Burzum

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo mar 11, 2009 5:08 pm

Jepster schreef:[..]


Maar er zit altijd nog een groot verschil tussen grote praatjes hebben en daadwerkelijk wraak nemen. Ik denk niet dat het snel zover zal komen, hoewel er natuurlijk altijd gekken tussen zitten die ertoe in staat zijn. In ieder geval, de tijd zal leren of hij zijn les heeft geleerd. Ik snap alleen niet waarom mensen zo blij zijn dat hij vrij is, enkel omdat hij dan weer gave albums kan maken. Want voor zover ik weet heeft hij toch het gros van zijn Burzum albums gemaakt vanuit de gevangenis, of ik moet er toch helemaal naast zitten.
Volgens mij zit je er naast. Ik dacht hij ze al had opgenomen en dat ze vervolgens zijn uitgebracht toen hij al in de gevangenis zat. maar ik kan er ook naast zitten....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

SpakenburgMetal
Berichten: 134
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 11:34 am
Locatie: Niet meer in het vissersdorp

Bericht door SpakenburgMetal » wo mar 11, 2009 5:48 pm

Zagato schreef:[..]


Volgens mij zit je er naast. Ik dacht hij ze al had opgenomen en dat ze vervolgens zijn uitgebracht toen hij al in de gevangenis zat. maar ik kan er ook naast zitten....
Die synthesizer plaatjes heeft hij daadwerkelijk gemaakt tussen vier muren, als ware therapie zeg maar...plus hij mocht en wilde geen gitaar hebben, omdat dat instrument niet echt als arisch te boek zou staan... :roll: De rest van de platen, zoals Filosofem (geniaal overigens), zijn idd eerder opgenomen.
Don't Forget The Ancient Feeling...it still rules!!!

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » wo mar 11, 2009 6:54 pm

Jepster schreef:[..]


Want voor zover ik weet heeft hij toch het gros van zijn Burzum albums gemaakt vanuit de gevangenis, of ik moet er toch helemaal naast zitten.
Je zit er inderdaad helemaal naast hehe.
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » wo mar 11, 2009 8:06 pm

Op Burzum.com stond in ieder geval dat zijn nieuwe werk toch echt meer richting 'Filosofem' zou gaan. Dus geen pianogepingel meer, hoewel ik Daudi Baldrs eerlijk gezegd erg goed vond :oops:

SpakenburgMetal
Berichten: 134
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 11:34 am
Locatie: Niet meer in het vissersdorp

Bericht door SpakenburgMetal » wo mar 11, 2009 8:12 pm

Norfrisianblackmetal schreef:Op Burzum.com stond in ieder geval dat zijn nieuwe werk toch echt meer richting 'Filosofem' zou gaan. Dus geen pianogepingel meer, hoewel ik Daudi Baldrs eerlijk gezegd erg goed vond :oops:
Over smaak valt normaal gesproken niet te twisten...maar in dit geval... :?
Don't Forget The Ancient Feeling...it still rules!!!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo mar 11, 2009 8:55 pm

Filosofem blijft IMO zijn beste album.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo mar 11, 2009 8:57 pm

Zagato schreef:Filosofem blijft IMO zijn beste album.
De eerste drie nummer van het album zijn inderdaad werkelijk fantastisch. Maar de rest...
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » wo mar 11, 2009 9:09 pm

Oh, ik vind Decrepitude (ook wel Gebrechlichkeit) anders ook goed. Dat ellenlange instumentaaltje is pas na zo'n minuut of 12 leuk, als het overgaat in het '2e bedrijf'.

Edit: Weet iemand wat dat A.Y.P.S betekend? Het staat bij bijna alle data van de teksten.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo mar 11, 2009 9:35 pm

Satyr schreef:Oh, ik vind Decrepitude (ook wel Gebrechlichkeit) anders ook goed. Dat ellenlange instumentaaltje is pas na zo'n minuut of 12 leuk, als het overgaat in het '2e bedrijf'.

Edit: Weet iemand wat dat A.Y.P.S betekend? Het staat bij bijna alle data van de teksten.
Het is een soort satanische variant op anno domini (in het jaar onzes heeren) anno yersinia pestis spiritus (in het jaar van de adem/geest van de pest ) als ik me het goed herinner (maar mijn latijn is niet wat het was)
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » wo mar 11, 2009 9:39 pm

Zagato schreef:[..]


Het is een soort satanische variant op anno domini (in het jaar onzes heeren) anno yersinia pestis spiritus (in het jaar van de adem/geest van de pest ) als ik me het goed herinner (maar mijn latijn is niet wat het was)
Ik hou van je 8)

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo mar 11, 2009 9:39 pm

Satyr schreef:[..]


Ik hou van je 8)
Steady old boy, steady!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » wo mar 11, 2009 9:41 pm

Hehe, komt wel goed, schatje. Ik bedoel, eh, oke!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » do mar 12, 2009 2:02 am

Took schreef:[..]


hoezo goed? Een veroordeelde moordenaar, die er trots op is, daarna nog een keer ontsnapt (nou ja, kwam niet meer terug na verlof en deed daarin wat rare dingen) en weetiknietmeerwat.
Leg 's uit waarom dat precies goed is dat hij weer vrij is?
Omdat

1. De man zijn lesje nu wel geleerd zal hebben, 16 jaar is ook niet niks
2. Ik stiekem nog hoop dat hij wat leuke muziek zal uitbrengen :mrgreen:
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » do mar 12, 2009 11:37 am

ja hij zal er echt veel van geleerd hebben, hij zal echt kapot zijn gegaan van zijn spijt

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Bericht door Kimzel » do mar 12, 2009 12:41 pm

niks duurt eeuwig

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za mei 23, 2009 1:36 am

VARG VIKERNES Is A Free Man! - May 22, 2009

Varg Vikernes (a.k.a. Count Grishnackh), the former BURZUM mastermind who was convicted of murdering MAYHEM guitarist Oystein Aarseth (a.k.a. Euronymous) in August 1993 and setting fire to three churches, is a free man.

"I can confirm that I have been released from prison," Vikernes told Norway's Dagbladet.

Although his parole application was denied four times — most recently in September 2008 — Vikernes received word in February that he would be released after serving almost 16 years in prison. He was finally allowed to leave a couple of weeks ago, according to Dagbladet.

"I will have to report [to the parole officer] for one year — initially every two weeks, and then once a month," Vikernes said.

For the past couple of years, Varg had been allowed to leave the prison regularly to walk around Tromsø, Norway (where the prison is located) and visit his family.

Last year it was reported that case workers at the Justice Ministry feared that Vikernes would be unable to adjust to life on the outside after his years in jail.

"I'm ready for society — and I have been for many years," Vikernes told Dagbladet last July. "I have learned from my mistakes and become older. Now I just want to be together with my family."

He added, "My mind has never been in prison; I think all the time about what I should do on the day that I am released.

"I have barely seen my son since he came into the world. Even though I hear his voice on the phone almost every day, it is very tough to not be present while he is growing up.

"I miss my family. And I look forward the day that I could work on my farm, create music, write books and be with the wife and kids around the clock — and live a normal life.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » di mei 26, 2009 11:28 pm

Wat lief. Nou, mooi, eens kijken of ik 'm kan stalken in augustus.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » zo sep 13, 2009 12:36 pm

Volgens de Rock Tribune heeft Varg al 9 nieuwe nummers opgenomen :D

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo sep 13, 2009 12:48 pm

Ik ben benieuwd in ieder geval. Voor zover ik gelezen heb zou het toch gaan om echte metalsongs, dus hopelijk kan hij ons positief verbazen.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo sep 13, 2009 1:09 pm

Waar zijn trouwens al die truie necro Euronymousbonkers die de graaf wel eens een lesje zouden leren wanneer die vrijkwam?
Morgan van Marduk bijvoorbeeld was daar in interviews destijds heel stellig in.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
NvE
Berichten: 444
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 6:38 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Bericht door NvE » ma sep 14, 2009 10:21 am

Edwynn schreef:Waar zijn trouwens al die truie necro Euronymousbonkers die de graaf wel eens een lesje zouden leren wanneer die vrijkwam?
Morgan van Marduk bijvoorbeeld was daar in interviews destijds heel stellig in.
We hebben het over 15 jaar geleden man, waarschijnlijk beloofde hij z'n moeder ook nog dat ie z'n kamer zou opruimen...... :roll:
don't mistake lack of talent for genius

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma sep 14, 2009 12:04 pm

NvE schreef:[..]


We hebben het over 15 jaar geleden man, waarschijnlijk beloofde hij z'n moeder ook nog dat ie z'n kamer zou opruimen...... :roll:
Hehe. Ik zie het nut er zoiezo niet van in. De beste man heeft zijn straf uitgezeten, klaar. Om hem daar nu nog mee te gaan lastigvallen is natuurlijk niet fair. Kinderachtig eigenlijk.

Goed, 9 nieuwe nummer. Ik weet niet wat ik er van moet verwachten, maar ik heb het idee dat iedereen hier een nieuwe klassieker in ziet maar die kans lijkt mij echt vrij klein. Maar goed, wie weet :) .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » ma sep 14, 2009 12:15 pm

Ja, ik ga sowieso die cd halen, zelfs als er niks op staat :wink:

Sorry, ben nogal ernstig Burzumfan.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma sep 14, 2009 12:28 pm

Satyr schreef:Ja, ik ga sowieso die cd halen, zelfs als er niks op staat :wink:

Sorry, ben nogal ernstig Burzumfan.
Ik merk het. Hier staat alleen Filosofem in de kast. Die andere platen die komen nog wel een keer maar echt haast heb ik daar niet bij, hoe geweldig ze ook zijn.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 14, 2009 12:32 pm

Beetje overdreven, zo geniaal was Burzum nou ook weer niet. Natuurlijk wist hij met de nodige simpele riffs en wat functionele passages de juiste sfeer op te roepen, maar laten we het nou niet teveel hypen. Eerst zien (horen), dan geloven. Zolang hij maar wel een fatsoenlijk stemgeluid laat horen, want ik kan (hoewel ik de muziek wel leuk vind) nog altijd weinig met dat kattengejank. Uiteraard geldt het predikaat 'geniaal' wel voor het nummer 'Det Som En Gang Var'.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » ma sep 14, 2009 1:53 pm

Jeroen schreef:Beetje overdreven, zo geniaal was Burzum nou ook weer niet. Natuurlijk wist hij met de nodige simpele riffs en wat functionele passages de juiste sfeer op te roepen, maar laten we het nou niet teveel hypen. Eerst zien (horen), dan geloven. Zolang hij maar wel een fatsoenlijk stemgeluid laat horen, want ik kan (hoewel ik de muziek wel leuk vind) nog altijd weinig met dat kattengejank. Uiteraard geldt het predikaat 'geniaal' wel voor het nummer 'Det Som En Gang Var'.
Geniaal is een erg vaak misgebruikte term maar ik vind het album Filosofem wel erg de moeite waard. Simpele riffs doen niets af aan het gevoel dat hij oproept met zijn muziek.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 14, 2009 1:56 pm

Nee, dat maakt ook helemaal geen zak uit. Het zijn de combinaties die het bij Burzum zo lekker maken. Hij kiest gewoon voor functionaliteit op het muziektechnische vlak en weet daar heel wat mee te bereiken. Maar blinde fanboys en girls vind ik in dit geval een beetje overdreven, vooral gezien de hele geschiedenis.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » ma sep 14, 2009 2:02 pm

Jeroen schreef:Nee, dat maakt ook helemaal geen zak uit. Het zijn de combinaties die het bij Burzum zo lekker maken. Hij kiest gewoon voor functionaliteit op het muziektechnische vlak en weet daar heel wat mee te bereiken. Maar blinde fanboys en girls vind ik in dit geval een beetje overdreven, vooral gezien de hele geschiedenis.
Dan zijn we het weer helemaal eens, blinde verering heeft ons nooit veel goeds gebracht.

NP (terwijl mijn iPod op shuffle staat) Gebrechlichkeit 2 :-)
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma sep 14, 2009 2:37 pm

Muzikaal is het allemaal minimaal maar de sfeer op Filosofem of Hvis Lyset Tar Oss bestempel ik als bij vlagen geniaal.
Het ruwere beukwerk van de eerdere releases vind ik ook wel okay. Ook daar weet Vikernes een heerlijk naargeestig sfeertje te scheppen. Maar ik betwijfel of het dezelfde impact op mij zou hebben als ik het nu voor het eerst in mijn leven zou horen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma sep 14, 2009 6:43 pm

Filosofem was ook voor mij het hoogtepunt, maar qua vocals vond ik zijn prestatie op Burzum/Aske werkelijk indrukwekkend, terwijl de vocals op de andere albums toch iets meer naar de achtergrond liggen. Nu ja, kwestie van persoonlijke smaak he.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 14, 2009 6:48 pm

Kan iemand mij vertellen wat er nou zo indrukwekkend is aan dat aanstellerige gekweel? Ik heb Burzum altijd gaaf gevonden, vooral vanwege het totaalgeluid, maar de charme van die vocalen heb ik nooit echt begrepen. Dan liever het ietwat meer straightforward geblèr op de latere albums.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma sep 14, 2009 6:59 pm

Love it or hate it kwestie, denk ik. Ik vind het wel grappig, dat gehuil van de graaf.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma sep 14, 2009 7:24 pm

Jeroen schreef:Kan iemand mij vertellen wat er nou zo indrukwekkend is aan dat aanstellerige gekweel? Ik heb Burzum altijd gaaf gevonden, vooral vanwege het totaalgeluid, maar de charme van die vocalen heb ik nooit echt begrepen. Dan liever het ietwat meer straightforward geblèr op de latere albums.
cataclysm child schreef:Nu ja, kwestie van persoonlijke smaak he.
:mrgreen:
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » ma sep 14, 2009 8:50 pm

Filosofem heeft een paar erg goede nummers maar die verzanden in oeverloze herhalingsoefebingen. De Mysteriis schopt wat mij betreft kont met dat gekrijs van dat speenvarken. Sjezus wat is zijn zang tenenkrommend slecht zeg.

Wat mensen dan weer positief vinden aan de sfeer bij oudere black albums heb ik ook nooit zo begrepen, als de muziek/ zang kut is dan kan de sfeer zulke albums toch nooit redden?
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 14, 2009 9:01 pm

Welja, het gaat bij Burzum natuurlijk niet over de techniek of muzikale perfectie. Het totaalplaatje is altijd wel goed bij deze man, ondanks dat ik zijn zang niet altijd bijzonder vind. Ik kan dan weer totaal niets met de zang van De Mysteriis, te overheersend en mongolide :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » ma sep 14, 2009 9:06 pm

Hehe, mongolide zegt ie ook nog eens, maar goed....jouw mening daarover kende ik helaas al :wink:

Bij the Ruins of Beverast gaat het bij veel mensen ook om het totaalplaatje maar ondanks de betere beheersing van de instrumenten + 10x betere zang vind je dat ook niet geniaal :)
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 14, 2009 9:09 pm

Klopt, maar ik ben het dan weer wel heel erg eens met je undersign. Ik blijf waarschijnlijk soms een beetje hangen, maar ik zweer toch nog altijd bij bands als Abigor en Emperor. Daar werden echt grenzen verlegd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma sep 14, 2009 9:16 pm

<Sirius> schreef:Hehe, mongolide zegt ie ook nog eens, maar goed....jouw mening daarover kende ik helaas al :wink:
Dat is die zang ook. Goed, op een enkel nummer kan de zang als functioneel worden gezien maar over het algemeen is Attila gewoon een van de slechtste zanger, dan al niet de slechtste zanger ooit in black metal geschiedenis. Zoiezo de meest overgewaardeerde. Vooral op een nummer als Funeral Fog kun je de zang inderdaad 'mongolide' noemen.

Is er nog geen verdere informatie over die 9 nummers trouwens?
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » ma sep 14, 2009 9:23 pm

Abigor was vroeger dan ook geniaal en Funeral Fog verreweg het slechtste nummer van De Mysteriis :)

Ongeacht hoe slecht het misschien gaat zijn wat Burzum uit gaat brengen, verkopen doet het toch wel.
Serve another god......lose another dream

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » ma sep 14, 2009 9:26 pm

Mja, dat is ook gewoon subjectief (edit: bedoeld voor nielsch)

Ik heb overigens Burzum en veel andere oudere black metal bands nooit zo interessant gevonden. Kan zelf meer met later spul.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma sep 14, 2009 9:39 pm

Baldurs Tod schreef:Mja, dat is ook gewoon subjectief (edit: bedoeld voor nielsch)

Ik heb overigens Burzum en veel andere oudere black metal bands nooit zo interessant gevonden. Kan zelf meer met later spul.
Wat beschouw je onder later spul dan? Alles na 2000? Ik heb al die oude bands eigenlijk altijd wel gaaf gevonden. De hele mythologie en de geschiedenis rondom noorse BM en dus bijvoorbeeld Burzum is erg interessant. Ik weet ook niet precies wat het is, maar ook de 'cult' bands zoals Moonblood en Mütiilation vind ik erg interessant. Het is natuurlijk ook allemaal een kwestie van smaak.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » ma sep 14, 2009 10:07 pm

Fullmoon van Immortal, Blaze van Darkthrone, Burzum/ Aske, Deathcrush van Mayhem.....tuurlijk, het straalt nostalgie uit en de hele BM scene was begin jaren '90 lekker mystiek maar ik vind het stuk voor stuk rukalbums.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma sep 14, 2009 10:18 pm

<Sirius> schreef:Fullmoon van Immortal, Blaze van Darkthrone, Burzum/ Aske, Deathcrush van Mayhem.....tuurlijk, het straalt nostalgie uit en de hele BM scene was begin jaren '90 lekker mystiek maar ik vind het stuk voor stuk rukalbums.
A blaze in the northern sky een rukalbum? Schaam je dat het beste black metal album aller tijden een rukalbum noemt, spoel je mond :D !!!
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » ma sep 14, 2009 10:39 pm

Maar gelijk heeft ie wel.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma sep 14, 2009 10:40 pm

War_Bomb schreef:Maar gelijk heeft ie wel.
Want?
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » ma sep 14, 2009 10:42 pm

Saai, voorspelbaar, en vooral saai. (Alhoewel Mayhem nog wel aardig is)

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma sep 14, 2009 10:47 pm

<Sirius> schreef:Fullmoon van Immortal, Blaze van Darkthrone, Burzum/ Aske, Deathcrush van Mayhem.....tuurlijk, het straalt nostalgie uit en de hele BM scene was begin jaren '90 lekker mystiek maar ik vind het stuk voor stuk rukalbums.
Ik ben het deels met je eens. Maar Burzum/Aske steekt toch met kop en schouders boven die andere albums uit. En Det Som Engang Var en Hvis Lyset Tar Oss zijn domweg pareltjes die de hele black metal scene, en zeker de bandjes van die tijd, ver achter zich laten.

Niet omdat het zo goed gespeeld is, dat is niet waar black metal om draait. Maar om het gevoel dat die muziek weet op te wekken. Gewoon weergaloos.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma sep 14, 2009 10:50 pm

War_Bomb schreef:Saai, voorspelbaar, en vooral saai. (Alhoewel Mayhem nog wel aardig is)
Die Mayhem is waarschijnlijk nog de slechtste van die genoemde en die is ook nog behoorlijk gaaf. A Blaze in the Northern Sky voorspelbaar? Flauw. Heerlijk diverse black metal schijf die op die gewoon uitstekend in elkaar zit. Als je nou zei dat Transilvanian Hunger saai is dan zou ik daar op zich nog wel in kunnen komen.
XnegativeX schreef:[..]


Ik ben het deels met je eens. Maar Burzum/Aske steekt toch met kop en schouders boven die andere albums uit. En Det Som Engang Var en Hvis Lyset Tar Oss zijn domweg pareltjes die de hele black metal scene, en zeker de bandjes van die tijd, ver achter zich laten.

Niet omdat het zo goed gespeeld is, dat is niet waar black metal om draait. Maar om het gevoel dat die muziek weet op te wekken. Gewoon weergaloos.
+1
Laatst gewijzigd door Nielsch op ma sep 14, 2009 10:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » ma sep 14, 2009 10:51 pm

Mjah ach, laten we het er maar op houden dat ik meer van de nieuwe lichting black metal ben.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma sep 14, 2009 10:54 pm

Volgens mij heb jij helemaal niet zoveel met black metal. Je probeert het wel telkens maar het concept achter de muziek wil nog niet echt aanslaan bij jou.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaats reactie