Een naam dat kort maar krachtig in de oren klinkt; "Hurt".
Nog geen topic erover gezien dus daarom maar ééntje geopend over deze Amerikaanse progressieve/post/grunge/metal band met klassieke invloeden uit Los Angeles.
Met (nog) maar drie albums in hun repertoire, zijn ze voor mij al een wereldband!
Cathalised schreef:Je had mij al te pakken hoor, B1 ik vind het erg aangename muziek moet ik zeggen...toch maar eens dat laatste album te pakken zien te krijgen.
Shit, ik moet toch meer last van mijn verkoudheid hebben dan ik eignlijk verwachte....
Zwartje, dit klinkt behoorlijk gaaf man!!! Even op mijn denkbeeldige lijstje zetten om te onthouden.
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
Black No. 1 schreef:*SCHOP*
Waarom reageert/luistert er niemand? Zo erg is het toch niet..?
Omdat we anno nu met twee muisklikken alles kunnen horen wat we willen en daarom sowieso al selectief moeten zijn.
Ik heb de moeite niet genomen omdat ik weinig kan met een vage omschrijving als " alternatieve progressieve/klassieke metalband".
Misschien dat ik met een betere genre-omschrijving of een vergelijking met andere bands die moeite wel ga nemen....
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Omdat we anno nu met twee muisklikken alles kunnen horen wat we willen en daarom sowieso al selectief moeten zijn.
Ik heb de moeite niet genomen omdat ik weinig kan met een vage omschrijving als " alternatieve progressieve/klassieke metalband".
Misschien dat ik met een betere genre-omschrijving of een vergelijking met andere bands die moeite wel ga nemen....
Grunge/post/metal met ook klassieke invloeden.
Vergelijking met bands..? Ben ik echt slecht in. Kan er in ieder geval niet zo, één, twee, drie een band opnoemen.
..had ik ook pas in het 3de berichtje gezet i.v.m. nieuw album.
Laatst gewijzigd door Bleek No. 1 op di mar 31, 2009 8:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Black No. 1 schreef:Ben je nu sarcastisch? Ik snap je niet, nee.
Geef je de kerel een compliment snapt hij hem niet Maar ik ben zwaar verkouden dus vraag me af of het nu daar komt, vind het namelijk nogal raar dat jij met iets aankomt en ik vind het leuk
Maar goed, het klinkt gaaf dus geef de openingspost een beter vervolg en wie weet kun je er meer mensen blij mee maken..
Black No. 1 schreef:Ben je nu sarcastisch? Ik snap je niet, nee.
Geef je de kerel een compliment snapt hij hem niet Maar ik ben zwaar verkouden dus vraag me af of het nu daar komt, vind het namelijk nogal raar dat jij met iets aankomt en ik vind het leuk
Maar goed, het klinkt gaaf dus geef de openingspost een beter vervolg en wie weet kun je er meer mensen blij mee maken..
Trowens, ze hebben nog een album he... is na 2 uitgebracht maar zijn eigenlijk nummer van voor het debuut..
Helaas is de betovering voor jou al weer over(filmtopic wtf gast echt..) Maar gelukkig hebben we de band nog.
zowaar, een kunstzinnige band door Jari aangeraden. Klinkt goed overigens, helemaal niet vervelend. Ook weer niet zo goed dat ik er dol van word, maar toch zeker niet verkeerd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Gave band. Volgens mij heb ik die clip van Rapture een jaar of wat wel eens voorbij zien komen in TMF Ruckt of Ruck Zone. Erg sterk nummer dat ondersteund wordt door een vette clip.
Het nummer Rapture ken ik al een tijdje, ooit eens op mtv gezien en vond het een lekker nummer, niet verder geluisterd naar wat de band nog meer te bieden had, misschien het aankomende album maar eens een kans geven
MJA schreef:Gave band. Volgens mij heb ik die clip van Rapture een jaar of wat wel eens voorbij zien komen in TMF Ruckt of Ruck Zone. Erg sterk nummer dat ondersteund wordt door een vette clip.
Ja, klopt. Zo'n 2 á 3 jaar geleden was dat (want zo lang ben ik nu onderhand fan).
Altijd maar die simpele clipjes van Disturbed, Rage Against the Machine e.d. voorbij zien komen totdat die clip van Hurt voorbij kwam en ik was meteen verkocht
Cathalised schreef:Wat een ontzettend lekker plaatje is die nieuwe, de tering. Uitschieters wat mij betreft 'Wars', 'Well', 'Pills' en 'Dreams Away'.
Jaarlijstmateriaal.
+1
Maar ook de wat 'simpele' nrs als 'Sweet Delilah' en 'World Ain't Right' vind ik ook zeer goed te pruimen.
Hell, heel het album is meer dan goed te pruimen!
Met favorieten (voor mij) ook 'Wars', 'Pandora' en 'Fighting Tao'.
Ook het verborgen nummer gevonden, trouwens..?
EDIT: Grappig, zit ook allemaal op het Hurt-forum te neuzen en de dingen die mensen ontdekken zijn wel grappig maar ook wel feitelijk.
Als dit:
(Welcome to the Machine - Pink Floyd / Goodbye to the Machine - Hurt) Now - what about the music?
In Got Jealous, the line "Hey You" totally reminded me of "Hey You" from the Wall album.
Also - how "Pills" fades in with the acoustic guitar - thats exactly how "Dogs" from Animals starts out. (diff chord sequence, but you get the idea)
Anyone else picked up on anything? (remember, this is all IMO of course)
Had ook al zo'n idee bij die hoes en de albumtitel...
Heb wat meer naar nieuw werk geluisterd, en het bevalt me prima. Ga het maar eens in m'n achterhoofd houden om wat werk van deze band aan te schaffen.