H&H Metalfest met Taake, Urgehal, TrollfesT, The Batalli

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
propke

Bericht door propke » zo mar 15, 2009 2:47 pm

was een geslaagd avondje maar trolfest zouden die geld krygen :?: :?:
als ik durst hem heb ik echt durst
http://www.myspace.com/propke http://www.myspace.com/wezelgrindfest

Metall

Bericht door Metall » zo mar 15, 2009 3:01 pm

Satyr schreef:Ja, Vreid was echt super. De setlist volgens mij exact gelijk aan die van Eindhoven een maandje geleden. Strakke set, goed geluid, al hoorde ik de zang bijna niet (kan ook aan m'n oordoppen liggen hoor).

TrollfesT kende ik nog niet, dat was wel humor. Ik moest aan Jovink & de Voederbietels denken 8)
Vorig jaar heb ik Vreid op Party San gezien en het ligt dus niet aan jouw oordoppen. In het begin van het concert in Roermond was de zang sowieso moeilijk te horen. Later werd dat beter maar bleef er een rare vervorming als hij laag zong. De hoge zangtonen kwamen wel zuiver door.

Vreemd genoeg vond ik het niet eens storend. Vreid heeft genoeg capaciteit om daar creatief mee om te gaan.

Hoe dan ook. Een paar dingen zijn belangrijk.

1. Dat de organisatoren rekening houden met mensen die met het openbaar vervoer naar huis moeten. Als een organisator belooft dat het concert van Taake om 23:20 zal beginnen en om 00:20 zal zijn afgelopen, is het echt scheiße als dit concert pas om 00:06 begint.
2. Verder moet het geluid natuurlijk optimaal zijn.
3. Dus is het beter om een programma minder vol te proppen. Dan maar 1 of 2 bands minder en langere soundchecks.

Tien april speelt Skyforger in de Azijnfabriek. Van de ene kant wil ik daar heel graag naartoe. Bijzondere band namelijk.
Van de andere kant wil ik dat concert dan ook helemaal zien. Dus dat je niet na een paar nummers naar het station moet rennen om de laatste trein te halen.

erwin van de beek
Contacteer:

Bericht door erwin van de beek » zo mar 15, 2009 3:07 pm

Rijbewijs halen?
"take out" Islamic holy sites if Muslim fundamentalist terrorists attacked the country with nuclear weapons.
http://www.darkpixels.nl/
http://www.myspace.com/infernalvisuals

Satyr
Contacteer:

Bericht door Satyr » zo mar 15, 2009 3:21 pm

Metall schreef: Hoe dan ook. Een paar dingen zijn belangrijk.

1. Dat de organisatoren rekening houden met mensen die met het openbaar vervoer naar huis moeten. Als een organisator belooft dat het concert van Taake om 23:20 zal beginnen en om 00:20 zal zijn afgelopen, is het echt scheiße als dit concert pas om 00:06 begint.
.
Hub heeft bij zowel Vreid als Taake met de op- en afbouw van het podium, dus daar lag het echt niet aan.

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » zo mar 15, 2009 4:13 pm

Een reactie hierop van mijn kant....ALLE bands hebben zich erg goed aan het tijdschema gehouden en tot en met Vreid liep alles lekker. Het is buiten mijn macht dat Taake zo laat begon....ik heb de band een uur lang achter de veren aan gezeten maar ik kreeg ze gewoon niet sneller het podium op, iets wat ik ook storend vond omdat ik inderdaad iedereen de laatste trein had willen laten halen.
Vanochtend was het hetzelfde verhaal, bijna de vlucht gemist vanwege de traaaaaaaaagheid.

Jammer dat het zo is geeindigd met Taake, had het ook graag anders gezien maar het geheel buiten mijn macht.

Buiten dat was het een superweekendje en iedereen bedankt voor het komen en voor de goede sfeer!!!!!
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

gloomy88

Bericht door gloomy88 » zo mar 15, 2009 5:17 pm

Heb een mooi weekendje gehad :)
Mijn hoogtepunt was toch wel vreid 1 van de beste black metal bands.
Het was inderdaad jammer dat taake zo laat pas begon. Erg lullig voor degene die optijd de trein moesten halen.
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo mar 15, 2009 5:49 pm

Dat was gisteren een gezellig avondje. Toch wel een vooruit gang met de Bosuil (wat niet aan de bands/sfeer/zaal lag uiteraard, maar het feit dat deze lokatie net wat te groot was). Gezellig zaaltje dat Azijnfabriek.

Izegrim was de eerste band die ik zag. Hoewel ik niet bekend was met deze band, klonk het niet verkeerd.
Svarttjern was een van de bands waar ik het meest benieuwd naar was. Vanwege hun erg sterke debuut plaat 'Misanthropic Path of Madness", was ik toch wel benieuwd naar het live gebeuren. En ik moet zeggen dat het me goed kon bekoren. Leuke band dit.
Trollfest vond ik bagger, maar gezien het feit dat de band goeie reactie kreeg zal dit wel een kwestie van "over smaak valt niet te twisten" zijn.
Vreid gaf ook weer een zeer degelijk optreden weg. Ik kan deze band live en op plaat goed waarderen.
Taake was de band waar ik voor kwam. En inderdaad het was jammer van de band om pas zo laat te beginnen aan het optreden (gelukkig was ik met auto dus kon weg wanneer ik wilde) en wat mij betreft was het de band van de avond. Ik heb Taake live altijd al geweldig gevonden, dus ook gisteren avond weer.

Hub, compimenten kerel voor weer een geslaagd festivalletje.

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » zo mar 15, 2009 7:16 pm

Thanks voor alle goede reacties :D

Ben nu iets nuchterder in vergelijk met m'n vorige post hehehe, maar het blijft jammer van Taake dat ze door hun eigen toedoen zoveel mensen 'verloren' hebben die de trein moesten halen. Het optreden zelf was wel weer geweldig!!

Verder gisteren een record omzet aan bier gemaakt in de Azijnfabriek hehehe (mede dank aan Pål van Cutthroat die het klaar kreeg om voor 270 euro op 2 dagen aan Jupilers weg te drinken hahahaha).

Satyr
Contacteer:

Bericht door Satyr » zo mar 15, 2009 7:40 pm

Mmm, kom ik aan met 3 cola :D

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo mar 15, 2009 9:03 pm

Hub de Gallier schreef:Thanks voor alle goede reacties :D

Ben nu iets nuchterder in vergelijk met m'n vorige post hehehe, maar het blijft jammer van Taake dat ze door hun eigen toedoen zoveel mensen 'verloren' hebben die de trein moesten halen. Het optreden zelf was wel weer geweldig!!

Verder gisteren een record omzet aan bier gemaakt in de Azijnfabriek hehehe (mede dank aan Pål van Cutthroat die het klaar kreeg om voor 270 euro op 2 dagen aan Jupilers weg te drinken hahahaha).
Doet ie toch knap. Een kleine 170 :shock: pinten in 2 dagen hahaha.

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » zo mar 15, 2009 9:10 pm

sanguis schreef:[..]

Doet ie toch knap. Een kleine 170 :shock: pinten in 2 dagen hahaha.
Je hebt zijn buik gezien tijdens Cutthroat's optreden toen hij alleen nog in onderbroek op het podium stond? Denk dat dat genoeg zegt :wink: hahahaha

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo mar 15, 2009 9:13 pm

Hub de Gallier schreef:[..]
Je hebt zijn buik gezien tijdens Cutthroat's optreden toen hij alleen nog in onderbroek op het podium stond? Denk dat dat genoeg zegt :wink: hahahaha
hahaha nee, helaas was ik vrijdag avond verhinderd door een bandje dat toevallig in Rotterdam speelde.

Satyr
Contacteer:

Bericht door Satyr » zo mar 15, 2009 9:49 pm

Wat sfeer impressies:

Izegrim:
Afbeelding
Afbeelding

Svarttjern:
Afbeelding
Afbeelding

Trollfest:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vreid:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Taake:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gloomy88

Bericht door gloomy88 » zo mar 15, 2009 11:33 pm

Zitten mooie foto's tussen :) En die gast van Cutthroat is zeker vatsig :P
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

Metall

Bericht door Metall » ma mar 16, 2009 2:50 am

Ik heb een rijbewijs, Erwin. Drink ook graag een pilsje ...

Hub:
Het is buiten mijn macht dat Taake zo laat begon....ik heb de band een uur lang achter de veren aan gezeten maar ik kreeg ze gewoon niet sneller het podium op, iets wat ik ook storend vond omdat ik inderdaad iedereen de laatste trein had willen laten halen.
Had je de portier niet kunnen inschakelen, om de gasten van Taake ervan te overtuigen dat ze het podium op moesten? :D
Het valt te hopen dat Roermond wordt aangesloten op het nachtnet. Dat is sowieso wat relaxter.

Alles bij elkaar waren het twee prachtige dagen!!

propke

Bericht door propke » ma mar 16, 2009 5:52 pm

heeft er iemand een vest meegenomen van helz.cz op de achterkant staat all you need is hell ik zou hem graag terughebben
als ik durst hem heb ik echt durst
http://www.myspace.com/propke http://www.myspace.com/wezelgrindfest

HEUY

Bericht door HEUY » ma mar 16, 2009 6:37 pm

Was een enorm geslaagd weekend....super gezellig met bezoekers, bands en de vrijwilligers....bedankt allemaal...op naar het volgende H&H Metalfest!!!
TJOKKEFOLL

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » di mar 17, 2009 5:52 pm

Metall schreef:Ik heb een rijbewijs, Erwin. Drink ook graag een pilsje ...

Hub:
Het is buiten mijn macht dat Taake zo laat begon....ik heb de band een uur lang achter de veren aan gezeten maar ik kreeg ze gewoon niet sneller het podium op, iets wat ik ook storend vond omdat ik inderdaad iedereen de laatste trein had willen laten halen.
Had je de portier niet kunnen inschakelen, om de gasten van Taake ervan te overtuigen dat ze het podium op moesten? :D
Het valt te hopen dat Roermond wordt aangesloten op het nachtnet. Dat is sowieso wat relaxter.

Alles bij elkaar waren het twee prachtige dagen!!
Tsja, Høst heeft ondertussen al zijn verontschuldigingen aangeboden naar mij toe omdat ze allen TE kapot waren van de tour door Duitsland en Ierland/UK (zonder fatsoenlijk transportmiddel en slaapplaatsen). Enkelen van hen hebben ook bijna alleen maar geslapen tijdens hun verblijf in Roermond hehe. De reden is begrijpelijk aangezien ik weet hoe het is om op zo'n manier een tour te moeten afleggen. Daarnaast behoren beide Ørjan's tot mijn beste vrienden dus ik neem ze niks kwalijk van die zaterdag. Tis dat het jammer blijft voor het publiek maar ze krijgen gewoon een herkansing later dit jaar :wink:

Verder zeg ik JA, graag komen wij op het nachtnet....helaas denken anderen daar anders over.

Verder mooi om te horen dat het verder toch goed bevallen is allemaal afgelopen weekend. Thanks :D

Plaats reactie