Ephel Duath
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
vond nog dit over de neiuwe plaat:
The album, entitled 'Through My Dog's Eyes' is set to be a concept album in which a dog depicts his vision of various aspects of life, from casual things like nightmares or walks to deeper issues such as accepting death and the rules of nature that are unavoidable.
en “I have no problem singing lyrics from the point of view of a dog; when I look into my dog’s eyes I know what he’s thinking.”
ja, dat wordt weer een heerljike mainstream plaat, haha
The album, entitled 'Through My Dog's Eyes' is set to be a concept album in which a dog depicts his vision of various aspects of life, from casual things like nightmares or walks to deeper issues such as accepting death and the rules of nature that are unavoidable.
en “I have no problem singing lyrics from the point of view of a dog; when I look into my dog’s eyes I know what he’s thinking.”
ja, dat wordt weer een heerljike mainstream plaat, haha
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- paradigm shift
Wat een heerlijke groeiplaat is Pain neccecary to know toch! Een constante stroom van onverwachte wendingen, aparte gitaarloopjes etc, maar het blijft toch een coherent geheel. Ik hoop wel dat op de nieuwe plaat de cleane vocalen en blaasinstrumenten terugkomen... Is er al een releasedatum bekend?
οu φροντiς
May 15 2008 013 Tilburg
May 16 2008 Vera Groningen
May 17 2008 Bazart Den Haag
In Den Haag spelen ze als onderdeel van
XTREME MUSIC N SPORTS
Gekte, gevaar en groots spektakel. Op XMNS is het synchroon stunten en raggen geblazen: een krankzinnige ontmoeting tussen extreme muziek en extreme sport. Enjoy the chaos.
Sport:
Dez Maarssen (NL kampioen flatland BMX)
Contra TeamXtreme (skateboarden)
Xtreme VJ (live Xtreme sports-VJ)
Muziek:
Ephel Duath (It) - sfeervolle mix tussen jazz, metal en experiment.
Cypher - death / trash
Monkey Beats Donkey - mix van funk, metal, jazz, rock en brainwrecking noise
Dj Shellshock - DNB
May 16 2008 Vera Groningen
May 17 2008 Bazart Den Haag
In Den Haag spelen ze als onderdeel van
XTREME MUSIC N SPORTS
Gekte, gevaar en groots spektakel. Op XMNS is het synchroon stunten en raggen geblazen: een krankzinnige ontmoeting tussen extreme muziek en extreme sport. Enjoy the chaos.
Sport:
Dez Maarssen (NL kampioen flatland BMX)
Contra TeamXtreme (skateboarden)
Xtreme VJ (live Xtreme sports-VJ)
Muziek:
Ephel Duath (It) - sfeervolle mix tussen jazz, metal en experiment.
Cypher - death / trash
Monkey Beats Donkey - mix van funk, metal, jazz, rock en brainwrecking noise
Dj Shellshock - DNB
- Hieronimus
15 mei ben ik wel te vinden in de 013, vorige keer was meesterlijk.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
Shít. Vergeet ik glad dat dat concert vanavond al is. Even bekijken of ik nog ga.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- ComaNation
- Contacteer:
- Hieronimus
- Hieronimus
Op hun Myspace staan twee nieuwe tracks van het nieuwe album.
Niet alleen hebben ze een nieuwe zanger maar allebei de tracks klinken ze een stuk beheerster en een stuk minder jazzy dan de twee voorgaande albums.
En juist het jazz element sprak mij zo aan in de band.
Even afwachten dus.
Niet alleen hebben ze een nieuwe zanger maar allebei de tracks klinken ze een stuk beheerster en een stuk minder jazzy dan de twee voorgaande albums.
En juist het jazz element sprak mij zo aan in de band.
Even afwachten dus.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
Op de nieuwe songs zingt toch nog de vorige zanger, Luciano George Lorusso? Ik was in de veronderstelling dat hij pas na het afronden van de opnames voor het aankomende Through My Dog's Eyes is vertrokken. Anders klopt het nieuwsbericht dat ik twee weken geleden op de frontpage heb gezet niet helemaal.Edwynn schreef:Niet alleen hebben ze een nieuwe zanger maar allebei de tracks klinken ze een stuk beheerster en een stuk minder jazzy dan de twee voorgaande albums.

Je hebt helemaal gelijk. Lorusso pas na afronding van het album opgestapt. Hij klinkt op de nieuwe nummers dan wel verdomde anders. Vandaar dat ik ietwat verward was.Gilbert schreef:[..]
Op de nieuwe songs zingt toch nog de vorige zanger, Luciano George Lorusso? Ik was in de veronderstelling dat hij pas na het afronden van de opnames voor het aankomende Through My Dog's Eyes is vertrokken. Anders klopt het nieuwsbericht dat ik twee weken geleden op de frontpage heb gezet niet helemaal.(Zie http://www.metalfan.nl/article.php?sid=7938.)
Ja, hij klinkt heel anders ja. En hoewel het vorige album meer avant-garde was, vind ik deze tracks wel meer neigen naar postcore, voornamelijk ook door de vocalen. Maar het klinkt weer als vanouds, met de vage ritmes etc. Ben benieuwd, voorlopig zet ik nog even Pain Neccessary To Know op.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Zijn er al mensen die de nieuwe "Effel" al in huis hebben?
Ik was ietwat gereserveerd naar aanleiding van de nummers op Myspace maar inmiddels ben ik helemaal om. En sinds gisteren heb ik het album ook in huis.
Hij klinkt inderdaad een stuk beheerster dan de vorige releases. De mathcore achtige uitspattingen zijn nagenoeg verdwenen. Dat maakt het album iets toegankelijker en geeft het geheel ook wat meer sfeer. Wel een ziek sfeertje, overigens. De luisteraar kijkt door de ogen van een hond en beleeft de wereld volgens de instincten van de trouwe viervoeter. Het geblaf van de vocalist laat het concept nog eens extra tot leven komen.
De jazzy elementen zijn echter nog steeds aanwezig. Dat zit hem met name in de opbouw van de nummers. Eigenlijk zijn de afzonderlijke tracks als één geheel inelkaar te schuiven.
De plaat is behoorlijk kort, maar staat bol van de interessante muzikale details die de muziek behoorlijk spannend maken. Hier gaat ie in elk geval nog een keer op repeat.
Wie de band een warm hart toedraagt kan de plaat gerust in huis halen. Bij de cd zit nog een 40 minuten durende docu dvd. Die heb ik nog niet gezien. Maar dat soort dingen zijn meestal niet veel soeps.
Ik was ietwat gereserveerd naar aanleiding van de nummers op Myspace maar inmiddels ben ik helemaal om. En sinds gisteren heb ik het album ook in huis.
Hij klinkt inderdaad een stuk beheerster dan de vorige releases. De mathcore achtige uitspattingen zijn nagenoeg verdwenen. Dat maakt het album iets toegankelijker en geeft het geheel ook wat meer sfeer. Wel een ziek sfeertje, overigens. De luisteraar kijkt door de ogen van een hond en beleeft de wereld volgens de instincten van de trouwe viervoeter. Het geblaf van de vocalist laat het concept nog eens extra tot leven komen.
De jazzy elementen zijn echter nog steeds aanwezig. Dat zit hem met name in de opbouw van de nummers. Eigenlijk zijn de afzonderlijke tracks als één geheel inelkaar te schuiven.
De plaat is behoorlijk kort, maar staat bol van de interessante muzikale details die de muziek behoorlijk spannend maken. Hier gaat ie in elk geval nog een keer op repeat.
Wie de band een warm hart toedraagt kan de plaat gerust in huis halen. Bij de cd zit nog een 40 minuten durende docu dvd. Die heb ik nog niet gezien. Maar dat soort dingen zijn meestal niet veel soeps.
Niet gekocht, en ga hem ook niet kopen ook.
Te mat, te weinig krachtige uitbarstingen, qua opbouw veel te veel afgekeken van post-rock. Niet slecht, maar het bijzondere sfeertje is er een beetje van af, de energie is grotendeels weggelopen en sommige passages zijn helaas te voorspelbaar. Geen zet die ik kan waarderen, maar echt verrassen doet het me niet.
Te mat, te weinig krachtige uitbarstingen, qua opbouw veel te veel afgekeken van post-rock. Niet slecht, maar het bijzondere sfeertje is er een beetje van af, de energie is grotendeels weggelopen en sommige passages zijn helaas te voorspelbaar. Geen zet die ik kan waarderen, maar echt verrassen doet het me niet.
Dat was precies mijn gedachte bij het voor het eerst horen van de nummers op Myspace.War_Bomb schreef:Niet gekocht, en ga hem ook niet kopen ook.
Maar naar een aantal luisterbeurten mis ik de uitbarstingen totaal niet. De energie is er naar mijn mening nog wel degelijk. Maar het is op een andere manier verwerkt. Het is onderhuidser.
De post rock invloeden zijn er. Maar naar mijn mening is de muziek te eigenwijs om het ook in die hoek te drukken.
De schijf is mijn spelert niet meer uit te rammen.