Hardcore/punk/metalcore IV
- Beastie Meijer
- XnegativeX
- Contacteer:
- Beastie Meijer
Het eerste album is een stuk rauwer dan de latere albums, met name de zang en gitaren zijn echt gruwelijk rauw. Ok, het aantal nummers is wat karig (als je de oorspronkelijke release hebt), maar overdaad schaadt nog wel eens.
Songstructuren en productie...wel nu hoor je ook weer niet al teveel verschillen tussen de albums van KYI, maar op de latere releases hoor je zelfs her en der binnen de gitaren de sound van West Coast bands terug, absoluut niets mis mee maar de rauwheid van het debuut blijft voor mij gewoon het beste.
Leuke band, maar zeker niet de beste in het genre.
It's all about taste
Songstructuren en productie...wel nu hoor je ook weer niet al teveel verschillen tussen de albums van KYI, maar op de latere releases hoor je zelfs her en der binnen de gitaren de sound van West Coast bands terug, absoluut niets mis mee maar de rauwheid van het debuut blijft voor mij gewoon het beste.
Leuke band, maar zeker niet de beste in het genre.
It's all about taste
einde bericht
- sal
- Contacteer:
Las ik nou laatst ergens dat er een Hatebreed dvd aan komt?
Zo ja, weet iemand dan ook wanneer?
Zo ja, weet iemand dan ook wanneer?
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]
[size=67]Buma in me zak.[/size]
- Ear to ear
- Beastie Meijer
- sal
- Contacteer:
Beastie Meijer schreef:June 26 2009 - Hengelo, Netherlands - Metropool - the last show at the old venue. Come to the party!
was getekend...Sick Of It All.................wowsersssssssssssssssss.
Oh, daar moet ik wel even hard bij zijn.
Eens even kijken tegen die tijd.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]
- XnegativeX
- Contacteer:
Misschien zijn er nog mensen geinteresseerd:
http://www.edgethemovie.com/
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ik heb altijd het idee dat straight edgers (wat ik tegenkom of ken) het doen voor hun imago en de 'scene'.
Als je per sé nuchter wil zijn, doe het dan gewoon en ga er niet zo mee te koop lopen alsof je de waarheid gevonden hebt. Het zijn net gelovigen.
En ik heb slechte zin, dus vat het vooral niet verkeerd op
Als je per sé nuchter wil zijn, doe het dan gewoon en ga er niet zo mee te koop lopen alsof je de waarheid gevonden hebt. Het zijn net gelovigen.
En ik heb slechte zin, dus vat het vooral niet verkeerd op

NOT MY FUCKING TEMPO
- Beastie Meijer
Tuurlijk, lijkt me wederom een leuke film. Als ie net zo is als onderstaande docu dan belooft het veel goeds. Altijd kewl om weer wat historische kennis op te doen.XnegativeX schreef:Misschien zijn er nog mensen geinteresseerd:
Wellicht overbodig, maar dit is ook een klassieker:
http://www.sonyclassics.com/americanhardcore/
einde bericht
- XnegativeX
- Contacteer:
- Beastie Meijer
Hatebreed komt heel binnenkort met een coveralbum. Hatebreed eert hiermee hun grote invloeden en laat de jeugd op deze manier kennis maken met de muziek van hun helden. O.a. hardcore acts zoals D.R.I., Suicidal Tendencies, Bad Brains, Judge, SIck Of It All en Agnostic Front worden op een goede manier gecovered. Ook metalacts zoals Slayer en Metallica staan erop. Zeer goed initiatief van Hatebreed.
Voorproefje, check hier hun nieuwe video van het geweldige nummer "Ghosts Of War" (cover van Slayer):
http://headbangersblog.mtv.com/2009/04/ ... ts-of-war/
Voorproefje, check hier hun nieuwe video van het geweldige nummer "Ghosts Of War" (cover van Slayer):
einde bericht
Onlangs het Australische Extortion ontdekt. Als je van opgefokte snelle hardcore ala Infest houdt, dan moet je dit zeker checken.
www.myspace.com/extortionextortion
www.myspace.com/extortionextortion
- XnegativeX
- Contacteer:
- sal
- Contacteer:
Gave covert!Beastie Meijer schreef:Hatebreed komt heel binnenkort met een coveralbum. Hatebreed eert hiermee hun grote invloeden en laat de jeugd op deze manier kennis maken met de muziek van hun helden. O.a. hardcore acts zoals D.R.I., Suicidal Tendencies, Bad Brains, Judge, SIck Of It All en Agnostic Front worden op een goede manier gecovered. Ook metalacts zoals Slayer en Metallica staan erop. Zeer goed initiatief van Hatebreed.

Eens aanschaffen als-ie uit komt, ik twijfel er niet aan dat de rest van de covers net zo knallend naar voren komen.
Op hun Myspace staan er nog enkele, klinkt lekker!sal schreef:[..]
Gave covert!
Eens aanschaffen als-ie uit komt, ik twijfel er niet aan dat de rest van de covers net zo knallend naar voren komen.
Ik moet bekennen Hatebreed niet echt te kennen, weet alleen dat ze me afgelopen zomer gruwelijk tot last waren door op Wacken veel te hard over het Obituary optreden heen te spelen... maar ik was zojuist in de trein Join The Army van ST aan het luisteren, en ik zag dat daarvan ook een cover was. Dus eens even aangeslingerd, en dat klinkt niet verkeerd.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
- sal
- Contacteer:
Net Shadows are Security van As I Lay Dying weer eens aangeslingerd.
En daarvoor An Ocean Between Us.
2 heerlijke platen van een te gekke band.
En daarvoor An Ocean Between Us.
2 heerlijke platen van een te gekke band.
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Metalcore is een kut term. Je hebt hardcore gemixt met metal (zie Hatebreed), en dat is de metalcore waar het in dit topic over gaat. En je hebt die New Wave of American Metal, en die wordt ook vaak metalcore genoemd. Maar daar komt geen greintje hardcore aan te pas.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Beastie Meijer
- XnegativeX
- Contacteer:
Nou nou, wat zijn we weer lekker melodramatisch. Dat ben ik niet van je gewend.
Hokjesgeest of niet, hier:
http://metalfan.nl/forum/viewtopic.php? ... bd38bc7c39
is een topic dat bol staat van bands als As I lay dying en aanverwanten. Beetje jammer dat we het er dan in het verkeerde topic over gaan hebben lijkt me.
is een topic dat bol staat van bands als As I lay dying en aanverwanten. Beetje jammer dat we het er dan in het verkeerde topic over gaan hebben lijkt me.
Dat ben ik met je eens, maar vrij verwarrend dat het beide volgens de topictitel om metalcore gaat.XnegativeX schreef:Nou nou, wat zijn we weer lekker melodramatisch. Dat ben ik niet van je gewend.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- XnegativeX
- Contacteer:
http://www.myspace.com/faminehc
coole band uit ierland, maandag AS spelen ze in the stage samen met Bitter End en True Colors!

+ Famine dus!
verder wil ik jullie even wijzen op een nieuwe band, Cornered. www.myspace.com/cornered13
hard en snel zoals het hoort!
coole band uit ierland, maandag AS spelen ze in the stage samen met Bitter End en True Colors!

+ Famine dus!
verder wil ik jullie even wijzen op een nieuwe band, Cornered. www.myspace.com/cornered13
hard en snel zoals het hoort!
www.myspace.com/strikefirst
Have Heart heeft besloten om uit elkaar te gaan wanneer hun wereldtour afgelopen is. De band maakte het bekend met het volgende bericht:
"Once the Fall rolls around, we can't really do this band the way we would prefer to anymore. Knowing this deadline of ours and having a whole world tour already booked, we'd like to take advantage of the chance to say goodbye to all the people we have met around the world over the years.
So, please come check us out in the remaining months on our little trip around the globe. So far Asia has been a wonderful experience and we're very happy to have had the chance to meet so many kind people and look forward to the rest of Asia.
We will be playing our last show on this year's National Edge Day on October 17th 2009 with a bunch of our friends bands and a sweet guest. It will be somewhere T accessible in the Boston area. It will also be a benefit for a women's shelter in New Bedford, MA, run by my kind mother.
It's been a nice 7 years and we'd like to thank all the unique hardcore kids and bands we have encountered. And in the words of DFJ, thanks to all the shit talkers for all the material to get off on. But, really....we have met so many wonderful people who we'll just never forget.
It's been so great. Take care and hope to see you over the next couple months.
-Patrick Flynn / HH
HAVE HEART: 2002 - 2009"
"Once the Fall rolls around, we can't really do this band the way we would prefer to anymore. Knowing this deadline of ours and having a whole world tour already booked, we'd like to take advantage of the chance to say goodbye to all the people we have met around the world over the years.
So, please come check us out in the remaining months on our little trip around the globe. So far Asia has been a wonderful experience and we're very happy to have had the chance to meet so many kind people and look forward to the rest of Asia.
We will be playing our last show on this year's National Edge Day on October 17th 2009 with a bunch of our friends bands and a sweet guest. It will be somewhere T accessible in the Boston area. It will also be a benefit for a women's shelter in New Bedford, MA, run by my kind mother.
It's been a nice 7 years and we'd like to thank all the unique hardcore kids and bands we have encountered. And in the words of DFJ, thanks to all the shit talkers for all the material to get off on. But, really....we have met so many wonderful people who we'll just never forget.
It's been so great. Take care and hope to see you over the next couple months.
-Patrick Flynn / HH
HAVE HEART: 2002 - 2009"
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
- XnegativeX
- Contacteer:
Het was gruwelijk warm maar ook gruwelijk gezellig! :T Het was echt een groot feest.
Strike first heb ik gemist. Opzich ben ik daar niet treurig om want, hoewel het goede muzikanten zijn, is het mijn muziek niet.
Human demise was hard. Ringworm en Integrity kunnen inpakken. There's a new player in town. Bloed agressief en lekker donker en nog een strak optreden ook.
Backfire was voor mij de band van de avond. Ik ben stiekem een beetje verliefd op deze band. Wat een agressie! Wat een energie! Hopelijk hoef ik niet weer 10 jaar (!) te wachten voor ik ze weer live kan gaan zien.
Sick of it all deed waar ze goed in zijn. En dat is een dik feest bouwen. Ik ben geen fan van SOIA maar ik kan niet ontkennen dat ze erg goed zijn. Zelfs ik heb nog uit volle borst staan meeschreeuwen met Step down.
Lachen ook om na de show nog even Beastie Meijer tegen het vege lijf te lopen.
Op naar de eerste vette show in de nieuwe Metropool!
Strike first heb ik gemist. Opzich ben ik daar niet treurig om want, hoewel het goede muzikanten zijn, is het mijn muziek niet.
Human demise was hard. Ringworm en Integrity kunnen inpakken. There's a new player in town. Bloed agressief en lekker donker en nog een strak optreden ook.
Backfire was voor mij de band van de avond. Ik ben stiekem een beetje verliefd op deze band. Wat een agressie! Wat een energie! Hopelijk hoef ik niet weer 10 jaar (!) te wachten voor ik ze weer live kan gaan zien.
Sick of it all deed waar ze goed in zijn. En dat is een dik feest bouwen. Ik ben geen fan van SOIA maar ik kan niet ontkennen dat ze erg goed zijn. Zelfs ik heb nog uit volle borst staan meeschreeuwen met Step down.
Lachen ook om na de show nog even Beastie Meijer tegen het vege lijf te lopen.
Op naar de eerste vette show in de nieuwe Metropool!
- Beastie Meijer
Het was inderdaad een fantastische avond in Hengelo. De temperatuur was niet te harden, wat een sauna. Voor mij was uiteraard Sick Of It All het hoogtepunt. Wat weten die gasten na al die jaren nog steeds supershows te geven en wat een energie. Zanger Lou weet altijd een prettige sfeer te maken en het songmateriaal was dik voor elkaar.
Sfeer proeven, check this out:
http://www.youtube.com/watch?v=HD3tzPZGupo
Backfire was ook weer zeer goed, alleen behoren de meeste gespeelde songs niet tot mijn favorieten (ach je moet ook wel wat te klagen hebben natuurlijk
). Backfire blijft naar mijn mening nog steeds de beste NL Hardcoreband.
De andere voorprogramma's heb ik ook niet gezien.
XNegativeX: dinsdag 14 juli speelt Ignite in Drachten, dat is toch ook nog redelijk in de buurt van het Oosten des landes.
Sfeer proeven, check this out:
http://www.youtube.com/watch?v=HD3tzPZGupo
Backfire was ook weer zeer goed, alleen behoren de meeste gespeelde songs niet tot mijn favorieten (ach je moet ook wel wat te klagen hebben natuurlijk

De andere voorprogramma's heb ik ook niet gezien.
XNegativeX: dinsdag 14 juli speelt Ignite in Drachten, dat is toch ook nog redelijk in de buurt van het Oosten des landes.
einde bericht
Bane, wat een geweldige band! Ik zet Give Blood weer eens op, ideaal voor dit weer. Ook erg originele vocalen voor een hardcore-band. Doet me zelf af en toe een beetje aan Tom Araya denken, dat gefrustreerde ik-moet-poepen-maar-hij-wil-niet gevoel, je kent het wel.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- XnegativeX
- Contacteer:
- Beastie Meijer
DE hardcore platen voor deze knul zijn toch echt de nieuwe schijven van Death before Dishonor en Kickback! wat een geweldige schijven zijn dat! Vooral die van DB4D dat is echt een verslavend plaatje.kan niet wachten om die lui weer eens live te zien, de laatste keer was voor mij toen zesamen met Ramallah in baroeg speelden...
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!
Not a fan ...Pigface schreef:DE hardcore platen voor deze knul zijn toch echt de nieuwe schijven van Death before Dishonor en Kickback! wat een geweldige schijven zijn dat! Vooral die van DB4D dat is echt een verslavend plaatje.kan niet wachten om die lui weer eens live te zien, de laatste keer was voor mij toen zesamen met Ramallah in baroeg speelden...
- XnegativeX
- Contacteer:
2009 is een enorm pruts jaar op het gebied van hardcore. Zeker in vergelijking met 2008. Het enige hardcore album dat echt enorm gaaf is, en dat ik dit jaar heb ontdekt is The Golden age - Carry the torch. En dat album komt nog eens uit 2007 ook.
Beste tot nu toe vind ik:
1. Glasses - s/t
2. Pulling Teeth - Paranoid Delusions / Paradise Illusions
3. Blind To Faith - The Seven Fat Years Are Over
4. Fundamental - Demo
5. Organism - Hope
6. Swamp Thing - In Shame
7. Government Warning - Paranoid Mess
8. Germ Attak - They Live, We Sleep
9. Morne / Warprayer - split LP
10. Extortion - Terminal Cancer
Maar daar zit natuurlijk ook wat punk/crust tussen ...
1. Glasses - s/t
2. Pulling Teeth - Paranoid Delusions / Paradise Illusions
3. Blind To Faith - The Seven Fat Years Are Over
4. Fundamental - Demo
5. Organism - Hope
6. Swamp Thing - In Shame
7. Government Warning - Paranoid Mess
8. Germ Attak - They Live, We Sleep
9. Morne / Warprayer - split LP
10. Extortion - Terminal Cancer
Maar daar zit natuurlijk ook wat punk/crust tussen ...
- XnegativeX
- Contacteer: