Thrash / Speed Metal XII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 27, 2009 9:12 pm

Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen Heathen en Helstar
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma apr 27, 2009 10:15 pm

De eerste Heathen is super; zeer eigenzinnige plaat met een paar uitschieters van jewelste. Het is de tweede Heathen waar ik zo langzamerhand een dikke afknapper van heb gekregen; totaal vergankelijk spul terwijl ik 'm vroeger graag draaide.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » ma apr 27, 2009 10:24 pm

Van alle thrashbands die ik ken vind ik Heathen er zeker wel uitspringen. Ze missen misschien wel een stukje agressie op cd maar live halen ze dat echt wel in.
Ik vind het goede, technische thrash met zeer gave gitaarsolo's en zang (die hoge uithalen!) Luister maar eens naar Hypnotized!

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » ma apr 27, 2009 10:26 pm

Ik vind de tweede juist de beste, verveelt echt nooit. De eerste luister ik dan weer minder vaak omdat er weinig variatie in de nummers zit.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » ma apr 27, 2009 10:51 pm

Jeroen schreef:[..]
Savage Steel vind ik niet zoveel aan. Matige uitwerking steekt me vooral. Best aardige momenten, maar daarmee houdt het op.
Wat betreft Heathen, ach ja, ieder z'n ding, ik vind Heathen echt een superband.

En Oliver, Heathen ZIJN? Als ervaren stukkieschrijver kun je zo'n fout toch niet meer maken :P
Over deze en andere taalkwesties mag ik graag met mede-taalneuroten discuzeuren. Over deze zijn we er nog niet uit. Dat wil zeggen: ik heb besloten dat achter een bandnaam weliswaar een werkwoordsvervoeging in enkelvoud zou moeten/kunnen staan, maar voor mijn esthetische sensibiliteit is dat krassen op het schoolbord. In het Engels en Duits hoort er een meervoudsvorm bij, al slaat de taalverloedering ook in die landen toe en maakt men er maar enkelvoud van. Maar dit terzijde.
Is, ter voorkoming van recidivistisch offtopiceren, een taalneurotentopic een idee, Jeroen? :wink:

Wacht, ik heb het poldercompromis:

Heathen = God.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 27, 2009 11:28 pm

dat lijkt me een prima compromis
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » za mei 02, 2009 8:40 pm

Piftul Reign uit de UK; niet slecht, klinkt als Bay Area Thrash doch geen topper...

Ook eentje van Coroner gekocht, "No more color". Beestige plaat. Vraag me af waarom ik deze band zo lang heb genegeerd....
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » za mei 02, 2009 8:44 pm

Jeroen schreef:Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen Heathen en Helstar
Natuurlijk, maar hij heeft een Helstar avatar.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Ernst
Berichten: 5030
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » zo mei 03, 2009 12:08 am

Geweldige nieuwe track van Sacrifice (Canada):

http://www.myspace.com/sacrificecanada

Eindelijk....dit is het wachten meer dan waard geweest. Ik hoop dat de rest van de nieuwe plaat ook de kwaliteit heeft van The great wall. In juni moet de nieuwe uit komen. Dit was eigenlijk de reünie qua thrash bands waar ik het meeste naar uitkeek....

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo mei 03, 2009 9:29 am

Ernst schreef:Geweldige nieuwe track van Sacrifice (Canada):

http://www.myspace.com/sacrificecanada

Eindelijk....dit is het wachten meer dan waard geweest. Ik hoop dat de rest van de nieuwe plaat ook de kwaliteit heeft van The great wall. In juni moet de nieuwe uit komen. Dit was eigenlijk de reünie qua thrash bands waar ik het meeste naar uitkeek....
Whoo, hier word ik ook wel enthousiast van. Een geweldig afwisselend nummer met veel tempowisselingen en een aantal moddervette riffs om je vingers bij af te likken.
En het is ook erg prettig dat het met de productie dit keer (voor zover je dat op Myspace kan beoordelen) ook wel goed zit.
Laat maar komen die plaat.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo mei 03, 2009 9:30 am

edit
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » zo mei 03, 2009 2:44 pm

Metal79 schreef:[..]


:shock:

Heathen zijn GOD. En dat zeg ik als overtuigd atheïst.
Eens!

Ik vind Victims nog steeds 1 van de beste thrash albums ooit. Nummers als Hypnotized(!), Opiate of the Masses, Mercy is no virtue etc.

Live ook superieur.

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » zo mei 03, 2009 3:02 pm

Enigste minpunt is dat ze zooo traag zijn, op de site staat zelfs nog steeds dat de nieuwe plaat eind 2008 uitkomt!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mei 03, 2009 9:38 pm

volg jij het nieuws niet dan?
dan zou je weten dat de nieuwe plaat al een hoes heeft en dat ie eind juli, begin augustus verschijnt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » ma mei 04, 2009 10:18 am

Ja, dat weet ik allemaal (mooie hoes trouwens). Maar dat heeft behoorlijk lang geduurd al met al, hoeveel tijd is er al niet verstreken van aankondiging tot uiteindelijk verschijnen?! En helemaal zeker dat ie dan uitkomt is het ook nog niet..

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22676
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma mei 04, 2009 10:37 am

Volgens mij zitten we al enkele jaren op de nieuwe plaat van Heathen te wachten. Het lijkt erop dat hij dit jaar wel echt uit gaat komen, al zou het me eerlijk gezegd niks verbazen als hij in 2010 verschijnt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma mei 04, 2009 10:42 am

Ik geloof het pas als ik hem in mijn handen heb :P

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma mei 04, 2009 10:55 am

!slayer! schreef:[..]


Eens!

Ik vind Victims nog steeds 1 van de beste thrash albums ooit. Nummers als Hypnotized(!), Opiate of the Masses, Mercy is no virtue etc.

Live ook superieur.
in Nijmegen (2006 met Nuclear Assault) waren ze inderdaad geweldig, op KIT 2008 vond ik ze echter maar matig.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma mei 04, 2009 10:58 am

Jeroen schreef:Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen Heathen en Helstar
tuurlijk maar zijn allebei wel bands met nadruk op melodie, ik vind "nosferatu" echt een geweldige plaat van HELSTAR overigens.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » ma mei 04, 2009 5:56 pm

enforcer schreef:[..]


tuurlijk maar zijn allebei wel bands met nadruk op melodie, ik vind "nosferatu" echt een geweldige plaat van HELSTAR overigens.
Nosferatu is een gitaartandem bijbel.

Dat nieuwe Sacrifice nummer klinkt er goed! Lekker oldskool opbouw en productie!!!
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mei 04, 2009 6:45 pm

Gaafheid, eindelijk Target's Master Project Genesis weten te bemachtigen. Ook nog voor een verdomd redelijke prijs afgezet tegen wat je meestal ziet. En nee, geen bootleg. Dat wordt genieten geblazen, gave plaat is dat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » ma mei 04, 2009 8:54 pm

Jeroen schreef:Gaafheid, eindelijk Target's Master Project Genesis weten te bemachtigen. Ook nog voor een verdomd redelijke prijs afgezet tegen wat je meestal ziet. En nee, geen bootleg. Dat wordt genieten geblazen, gave plaat is dat.
Damn, die zoek ik ook al jaren.... :(
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 07, 2009 10:18 pm

Tijd voor de plaat met 246 riffs nu. 'Time Does Not Heal' dus van Dark Angel. Één van mijn all-time favorites. Heerlijke grauwe thrash, complex, vrij technisch en lekker uitgesponnen. Melodie zit er niet zoveel in, maar de gigantische hoeveelheid lekkere ritmes en riffs maken veel goed. Hier kan ik dagen achter elkaar naar luisteren. De zang wil nog wel eens wat saai worden (heel af en toe), maar dat is eigenlijk het enige puntje. Als ik die leads hoor in Psychosexuality dan ga ik sowieso helemaal uit m'n dak. Briljant!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » do mei 07, 2009 10:56 pm

@Jeroen, eens, gaafste album van Dark Angel. Een stuk minder rommelig ook.

Verder ben ik de laatste tijd helemaal verslaafd aan grinder. Dan vooral Dawn For The Living. Meer melodie als gemiddeld andere Duitste thrash/speed band.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 07, 2009 10:57 pm

Eens ja, hoewel ik de andere DA albums ook graag mag beluisteren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » do mei 07, 2009 11:01 pm

Ik luister liever naar Darkness Descend, (sterker nog, zeker een van mijn favoriete thrashplaten!) maar volgens mij ben ik daar de enigste in hier.
Time does not heal is zeker ook wel vet maar lang niet zo pakkend, luistert niet effe lekker weg en soms gewoon te technisch/chaotisch imo.

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » do mei 07, 2009 11:03 pm

Darkness Descends is wel de klassieker van DA, dus je bent echt niet de enige gok ik.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 07, 2009 11:05 pm

Och, ik vind Darkness Descends ook een heerlijk brute thrashplaat. Men speelt zo knap langs elkaar heen dat het haast een kunst op zich is. Maar dat is de charme van die plaat. Het maakt het album ranzig, keihard en vooral furieus. Daar hoort zo'n levendige en vrij rommelige sound bij. Qua intensiteit een knaller, maar qua muziek vind ik Time Does Not Heal by far het meest interessant.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » do mei 07, 2009 11:07 pm

Meeste prefereren wel Time does not heal boven Darkness descend geloof ik. Onbegrijpelijk als je het mij vraagt :)

Vind de plaat ook qua sfeer wel wat weg hebben van Beneath the remains van Sepultura, maar misschien is dat alleen vanwege het ietwat brakke geluid..

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 07, 2009 11:09 pm

Welja, dat vind ik dan weer een knakenplaat van jewelste. Zo jammer. De muziek is best okay, maar als ik dat idiote gebrul eroverheen hoor dan heb ik het wel weer gehad. Dat eentonige gedoe in de zang heeft voor mij Sepultura altijd genekt.

Maar goed, hoeveel kansen heb je Time Does not Heal gegeven? Dat is echt wel een plaat die je een fors aantal keer moet draaien voordat ie zich voorgoed in je hersenpan nestelt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » do mei 07, 2009 11:10 pm

Jeroen schreef:Welja, dat vind ik dan weer een knakenplaat van jewelste. Zo jammer. De muziek is best okay, maar als ik dat idiote gebrul eroverheen hoor dan heb ik het wel weer gehad. Dat eentonige gedoe in de zang heeft voor mij Sepultura altijd genekt.

Maar goed, hoeveel kansen heb je Time Does not Heal gegeven? Dat is echt wel een plaat die je een fors aantal keer moet draaien voordat ie zich voorgoed in je hersenpan nestelt.
Ja, dan ga je zelfs Mourning has broken goed vinden :?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 07, 2009 11:12 pm

Zo is het! Dat vind ik echt de gaafste plaat van Sabbat. Ik heb vandaag overigens met veel plezier A History of A Time To Come gedraaid, twee keer achter elkaar zelfs, maar toch, ik heb meer met die chaotische, technische en complexe stijl van Mourning Has Broken. Daarnaast vind ik die zanger gaaf, ondanks dat hij af en toe best wel ff lekker de bocht uitvliegt. Heerlijke schijf en na een flink aantal draaibeurten blijft ie beter hangen dan ik na de eerste luisterbeurt dacht. Mourning Has Broken is gewoon ondergewaardeerd, prima plaat, wat Hans en al die andere oude mannen hier ook mogen zeggen (no offence ;) )
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » do mei 07, 2009 11:14 pm

Die plaat heb ik al jaren in de kast liggen maar ik gok dat ik hem al zeker een half jaar niet meer gedraaid heb. Misschien maar eens op de tradelist zetten.
Daarvoor trouwens wel af en toe eens gedraaid maar het is niet zo'n cd die als hij is afgelopen nog een rondje mag gaan draaien van mij, en dan blijft ie weer (te) lang liggen.

Edit: @ Jeroen, reactie op twee posten daarboven, jullie posten te snel!
Laatst gewijzigd door Karlijn op do mei 07, 2009 11:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do mei 07, 2009 11:15 pm

Darkness Descends is ook één van mijn thrash favorieten. Het rommelige karakter van de plaat draagt in dit geval enorm bij aan de gitzwarte, destructieve sfeer die het album uitademt. Ongelooflijk hard, gemeen en vuil zijn de zeven granaten die op je afgevuurd worden. Het hysterische gegil is ook uitermate effectief hier.

De intensiteit waar ik over spreek wordt met name duidelijk in Merciless Death. De versie van dat nummer op het debuut verbleekt bij de versie aanwezig op Darkness Descends.

En voor die openingsriff van afsluiter Perish In Flames mag je mij altijd wakker komen maken.

Alles wat Dark Angel hierna maakte is eveneens fantastisch imo, maar het is niet te vergelijken met de gekte van Darkness Descends.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 07, 2009 11:16 pm

Wekelijks draait Mourning Has Broken hier z'n rondjes. Soms nog wel vaker ook. Pas dan leer je de kracht te waarderen, wat anderen ook mogen zeggen. Zo'n plaat zet je toch niet op je trade-list, vooral ook omdat ie best lastig te krijgen is momenteel (via de reguliere wegen) en niet zoals de eerste twee opnieuw uitgebracht is. Ridicuul gedoe dat ze die plaat weren uit de officiele discografie. Alsof ze hun zonde (wat ik het dus zeker niet vind) willen weg wassen, jammer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » do mei 07, 2009 11:18 pm

Jeroen schreef:Wekelijks draait Mourning Has Broken hier z'n rondjes. Soms nog wel vaker ook. Pas dan leer je de kracht te waarderen, wat anderen ook mogen zeggen. Zo'n plaat zet je toch niet op je trade-list, vooral ook omdat ie best lastig te krijgen is momenteel (via de reguliere wegen) en niet zoals de eerste twee opnieuw uitgebracht is. Ridicuul gedoe dat ze die plaat weren uit de officiele discografie. Alsof ze hun zonde (wat ik het dus zeker niet vind) willen weg wassen, jammer.
Die is toch makkelijk te vinden? Tientje op elke willekeurige metal market moet het wel lukken.

Sepultura is niet echt mijn band. Beneath the Remains vind ik ook maar zozo.

Verder nog liefhebbers van Pyracanda?

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do mei 07, 2009 11:19 pm

Mourning Has Broken is kwalitatief een prima metalplaat. Daar mogen de makers wat mij betreft best trots op zijn. Destijds werd nogal denigrerend gedaan over de plaat en het is inderdaad jammer dat de band daar zelf aan meedoet.
Wel heeft de plaat imo niets van doen met de genialiteit van History Of A Time To Come en Dreamweaver
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » do mei 07, 2009 11:21 pm

Van welke band is Mourning has broken? Sabbat? Daarvan ken ik alleen 'Dreamweaver' en 'A History of A Time To Come'. Maar das dus wel een aanrader in het straatje van Darkness descend?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 07, 2009 11:23 pm

Nee, ik kan het eigenlijk nergens echt mee vergelijken. De plaat is een stuk melodieuzer dan de eerste twee Sabbat albums, neigt zelfs wat meer naar power metal af en toe, vooral vanwege de andere zanger (een ruigere versie van Geoff Tate, kwalitatief wel wat minder, eerlijk is eerlijk) . Het is veel meer techno-thrash. In de verste verte niet te vergelijken met Darkness Descends.
Maar goed, Het bevalt me net wat beter dan het ferme gespetter van Martin op de eerste twee albums, hoewel ik daar ook graag naar mag luisteren, laat dat duidelijk zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » do mei 07, 2009 11:25 pm

Power, techno.. dat klinkt niet heel geweldig, maar misschien dat ik er een keer tegenaan loop.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 07, 2009 11:28 pm

@Ferdy, dat verschilt nogal hoor. Ik heb em inderdaad voor een tientje gekocht en ik zie em ook wel eens voor die prijs liggen. Maar het wisselt, want bij andere stands op beurzen vragen ze er 30 euro voor, of zelf wel meer. Maar goed, ik doelde vooral op de reguliere wegen. Je kunt de cd niet meer bestellen bij mailorders (afgezien van dat ie wel eens bij 2nd hand stores ligt) en cd winkels.
Laatst gewijzigd door Jeroen op do mei 07, 2009 11:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do mei 07, 2009 11:29 pm

@ Karlijn: Technothrash gaat wel wat ver. Misscnien zelfs geen thrash. Ik denk dat het meer naar de gewone heavy metal neigt. Hier en daar wat thrashy en speedy stukken. Luistert best lekker weg.
Zeker geen powermetal met majeur akkoorden.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 07, 2009 11:31 pm

Maar dat hoeft toch ook niet persé ;). Het neigt overal wel een beetje naar, maar de hoofdmoot wordt wel gevormd door vrij technische riffs en structuren. Daarnaast zweeft de zang er regelmatig vrij los boven en dat vind ik altijd wel gaaf. Het schept een schizofrene sfeer. De één vindt dat onrustig, de ander vindt spannend. Maar goede, genres maken geen fuck uit eigenlijk, het is gewoon een steengoede plaat vind ik.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do mei 07, 2009 11:33 pm

Jeroen schreef:Maar dat hoeft toch ook niet persé ;). Het neigt overal wel een beetje naar, maar de hoofdmoot wordt wel gevormd door vrij technische riffs en structuren. Daarnaast zweeft de zang er regelmatig vrij los boven en dat vind ik altijd wel gaaf. Het schept een schizofrene sfeer. De één vindt dat onrustig, de ander vindt spannend. Maar goede, genres maken geen fuck uit eigenlijk, het is gewoon een steengoede plaat vind ik.
Amen.
En het geheel klinkt typisch Brits melancholish. Dat spreekt mij nou juist weer aan.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 07, 2009 11:37 pm

Hehe, jammer dat de zanger dan weer een Amerikaan is ;). Het minpuntje van de plaat vind ik dan weer de ietwat dunne gitaarsound. Daar had Dreamweaver ook al wat last van. De levendige galmende drumsound vind ik dan wel weer heel erg gaaf.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do mei 07, 2009 11:44 pm

Ik doelde meer op de gitaarakkoorden. Het gitaargeluid is niet zo scherp aanwezig als op het debuut. Maar de riffs zijn wel herkenbaar Sabbat.
Galm = 80's (ja, ja plaat is uit 91 maar klinkt 80's) en daar heb ik toch wel een zwak voor.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr mei 08, 2009 6:45 am

mouring has broken mag nog niet eens de veters strikken van de eerste twee albums. Uniek is het album eker maar goed dat is een ander verhaal na een (veel te lang) nummer vind ik het al mooi geweest met die plaat.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » vr mei 08, 2009 9:19 am

Sentinel schreef:De eerste Heathen is super; zeer eigenzinnige plaat met een paar uitschieters van jewelste. Het is de tweede Heathen waar ik zo langzamerhand een dikke afknapper van heb gekregen; totaal vergankelijk spul terwijl ik 'm vroeger graag draaide.
Ik begon de laatste tijd het idee te krijgen dat ik de enige in Nederland was die die mening toegedaan was. Het doet me deugd te zien dat dat dus niet he geval is.

Ik zet nog maar eens de Pray For Death demo en Breaking The Silence LP op.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr mei 08, 2009 9:24 am

Ik moet die platen van Sabbat nog eens in huis halen net als wat spul van Dark Angel.

Ik vind Beneath the Remains trouwens een heerlijke plaat Ik mag dat gebrul van Max wel.

Maar nu is het weer even tijd voor Evildead. Agent Steel was er even mee gestopt. Dus vond Garcia het tijd voor een andere band. Dat werd dus EvilDead. Met het album Annihilation Of Civilization zetten ze toch een zeer goede plaat neer. Nu is dit niet te vergelijken met Agent Steel. EvilDead is toch een stuk meer crossover. Erg veel leuke gitaar riffs trouwens die hier in voorkomen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22676
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr mei 08, 2009 12:56 pm

hehe, een aantal zullen het niet met me eens zijn :). Ik heb een retro review geschreven over het debuut van Merciless Death:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5511
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gesloten