Hellfest 2009

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » vr mar 06, 2009 2:11 pm

Elessar schreef:[..]


Franse meiden zijn dan wel weer hot :mrgreen:

Maar er zitten leuke namen tussen ja.
Claire? Marianne? Laurene?


Maar Fransen (en Walen) zijn inderdaad over het algemeen het meest irritante volk op festivals. Weet alleen niet of ze dat in eigen land ook zijn.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » zo mar 08, 2009 1:20 am

MetalTuupLimburg schreef:[..]

Claire? Marianne? Laurene?


Maar Fransen (en Walen) zijn inderdaad over het algemeen het meest irritante volk op festivals. Weet alleen niet of ze dat in eigen land ook zijn.
Alizee! Die mag van mij wel headlinen!
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma mar 09, 2009 10:10 am

Mötley Crüe, Marilyn Manson, Machine Head, Soulfly, Cradle Of Filth, Down, Europe, Queensryche, Hatebreed, Suicidal Tendencies, Edguy, Papa Roach, Killing Joke, Kmfdm, Dragonforce, Mastodon, Pain Of Salvation, Nashville Pussy, Pain, Moonspell, Voivod, Buckcherry, Immolation, Vader, Asphyx, Skinless, Destroyer 666, Pig Destroyer, Brutal Truth, Backfire, Adx, Satan Jokers, Koritni, Hacride, Trepalium, Providence, Watertank en Squealer zijn toegevoegd aan de line-up van Hellfest.
En de line-up wordt steeds beter!

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » wo mar 25, 2009 2:43 pm

Edguy vervangen door Saint Vitus
Bloodclot vervangen door Cro-Mags
Nachtmystium vervangen door Karma To Burn
Asphyx vervangen door Samael
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Mikhael0
Berichten: 118
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 1:59 pm
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Bericht door Mikhael0 » wo mar 25, 2009 3:03 pm

Hmm jammer van Nachtmystium... Ik ga dit maar al te graag skippen nu. Het enigste interessante wat er komt is Destroyer 666.
.....Neglect!

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door BJ » wo mar 25, 2009 4:02 pm

Marcel Hubregtse schreef:Edguy vervangen door Saint Vitus
Bloodclot vervangen door Cro-Mags
Nachtmystium vervangen door Karma To Burn
Asphyx vervangen door Samael
:o

Jammer dat ik voor zo ver ik weet met niemand mee kan, het is echt een van de beste lineups die ik ooit gezien heb.
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » wo mar 25, 2009 6:07 pm

Gilbert schreef:[..]

Deze lijst klonk al veel te mooi om waar te zijn. Vandaag heeft Hellfest officieel de volgende 34 namen bekendgemaakt, en daar zitten Motley Crue, Megadeth, Dream Theater, Nightwish en Down (nog) niet bij. De andere bovenstaande bands wel. Het volledige overzicht van de toegevoegde namen vind je hier. Alles wat boven Manowar staat is vandaag toegevoegd aan de line-up. Het meest opvallend is dat doom legende Pentagram en crust pioniers Amebix beide op Hellfest hun enige Europese optreden van dit jaar zullen doen.
Pentagram hun enige show in Europa? Yeah right! Die jongens staan ook al op Hells Pleasurefest. Pure geldklopperij van die fransdames weer.
Unpure - Unholy - Untight

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » wo mar 25, 2009 6:33 pm

ThePlague schreef:[..]


Pentagram hun enige show in Europa? Yeah right! Die jongens staan ook al op Hells Pleasurefest. Pure geldklopperij van die fransdames weer.
Oorspronkelijk zou Hellfest hun enige show zijn, maar daar zijn inmiddels nieuwe data bijgekomen.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

ysudem
Berichten: 340
Lid geworden op: di nov 11, 2008 10:36 pm

Bericht door ysudem » vr apr 03, 2009 5:06 pm

BJ schreef:[..]


:o

Jammer dat ik voor zo ver ik weet met niemand mee kan, het is echt een van de beste lineups die ik ooit gezien heb.
Misschien kan je met mij mee, als ik nog ga.

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door BJ » vr apr 03, 2009 7:16 pm

Oh dat zou echt te gek zijn! :). Ik ben hier ook wat aan het regelen maar dat gaat denk ik niet door.
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » ma apr 06, 2009 3:04 pm

Ziet er verdomde mooi uit ja. Toch eens kijken of ik hier bij kan zijn......

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » ma apr 06, 2009 3:07 pm

Ik ga hoogstwaarschijnlijk naar Hellfest, binnenkort de knoop eens officieel doorhakken, afspraken maken en voorbereidingen treffen. :)
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » do apr 16, 2009 12:45 pm

Hellfest gaat door! 8)

Is er verder niemand van dit forum die naar Hellfest gaat?
http://www.last.fm/user/Natasja-84

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » do apr 16, 2009 12:49 pm

Ja,maar waarschijnlijk om te werken.Dus weinig tot geen tijd voor feesten.Maar gaat toch wel gezellig worden.
***

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » vr apr 17, 2009 10:29 am

Ben 't wel van plan, eens kijken of ik nog wat mensen mee die kant op kan slepen.

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » wo apr 22, 2009 4:22 pm

Ik heb ergens vernomen dat Deicide heeft gecancelled en dat Repulsion er voor in de plaats is gekomen, erg jammer moet ik zeggen want ik heb liever Deicide. Het is alweer zo lang geleden dat ik ze live heb gezien.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » wo apr 22, 2009 5:38 pm

Natasja schreef:Ik heb ergens vernomen dat Deicide heeft gecancelled en dat Repulsion er voor in de plaats is gekomen, erg jammer moet ik zeggen want ik heb liever Deicide. Het is alweer zo lang geleden dat ik ze live heb gezien.
Dat klopt idd. Gisteren officieel bevestigd dat Repulsion Deicide vervangt. Ik ben daar zeer blij. Repulsion is toch echt wel enkele klassen beter dan Deicide, plus het feit dat ik Repulsion nog nooit gezien heb en geregeld over Deicide struikel.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » zo jun 07, 2009 6:02 pm

Nog minder dan twee weken, de tijd gaat snel.
NotYourBitch schreef:Ja,maar waarschijnlijk om te werken.Dus weinig tot geen tijd voor feesten.Maar gaat toch wel gezellig worden.
Misschien kom ik wel even gedag zeggen, er zijn maar weinig Nederlanders die naar Hellfest gaan volgens mij.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » zo jun 07, 2009 6:10 pm

Natasja schreef:Nog minder dan twee weken, de tijd gaat snel.

[..]


Misschien kom ik wel even gedag zeggen, er zijn maar weinig Nederlanders die naar Hellfest gaan volgens mij.
Helaas,pindakaas.Personeel teveel. :?
***

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » zo jun 07, 2009 6:12 pm

Helaas!

Het weer in Clisson: http://www.zoover.nl/frankrijk/pays-de- ... tique/weer

Alvast even in de gaten houden natuurlijk.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » ma jun 29, 2009 2:28 pm

Mijn "verslagje" nog over Hellfest:

Ik heb een fijne en gezellige tijd gehad op Hellfest, het festival heeft een aantal sterke plus en minpunten, maar de minpunten zorgen er helaas voor dat ik niet zeker weet of ik hier nog eens naartoe wil, tenzij er wat verbeterd natuurlijk. Het festival zelf is heel erg gaaf namenlijk. Hoe dan ook, ik zie volgend jaar wel weer. 8)

+
- Heaven & Hell!, Anthrax, Mastodon, Enslaved, Voivod, Pestilence, Sacred Reich, Torche en Manowar.
Maar ook in mindere mate Entombed, Immolation, Dream Theater, Orange Goblin, Napalm Death en Kylesa.
- Het fijne weer, overdag warm en zonnig met soms wat wolken.
- Frankrijk, ookal zijn de meeste Fransen onverstaanbaar, de locatie van het festival was erg mooi en het vakantiegevoel was sowieso ook aanwezig, altijd goed.
- Het festival zelf en het festivalterrein, goed opgezet, er valt veel te zien en te beleven, bovendien heeft Hellfest elk jaar een vrij sterke programmering vergeleken met andere metal festivals.
- De camping, sfeervol, gezellig en ook best mooi voor een festivalcamping, veel bomen en een mooi uitzicht.
- De loopafstand van de camping naar het festivalterrein, goed te doen allemaal, het grootste deel leg je af over een asfalt weg.
- De sfeer in het algemeen, heel gemoedelijk en gezellig allemaal.
- Vrij weinig regels en vrij weinig beveiliging, iedereen kan lekker z'n gang gaan, het is allemaal veel losser dan bijvoorbeeld op Graspop ( ook de indeling van het festivalterrein ) dat heeft natuurlijk ook z'n voor en nadelen.
- Het heerlijke vuur op het festivalterrein ('s nachts was het namenlijk ijskoud ).
- Het festival is niet super massaal.
- Erg mooie verlichting 's avonds/'s nachts.
- Vuurwerk tijdens Manowar als afsluiter, erg fraai!

-

- Het geluid in de Rock Hard tent bij verschillende bands.
- De (sanitaire) voorzieningen, wat een ellende! Te weinig wc's op de camping en op het festivalterrein. Geen wc's met stromend water maar dixies die niet geleegd werden ( Hoe is dat mogelijk denk je dan, terwijl er al veels te weinig waren ) ! Douches die niet schoongemaakt werden maar waar je wel 6 euro voor moest betalen, zondag was het echt zo smerig, ik denk dat ik nog nooit zoiets gezien heb, in verschillende douchehokjes hadden mensen gescheten, wat een beesten, bovendien lag de vloer vol met de meest ranzige zooi!
- De prijzen, alles was belachelijk duur!! Een normaal biertje kostte 4 euro en als je je glas niet bij had 6 euro! Eten was ook erg duur terwijl het meestal niet eens lekker was.
- Wachtrijen voor de wc's, douches ( waardoor ik een aantal bands heb gemist ) en eetkraampjes soms.
- Pentagram die had gecancelled, uiteraard werd het pas op het laatste moment omgeroepen toen wij al klaarzaten voor het optreden pff..
- Overdag erg zonnig en warm weer maar in de avond en nacht was het ijskoud! Ik heb liggen bibberen in mijn tent ( met kleding aan onder een dik dekbed ).
- Net iets te druk op zaterdag, op vrijdag en zondag was het allemaal goed te doen.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Finsternis
Berichten: 1714
Lid geworden op: zo sep 07, 2008 10:12 pm

Bericht door Finsternis » ma jun 29, 2009 7:32 pm

Leuk verslag, Natas! Goed om te horen dat je het naar je zin hebt gehad.. De pluspunten klinken allemaal erg goed en veelbelovend..
De minpunten zijn over het algemeen wel erg ranzig zeg.. En dat het bier zo duur is, is ook aardig kut.. Op zo'n manier wordt het al snel een erg dure grap.. Ook minder om snachts in je tentje te liggen rillen, heb ik zelf ook eens gehad BRR!!

Maargoed al met al volgens mij een erg leuk festival achter de rug.. En de foto's op hyves zien er ook tof uit! :)

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » wo jul 01, 2009 2:04 pm

Natasja schreef:
- Het geluid in de Rock Hard tent bij verschillende bands.

- De prijzen, alles was belachelijk duur!! Een normaal biertje kostte 4 euro en als je je glas niet bij had 6 euro! Eten was ook erg duur terwijl het meestal niet eens lekker was.

- Net iets te druk op zaterdag, op vrijdag en zondag was het allemaal goed te doen.
- Geen idee welke bands jij in de Rock Hard tent gezien hebt maar die ik gezien heb hadden allen prima geluid.

- 4 euro voor een biertje? Vreemd, ik betaalde toch echt maar 2 euro voor een biertje.
Je weet toch wel dat één muntje één euro was? Want voor het niet bij je hebben van je glas moest je wederom één muntje extra betalen (statiegeld of hoe het ook mag heten)
Wat ik wel vervelend vond was dat ze je glas niet omspoelden.
En het eten ach typisch festival voedsel, alhoewel de tartiflette, raclette en het Senegalese eten prima te versmaden waren.

- Grappig dat heb ik nog een aantal mensen horen zeggen dat ze het op de zaterdag te druk vonden en op de zondag niet. De vrijdag was het rustigst idd, voor die dag waren er zo'n 15.000 kaarten verkocht. Maar zowel de zaterdag als de zondag waren toch echt uitverkocht met 20.000 elk. Wat me wel opviel is dat de concentratie mensen zich op de zaterdag vooral bij de twee mainstages bevond terwijl de mensenmassa op zondag meer over het gehele terrein verspreid was.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » wo jul 01, 2009 6:00 pm

Wat ontzettend raar.. Ik heb aan het begin van het festival voor 100 euro muntjes gekocht, en toen heb ik er maar 50 ontvangen ofzo.. Mocht het echt 2 euro geweest zijn viel dat inderdaad wel mee. Het eten was wel erg duur, en slecht ( wat ik gegeten heb dan ). 6 euro voor een broodje met rauwe kip, ranzig, en ga zo maar door.

Enslaved had aan het begin erg slecht geluid, en Pestilence bij het hele optreden. Bij Entombed klonk het geluid wat dof en zeker aan het begin niet echt goed ( werd in de loop van het optreden wel beter ) en zo ook bij Immolation. Sommige bands hadden wel goed geluid zoals Sacred Reich en Napalm Death ook wel. Een aantal bands heb ik van buiten de tent beluisterd dus daar kan ik niet zo goed over oordelen.

Toch apart dat het op zondag rustiger leek dan op zaterdag, waarschijnlijk om de reden die jij noemt.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » wo jul 01, 2009 6:47 pm

Natasja schreef:Wat ontzettend raar.. Ik heb aan het begin van het festival voor 100 euro muntjes gekocht, en toen heb ik er maar 50 ontvangen ofzo.. Mocht het echt 2 euro geweest zijn viel dat inderdaad wel mee. Het eten was wel erg duur, en slecht ( wat ik gegeten heb dan ). 6 euro voor een broodje met rauwe kip, ranzig, en ga zo maar door.

Enslaved had aan het begin erg slecht geluid, en Pestilence bij het hele optreden. Bij Entombed klonk het geluid wat dof en zeker aan het begin niet echt goed ( werd in de loop van het optreden wel beter ) en zo ook bij Immolation. Sommige bands hadden wel goed geluid zoals Sacred Reich en Napalm Death ook wel. Een aantal bands heb ik van buiten de tent beluisterd dus daar kan ik niet zo goed over oordelen.

Toch apart dat het op zondag rustiger leek dan op zaterdag, waarschijnlijk om de reden die jij noemt.
Weet je zeker dat je maar 50 muntjes gekregen hebt? Ik weet dat het raar klinkt maar ikzelf en iedereen die ik kende kreeg voor 150 euro 150 muntjes, was wel een heel gezeul trouwens :P

Tsja en kip eet ik nooit op wat voor festival dan ook. Wat trouwens ook erg smakelijk was waren de broodjes eendenborst.

Bij Enslaved was het geluid niet al te best als je achterin stond maar helemaal vooraan viel dat dik mee vond ik. Melechesh had een goed geluid daar, net zoals Grand Magus en Sacred Reich en ook Taake had een prima geluid.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » wo jul 01, 2009 7:57 pm

En maar niet te spreken over die groente en fruit smoothies. Op vrijdag was het erg lekker maar op zaterdag betaalde je 6 euro voor een glas ijswater met wat fruitdrap er doorheen ( totaal niet lekker dus ). Ohja en een super dunne zeer onsmakelijk pizza voor 10 euro! Het enige wat ik het geld enigsinds waard vond waren die stokbrooden met hamburger en friet erbij. Ik eet normaal ook nooit kip op een festival, maar er waren maar weinig dingen die ik lustte daar ( ben sowieso niet echt een vleesfanaat ). De rekening van de reis was trouwens ook schrikbarend hoog, verdomde tolwegen ook, het is al met al een dure aangelegenheid geweest. ;)

Bij Enslaved stond ik in het midden en vrij ver vooraan trouwens.. De rest heb jij niet gezien?

Maargoed ik heb geen zin om te lang door te gaan over de negatieve punten van dit festival. Als ik volgend jaar weer ga zal ik rekening moeten houden met de dure reis en de prijzen op het festival, dat vind ik niet eens het ergste hoor. Het ergste zijn de zeer slechte voorzieningen, hopelijk is daar volgend jaar een hoop aan verbeterd!
Hoe dan ook heb ik het zeer naar mijn zin gehad en denk ik er achteraf toch iets milder over dan toen ik net thuis was.
Het festival zelf was echt super tof, dus wie weet volgend jaar weer. :)
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » wo jul 01, 2009 9:24 pm

Natasja schreef:En maar niet te spreken over die groente en fruit smoothies. Op vrijdag was het erg lekker maar op zaterdag betaalde je 6 euro voor een glas ijswater met wat fruitdrap er doorheen ( totaal niet lekker dus ). Ohja en een super dunne zeer onsmakelijk pizza voor 10 euro! Het enige wat ik het geld enigsinds waard vond waren die stokbrooden met hamburger en friet erbij. Ik eet normaal ook nooit kip op een festival, maar er waren maar weinig dingen die ik lustte daar ( ben sowieso niet echt een vleesfanaat ). De rekening van de reis was trouwens ook schrikbarend hoog, verdomde tolwegen ook, het is al met al een dure aangelegenheid geweest. ;)

Bij Enslaved stond ik in het midden en vrij ver vooraan trouwens.. De rest heb jij niet gezien?

Maargoed ik heb geen zin om te lang door te gaan over de negatieve punten van dit festival. Als ik volgend jaar weer ga zal ik rekening moeten houden met de dure reis en de prijzen op het festival, dat vind ik niet eens het ergste hoor. Het ergste zijn de zeer slechte voorzieningen, hopelijk is daar volgend jaar een hoop aan verbeterd!
Hoe dan ook heb ik het zeer naar mijn zin gehad en denk ik er achteraf toch iets milder over dan toen ik net thuis was.
Het festival zelf was echt super tof, dus wie weet volgend jaar weer. :)
Helaas Pestilence moeten missen ivm Wolves In The Throne Room interview en waarom ik Entombed en Immolation gemist heb weet ik niet meer.

En wat betreft de voorzieningen... die waren al oneindig veel beter dan twee jaar geleden en ietsie beter dan vorig jaar (maar was er toen zelf niet dus heb het alleen van horen zeggen)

Waarschijnlijk ben ik volgend jaar ook weer present. En naar het schijnt gaan ze niet groter groeien t.a.v. het aantal bezoekers. En dat vind ik een zeer groot pluspunt. En ik weet zeker dat volgend jaar de line-up ook weer megasterk zal zijn (Immortal is al bevestigd dus dat beloofd wat)
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » wo jul 01, 2009 9:58 pm

Dat geloof ik wel ja, de line-ups van de voorgaande edities waren ook erg sterk, we wachten het af. 8)

Ik heb eens wat rondgelezen en er schijnt nu al een hoop verbeterd te zijn kwa organisatie, het scheen jaren geleden echt nog een stuk ernstiger te zijn haha ( het is een bekend verhaal blijkbaar ).. Ik heb er alle vertrouwen in dat het volgend jaar nog wat beter is dan. ;)

Haha ik heb de oude Hellfest topics hier ook eens doorgelezen, veel mensen die elk jaar zeggen te gaan maar uiteindelijk zijn wij de enige twee die geweest zijn? Op Tuska na dan maar die moest werken.
Veel geklaag ook over het Franse volk, het viel allemaal reuze mee moet ik zeggen, persoonlijk voel ik me ook meer thuis tussen de Nederlanders, Belgen en Duitsers maar ik heb verder niet zoveel hinder ondervonden. Ik kan wel een klein beetje Frans en dat scheelt misschien ook wel want de meeste daar spraken gebrekkig Engels. Er waren ook veel Britten, die zijn lawaaieriger en vervelender dan de meeste Fransen volgens mij. :P De Fransen daar gingen wel keihard los zeg haha, ook bij de bands, dat is dan wel weer tof, op de camping was het soms wat minder al heb ik wel redelijk geslapen ( met oordoppen ). Ach als jij naar een festival gaat samen met vrienden hoef je eigenlijk helemaal niks te maken te hebben met de andere bezoekers, ik niet althans, dus dat gezeur over Fransen vind ik een beetje overdreven.
Laatst gewijzigd door Natasja op wo jul 01, 2009 10:25 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » wo jul 01, 2009 10:21 pm

Ik spreek zelf geen enkel woord Frans, maar heb totaal geen hinder ondervonden van de Fransen. Over het algemeen kan ik beter met die gasten overweg (en ook met Engelsen, Schotten, en Ieren trouwens) op festivals dan met Nederlanders, Belgen, Dutsers, Italianen, Spanjaarden.
En misschien scheelt het ook dat ik met redelijk wat Fransen te maken heb bij MetalStorm.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » wo jul 01, 2009 10:29 pm

Dat zou kunnen, ik heb zelf ook niet echt last gehad van de Fransen, afgezien van het feit dat Fransen misschien een beetje smerig zijn, bij de meeste tankstations onderweg was het vaak ook niet te harden.

Voor de mannen is het misschien ook wel leuk om te weten dat er veel vrouwelijke festivalbezoekers waren, veel meer dan op andere metal festivals waar ik geweest ben in ieder geval hehe.. :P
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Judge M.
Berichten: 236
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 9:27 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Judge M. » zo jul 19, 2009 12:41 pm

Mijjn bevindingen: http://www.lordsofmetal.nl/showlivereview.php?id=1148

Volgend jaar wil ik weer!
[url=http://www.dynamo666.nl]Dynamo - the home of METAL[/url] | [url=http://www.lordsofmetal.nl]Lords of Metal - monthly metal e-zine[/url]

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » zo jul 19, 2009 5:07 pm

Leuk! :) Goed verslag ook, al heb ik bepaalde dingen anders beleefd dan jou uiteraard.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Judge M.
Berichten: 236
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 9:27 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Judge M. » zo jul 19, 2009 8:40 pm

Thanks :)

Hehe, dat lijkt me logisch ook trouwens. Wel maf dat je trouwens maar 50 muntjes voor 100 euro gekregen hebt. Kan me indenken dat je dan ook een heel festival daar chagrijnig over bent..
[url=http://www.dynamo666.nl]Dynamo - the home of METAL[/url] | [url=http://www.lordsofmetal.nl]Lords of Metal - monthly metal e-zine[/url]

Gebruikersavatar
Cooma
Berichten: 12160
Lid geworden op: di mei 20, 2003 3:51 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Cooma » ma jul 20, 2009 8:54 pm

Volgens mij zaten 'wij Nederlanders' een beetje her en der verspreid! Wij waren met zn 5-en zijn niet heel veel (op Michiel na natuurlijk!!) Nederlanders tegengekomen, volgens mij!

Ik vond het een leuk festival, maar herken wel eea. Vooral die wc's, dat was echt erg. Ik was t even vergeten, maar ik weet weer waarom ik zo'n hekel aan kamperen heb, hahaha. Smerig ook van de bekers. Ook mooi dat je ze niet in kon leveren, of was dat bij iedereen weer anders?! Op een gegeven moment hadden we eindelijk de waterbakken ontdekt op t festivalterrein en spoelden we ze zelf maar om. Lekkere wijn wel!

Wat ik ook erg jammer vond is dat een hoop bands die ik graag wilde zien 's middags al speelden, 's avonds moest ik t dan doen met de ellende van Manowar enzo. Wat een verschrikking; pardon my french; maar 2 uur 'optreden' en 5 nrs spelen? Hoeveel kan iemand lullen zeg, ongelooflijk.

Anywees; leuke ervaring, maar ff niet voor herhaling vatbaar, misschien in de toekomst nog eens. :-)

Plaats reactie