Sindrome - Technische thrash-klassieker(s)
Sindrome - Technische thrash-klassieker(s)
Okay, omdat er hier toch aardig wat over thrash en de technischere variant(en) ervan wordt geschreven, nog even een tip: Sindrome.
Twee demo's van wereldklasse hebben deze heren uit Trouble-stad Chicago gemaakt (Into the halls of extermination; 1987 en Vault of inner conscience; 1991), maar door allerlei intern bandgekrakeel kregen ze nooit een platencontract. Doodzonde, want dit behoort tot het beste dat de technische thrash, nee, de gehele metal van eind jaren tachtig/begin jaren negentig heeft voortgebracht.
In een interview in het onvolprezen fanzine Snakepit enkele jaren terug is de hele onfortuinlijke Sindrome-historie uit de doeken gedaan. Daaruit wordt ook duidelijk wie er eigenlijk voor het debâcle met de labels en de meeste ruzies verantwoordelijk is. Reünie = uitgesloten.
Beide demo's zijn enige jaren geleden op één bootleg-cd verschenen.
Twee demo's van wereldklasse hebben deze heren uit Trouble-stad Chicago gemaakt (Into the halls of extermination; 1987 en Vault of inner conscience; 1991), maar door allerlei intern bandgekrakeel kregen ze nooit een platencontract. Doodzonde, want dit behoort tot het beste dat de technische thrash, nee, de gehele metal van eind jaren tachtig/begin jaren negentig heeft voortgebracht.
In een interview in het onvolprezen fanzine Snakepit enkele jaren terug is de hele onfortuinlijke Sindrome-historie uit de doeken gedaan. Daaruit wordt ook duidelijk wie er eigenlijk voor het debâcle met de labels en de meeste ruzies verantwoordelijk is. Reünie = uitgesloten.
Beide demo's zijn enige jaren geleden op één bootleg-cd verschenen.
Laatst gewijzigd door Metal79 op vr jun 15, 2007 10:18 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Was dit niet gewoon wat geweest voor het thrash topic dan :S
Klinkt wel vet overigens, zo'n omschrijving, maar voor twee demo's een nieuw topic. En die ook niet fatsoenlijk leverbaar zijn.
Maar goed, ik ga maar eens op zoek.
Klinkt wel vet overigens, zo'n omschrijving, maar voor twee demo's een nieuw topic. En die ook niet fatsoenlijk leverbaar zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Dragonforce
Nieuw topic, teneinde het onfortuinlijke verzuipen van deze wereldklasse technothrashgoden in eindeloos lang van-de-hak-op-de-tak-topic te voorkomen.Jeroen schreef:Was dit niet gewoon wat geweest voor het thrash topic dan :S

Meer underground graag, dat houdt de mensch scherp.
- Dragonforce
- Eru Iluvatar
- The Horseman
Naar aanleiding van dit topic laatst die demo's weer eens een kans gegeven. Vooral die 'Vault of inner conscience' mag er zeker zijn. Toch bekruipt mij nou niet het gevoel dat dit het beste is wat metal eind jaren tachtig/begin jaren negentig te bieden had. Nee, zover wil ik zeker niet gaan. Nee, sommige passages zijn zeker hun tijd vooruit en doen gevoelsmatig zelfs aan wat werk van Death denken. Helaas, mist de zanger een eigen geluid en dat slaat dan over op de band. Alhoewel ik de demo met de luisterbeurt beter ga vinden, heb 'm nu alweer opstaan.
Is het trouwens niet zo dat vele labels in de rij stonden voor deze band maar dat ze zelf menigmaal de boot hebben afgehouden?
Is het trouwens niet zo dat vele labels in de rij stonden voor deze band maar dat ze zelf menigmaal de boot hebben afgehouden?
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
Dit is idd een ONTZETTEND GEWELDIGE BAND, mooi dat dit even onder de aandacht wordt gebracht, dit is technische thrash van ontzettend hoog niveau. Ik heb hun eerste demo op de boot picture LP en ik moet zeggen dat die er wel mag wezen, het geluid is goed en het bijgevoegde papiertje voorziet de luisteraar van de nodige info. De 2e demo moet ik nog scoren op picture LP en die is ook te gek. Echt een SUPERBAND. De demo's zijn op hun website te downloaden, alleen is de kwaliteit bagger. Ik heb trouwens ook de demo's van die andere band waar de zanger in heeft gebruld: DEVASTATION (niet de Texas Thrash band): dat is een goeie portie smerige old school 80's death metal waar je flink op los kunt gaan.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
Dacht ik ook. En hoe meer traditiemetaal, hoe beter. Als nu de boekers van de subsidiezaaltjes boven de grote rivieren eens wat meer echte muzikanten zouden laten optreden in plaats van alleen Britse twee-akkoorden-alternativo's en plaatjesdraaiers met Kinky-kapperskapsels, dan zou dat ook helpen.Sentinel schreef:Trouwens, bands als deze verdienen gewoon een eigen topic.
Haha, inderdaad, zou eens goed zijn als er ergens zulke muziek de hele avond gedraaid werdMetal79 schreef:[..]
Dacht ik ook. En hoe meer traditiemetaal, hoe beter. Als nu de boekers van de subsidiezaaltjes boven de grote rivieren eens wat meer echte muzikanten zouden laten optreden in plaats van alleen Britse twee-akkoorden-alternativo's en plaatjesdraaiers met Kinky-kapperskapsels, dan zou dat ook helpen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
Laatst sprak ik de zoveelste labelbaas die het heeft geprobeerd. Maar ex-zanger Troy Drexler heeft alle rechten - ook op naam, logo enzovoort - en draagt zijn oude bandmakkers het verleden na. Hij wil simpelweg geen officiële release op cd en hoeft het ook niet: succesvol zakenman, geld genoeg, naar verluidt. Einde thema.Sentinel schreef:Ik moet wel zeggen dat die eerste demo een stuk beter is als die tweede. Officiele heruitgave zou te gek zijn maar volgens mij lagen die orginele leden te miepen of zoiets.
Maar de muziek blijft en die is geniaal.
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
Zie dat je NP: Ice Age - General Alert had staan.Metal79 schreef:[..]
Zoals al eerder gezegd bestaan er al een CD- en Picture-LP-bootleg.
Erg gave Zweedse vrouwelijke thrashband, helaas nooit doorgebroken.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Dawn Crosby (R.I.P.)
Yep, hun Britse ex-manager heeft nu een op 1000 exemplaren gelimiteerde CD in de aanbieding die volgens de ex-Ice Age-dames 100% een bootleg is, maar (het moet gezegd) erg goed klinkt en is voorzien van een 24-pagina-boekje met bandgeschiedenis, foto's en dergelijke. Wist niet dat 't een boot was en heb besteld.Marcel Hubregtse schreef:[..]
Zie dat je NP: Ice Age - General Alert had staan.
Erg gave Zweedse vrouwelijke thrashband, helaas nooit doorgebroken.

Affijn, een re-release die ondanks zijn illegaliteitsstatus beter is verzorgd dan menige officiële CD. Wie hem wil aanschaffen is in ieder geval gewaarschuwd.
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
Ook al is het een boot, ben ik er toch best geïnteresseerd in. Waar is dat ding precies te bestellen?Metal79 schreef:[..]
Yep, hun Britse ex-manager heeft nu een op 1000 exemplaren gelimiteerde CD in de aanbieding die volgens de ex-Ice Age-dames 100% een bootleg is, maar (het moet gezegd) erg goed klinkt en is voorzien van een 24-pagina-boekje met bandgeschiedenis, foto's en dergelijke. Wist niet dat 't een boot was en heb besteld.![]()
Affijn, een re-release die ondanks zijn illegaliteitsstatus beter is verzorgd dan menige officiële CD. Wie hem wil aanschaffen is in ieder geval gewaarschuwd.
Dawn Crosby (R.I.P.)
Dawn Crosby (R.I.P.)
- Dragonforce
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
Het is niet zo dat ik door de aanschaf van die cd hun demos niet zal kopen.Dragonforce schreef:Ja hoor, onthoud de hard werkende (ex-)bandleden maar weer van hun kans op wat centen.
Heb destijds General Justice, Instant Justice en nog eentje gewoon origineel via de band aangeschaft.

Dawn Crosby (R.I.P.)
Dawn Crosby (R.I.P.)
Zoals ik al schreef: ik had de demo - in de haast - net besteld toen ik er via-via achter kwam dat A thrash metal fairy-story (over een cynische titel gesproken...) eigenlijk een bootleg is.Marcel Hubregtse schreef:[..]
Het is niet zo dat ik door de aanschaf van die cd hun demos niet zal kopen.
Heb destijds General Justice, Instant Justice en nog eentje gewoon origineel via de band aangeschaft.
Vervolgens ontspon zich een discussie met een bevriende Duitse gitarist (van een band met al enkele albums op hun naam). Hij zei 'Muzikanten verdienen sowieso niks, wat een gezeur allemaal. In 20 jaar krijgen de ex-bandleden zelf niks voor elkaar ondanks het feit dat ze de mastertapes hebben. En dan brengt iemand een bootleg uit omdat mensen die willen en dan schreeuwen ze moord en brand.'
Zit wel wat in, maar ik had de CD - hoe goed gepresenteerd ook - waarschijnlijk niet gekocht als ik had geweten dat hier weer eens sprake is van een potje loepzuivere diefstal.