Nieuwe Transatlantic in de maak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
toxic
Contacteer:

Nieuwe Transatlantic in de maak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door toxic » za apr 18, 2009 12:25 pm

Van de Mike Portnoy site:

TRANSATLANTIC, the progressive rock "supergroup" comprised of Mike Portnoy (Dream Theater), Pete Trewavas (Marillion), Roine Stolt (The Flower Kings) and Neal Morse (ex-Spock's Beard), have reunited after a 7 year hiatus to begin work on a brand new studio album.

The band began work on the album in early April in Nashville and are expected to have it released by year's end if all goes as planned.

TRANSATLANTIC have previously released two studio albums to tremendous critical and fan acclaim: 2000's SMPTe and 2001's Bridge Across Forever. The band toured on the heels of each release with an American Tour in 2000 and a European Tour in 2001 and released subsequent Live DVD's/CD's from both tours before going their separate ways for an indefinite hiatus which lasted almost the entire decade.

Hoe cool is dit.....wordt een lekker prog jaar met nieuwe releases van Dream Theater, Pagan's Mind, Redemption ( met James Labrie), Transatlantic, Pain Of Salvation, Porcupine Tree.....

Transatlantics- Bridge Across Forever is echt een van de beste progplaten ooit gemaakt en ben als een kind zo blij dat hier een vervolg op komt...

ketter

Bericht door ketter » za apr 18, 2009 12:49 pm

OH ECHT?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za apr 18, 2009 4:14 pm

Fucking goed nieuws!!! :D
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » za apr 18, 2009 10:16 pm

Gaaf!!! En trouwens, Pain of Salvation alwéér met een nieuwe??
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

thomaster87
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » zo apr 19, 2009 1:40 pm

Ik las het al op het Marillion forum. Aangenaam nieuws ja, deze gaan we in de gaten houden! :)
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo apr 19, 2009 1:50 pm

Draconian schreef:Gaaf!!! En trouwens, Pain of Salvation alwéér met een nieuwe??
Hoezo "alweer"? Scarsick is alweer uit 2007.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

TDWTom
Contacteer:

Bericht door TDWTom » za mei 09, 2009 8:31 am

Mijn eerste reactie op dit nieuws was: WOEI!!!

Maar tegelijkertijd kreeg ik ook een angstig gevoel....want ja, Neal Morse doet mee. en ja, hij's nog steeds zo christelijk als fuck, (Which kinda bothers me) dus ik hoop dat we nu niet ineens de god-is-geweldig plaat van Transatlantic gaan krijgen, want dan dank ik feestelijk.
...Scoring emotions by the day...
--- www.tdwmusic.com ---

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za mei 09, 2009 10:50 am

Hoezo?
Ten tijde van de vorige twee platen was hij ook al christelijk hoor. Daar was af en toe in de teksten ook al best wat van te merken, maar ik heb dat nooit als storend ervaren. Beetje onzin om een plaat van zo'n geweldig gezelschap daarom maar links te laten liggen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

TDWTom
Contacteer:

Bericht door TDWTom » za mei 09, 2009 11:24 am

Jeroen schreef:Hoezo?
Ten tijde van de vorige twee platen was hij ook al christelijk hoor. Daar was af en toe in de teksten ook al best wat van te merken, maar ik heb dat nooit als storend ervaren. Beetje onzin om een plaat van zo'n geweldig gezelschap daarom maar links te laten liggen.
Daar heb je gelijk in en het klopt dat die symboliek er wel al in zat, maar precies wat je zelf al zegt, toen merkt je het al, maar was het voor een agnost/niet christen niet storend.

Maar ik refereer meer naar het feit dat het er bij Neal's solo werk iets te veel boven op ligt in mijn beleving. en dat is zijn goed recht gezien dat het zijn solo werk is, maar ik hoop niet dat het zo over the top eruit komt op deze nieuwe plaat, dus vandaar mijn lichte bezorgdheid. (aan de andere kant staan er ook 3 andere componisten/tekstschrijvers in de ruimte, dus dan zal het ook al wel anders uitpakken)

Overigens, laat ik deze plaat zowiezo niet links liggen, want daarvoor ben ik een te grote liefhebber van het oude werk. Maar als ik mag kiezen, zou ik geen nummer hoeven horen waarin de glorie van de lieve heer bezongen wordt. Als ik dat wil horen ga ik wel gospel luisteren.
--- www.tdwmusic.com ---

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za mei 09, 2009 12:01 pm

Ik heb ook met Neal's solowerk totaal geen problemen. Ik ben geen christen, maar ik vind de muziek domweg te goed en ik vind Neal als muzikant en componist ook geweldig. Ik vind het prima als mensen vanuit hun geloof zulke hoopvolle, interessante en positieve muziek creëeren. We spreken toch niet over een gospelgroepje hier.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za mei 09, 2009 12:33 pm

Het metalwereldje zit vreemd in elkaar. Zeker als het om teksten gaat. Grappig hoe sommige mensen nazi teksten door de vingers kunnen zien onder het kopje "als de muziek maar goed is". Terwijl men zich helemaal gek kan ergeren aan Christelijke teksten. Ik blijf dat een vreemd fenomeen vinden.
(Let op: dit is niet tegen Jeroen gericht.)

TDWTom
Contacteer:

Bericht door TDWTom » za mei 09, 2009 1:05 pm

Daar heb je een punt XnegativeX. Overigens ben ik ook niet zo van de Nazi teksten persoonlijk... (om het zeer subtiel uit te drukken.)

Maar ik merk aan mezelf dat, als dingen op een dergelijke manier worden uitgedragen, dat me dwars zit. Da's niet bedoeld om te christenbashen of om te zeuren op wat Jeroen ervan vind, maar gewoon een reactie die dat bij me oproept.

Maar goed, da's het mooie aan subjectieve visie's toch? ;) ieder zijn eigen waarheid en gevoelswaarde.
--- www.tdwmusic.com ---

dako

Bericht door dako » za mei 09, 2009 1:08 pm

Zo, en nu ga ik Stryper luisteren.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

TDWTom
Contacteer:

Bericht door TDWTom » za mei 09, 2009 1:13 pm

hehe, te droog.
--- www.tdwmusic.com ---

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za mei 09, 2009 1:30 pm

XnegativeX schreef:Het metalwereldje zit vreemd in elkaar. Zeker als het om teksten gaat. Grappig hoe sommige mensen nazi teksten door de vingers kunnen zien onder het kopje "als de muziek maar goed is". Terwijl men zich helemaal gek kan ergeren aan Christelijke teksten. Ik blijf dat een vreemd fenomeen vinden.
(Let op: dit is niet tegen Jeroen gericht.)
precies. Eerder had ik nergens problemen mee, maar met naziteksten heb ik het zo langzamerhand wel gehad. Ik heb zat christelijke metal en rock in de kast staan, daar doe ik verder niet moeilijk over. Daarnaast wil het bij veel christelijke bands niet persé zeggen dat je continu bijbelcitaten voor de voeten krijgt of 'je moet dit en dat'. Nee, als ik kijk naar de teksten van bands als Believer en Deliverance zie ik dat niet terug. Neal Morse is wellicht wat directer, maar het verhaal van Sola Scriptura (over Luther) deed me toch wel wat. Dat is toch met een objectieve blik goed te behappen. Ik ben het er zeker niet mee eens, maar ik ben het ook niet eens met satanische teksten, dus ach.

Plaats reactie