Silent force (D.C. Cooper)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Silent force (D.C. Cooper)

Bericht door XnegativeX » vr feb 20, 2009 9:59 pm

Ok, ok, eigenlijk hoort deze band geen eigen topic te hebben. Ze doen namelijk niks vernieuwends of buitengewoon goeds.
Toch wil ik ze even onder de aandacht brengen.

Om met de deur in huis te vallen, Silent force maakt power metal. Niks meer en niks minder. Maar de power metal van Silent force spettert van de energie en ze schrijven gewoon hele lekkere songs. Ik daag elke power metal fan uit om Worlds apart in hun auto te draaien en niet keihard mee te zingen.

Maar de grootste troef van Silent force is toch wel hun zanger. De heer D.C. Cooper is een van de beste power/progressieve metal zangers die ik ooit gehoord heb. Zijn solo plaat uit 1999, zijn werk met Royal hunt, Explorers club, Shadow gallery en natuurlijk met Silent force zijn allemaal van erg hoog niveau.

Nou ja, probeer het maar eens zou ik zeggen:
www.myspace.com/silentforceband

http://www.myspace.com/dccooperofficial
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 20, 2009 10:04 pm

Gave Band, Worlds Apart en Infatuator vind ik uitstekende power metalplaten. Die laatste is ook wel goed, maar ik heb toch meer met de tweede en derde plaat. Sowieso een geweldige zanger. Check ook de progressieve metalband (project) Amaran's Plight , ook met D.C Cooper (en de drummer van Spock's Beard) ook genieten geblazen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr feb 20, 2009 10:06 pm

Jeroen schreef:...Amaran's Plight , ook met D.C Cooper (en de drummer van Spock's Beard) ook genieten geblazen.
WOW! Dat zijn nog eens tips! Wordt zeer binnenkort uitgecheckt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 20, 2009 10:11 pm

http://www.myspace.com/amaransplight

staat een medley op van het album

Edwynn

Bericht door Edwynn » vr feb 20, 2009 10:23 pm

Ik heb Infatuator hier liggen. Op die afgrijselijke Priestcover na is het best een aardige plaat. Dat Gladiator drieluik is zelfs erg sterk. Het album is wel een stuk rapper dan het debuut en daar wringt wat mij betreft de schoen een beetje.
Want ben ik van mening dat D.C. Cooper het best tot zijn recht komt in het melodieuze hardrockgenre.
Zo klinkt hij bij Royal Hunt (Paradox!) en op zijn soloalbum echt vele malen overtuigender.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 20, 2009 10:25 pm

och dat weet ik niet, ik vind em over het algemeen overal wel goed klinken. Amaran's Plight vind ik persoonlijk zijn hoogtepunt. Muzikaal is dat ook een fantastisch album. Die combinatie tussen melodieuze hard rock, progressieve metal en symfo is gewoonweg perfect uitgevoerd. Was ook wel te verwachten met Gary Wehrkamp in de line-up.

Edwynn

Bericht door Edwynn » vr feb 20, 2009 10:28 pm

Ken ik niet. Eens uitchecken.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Rene

Bericht door Rene » vr feb 20, 2009 10:55 pm

Spetterende power metal-band, luister graag naar hun cd's, want ze zijn zeker één van de betere in het genre. Op het debuut na heb ik verder echt al hun studio-albums in mijn bezit!!! Favoriet is Infatuator, lees mijn review maar. World's Apart is ook goed, maar dan vind ik Walk The Earth toch wat beter vanwege het hogere ballen-gehalte.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 20, 2009 10:57 pm

ik vond die laatste juist wat te blij, terwijl World's Apart juist wat donkerder leek. Ook minder nadruk op keyboards.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr feb 20, 2009 11:01 pm

Stiekem heb ik alleen World's apart. En het solo album van D.C.
Kortom, ik heb nog genoeg uit te diepen wat betreft deze band.

Rene

Bericht door Rene » vr feb 20, 2009 11:03 pm

De laatste vind ik echt stukken steviger, vooral qua gitaarriff's, en niet bepaald 'blijer' dan hun eerdere werk. Het is een poos geleden dat ik World's Apart heb gehoord, maar mijn herinnering is dat ik die juist melodieuzer en vrolijker vond klinken. Misschien maar weer eens opzetten dan binnenkort.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 20, 2009 11:08 pm

het staat me bij dat de nieuwe plaat veel meer koortjes bevatte en van die typisch Duitse refreintjes. Dat was in mijn gedachten toch minder op de voorgaande albums.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma feb 23, 2009 8:26 pm

Ik heb Walk the earth zojuist even geluisterd en dat bevalt me erg goed! Ligt redelijk in de lijn van Worlds apart maar misschien iets heavier en wat donkerder. Maar nog steeds catchy en strijdlustig.

Amaran's Plight weet me op het eerste gehoor wat minder te pakken. Maar wie weet moet dat nog komen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 24, 2009 12:23 am

jup, bij mij viel het kwartje ook pas na een aantal luisterbeurten. Die drums zijn al wel vanaf het eerste moment goddelijk. Later komt de rest ook wel goed op gang.

Plaats reactie