Priest feast! Judas priest European tour

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma mar 23, 2009 11:45 am

enemy of reality schreef:ok, thanks! Ik zal het album maar eens beluisteren :P
in het titelnummer zingt ie "Nostradamus he's a bitch"

tenminste, dat dacht ik toen ik het de 1e keer hoorde. het bleek "Nostradamus is avenged" te zijn :P
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma mar 23, 2009 11:55 am

Ik heb er zin in al verwacht ik geen euforische reacties op een maandagavond. Moet nog haasten ook na het werk. Ongelofelijk dat het niet uitverkocht is trouwens.....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
SlaytanicLambofPantallica
Berichten: 51
Lid geworden op: wo feb 18, 2009 9:24 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door SlaytanicLambofPantallica » ma mar 23, 2009 12:18 pm

Ik ben ook van de partij, zal vast een goede avond worden met die drie top bands.

Ik ben trouwens makkelijk te herkennen, ik zal waarschijnlijk de enigste donkere metalhead zijn :P
"You get born, you keep your head down and then you die..... If your lucky !"

Fidei Defensor
Berichten: 33
Lid geworden op: do apr 03, 2008 1:32 am

Bericht door Fidei Defensor » ma mar 23, 2009 1:11 pm

Nogmaals, op een vers blad:

Kaartje over! 50 euro

Als je interesse hebt, PM dan even. Heeft de HMH eigenlijk een kassa met eigen kaartverkoop? Mocht dat het geval zijn kan ik misschien beter voor de deuren opengaan m'n kaartje daar kwijt.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8428
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma mar 23, 2009 4:17 pm

Fidei Defensor schreef:Nogmaals, op een vers blad:

Kaartje over! 50 euro

Als je interesse hebt, PM dan even. Heeft de HMH eigenlijk een kassa met eigen kaartverkoop? Mocht dat het geval zijn kan ik misschien beter voor de deuren opengaan m'n kaartje daar kwijt.
je kon toch alleen via i'net kaarten kopen?
maar als het niet is uitverkocht lijkt me dat je aan de deur nog wel kaarten kunt kopen.

Ik ga zo de trein maar eens pakken.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma mar 23, 2009 6:47 pm

Veel plezier allemaal, ik ben best jaloers.
Had verdomd graag Megadeth gezien.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
gloomy88
Berichten: 1336
Lid geworden op: di aug 05, 2008 5:06 pm
Locatie: Tilburg (noord brabant)

Bericht door gloomy88 » ma mar 23, 2009 8:12 pm

+1
Maarja geen geld dit keer :(
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di mar 24, 2009 1:56 am

Testament:

bruut as always.

Afbeelding


Megadeth:

Vet vet vet.

Afbeelding

Afbeelding


Judas Priest:

zelfde als de twee keren dat ik ze vorig jaar zag, maar nu wel met beter geluid en een veel betere sfeer. Toch was Megadeth net wat vetter.

Afbeelding

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » di mar 24, 2009 5:15 am

Kaartje gescoord voor 40 euri. :D
Testament mooie opener,Megadeth geweldig!!En Priest best te pruimen met alle klassiekers.Hell bent for leather met motor op het podium. [headbang]
Zag nog een paar metalfan-ers. :)
***

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di mar 24, 2009 7:11 am

Was gelukkig toch nog volle bak, al was het bij testament behoorlijk rustig. Testament was verder erg goed behoorlijk goed geluid bij alle bands. Megadeth was goed maar ergens doet die band me niet veel, beetje saai ofzo. Het beste bij de stem van Halford is er nu echt wel af, was weliswaar de laatste dag van de tour dus wellicht speelde dat ook mee. Hij compenserde echter veel c door eindelijk eens te communiceren met het publiek, na 2 nummers ging de zonnebril af en hij bracht eindelijk eens spelvreugde, keek veel minder op de teleprompter (hij leek de meeste teksten uit zijn hoofd te doen) en kwam veel minder breekbaar over dan op de "angel of retribution" tour. Maar de stem liet het lelijk afweten bij veel klassiekers.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23042
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di mar 24, 2009 9:07 am

Rosrosfokkingros.
Echt fakking goed naar m'n zin gehad.
Uitstekende bands, puike optredens, HMH is een prima zaal, zooi bekenden, helemaal goud.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
SlaytanicLambofPantallica
Berichten: 51
Lid geworden op: wo feb 18, 2009 9:24 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door SlaytanicLambofPantallica » di mar 24, 2009 9:42 am

dako schreef:Rosrosfokkingros.
Echt fakking goed naar m'n zin gehad.
Uitstekende bands, puike optredens, HMH is een prima zaal, zooi bekenden, helemaal goud.
+1

Mijn broer en ik hebben ook nog allebei een plectrum gekregen van Glenn Tipton.
"You get born, you keep your head down and then you die..... If your lucky !"

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23042
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di mar 24, 2009 9:44 am

Gaaf :)

Trouwens;
SlaytanicLambofPantallica schreef:Ik ben trouwens makkelijk te herkennen, ik zal waarschijnlijk de enigste donkere metalhead zijn :P
In dat geval was je er drie keer. Minstens.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di mar 24, 2009 10:26 am

Dat was een feestje! Testament een stukje van gezien, klonk aardig, maar het is niet mijn band. Megadeth was geweldig net als Priest. Ik heb mij bijzonder goed vermaakt.

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Eus » di mar 24, 2009 11:42 am

Hierbij nog een paar foto's van gisteravond:

Testament
Afbeelding

Megadeth
Afbeelding

Afbeelding

Judas Priest
Afbeelding

Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23042
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di mar 24, 2009 11:46 am

Toffe foto's, maar sloop nou alsjeblieft die resize 's uit je site. Heel m'n browser springt over het scherm.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di mar 24, 2009 11:53 am

Ziet er puik uit! Jammer dat ik niet genoeg geld had om mijn favoriete band Megadeth eindelijk eens live te zien. :cry: Maarja die zie ik binnenkort nog niet stoppen ofzo dus dat komt wel.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Walter
Lult over cdtjes
Berichten: 672
Lid geworden op: do jun 26, 2003 11:41 pm
Contacteer:

Bericht door Walter » di mar 24, 2009 12:10 pm

Het was zelfs zo goed, dat Ian Hill niet constant op dezelfde plek stond. K.K. Downing leek er ook meer zin dan anders in te hebben.

Geweldig genoten.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di mar 24, 2009 12:13 pm

Testament was leuk om eens een keer gezien te hebben en dan met name een lekker op dreef spelende Alex Skolnick.

Megadeth was erg vet, die hebben me tot nu toe nog nooit teleurgesteld. De volgende keer de Heineken Music Hall als headliner vullen? Gezien de publieksreactie moet dat best mogelijk zijn.

En Judas Priest was ook weer goed bezig. Enigszins jammer dat het precies dezelfde setlist was als toen in Zwolle, anderzijds is het natuurlijk wel een erg gave set met veel weinig gespeelde oudjes, met als hoogtepunt de solo tijdens Sinner! En heb ik nou stront in de oren, of ben ik de enige die vond dat Halford wél goed bij stem was?

Nog vermeldenswaardig is dat het geluid bij alledrie de bands slecht was.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di mar 24, 2009 1:10 pm

Ben in Brussel en Amsterdam geweest.
Testament: wat een heerlijke band is dat toch, gaat nooit vervelen. Een Testament concert zonder Into the Pit en Disciples of the Watch is wel niet helemaal compleet, maar dat zullen ze vandaag en morgen ongetwijfeld goed maken. Minder vond ik de Priest-cover Rapid Fire die ze in Amsterdam speelden, een nummer in z’n geheel vanaf een blaadje op de grond oplezen kan écht niet en mist overtuiging. Een volgende keer zoiets maar achterwege laten of uit ’t hoofd meebrullen zoals het publiek dat ook met hun nummers doet. Ondanks dat minpuntje kijk ik er alweer naar uit om ze morgen nog eens te zien knallen :-)
Megadeth was ook goed in vorm en had best een fijne setlist. Niet veel bijzonders verder, gewoon een degelijk optreden.
Priest gaat na al die tijd nog steeds als een trein. Dat Halfords stem op zou zijn als je wel vaker leest, heb ik niks van gemerkt. Wel is elk woord en elke beweging vast ingeprogrammeerd wat de spontaniteit niet echt ten goede komt, maar dat kun je’m na een carrière van 40 jaar lastig kwalijk nemen. Wat op den duur wel vermoeiend wordt is dat minutenlange woohoewoohoewoowyeah. Dat er nog steeds mensen zijn die heel enthousiast reageren op zo’n bezigheidstherapie kan ik echt niet begrijpen. Verder prima show, van mij mogen ze nog wat jaartjes doorgaan.

Wat een lam publiek in Brussel overigens. Heel lauwe reactie op de bands (bij Testament was er echt een collectief coma) maar wel om de zoveel minuten ruzies in het publiek. Beetje raar…

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23042
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di mar 24, 2009 1:15 pm

Er mag volgende keer trouwens wel wat meer echo op Halford.
Beetje jammer dat je die kerel maar vijf keer hoort. Kan best opgeschroefd worden naar tien.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di mar 24, 2009 1:33 pm

Nou ja wees eerlijk, Halford zingt bijna niets meer op de originele toonhoogte en inproviseert om de uithalen heen, de ene keer mer meer succes dan de andere. Painkiller en "dissident agressor" waren een aanfluiting vocaal gezien. Andere nummers komt ie nog goed weg met zijn improvisaties. Ik ben een enorme priest fan (vind ze VEEL beter dan bijv. Maiden) maar moet gewoon eerlijk zijn, hij heeft zijn beste dagen gehad. Ik vond wel dat hij veel overtuigender op het podium stond dan in 2004 en 2005 en niet meer van achter zijn zonnebril de hele tjid naar de teleprompter stond te loeren, hij had er duidelijk zin in, dat compenseert natuurljik veel. Verder staat priest muzikaal natuurlik als een huis.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Fidei Defensor
Berichten: 33
Lid geworden op: do apr 03, 2008 1:32 am

Bericht door Fidei Defensor » di mar 24, 2009 2:31 pm

NotYourBitch schreef:Kaartje gescoord voor 40 euri. :D
Testament mooie opener,Megadeth geweldig!!En Priest best te pruimen met alle klassiekers.Hell bent for leather met motor op het podium. [headbang]
Zag nog een paar metalfan-ers. :)


Ha dat kaartje heb je misschien van mij gekocht! "I've never seen a customer high-pressure the salesmen." Maar goed, ik ben blij dat ik er tenminste redelijk wat voor terug heb gekregen, aangezien mensen toch met het idee aankomen dat ze 60 euro kwijt zijn, dus voor mij was het sowieso onderhandelen vanuit een verliezend standpunt.

Maar het was zeker leuk! Jammer dat Testament en Megadeth het geluid wat minder was, maar Priest was ook erg "relaxed," lekker hard geluid en ouderwetse heavy metal. Topoptredens!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 24, 2009 5:47 pm

Ik heb me prima vermaakt. Ik vond Testament het gaafst, maar dat was dan ook de band die ik het tofst vind. Megadeth viel me niet tegen, al kan ik de zang nog steeds niet uitstaan. Judas Priest was leuk, goede degelijke show, iets beter dan op Graspop.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di mar 24, 2009 6:04 pm

Dave Mustaine is inderdaad nooit de meest getalenteerde zanger geweest.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8428
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di mar 24, 2009 6:15 pm

Ontzettend gave avond. Vorig jaar op graspop was priest echt een aanfluiting en had er ook niet veel van verwacht. maar het was echt 100x gaver dan toen. Wellicht door de sfeer, wellicht door de 'zin' van de band, maar waarschijnlijk ook doordat halford dit keer wel (al was het weinig) af en toe de hoogte inging (vocaal gezien), dit liet die op graspop zelfs bij painkiller achterwege.

setlist van Megadeth was echt meesterlijk. en Testament was ook erg gaaf (vanavond nog maar eens gaan zien).

Minpunt. Pas om 3.00 uur thuis en vanmorgen om 8.00 uur moeten werken. Blikseminslag, dus geen treinverkeer meer naar eindhoven. Broertje moeten bellen om vanuit den bosch ons op te komen halen.

nog een minpunt: prijzen van shirts: 65 euro voor een hoody.... Dus niets gekocht.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di mar 24, 2009 10:07 pm

MetalTuupLimburg schreef:Dave Mustaine is inderdaad nooit de meest getalenteerde zanger geweest.
nee maar dat getergde heft ook wel wat, ik ben geen grotefan van ze maar het optreden wistme te boeien, niet alle nummers zijn even sterk maar "sweating bullets" en "hangar 18" gaan er toch wel in.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 24, 2009 10:14 pm

Toch schoten me meerdere keren woorden als 'automatische piloot' en 'routineus' door het hoofd, tijdens Megadeth. Dat was ook wel te merken aan de standaardpraatjes van meneer Mustaine (of het gebrek daaraan). Ik had wel het idee dat de enthousiaste respons deze wispelturige kerel wat peper in de reet gaf, maar toen ik em binnen zag komen bij de achteringang had ik het idee dat ie doodziek was en bovendien strontchagrijnig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di mar 24, 2009 10:25 pm

Een Megadeth-show is voor mij de muzikale definitie van 'routineus'. Bij hun headline-show op Waldrock 2005 besefte ik mij op eens dat voor veel bands touren vaak puur werk is, er wordt hoorbaar kwaliteit geboden, maar visueel is er weinig van passie of enthousiasme te bespeuren.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di mar 24, 2009 10:28 pm

Edit.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di mar 24, 2009 10:31 pm

Zo is het volgens mij altijd bij Megadeth. Spelen en niet teveel praten en eigenlijk siert ze dat ook wel.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 24, 2009 10:48 pm

dan zie ik toch echt liever dat het plezier eraf spat zoals bij Judas Priest en Testament gisteren duidelijker het geval was.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » di mar 24, 2009 11:00 pm

Fidei Defensor schreef:[..]




Ha dat kaartje heb je misschien van mij gekocht! "
Was van een NIET-metalfan.
Maar maakt niet uit,zo wel geld over gehouden voor een girly van Megadeth,30euri. DE pestpokkepleuris duur.Maar ja....wel een mooie tourshirtje. :D
***

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di mar 24, 2009 11:00 pm

Joris schreef:
nog een minpunt: prijzen van shirts: 65 euro voor een hoody.... Dus niets gekocht.
Ja inderdaad! Ik dacht eerst dat is vast een grapje :P

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23042
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » wo mar 25, 2009 8:55 am

Ja, en dertig piek voor een shirt.
Naja, die krengen liggen over een half jaar voor de helft bij de Large. Prima, we wachten wel. Shirts zat.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo mar 25, 2009 9:14 am

Orklord schreef:Zo is het volgens mij altijd bij Megadeth. Spelen en niet teveel praten en eigenlijk siert ze dat ook wel.
Ik wil net zeggen: Megadeth nu twee keer gezien (Waldrock 2005) en de laatste keer in Hof ter Loo en beide gevallen heb ik genoten van de performance, in Antwerpen was Dave zelfs bijzonder goedgemutst. Gewoon spelen, het publiek doet de rest wel, zo gaat het bij Slayer immers ook al jaren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8428
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo mar 25, 2009 6:46 pm

dako schreef:Ja, en dertig piek voor een shirt.
Naja, die krengen liggen over een half jaar voor de helft bij de Large. Prima, we wachten wel. Shirts zat.
Ik had al verwacht dat de testament-shirts een dag later goedkoper zouden zijn. En dus was dat gelukkig ook zo.

Gisteren dus alsnog testament-shirts gekocht. Een shirt en een hoody voor (samen) 45 euro ! Das een stuk schappelijker.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di mar 31, 2009 10:19 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6796
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo apr 01, 2009 1:44 pm

Mooi verslag. Ik kan me er wel in vinden. Er staat alleen 'n foutje in de setlist van Megadeth. Sweating Bullets werd ook gespeeld.

Miss G. Fish
Berichten: 1004
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 11:18 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Miss G. Fish » do apr 09, 2009 11:43 pm

Belachelijk veel geld voor deze avond, geen wonder dat er nog ruim 2000 kaarten over waren...
"Doe zelf eens normaal man!"

Plaats reactie