Dream Theater

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » zo feb 15, 2009 1:46 am

6 degrees is ook mijn favoriet maar het is zeker geen instap album voor DT, dan raad ik eerder 'Scenes from a Memory' of Images & Words' aan (hoe cliché...)
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » zo feb 15, 2009 9:50 pm

Train of Thought blijf ik toch ook een geweldige plaat vinden! Van mij mogen ze best weer eens zo'n harde plaat opnemen.

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma feb 16, 2009 1:37 am

ToT is zeker een toffe plaat, ook een eye-opener voor mij (at the time).

Maar ik zie liever dat ze weer is iets uitproberen, iets experimenteels.
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Aristophanes
Berichten: 16
Lid geworden op: za jan 31, 2009 8:25 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Aristophanes » ma feb 16, 2009 9:22 pm

Ik volg Dream Theater zelf al actief sinds Awake. ToT vind ik veruit het minste album uit de hele DT-catalogus. Album waar ik zelf het meest mee heb is 'Octavarium' en '6DOIT'.

Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 239
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Janneke » vr mar 13, 2009 7:33 am

Progressive metal veterans DREAM THEATER have announced BLACK CLOUDS & SILVER LININGSas the title of their tenth studio album. The band commenced work on the album – their second for Roadrunner Records, following up 2007's Systematic Chaos— in October of last year.



Roadrunner will release the record on June 23. In addition to the standard version CD, the album will also be available on vinyl LP, as well as a three-disc Special Edition CD that will include the full album, a CD of instrumental mixes of the album and a CD of six cover songs, the titles of which will be revealed at a later date.



Six weeks prior to the June 23 street date, Roadrunner will release one cover song per week through digital retailers.



Drummer Mike Portnoy and guitarist John Petrucci are once again at the helm as producers, while Paul Northfield mixed the record.



The band will embark on a world tour in support of the album beginning in Europe throughout June which will be followed by the second edition of the band’s PROGRESSIVE NATION tour featuring Zappa Plays Zappa, Pain Of Salvation and Beardfish throughout North America in July/August.



A video for the first single, "A Rite of Passage" will be shot in late March.



The track listing for BLACK CLOUDS & SILVER LININGSis as follows:



1. A Nightmare to Remember

2. A Rite of Passage

3. Wither

4. The Shattered Fortress

5. The Best of Times

6. The Count of Tuscany



Afbeelding



Ben heel erg benieuwd hierna!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr mar 13, 2009 11:17 am

Gaaf ja!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr mar 13, 2009 1:33 pm

Mooi artwork weer!

6 nummers maar..dat zullen vast weer nummers van 12 minuten of meer worden.

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » vr mar 13, 2009 6:11 pm

ik kan gvd niet wachten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
de hoes is veelbelovend, als de hoes weer geeft welke kan het op zal gaan verwacht ik een change of seasons, awake, images and words.....

kan maar heel snel 23 juni zijn!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » vr mar 13, 2009 8:01 pm

Mrawr, klinkt goed!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma mar 16, 2009 12:44 am

Ik wilde het nieuws even gaan posten, maar zie dat ik alweer te laat ben. Zeer gaaf nieuws, ben weer benieuwd wat het gaat worden.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » ma mar 16, 2009 10:29 am

Ben dus bezig om Dream Theater te ontdekken en heb al enige weken 4 schijfjes van ze liggen, mijn eerste indrukken:

1.Images & Words, ik denk terecht een klassieker (ook doordat het toen redelijk vernieuwend was die mix van muziek).
Duurt niet zo lang, de plaat is afwisselend en de meeste nummers blijven relatief makkelijk hangen...

2. Awake, ik vermoed dat die beter is als Images & Words maar daar moet je wel meer "moeite" voor doen.
Die instrumentale nummers zijn waanzinnig goed en de produktie lijkt me ook beter .... moet ik nog verder goed beluisteren ook omdat ie zo lang duurt.

3. a Change of Seasons, ten eerste wat een waanzinnig goede cover van dat Elton John nummer !
Zegt veel over hoe goed dat nummer is maar ook hoe DT dat speelt op hun eigen manier, dat lange eigen nummer lijkt me ook zeer goed maar de rest van die covers zijn aardig maar meer ook niet.

4. Scenes of a Memory part 2, op progwereld.org zijn zeer uiteenlopende meningen over dit album.
Een meesterwerk of een misbaksel (door het verhaal en fragmetarisch karakter van de songs).
Ikzelf weet het nog niet...klinkt wel als iets wat ze nog niet eerder gedaan hadden en dan sta ik er wat meer open voor als anderen...

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma mar 16, 2009 11:08 am

leonard schreef:Ben dus bezig om Dream Theater te ontdekken en heb al enige weken 4 schijfjes van ze liggen, mijn eerste indrukken:

1.Images & Words, ik denk terecht een klassieker (ook doordat het toen redelijk vernieuwend was die mix van muziek).
Duurt niet zo lang, de plaat is afwisselend en de meeste nummers blijven relatief makkelijk hangen...

2. Awake, ik vermoed dat die beter is als Images & Words maar daar moet je wel meer "moeite" voor doen.
Die instrumentale nummers zijn waanzinnig goed en de produktie lijkt me ook beter .... moet ik nog verder goed beluisteren ook omdat ie zo lang duurt.

3. a Change of Seasons, ten eerste wat een waanzinnig goede cover van dat Elton John nummer !
Zegt veel over hoe goed dat nummer is maar ook hoe DT dat speelt op hun eigen manier, dat lange eigen nummer lijkt me ook zeer goed maar de rest van die covers zijn aardig maar meer ook niet.

4. Scenes of a Memory part 2, op progwereld.org zijn zeer uiteenlopende meningen over dit album.
Een meesterwerk of een misbaksel (door het verhaal en fragmetarisch karakter van de songs).
Ikzelf weet het nog niet...klinkt wel als iets wat ze nog niet eerder gedaan hadden en dan sta ik er wat meer open voor als anderen...
Dan heb je de vier belangrijkste DT releases wel gehad denk ik. De meningen over DT in het algemeen lopen aardig uiteen, dacht ik.
Zelf vind ik Scenes Of A Memory van ongekende klasse en schoonheid, maar niet beter dan Awake. Maar eigenlijk vind ik geen één DT release echt slecht. Zelfs Falling Into Infinity kan mij wel bekoren.

Ik zou zeker het debuut When Dream And Day Unite nog even checken. Dat is iets minder proggy en ligt qua sfeer erg in de lijn van oude Fates Warning en oude Queensrÿche. Het album draait je om de oren met soms opvallend catchy nummers (Status Seeker) en dan weer met ontzettend epische knallers (The Killing Hand).

Van de latere albums vind ik vooral Train Of Thought erg goed. Die is wat korter dan de overige platen. En ook Six Degrees Of Inner Turbulence mag er zijn. Een progdubbelaar vol interessante muzikale hoogstandjes die nergens gaat vervelen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Aristophanes
Berichten: 16
Lid geworden op: za jan 31, 2009 8:25 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Aristophanes » di mar 17, 2009 8:21 pm

Ik heb vanochtend even wat samples beluisterd (zgn. albumteaser) die op de Roadrunnersite terug te vinden is.

Conclusie: Er valt weing uit te halen. Wat ik wel weet is dat mensen die hopen op een tweede Images & Words of Awake erg bedrogen uitkomen. Hoe kun je trouwens zo'n knuppel zijn om te denken dat je zoiets uit artwork kan afleiden :?.

Het is het typische Rudess geluid dat voert duidelijk de boventoon (en laat ik daar nu gek op zijn). Ik gok zelf meer dat het geluid van dit album hetzelfde is als de laatste 4.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do mar 26, 2009 8:49 am

Mike Portnoy heeft bekendgemaakt dat Dream Theater in september, oktober en november voor de eerste keer met een zogenaamde "Progressive Nation" toernee door Europa zal trekken. De andere bands die aan de tour deelnemen zijn Opeth, Bigelf en Unexpect. Speeldata zijn echter nog niet bekend.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22271
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do mar 26, 2009 9:02 am

Opeth én Dream Theater op 1 avond? Daar moet ik bij zijn.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » do mar 26, 2009 1:23 pm

Gaaf dat UneXpect er ook bij is, Bigelf ken ik niet.
Maar hier ben ik zeker bij!
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » do mar 26, 2009 1:28 pm

Oi, dat is wel wat centjes waard denk ik.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mar 22, 2009 8:01 am
Locatie: Hoogland

Bericht door Pascal » do mar 26, 2009 2:56 pm

Ik weet het niet, kijk het nog even aan... Ben de laatste tour niet geweest, had geen zin. Daarvoor elke tour geweest vanaf Images & Tour.
"Groot geworden door klein te blijven"

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » do mar 26, 2009 3:13 pm

Natuurlijk betekend dit wel dat DT maar anderhalf uur speelt ofzo.
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Aristophanes
Berichten: 16
Lid geworden op: za jan 31, 2009 8:25 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Aristophanes » do mar 26, 2009 5:28 pm

king_pin schreef:Natuurlijk betekend dit wel dat DT maar anderhalf uur speelt ofzo.
En juist daarom mogen ze Opeth van mij thuislaten. Ik heb geen zin aan die band m'n geld uit te geven. Liever 'an evening with DT' gehad.

Avalanche
Berichten: 3
Lid geworden op: wo apr 08, 2009 10:16 am

Bericht door Avalanche » do apr 09, 2009 11:26 am

Ik vind, als we het over progressieve metal hebben, Shadow Gallery eigenlijk toch wel beter, zeker als je het over de zang heb. Hoewel Dream Theater ook niet misselijk is.
Truly, truly this is the end.

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » do apr 09, 2009 12:17 pm

king_pin schreef:Gaaf dat UneXpect er ook bij is, Bigelf ken ik niet.
Maar hier ben ik zeker bij!
Unexpec6t hadden ze van mij mogen thuis laten en Opeth ook...die hebben immers genoeg in Nederland gespeeld de afgelopen tijd.
Bigelf is zeker de moeite waard, als je van prog houd in een oud jasje....

Maar Dream Theater alleen is al zeer de moeite waard.
Heb de kaartjes voor Gelsenkirchen ( 23 juni met Neal Morse ) al binnen en Graspop ook dus kan me lol op.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » do apr 09, 2009 12:47 pm

Stijlvolle hoes, mooie albumtitel. Jammer dat me Dream Theater - en ik zeg dit als liefhebber van technische metal - na Scenes from a memory nauwelijks nog boeit. LaBrie blijft een zanger die je ligt of niet en bij mij is helaas dat laatste het geval. Tijdens de Images and words Tour ging het nog wel, maar ook daar had Fates Warning natuurlijk al de betere zanger. Verder zijn gitaargeluid en productie almaar moderner geworden, daar kan ik als old schooler weinig mee.

Mijn nummer 1 van DT blijft altijd When dream and day unite, gekocht op de dag dat hij in mijn toenmalig vaste platenzaak net door Van Gend & Loos was afgeleverd. Dat was, na het werk van bands als WatchTower en Arcane, het meest technische dat ik tot dan toe had gehoord. En toch klonk het als één geheel.

Nummer 2 op het erepodium is Images and words en nummer 3 dan Scenes of Awake, al naar gelang de dag.
Voor progmetal met een ander geluid en vooral andere zang heb ik gelukkig al jaren voldoende alternatieven, al beluister ik de twee eerste Dream Theatertjes en de Change of seasons-EP nog altijd graag.

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » ma apr 20, 2009 1:25 pm

Zojuist twee nieuwe nummers van internet geplukt.

A nightmare to Remember, geniaal gewoon wat een top nummer met echt alle invloeden die we van Dt mochten verwachten.....er komen zelfs blast-beats om de hoek kijken.....briljant.

A ride of Passage is een nummer wat je kan vergelijken met walk beside you maar toch ook weer niet.

Maar het smaakt naar meer, veel meer zelfs......

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo mei 06, 2009 2:40 pm

toxic schreef:
A ride of Passage is een nummer wat je kan vergelijken met walk beside you maar toch ook weer niet.
Heb je dat nummer achterstevoren zitten luisteren ofzo? I Walk Beside You is veel softer, veel korter en bevat absoluut niet de kenmerkende gitaar/ keyboard- solo's die A Rite Of Passage wel kent. Hou je wel aan de feiten s.v.p.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo mei 06, 2009 3:29 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Heb je dat nummer achterstevoren zitten luisteren ofzo? I Walk Beside You is veel softer, veel korter
ook achterstevoren is het nummer net zo lang, en net zo hard/zacht als dat je het normaal afspeelt :P
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Motörhenk
Berichten: 156
Lid geworden op: do mei 07, 2009 6:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Motörhenk » do mei 07, 2009 10:25 pm

Dream Theater! Ja, goede herinneringen heb ik aan deze band!

Goede muziek, gave riffs en een stoere (doch vriendelijke) stem.

Met Graspop zal ik ze weer zien! En wat een avond wordt dat dan. :D
Wait for me dragon, we'll meet in the sky by fire and magic I am sworn!
[size=109][b]Hell is calling![/b][/size] We cannot be denied, fly to the blackness of the storm!
[size=125][b]We must die to be reborn![/b][/size]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 07, 2009 10:29 pm

hm, bij DT gaat het me toch zeker niet alleen om de riffs. Maar eigenlijk, eigenlijk heb ik het heel stiekem een klein beetje gehad met Dream Theater. Ja, ik weet het, gezeik, maar toch. Ik vond de laatste plaat best goed, maar ik bemerk steeds meer stilstand in de ontwikkeling. Ik ben er sowieso nog nooit in geslaagd om een cd van Dream Theater helemaal uit te luisteren in 1 keer en dat is opmerkelijk aangezien ik veel progressieve metal en rock erg gaaf vind. Ik mis wat, emotie. Het zijn teveel nodeloze pingels en pangels en hoewel het hoorbaar om wereldmuzikanten gaat, word ik er doodmoe van af en toe. Schande?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do mei 07, 2009 10:31 pm

Geen emotie? Dan moet je echt Scenes From A Memory maar eens vaker draaien. Een van de weinige albums dat me echt weet te ontroeren.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Motörhenk
Berichten: 156
Lid geworden op: do mei 07, 2009 6:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Motörhenk » do mei 07, 2009 10:32 pm

Jeroen schreef:Schande?
Nee, hoor. Ik heb hetzelfde met Yngwie.
Wait for me dragon, we'll meet in the sky by fire and magic I am sworn!
[size=109][b]Hell is calling![/b][/size] We cannot be denied, fly to the blackness of the storm!
[size=125][b]We must die to be reborn![/b][/size]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 07, 2009 10:35 pm

Draconian schreef:Geen emotie? Dan moet je echt Scenes From A Memory maar eens vaker draaien. Een van de weinige albums dat me echt weet te ontroeren.
Ik had misschien moeten vermelden dat ik dat vooral met de laatste albums heb. Hoewel ik Octavarium en dat laatste bakbeest best graag mag draaien, vind ik ze toch een beetje uitgeblust klinken. Alsof er weer even een plaat moest worden opgenomen, maar dan met een gevoel alsof men 's ochtends vroeg naar het werk moest, in plaats van muzikale emotie.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » vr mei 08, 2009 11:41 am

Jeroen schreef:[..]


Ik had misschien moeten vermelden dat ik dat vooral met de laatste albums heb. Hoewel ik Octavarium en dat laatste bakbeest best graag mag draaien, vind ik ze toch een beetje uitgeblust klinken. Alsof er weer even een plaat moest worden opgenomen, maar dan met een gevoel alsof men 's ochtends vroeg naar het werk moest, in plaats van muzikale emotie.
Ik heb dat ook met de laatste paar albums maar ik vind Systematic Chaos wel weer geïnspireerd klinken!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

TDWTom
Berichten: 24
Lid geworden op: vr mei 08, 2009 2:44 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door TDWTom » vr mei 15, 2009 11:59 am

Hmmm, dat laatste argument over dat ze wat uitgeblust klonken de laatste jaren is wel wat over te zeggen. Ik had dat met Octavarium heel erg eigenlijk. Alsof ze routineus alle prog cliché's in 1 plaat hadden gepropt. Ik luister eigenlijk bijna elke plaat van Dream Theater wel af, maar Octavarium is nog vrijwel in nieuwstaat zogezegd...

Overigens is Systematic Chaos dan weer een plaat die ik heel erg graag draai, of beter gezegd, de live dvd die erna kwam. Want ik vind dat ze met de volledig gespeelde "in the presence of enemies" wel weer echt zo'n klassieke DT epic hebben geschreven. (En daar ben ik altijd voor te porren!)

Één laatste punt waar ik bij DT altijd over val is dat veel mensen het "Gepriegel" niet trekken en het daar (meestal) alleen maar over hebben, maar hoe komt het dan toch dat als ik er naar zit te luisteren dat ik vooral bezig ben met de goede melodieën en refreinen die ze schrijven en de hoge meebrulkwaliteit die erin zit? Want ja, het is fucking technisch, okee, ben ik met iedereen eens, maar het is nog steeds een van de weinige bands waarbij ik een groot publiek zo'n beetje elk nummer wel hoor meebrullen op concerten en als de muziek echt zo technisch en ontoegankelijk was, denk ik dat, dat niet snel zou gebeuren, toch?
...Scoring emotions by the day...
--- www.tdwmusic.com ---

Gebruikersavatar
ReturnToDust
Berichten: 2
Lid geworden op: do mei 14, 2009 3:41 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door ReturnToDust » vr mei 15, 2009 4:54 pm

Fusion schreef:Is dat niet dat bandje met die verschrikkelijk goede muzikanten, plus die zanger James LaCamemebert, die na hun 2e album slechts 2 tot 3 goede nummers per album hadden, en in de rest vd nummers tot hopeloos geneuzel vervielen?
Nee ik denk dat dat een ander bandje is. ;)
Hun album Metropolis pt. 2: Scenes from a Memory is ontzettend goede, maar ook ontzettend mooie muziek. Ik vind ook dat bv. hun album Octavarium eigenlijk niet echt veel niveau heeft (behalve het nummer Octavarium zelf) en Systematic Chaos ook weer heel anders was, maar om nou te zeggen dat alles tot hopeloos geneuzel viel...
If there is no life on other planets
Imagine what a waste of space it would be

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » vr mei 15, 2009 5:02 pm

Dat is niet echt een recente post die je citeert he vriend.
Sterker nog de gebruiker die dat poste is al een jaar niet meer op dit forum te vinden omdat die geband was ofzo. :mrgreen:
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » za mei 16, 2009 1:49 pm

De 6 DT cover songs zijn bekend:
'Stargazer - Rainbow'
'Tenement Funster/Flick of the Wrist/Lily of the Valley - Queen'
'Odyssey - Dixie Dregs'
'Take Your Fingers From My Hair - Zebra'
'Larks' Tongues in Aspic, Part Two - King Crimson'
'To Tame a Land - Iron Maiden'
De laatste kende we al, maar de rest... ik had zelf een beter lijstje verwacht... maar verder helemaal niet verkeerd :)
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » za mei 16, 2009 2:36 pm

Die Q.... medley word denk ik wel vet, wel jammer dat ze "....." als laatste doen dan had ik ze liever zien eindigen met een ander nummer.


Edit: *Ahem*
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za mei 16, 2009 2:39 pm

Als ik bedenk hoe ontzettend kapot ik het meeste DT-werk heb gedraaid, is het toch wel weer jammer dat Octavarium en Systematic Chaos nauwelijks op hebben gestaan. Hoewel ik weinig prog meer luister tegenwoordig, stonden mijn oude favorieten die met nieuwe albums uitkwamen (Opeth, Porcupine Tree, Pain Of Salvation, Symphony X, Ayreon) toch wel steevast in mijn jaarlijstjes, of zelfs op no.1. Ik hoop dat DT me dit keer weer eens kan overdonderen, maar ik heb er een hard hoofd in.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za mei 16, 2009 10:59 pm

Maakt het uit dat die songs nog niet openbaar gemaakt mogen worden?

Ik vind het zwaar tegenvallen dat er niet net als met Systematic Chaos een 5.1 mix van de nieuwe cd erbij geleverd is. Dat was toen echt een vette bonus! Daar valt die cover- en instrumentale cd wat bij in het niet
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma mei 18, 2009 2:36 pm

Inmiddels is het hele album gelekt.

Wither is echt een saai zeiknummer zeg...
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma mei 18, 2009 4:28 pm

Wanneer ligt het album ook alweer in de winkel?

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma mei 18, 2009 5:09 pm

23 Juni volgens mij
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma mei 18, 2009 7:06 pm

king_pin schreef:Inmiddels is het hele album gelekt.

Wither is echt een saai zeiknummer zeg...
He, balen, ik keek echt uit naar dat nummer! Wat val er precies aan tegen?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » di mei 19, 2009 11:22 am

zo is dat ff smullen zeg.....heb de gelekte versie ook binnen en ben ondertussen aan rondje 4 bezig...

Wat dingen die opvallen:

Wither inderdaad wat soft maar past wel op de gehele plaat.

The Shattered Fortress is een dijk van een nummer, waar stukken inzitten van vorige albums en is de afsluiter van de AA serie van Mike Portnoy.....heerlijk gewoon , DT op en top.

The Best of Times: Begint super zeikerig en klinkt een beetje al Gordon's kon ik maar even bij je zijn...( kwam een collega van me mee aan nadat ie het hoorde...sorry maar hij heeft een beetje gelijk).
Wat volgt is een heerlijk nummer met 1 van de beste solo's van Petruci ooit. Al doet de riff in het nummer me een beetje denken aan Glasgow Kiss van Petrucci's solo album.

The Count of Tuscani : oei oei oei.......wat een knaller van een nummer een beetje A change of Seasons meets Octavarium.....heerlijk wederom.

Na de gehele plaat geluisterd te hebben met de twee eerder gelekte nummers kan ik niet anders zeggen dan dat dit weer een TOP album is en wat mij betreft beter dan Systematic Chaos.








Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » di mei 19, 2009 12:14 pm

Daar sluit ik me niet bij aan, op het laatste nummer na was ik van geen één track onder de indruk...

The Best of Times lijkt een beetje op The Ministry of Lost Souls maar dan zonder de 'crazy instrumental section', geen verkeerd nummer maar er mist iets.

Wither klinkt in de verste verte niet als een Dream Theater lied, het is geen ballad maar eigenlijk gewoon een heel saai nummer dat totaal niet op de cd past.

The Shattered Fortress klinkt heel erg onecht, bijna alle riffs van de vorige 4 delen van de AA saga komen nog een keer voorbij en waar de 'Repantance' reprise goed werkt is de 'Root off All Evil' riff compleet misplaatst.

Het positieve dat ik wel kan zeggen over dit album is dat in The Count of Tuscany een behoorlijk deel zit wat 'Trial of Tears' achtige taferelen heeft en dat is echt een mooi stuk.

Nou, van A Rite of Passage ben ik ook niet te spreken en A Night to Remember heeft z'n momenten maar over het algemeen is het dus een big letdown.
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » di mei 19, 2009 1:55 pm

king_pin schreef:Daar sluit ik me niet bij aan, op het laatste nummer na was ik van geen één track onder de indruk...

The Best of Times lijkt een beetje op The Ministry of Lost Souls maar dan zonder de 'crazy instrumental section', geen verkeerd nummer maar er mist iets.

Wither klinkt in de verste verte niet als een Dream Theater lied, het is geen ballad maar eigenlijk gewoon een heel saai nummer dat totaal niet op de cd past.

The Shattered Fortress klinkt heel erg onecht, bijna alle riffs van de vorige 4 delen van de AA saga komen nog een keer voorbij en waar de 'Repantance' reprise goed werkt is de 'Root off All Evil' riff compleet misplaatst.

Het positieve dat ik wel kan zeggen over dit album is dat in The Count of Tuscany een behoorlijk deel zit wat 'Trial of Tears' achtige taferelen heeft en dat is echt een mooi stuk.

Nou, van A Rite of Passage ben ik ook niet te spreken en A Night to Remember heeft z'n momenten maar over het algemeen is het dus een big letdown.
Gelukkig verschillen smaken....anders hebben we niets meer te zeiken in de wereld (lol)

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di mei 19, 2009 8:03 pm

toxic schreef:
Na de gehele plaat geluisterd te hebben met de twee eerder gelekte nummers kan ik niet anders zeggen dan dat dit weer een TOP album is en wat mij betreft beter dan Systematic Chaos.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik vind het zelfs een verrassend sterk album geworden na een toch wat grillig Systematic Chaos. Even was ik bang dat de de Train Of Thought tour op ging (in mijn ogen écht het minste DT-album) maar het valt me 100% mee. Ondanks 5 songs echt qua tijd lang zijn luistert het weg als nummers van 5 minuten.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » di mei 19, 2009 11:00 pm

[img]C:\Users\dennis\Pictures\tattoo\DSCN3932.JPG
[/img][/url]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di mei 19, 2009 11:01 pm

ja dat lukt niet, als hij op je eigen pc staat.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » wo mei 20, 2009 11:58 am

hoe krijg ik het dan wel voor elkaar? Als computer leek ?

Plaats reactie