuke set neerzetten. Als afsluiter mocht Vreid aantreden met een vet optreden. Veel spul van Milorg, maar ook de oudere albums werden niet vergeten gelukkig.
Al met al was het erg gaaf, het opstaan zaterdagochtend om naar het werk te gaan wat minder
Al met al was het erg gaaf, het opstaan zaterdagochtend om naar het werk te gaan wat minder

[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]
De package van kampfar/vreid/iskald had een eigen geluidsman mee, die niet vak bekwaam was, advies van ons eigen huisgeluidsman (die 999,9% van de tijd een perfect goed geluid weet neer te zetten) niet aannam, en eigenlijk dus gewoon een kutgeluid neer zette. Erg jammer is dat altijd, helemaal als ze zelf denken dat het wél goed is wat ze doen.r1Co schreef:Leeuwarden was een mooi feesje. Vooral Vreid kon me zeer bekoren. Het geluid van Iskald in het begin was helaas wel dramatisch. werd gaandeweg wel beter maar nooit top. Dit was bij Vreid en Kampfar gelukkig stukken beter (of m'n gehoor had zich aangepast) maar nooit zo goed als destijds bv bij Enslaved of Shining. Vreid speelde gelukkig veel nummers van Milorg, het laatste album waarmee voor mij dan in ieder geval er eindelijk eens uitsrpingen zoals windir dat veel sneller al deed. Kampfar was degelijk, maar ik ben denk ik niet hun grootste fan dus kan er verder niet zo heel veel over zeggen. Na de tijd nog even met de lui van Vreid gesproken, aardige lui!
Lugubre heeft het hele nieuwe album gespeeld, dat waren al die nummers voor de toegift.Nox schreef:Vreid had ook zeer mager geluid vond ik. Kampfar had daar minder last van. Lugubre had goed geluid maar was rommelig (twee gitaristen... waarom?) En ging vooral bij de toegift (een nummertje slechts) de mist in. Zouden ze ook niet hete hele nieuwe album spelen? Of is het een mini cd geworden
De toegift was een oud nummer.
Dat verklaart het superieure geluid bij enslaved en shining dan denk ik ook meteen. Vooral in het begin bij Iskald was het echt hemeltergend.Deathwish schreef:[..]
De package van kampfar/vreid/iskald had een eigen geluidsman mee, die niet vak bekwaam was, advies van ons eigen huisgeluidsman (die 999,9% van de tijd een perfect goed geluid weet neer te zetten) niet aannam, en eigenlijk dus gewoon een kutgeluid neer zette. Erg jammer is dat altijd, helemaal als ze zelf denken dat het wél goed is wat ze doen.
offtopic: wel kut dat evergrey hun tour cancelt trouwens, kon ik ze eindelijk eens zien, en nog wel lekker dichtbij en nu gaat het niet door

Gelukkig was het tijdschema in Eindhoven prima orde en ik heb zonder problemen alle bands kunnen zien en de trein gehaald. Iskald en Kampfar waren oké. Kampfar's Hat Og Avind vond ik erg gaaf. Ik kwam echter voor Vreid en ze speelden zoals gezegd veel van Milorg en dat beviel erg goed. Het geluid was niet overal even goed, maar al met al een hele leuke avond gehad 

Ik vond het ook wel leuk in Eindhoven. Minpuntje was af en toe het geluid.
bij iskald vond ik dat er weinig mensen waren. En na kampfar gingen echt keiveel mensen weg.
bij iskald vond ik dat er weinig mensen waren. En na kampfar gingen echt keiveel mensen weg.
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting
Ze hebben al sinds hun bestaan 2 langharigen (Hvall en Sture) en twee kortharigen (Ese en Steingrimm).Metall schreef:Helaas alleen Kampfar gezien, in Dynamo. Het was weer erg goed en energiek. Vreid heb ik laten schieten voor Helmet.
Begrijp niet dat die ene van Vreid zulke lange haren heeft. Bij Party San waren ze allemaal heel kort genipt, als ik me goed herinner. Dat kan toch niet zo snel groeien?
Wel slordig van Dynamo trouwens, om bij beide affiches dezelfde stempels te gebruiken... Er was 's middags een Hardcore gebeuren in de kelder en omdat we erg vroeg (half 7) in Dynamo waren, konden we daar ook nog even kijken. We konden zonder problemen naar binnen en kregen een stempel bij het verlaten van de bloedhete kelder.
Het is dat ik al een kaartje had, maar anders had ik zo door kunnen lopen naar Kampfar en Vreid. Pas later kregen we een blauw polsbandje.
Het is dat ik al een kaartje had, maar anders had ik zo door kunnen lopen naar Kampfar en Vreid. Pas later kregen we een blauw polsbandje.