Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr mar 27, 2009 8:04 pm

Peste Noir komt met een nieuwe plaat:
The third album of Peste Noire is currently available. This album is different from the two first albums in its garage sound recording done by Famine and its antiquated hard rock rhythms. The Pest have hit hard once again where we least expected it.

Defined by Famine as “Militant Black'n'Roll”, or “ Boyscout’s satanism “ this album can offend, but one thing is certain, it’s unique, a pure album of Peste Noire.
Released on digipack

Afbeelding

Line up :
La sale Famine de valfunde: Guitars, voices, harmonica
A.Julia : Drums
Sainte Audey-Yolande de la Molteverge : Rock and soprano voices, piano, orguamon
Ragondin : Bass

Track list :

- Neire Peste
- La mesniee mordrissoire
- Ballade cuntre les anemis de la France
- Concerto pour cloportes
- La France bouge
- A la mortaille !
- Vespre
- Rance Black Metal de France
- Requiem pour Nioka (à un berger allemand)
- Soleils couchants
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar dit werk.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » vr mar 27, 2009 8:38 pm

Ah, had al ergens een gerucht gelezen dat er een nieuw album van ze zou komen en nu is het dus echt zover.
Ik ben ook erg benieuwd.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr mar 27, 2009 8:52 pm

De cover ziet er in iedergeval weer zeer goed uit. Het wordt vast ook weer een ontzettend goed album en ik hoop zeer dat ze Folkfuck Folie zullen overtreffen.

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » vr mar 27, 2009 11:15 pm

damn wat een goed nieuws! ik wist hier helemaal niks van af, hopenlijk gaat het weer wat meer in de richting van La Sanie Des Siècles - Panégyrique De La Dégénérescence

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » za mar 28, 2009 2:10 pm

Best onverwachts inderdaad. Verdomd goed nieuws.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Bericht door the_dying » za mar 28, 2009 4:36 pm

Jeroen schreef:Ik heb de full length van Amesoeurs nu opstaan en de plaat bevalt me goed. Het is dan wel geen pure black metal, maar de stijl is zeker nog wel aanwezig. Erg ontspannend en opgesierd met fraaie melodielijnen en mooi zweverig zangwerk. Die Franse taal klinkt echt geweldig in combinatie met dit soort muziek. Ik zal het nog wat sterker vertellen, van mij had men de black metalzang wel achterwege mogen laten. Nu klinkt het geheel me wat te gekunsteld in de oren, alsof de band ook nog even wat black metal tracks (geforceerd) moest opnemen. Denk dat die discussie die tot het einde van de band heeft geleid hier ook wel wat uit voort is gekomen.
Geweldige cd!!!
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo apr 01, 2009 11:02 pm

Zijn er hier nog mensen bekend met het noorse 'Licht Erlischt'? In 2007 leverde de band hun eerste demo af, 'Bermanden/Pfade auf dem leben' en dit jaar is het debuutalbum verschenen, 'The Narrow Path'. Ik vond de demo toendertijd (en nog) indrukwekkend. Niets nieuws onder de zon, maar zeer gave, en bovendien zeer sfeervolle Black Metal. Voornamelijk mid tempo; de band doet soms wat denken aan 'Abyssic Hate'. De nummers van het nieuwe album op de myspace van de band klinken ook fijntjes. Verwacht niets bijster origineels, enkel gave en sfeervolle BM.

http://www.myspace.com/lichterlischt
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11746
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do apr 02, 2009 12:27 am

De nieuwe IXXI, 'Elect Darkness', bevalt mij eigelijk ook wel. Het is een toch wel vrij apart album geworden, die qua sfeer toch zeker BM aanduidt, maar ook een hoop mosterd haalt uit andere stromingen. Kleine stukjes Mayhem, Satyricon en Dodheimsgard passeren in mijn associatie-kader de revue, maar toch vormt het een eigen gezicht. Niet meteen denken aan de Black 'N Roll 'hype', want dat valt op dit album toch wel erg mee, het is wel de rauwe onheilspellende sfeer die de boventoon voert. Het tempo ligt ergens tussen de doodsblasterij en de slepende kerkhofblek, en verrast zo nu en dan toch wel. Kortom, een plaat voor mensen die wat vernieuwing in hun BM zoeken, zonder meteen in avant-garde te vervallen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » vr apr 03, 2009 8:55 pm

het nieuwe album van peste noire draait hier zijn eerste rondje, en het bevalt me zeker. Toch mis ik de inbreng van neige wel, vooral zijn black metal schreeuw bracht iets extras. Het nieuwe album lijkt wel een stuk meer op folk fuck folie dan op het album daarvoor. Nog steeds is het erg rauw en zit er een beetje een black N roll/ punk sfeertje bij.de nummers zijn tot nu toe wel een stuk rustiger dan op Folk fuck folie. De stijl van dit album is uniek, je moet het gewoon zelf luisteren
EDIT: ze hebben er zelfs een mondharmonica ingestopt deze keer :P

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo apr 08, 2009 10:10 pm

Ik zit momenteel aan het debuut album van Orcustus. Toen ik dit album vandaag tegenkwam verwachte ik er eigenlijk weinig van, tot ik eens ging kijken welke namen er achter deze band schuil gaan en dat wist mijn intresse een heel stuk op te krikken:
Taipan (oa. Amok)
Dirge Rep (oa. Gehenna, Craft)
Infernus (Gorgoroth0
En nog een zwikje andere bekende gezichten uit het begin jaren 90 tijdperk.

Nu is dit mijn eerste luisterbeurt, dus kan ik nog niet echt een definitief oordeel vellen, maar dit klinkt me op het eerste gehoor niks verkeerd. Lekkere Noorse black metal uit de begin/mid jaren 90.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do apr 09, 2009 6:09 pm

scorpion schreef:het nieuwe album van peste noire draait hier zijn eerste rondje, en het bevalt me zeker. Toch mis ik de inbreng van neige wel, vooral zijn black metal schreeuw bracht iets extras. Het nieuwe album lijkt wel een stuk meer op folk fuck folie dan op het album daarvoor. Nog steeds is het erg rauw en zit er een beetje een black N roll/ punk sfeertje bij.de nummers zijn tot nu toe wel een stuk rustiger dan op Folk fuck folie. De stijl van dit album is uniek, je moet het gewoon zelf luisteren
EDIT: ze hebben er zelfs een mondharmonica ingestopt deze keer :P
Ik mis Neige totaal niet. Niet dat ik het hem slecht vond doen, maar dit album is gewoon in alle opzichten fantastisch. Totaal andere sfeer door dat zware geluid en de vele klassieke elementen. Als er toch een vergelijking gemaakt moet worden, dan zou ik eerder zeggen dat hij op La Sanie... lijkt, want ik vind hem echt mijlenver van Folkfuck Folie af staan.

En degene die ooit beweerd heeft dat Peste Noire black 'n roll-invloeden bevat, verdient een nekschot of nieuwe oren.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » do apr 09, 2009 7:04 pm

Horde of Hel nu aan't luisteren, sludge black metal. Bruut, heavy en waarschijnlijk mijn eerstvolgende aankoop.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » do apr 09, 2009 8:42 pm

De nieuwe van Peste Noire is helemaal geweldig (lekkere sound) maar ik heb nog niemand horen klagen over het geringe aantal echte nummers. Met 5 stuks en evenveel opvulsels word ik daar nou niet echt vrolijk van......
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » do apr 09, 2009 8:52 pm

Doordat de muziek zo goed is, is dat geen probleem vind ik.
Een zeer goed punt van dat album is ook, dat de korte nummers, die jij nogal oneerbiedig 'opvulsels' noemt, beslist geen opvulling zijn, maar een echt onderdeel van het album.

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » do apr 09, 2009 9:03 pm

Hoe je het ook wendt of keert: het zijn toch ook gewoon opvulsels? :D Het zijn bij mij altijd standaard de nummers die gelijk door worden gedrukt.

Ik vind Peste Noire overigens geen band die er beter uit komt als je het hele album achter elkaar luistert. Bij een Negura Bunget is dat sfeerverhogend maar in dit geval, neh.

Als intro en nog 1 voor de gein ertussendoor a la maar 5....overdrijven is ook een vak, sorry!
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » do apr 09, 2009 9:09 pm

Dit album moet je juist wel helemaal achter elkaar luisteren (zoals verreweg voor alle goede black metal albums geldt). De korte nummers zijn naar mijn mening geen loze, saaie intermezzo's, het loopt ook allemaal mooi in elkaar over.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do apr 09, 2009 9:14 pm

Je kunt niet echt van 'opvulsels' spreken als die intermezzo's een duidelijke functie hebben, zoals bij Ballade Cuntre Lo Anemi Francor het geval is. Het zijn geen loze stukjes geluid zonder een functie, maar het zijn echte sfeerzetters op dit album en ze verzorgen belangrijke overgangen tussen de nummers.

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » do apr 09, 2009 11:04 pm

Blood&Ashes schreef:[..]

En degene die ooit beweerd heeft dat Peste Noire black 'n roll-invloeden bevat, verdient een nekschot of nieuwe oren.
Famine heeft dat blijkbaar zelf gezegt :P

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » vr apr 10, 2009 3:18 pm

Bands kletsen zoveel onzin over hun eigen muziek, dan hoef je het nog niet klakkeloos over te nemen. :P

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » vr apr 10, 2009 4:24 pm

Blood&Ashes schreef:Je kunt niet echt van 'opvulsels' spreken als die intermezzo's een duidelijke functie hebben, zoals bij Ballade Cuntre Lo Anemi Francor het geval is. Het zijn geen loze stukjes geluid zonder een functie, maar het zijn echte sfeerzetters op dit album en ze verzorgen belangrijke overgangen tussen de nummers.
Als dat jouw mening is dat kan dat, net als dat ik het 3x niks vind. Overigens had het mij minder uitgemaakt bij een meer acceptabele speeltijd hoor, iets meer dan een half uur (excl. de intermezzo's) is wel heel erg karigjes.

Over de muziek dan maar eens: ik ben bang dat black 'n roll wel de meest treffende omschrijving is. 100% black is het absoluut niet en er zit een soort van lekkere rock n' roll groove overheen.

Trouwens...nog meer tenenkrommend dan de intermezzo's vind ik de zang i.c.m. de cleane zang aan het begin bij 2 nummers (i.i.g. bij 2). Ai!

Of is P.N. een band waar geen commentaar bij past 8)
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr apr 10, 2009 4:41 pm

<Sirius> schreef:Als dat jouw mening is dat kan dat, net als dat ik het 3x niks vind.
Mijn mening heb ik je niet gegeven en daar heeft het ook vrij weinig mee te maken. Je kunt het mooi vinden of niet, maar als je goed geluisterd hebt en begrepen hebt wat daar gebeurt, dan valt de functie van de intermezzo's niet te ontkennen.

Gebruikersavatar
Mikhael0
Berichten: 118
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 1:59 pm
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Bericht door Mikhael0 » vr apr 10, 2009 6:31 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Mijn mening heb ik je niet gegeven en daar heeft het ook vrij weinig mee te maken. Je kunt het mooi vinden of niet, maar als je goed geluisterd hebt en begrepen hebt wat daar gebeurt, dan valt de functie van de intermezzo's niet te ontkennen.
+1
.....Neglect!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » do apr 16, 2009 10:13 pm

Heeft iemand hier de nieuwe plaat van Xasthur al beluisterd? 'All Reflections Drained' is een behoorlijk donker album geworden; het lijkt wat meer richting ambient te gaan. De drums liggen nogal op de achtergrond, en zijn ook wat bedolven onder ruis en het geluid van de gitaren. Xasthur begint me naarmate de albums toenemen steeds minder te boeien, en 'All Reflections Drained' is weer geen makkelijke luisterervaring, maar als je er de tijd voor neemt geeft het wel een apart sfeertje.

Het album is tot nu toe alleen op tape uitgebracht, maar er komt ook nog een vinyl versie aan; volgens mij geen CD versie. Volgens Metal Archives zou het album op 21 april uitkomen (tape versie), maar al ongeveer twee weken lijkt het alsof het album al uitverkocht is via Hydra Head.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 16, 2009 11:25 pm

Laten we eerlijk wezen, Xasthur heeft 1 of 2 leuke werken afgeleverd en daarna was het afgelopen. Ongeïnspireerde prentieuze troep die met teveel poeha aangeprezen werd. Echt, er zit geen lijn in en die gast is maar een matig muzikant. Het feit dat er op bepaalde plaatjes nog wat aardigs uit werd gepoept, ligt dan ook vooral aan het gegeven dat hij in het begin schijnbaar nog wel inspiratie had. Lucratieve bizz, ik ga ook een keer onder de douche staan, jank wat 'disturbing vocals' bij elkaar, zet een storende radio aan, speel wat standaardriffjes op de gitaar en trommel op een emmer en klaar. Hetzelfde geldt voor Striborg, hopeloos gedoe.

Ik zie daar Abigor in een undersign, kijk dat is pas een band. Muzikaal uitstekend, interessant uitgewerkt en op bepaalde albums zeer progressief. Met Abigor hebben we al die slaapkamerbandjes toch niet nodig. Er was een tijd dat ik bijna alle black metal wel vrat, maar het gebrek aan fatsoenlijke speltechniek en het gemis van de kunst om een goed nummer te pennen gaat me steeds meer tegenstaan. Let wel, ik kan sommige black metal nog zeer goed waarderen (Graveland, Drudkh, Walknut, Peste Noire, Ad Hominem, Nokturnal Mortum, Orlog, Sear Bliss, Abigor, Emperor, Verdunkeln, The Ruins Of Beverast etc.), maar ik ben op het vlak van krakkemikkiger spul toch enigszins verzadigd geraakt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do apr 16, 2009 11:45 pm

Striborg is geweldig, althans de latere albums. Het grimmige lo-fi gitaarwerk, de voortratelende drums, het hysterisch echoënd gekrijs en iele, resonerende keyboards creëren echt een unieke sfeer wat mij betreft. Tuurlijk klinkt het productioneel gezien voor geen meter en zijn er talloze betere gitaristen, maar het past allemaal perfect binnen het concept van verlaten, eindeloos gestrekte nachtelijke bossen waar je als luisteraar moederziel alleen doorheen dwaalt, zonder besef van tijd en plek. Misschien kun je Striborg nog wel het beste vergelijken met de black metal-versie van The Blair Witch Project?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 16, 2009 11:47 pm

Ja precies, ook nep. Die gast heeft gewoon z'n 'studio' in het toilet, of in een caravan. Ik houd erg van de 'bos'sfeer die door bands als Drudkh en Walknut wordt gecreëerd, maar Striborg is dan weer te. Zodanig dat het me grandioos gaat irriteren, zodat het me werkelijk gaat jeuken. Ik zie em al zitten op de pot. Broek naar beneden, de keutels vallen eruit, met een casio keyboardje op schoot naast een tape recorder. Yaiks.

Die dvd was wel een giller, in tijden niet zoiets saais gezien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do apr 16, 2009 11:51 pm

Hij zal geen studio hebben inderdaad :' )

Maar goed, ik vind met name de albums Mysterious Semblance en Spiritual Catharsis ronduit geweldig. En ik heb ook zo'n vermoeden dat het Sin Nanna geen ene flikker interesseert wie zijn muziek wel of niet goed vindt ;)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 16, 2009 11:54 pm

Scheelt weer. Ik heb bij sommige black metal eenmansbands wel eens het idee of we niet gewoon keihard in de zeik worden genomen.
Dat ze gniffelend de recensies lezen waarin wordt gesproken over 'een uiterst tragisch en duister meesterwerk'. Dat ze naderhand zeggen: 'Nou ze zijn er weer ingetrapt hoor, en ik kan weer wat centen op de bankrekening laten bijschrijven. Ideaal dat die idioten die bagger vreten als koek'
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr apr 17, 2009 12:16 am

Trouwens, nu ik aan Graveland denk. Ook weer een nieuw album één dezer dagen meen ik. Wat me ervan bijgebleven is dat het geheel weer verpakt is in een hoes die de vorige qua lelijkheid overtreft. Serieus, het lijkt wel een prentenboek voor kleuters.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » vr apr 17, 2009 12:18 am

Van simpele muziek die kut geproduceerd is zijn zat voorbeelden te vinden, als mensen het willen kopen onder het mom van zo'n fantastische sfeer dan moeten ze dat zelf weten.

Ik vind het erger als de betere bands expres voor een dergelijke produktie kiezen om meer true/ trui voor de dag te komen. En al helemaal als de muziek werelds is maar wordt verneukt door diezelfde produktie.

Dat had ik bijv. bij Abigor's Opus IV, wat kan ik daar nog steeds van balen zeg. Orkblut + Verwustung en Nachthymnen perfect en dan zo'n boutgeluid op je volgende album kwakken...pffffffff.
Laatst gewijzigd door <Sirius> op vr apr 17, 2009 12:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr apr 17, 2009 12:21 am

Ik vind Opus IV zelf één van de gaafste Abigor schijven. Daarnaast stoorde die productie me eigenlijk niet. Waar ik wel van baal is de productie van Supreme Immortal Art. Die had pas een zuigsound. Als je goed luistert hoor je net de drums en de rest is een brei. Goed, inmiddels heb ik de cd zo vaak gehoord dat ik er wel aan gewend ben, maar dat was toen even flink wennen.
Maar goed, Abigor heeft in mijn optiek geen enkel slecht album. Ook Satanized vind ik erg gaaf. Het knappe is dat elk album een unieke sfeer heeft. De enige cd die me wat minder wist te grijpen, was de laatste. Iets teveel nadruk op kille elektronica, waardoor de kenmerkende mystieke sfeer grotendeels verloren ging. Goede plaat hoor, maar voor dat soort klanken luister ik wel DHG.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » vr apr 17, 2009 12:37 am

Na Nachthymnen ben ik onderhand afgehaakt. Opus IV en S.I.A. heb ik nog wel aangeschaft maar daar ben ik gewoon niet doorheen gekomen. Op een gegeven moment moet een album mij wel kunnen grijpen wat helaas niet is gelukt.

Al heb ik wat Surpeme Immortal Art betreft nog wel hoop :)

Hun nieuwe heb ik sinds kort, valt niet tegen en klinkt lekker fris door de wat meer aparte songstructuren. De oude Abigor is het echter allang niet meer. Nachthymnen is, ondanks de wat 'iele' produktie m'n favoriet al heeft Verwusting de vetste riffs.

Xasthur zuigt overigens als een gek al had de voorganger hier en daar nog wel wat mooie melodieën.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr apr 17, 2009 12:40 am

knap, ik heb ze niet kunnen vinden.
Nee, Telepathy with the Deceased is de enige die ik echt goed vind. Doordrenkt met ziekte, die plaat, zelfs het intro al. Voor de rest houdt het op met Xasthur. Dan toch liever een andere US Black metalband als Leviathan. Die kerel is inventief, goed op de instrumenten en bovendien behoorlijk bedreven in het schrijven van interessante composities. Vooral The Tenth Level.. en Tentacles of Whorror vind ik briljante platen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » vr apr 17, 2009 12:43 am

The Prison Of Mirrors en Beauty is only Razor Deep hebben zo hun sfeermomenten.

En wat vind je van de laatste van Leviathan? Heerlijk spul!
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr apr 17, 2009 12:45 am

Nog niet eens gehoord, er is simpelweg teveel. Binnenkort maar eens doen als ik in de stemming ben. Dat heb ik toch wel sterk, dat ik voor die bands echt in de stemming moet zijn, anders ga ik me eraan irriteren. Geldt voor de meeste black metal. In tegenstelling tot een goede pot (techno)thrash, wat ik altijd wel kan draaien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » vr apr 17, 2009 12:50 am

Mee eens, ik kan normaal geen weken achter elkaar naar black luisteren aangezien ik niet naar de meest makkelijk te behappen bands luister.

Wat leuke black/death a la Belphegor of stampende hiphop is dan erg welkom ter afwisseling.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr apr 17, 2009 12:51 am

oh zeker, al draai ik nooit hip hop. Verschrikkelijk, kan niet anders zeggen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » vr apr 17, 2009 12:55 am

Ali B maakt je avond anders echt helemaal goed hoor....
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » vr apr 17, 2009 7:30 am

Jeroen schreef:Trouwens, nu ik aan Graveland denk. Ook weer een nieuw album één dezer dagen meen ik. Wat me ervan bijgebleven is dat het geheel weer verpakt is in een hoes die de vorige qua lelijkheid overtreft. Serieus, het lijkt wel een prentenboek voor kleuters.
Klopt. Spears of Heaven heet de plaat. Meneer Darken levert zeer waarschijnlijk weer een bovengemiddelde plaat af in dezelfde stijl die hij al negen jaar speelt, maar verder niets nieuws onder de zon.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » vr apr 17, 2009 8:59 pm

Is Gudsforladt van Nortt eigenlijk een beetje aan te raden ? Ik heb er wel goede verhalen over gehoord, maar ben een beetje aan het twijfelen om hem te beluisteren omdat Galgenfrist maar een saaie boel is.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » za apr 18, 2009 3:17 pm

Vind ik wel. Het is meer funeral doom en minder ambient dan Galgenfrist, dat ik trouwens ook een erg goed album vind. Proberen kan altijd?

Is er trouwens helemaal niemand hier die de nieuwe Beherit geluisterd/in huis heeft? Heb er in ieder geval nog niets over gelezen op dit forum.
Hij viel hier een half uurtje geleden op de deurmat en draait nu zijn eerste rondjes. Tot zover (halverwege) stelt hij zeker niet teleur.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » za apr 25, 2009 9:29 pm

Ben ik verdoeme bijna klaar met black metal en genre overstijgend spul, komt Lantlôs me tegen. Ik blijf nog even hangen, machtig mooi duaal spul dit, in staat tot zelfreflectie. Op de komende release van deze Duitsers zijn de vocalen van Neige, waar trouwens wel wat zielverwantschap aan te pas komt.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11746
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za apr 25, 2009 11:00 pm

War_Bomb schreef:Is Gudsforladt van Nortt eigenlijk een beetje aan te raden ? Ik heb er wel goede verhalen over gehoord, maar ben een beetje aan het twijfelen om hem te beluisteren omdat Galgenfrist maar een saaie boel is.
Na Graven en Gudsforladt ben ik ze een beetje uit het oog verloren, maar die 2 dingen zijn iig zeeer aan te raden, prachtige sfeer.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » zo apr 26, 2009 9:55 am

Oi, Waning is zo op het eerste gehoor een erg aangename band! De riffs (o zo gave riffs nu en dan!) doen denken aan Dødheimsgard, maar de muziek zelf is lang niet zo random als die van genoemde band, in dat het wel degelijk experimenteel is (het doet ook denken aan Ved Buens Ende en Virus), maar ook wel redelijk black metal.
Niet geschikt voor iedereen, wel aan te raden als je houdt van het experiment.
http://www.myspace.com/thewaning
Front voor/der Matigheid
last.fm

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » zo apr 26, 2009 7:20 pm

nuberus schreef:Ben ik verdoeme bijna klaar met black metal en genre overstijgend spul, komt Lantlôs me tegen. Ik blijf nog even hangen, machtig mooi duaal spul dit, in staat tot zelfreflectie. Op de komende release van deze Duitsers zijn de vocalen van Neige, waar trouwens wel wat zielverwantschap aan te pas komt.
Goed spul inderdaad, doet me wat denken aan Ruines Humaines (van Amesoeurs, ook qua thematiek natuurlijk). Ik heb het album eigenlijk nog niet in huis, maar de demotape is erg sterk (bevat ook enkele nummers van het album). Neige op vocalen lijkt me trouwens top - ik ben nogal liefhebber van zijn bands - maar ik vond met de oude vocalen ook niets mis.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » zo apr 26, 2009 9:22 pm

Iemand eigenlijk al de nieuwe plaat van Beherit, Engram getiteld, geluisterd? Wonderwel vind ik het best ok, maar ik ben dan ook geen grote fan van de eerste twee albums (hoewel Drawing Down The Moon wel in de kast staat). De eerste twee nummers lijken veel op elkaar en is gewoon door stofzuigeren. Daarna komen af en toe wat andere elementen erin geslopen.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma mei 11, 2009 10:51 pm

Galeere, het nieuwe album van Geist is uit en het is echt fantastisch! Ze zijn weer flink vooruit gegaan sinds Kainsmal.

Geist speelt stevige black met veel melodie. De band weet altijd fantastische sferen op hun albums neer te zetten.

http://www.myspace.com/geistmetal


Liefhebbers van Inarborat en Funeral Procession zouden zich eens aan Geist moeten wagen.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » di mei 12, 2009 4:53 pm

Ik ben benieuwd. Vond Kainsmal eigenlijk een stuk minder dan het debuutalbum Patina.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Bericht door ea teasse » di mei 12, 2009 5:36 pm

Dimas schreef:Iemand eigenlijk al de nieuwe plaat van Beherit, Engram getiteld, geluisterd? Wonderwel vind ik het best ok, maar ik ben dan ook geen grote fan van de eerste twee albums (hoewel Drawing Down The Moon wel in de kast staat). De eerste twee nummers lijken veel op elkaar en is gewoon door stofzuigeren. Daarna komen af en toe wat andere elementen erin geslopen.
Ik heb hem ook liggen. Eigelijk vind ik hem vrij tot zeer goed. Vooral dat 4de nummer, Pagan Moon, heeft een geweldige riff. Het is heel simpele muziek, maar het heeft bij mij zeker de klik gemaakt.

Maar als je graag dat soort black metal hoort, moet je zeker Sarke eens luisteren. Heeft nog wat doom invloeden. Misschien is de band hier al aan bod gekomen, indien wel, excuses.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » di mei 12, 2009 5:52 pm

Ach, sommige bands komen hier wel 164 keer aan bod dus een keer extra zou niet echt uitmaken. Ik begin nu ook wel nieuwsgierig te worden naar die nieuwe Beherit door de postieve reacties overal, het is waarschijnlijk niet echt mijn muziek maar ik zal toch eens een poging wagen.

2009 bracht naast de wat "bekendere" bands nog een paar interessante releases van het onbekendere Siculicidium en Skagos. Met name de laatste, Skagos dus, is erg verrassend. Natuurgeinspireerde black metal, redelijk vergelijkbaar met een band als Wolves in the Throne Room, met uitstekende composities en veel sfeer. Tevens is de afwisseling tussen de akoestische en ruigere stukken subliem. Eén van de hoogtepunten van 2009 tot nu toe. Het werk op de split tape met Tomhet is ook erg goed, alleen jammer dat Tomhet enorm saai is. Siculicidium is sfeervolle oostblok black metal, rauw en melodieus.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Plaats reactie