Death Metal VIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za mar 28, 2009 6:29 pm

XnegativeX schreef:Masticate to Dominate is inderdaad een HEEL vet album. Bleeding Profusely heb ik ook gehad maar die deed me beduidend minder.
Ik vind Bleeding Profusely juist weer beter. Anyway, gave band. Vooral het gebruik van de 3 verschillende grunts wisten ze goed uit te buiten. Volgens mij zijn ze uitelkaar.

Ik luister de laatste tijd weer veel naar Internecine - The Book Of Lambs en Sinister - Cross The Styx. Vette platen!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
GimmeGore
Berichten: 614
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 4:14 pm
Locatie: Enschede

Bericht door GimmeGore » za mar 28, 2009 6:41 pm

Nieuwe Fondlecorps?

Halen!

Blood and popcorn was pure genialiteit, en die nummers op myspasm klink ook lekker :D
Remember me as you pass by
As you are now so once was I -
As I am now so you will be
Prepare for death and follow me.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di mar 31, 2009 9:53 am

Goed nieuws: Originele drummer en oprichter Mike Van Dyne keert terug bij Arsis. Hopelijk klinkt de volgende plaat derhalve weer meer als A Celebration Of Guilt (dus met groove en gevoel) in plaats van als het zielloze We Are The Nightmare. Al vond een enkeling dat technische geneuzel blijkbaar geweldig. Van Dyne zal overigens niet aan lange toernees deelnemen, vanwege zijn voltijdse baan. Voor grote tours zal Arsis voortaan gebruik maken van sessiedrummers. Maar op de volgende cd is Van Dyne in ieder geval weer van de partij.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di mar 31, 2009 12:14 pm

Jammer, de drummer van de laatste plaat is vele malen diverser. Die Van Dyne moet flink oefenen om dat te kunnen evenaren. A Celebration Of Guilt was een prima plaat maar hetgene wat mij na een tijd begon te irriteren was het eenzijdige blastwerk van die gast.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di mar 31, 2009 1:19 pm

Ik vind het prima, We Are the Nightmare is technisch beter, maar A Celebration of Guilt blijft toch dé Arsis-plaat. Nu hopen dat ze die sound ongeveer terug kunnen halen.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za apr 04, 2009 2:45 pm

We Are the Nightmare blijft voor mij de superieure plaat. Niet (alleen) omdat hij technisch beter is of omdat het geluid beter is. Maar mij gaat het meer om de songs. We are the nightmare heeft extreem sterke, pakkende songs. Enorm herkenbaar en soms zelfs catchy. En dat is de kracht van dat album.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za apr 04, 2009 2:49 pm

Beste death metal vrienden en vriendinnen, er is de laatste tijd veel te doen om de technische death metal bands Obscura en The Faceless...en ook wel terecht eigenlijk want beide bands hebben gewoon hele fijne platen uitgebracht.

Maar vorig jaar was er een oud gediende die ook zo'n super sterke (in mijn ogen zelfs sterker dan de 2 voorgenoemde bands) technische death metal plaat heeft neergezet. Maar hierover zijn weinig woorden gevallen. En de berichten die ik er wel over heb gehoord waren vaak minder positief.

Ik heb het hier over Of what's to come van Deeds of flesh. Wat mij betreft een magistrale CD en zeker een van de beste death metal platen van vorig jaar.

Maar waarom hoor ik er dan zo weinig mensen over? Hebben meer mensen intussen de kans gehad om Of what's to come over zich heen te laten bulderen?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » za apr 04, 2009 3:23 pm

Deeds of Flesh is een retegave band natuurlijk. alle cds fucking hard. trading pieces vind ik hun coolste, die cd is echt een fucking stomp in je maag. maar eigenlijk is niks slecht van deze gasten.
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » za apr 04, 2009 5:39 pm

Of what's to come is een erg vette plaat. Wat technischer dan het eerdere werk, maar nog steeds herkenbaar als Deeds of Flesh.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za apr 04, 2009 10:31 pm

Ik heb die nieuwe nog niet gehoord. Vandaag wel weer de eerste twee albums eens opgezet, blijven lekkere platen.

Ik heb trouwens een beetje het idee dat het Death Metal topic een beetje stil ligt. Wel jammer, er was vaak toch wel leuks te vinden hier.

En Decrepit Birth gaat weer een nieuwe cd opnemen! Goed nieuws lijkt mij.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » zo apr 05, 2009 12:34 am

XnegativeX schreef:We Are the Nightmare blijft voor mij de superieure plaat. Niet (alleen) omdat hij technisch beter is of omdat het geluid beter is. Maar mij gaat het meer om de songs. We are the nightmare heeft extreem sterke, pakkende songs. Enorm herkenbaar en soms zelfs catchy. En dat is de kracht van dat album.
Je bent gek jij! Luister A Celebration of Guilt eens goed en je zult leren dat die schijf veel pakkendere riffs heeft dan We Are the Nightmare. Technisch vernuft staat een trapje lager, maar de productie is lekker smerig en de nummers gedenkwaardig.
WATN is zeker een vet album, maar kan zich niet meten met het debuut. Er wordt teveel geleund op technische death metal, een genre dat wat mij betreft redelijk overbevolkt begint te worden.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo apr 05, 2009 10:57 am

Tox schreef:[..]
Je bent gek jij!
Klopt.
Tox schreef:[..]
Luister A Celebration of Guilt eens goed en je zult leren dat die schijf veel pakkendere riffs heeft dan We Are the Nightmare. Technisch vernuft staat een trapje lager, maar de productie is lekker smerig en de nummers gedenkwaardig.
Dat ben ik absoluut niet met je eens. De refreinen op We are the nightmare zijn veel memorabeler dan die op A Celebration of guilt. We are the nightmare wist zich direkt in mijn hoofd te nestelen terwijl ik van A Celebration direkt al weer vergeten was hoe het ook al weer klonk. Absoluut geen slecht album maar ik vind We are gewoon beter.
Ik moet je wel gelijk geven op het gebied van de productie. Die is te clean op We are.
Tox schreef:[..]
Er wordt teveel geleund op technische death metal, een genre dat wat mij betreft redelijk overbevolkt begint te worden.
Ook dat ben ik helemaal met je eens. Er komt de laatste tijd te veel technische death metal uit zonder gevoel of sfeer. Ik hoor liever een death metal band die muzikaal iets minder goed is maar met bakken gevoel.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo apr 05, 2009 6:24 pm

Damn door die Arsis discussie maar eens even twee platen binnengehaald. Nu heb ik het debuut, Celebration of Guilt, opstaan en dat rosst toch behoorlijk zeg! Straks maar eens die laatste plaat opzetten, ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma apr 06, 2009 9:21 am

In het technische death metal genre is Arsis toch een verhaal apart, door hun melodische gitaarspel en composities. De productie van WATN is prima, niks te clean. Sterker nog, vergeleken daarbij is de productie van de eerste plaat te vlak.

Daarnaast zou iedereen gewoon moeten onderkennen dat de laatste plaat oneindig meer diverser en kwalitatief constanter is dan de eerste. Op Celebration of Guilt hoor je op een gegeven moment steeds dezelfde drumstukken terugkomen en er staan naar het einde toe een aantal fillers op.
Orklord schreef:En Decrepit Birth gaat weer een nieuwe cd opnemen! Goed nieuws lijkt mij.
De laatste plaat luister ik slechts af en toe. Ik vind het meestal toch wat te klinisch om lekker naar te luisteren.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo apr 08, 2009 10:43 am

Iemand het album "The Horror" van het Zweedse TRIBULATION al gehoord? Zeer vette, agressieve, super strak uitgevoerde old-school Death Metal met een heerlijk authentiek zombie/horror sfeertje.

DIKKE VETTE AANRADER!

www.myspace.com/soultribulation

Afbeelding

Afbeelding
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » wo apr 08, 2009 10:51 am

MadTinus schreef:Iemand het album "The Horror" van het Zweedse TRIBULATION al gehoord? Zeer vette, agressieve, super strak uitgevoerde old-school Death Metal met een heerlijk authentiek zombie/horror sfeertje.

DIKKE VETTE AANRADER!

www.myspace.com/soultribulation

Afbeelding

Afbeelding
Ja, dat is inderdaad een ontzettend vette cd. Het heeft ook wel iets weg van Watain, inclusief de denkbeeldige stank, maar dan in death metalsferen.

Ik ben er in ieder geval zeer blij mee. Weer eens een lekkere smerige DM-cd, tussen al die technische, überstrakke en gepolijste releases door.
Review volgt spoedig op de FP.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo apr 08, 2009 10:15 pm

MadTinus schreef:Iemand het album "The Horror" van het Zweedse TRIBULATION al gehoord? Zeer vette, agressieve, super strak uitgevoerde old-school Death Metal met een heerlijk authentiek zombie/horror sfeertje.

DIKKE VETTE AANRADER!

www.myspace.com/soultribulation
Da's inderdaad een gave plaat. Doet me wel wat denken aan het Zweedse Merciless - the awakening. Ook hoor ik er wat oude Morbid Angel en Sadistic Intent in terug. Ik ga ze 17 april zien als support van Vital Remains.

En om nog even op Deeds Of Flesh terug te komen, of what's to come is een te gekke plaat! De typische Deeds stijl is intact gebleven en daar zijn nieuwe elementen aan toegevoegd. Samen met Path of the Weakening & Mark of the Legion mijn favoriete Deeds platen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo apr 08, 2009 10:54 pm

Kijk, dat hoor ik graag!

Maar nu even wat anders....

Hoe, ik herhaal, HOE krijgen jullie het met elkaar voor elkaar om een geweldige band als het Britse Desecration links te laten liggen?

Ok, dat ligt natuurlijk aan dat Desecration niet bepaald technisch of vernieuwend klinkt. Inderdaad, het is 100% pure death metal zonder franje. Maar het beukt zo ongelovelijk lekker. Catchy nummers die uit volle borst zijn mee te brullen, strakke blasts die je om de oren vliegen, vette riffs en een constant door rollende bass-drum. Wat wil een death metal fan nog meer?

Checken die handel!
http://www.myspace.com/desecrationuk

Vooral het nummer Overdose is ge-fucking-weldig!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
GimmeGore
Berichten: 614
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 4:14 pm
Locatie: Enschede

Bericht door GimmeGore » do apr 09, 2009 3:54 pm

XnegativeX schreef:
Ik heb het hier over Of what's to come van Deeds of flesh. Wat mij betreft een magistrale CD en zeker een van de beste death metal platen van vorig jaar.

Maar waarom hoor ik er dan zo weinig mensen over? Hebben meer mensen intussen de kans gehad om Of what's to come over zich heen te laten bulderen?

Dat is zeer zeker een fijn schijfje. Sowieso vind ik Deeds of Flesh een gave band en Of whats to come is een van de weinige albums met een vaste plek op mn mp3speler.
Vooral de opener Waters of Space is echt een nummer wat ik meerdere keren achter elkaar kan luisteren. Dat nummer gaat me echt nooit vervelen.
Remember me as you pass by
As you are now so once was I -
As I am now so you will be
Prepare for death and follow me.

Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » do apr 09, 2009 5:21 pm

Ook nog iemand die naar Death Breath luisterd? Ik blijf het de beste Death Metal band op het moment vinden.

http://www.deathbreath.se/
Unpure - Unholy - Untight

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do apr 16, 2009 7:16 pm

ThePlague schreef:Ook nog iemand die naar Death Breath luisterd?
Ja ik :lol:
Gave band. Vooral het nr dragged through the mud heeft zo'n geweldige Autopsy feel.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » do apr 23, 2009 6:33 pm

en guttural secrete's reek of pubescent despoilment komt opnieuw uit via hun neue label brutal bands.....

vette pre-ordertjes al zeg ik het zelf 8)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » do apr 23, 2009 9:17 pm

Wordt het niet eens gewoon tijd voor een nieuwe CD van GS in plaats van een re-release ?!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

put_lucht
Berichten: 35
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 3:54 pm

Bericht door put_lucht » vr apr 24, 2009 12:43 pm

Dat hele US death metal wereldje draaid de verkeerde kant op vind ik.

Bands als Guttural secrete zijn zeker bruut En de laatste deeds of flesh plaat was echt heel erg lekker (oudere werk is beter vind ik).

Maar gvd die producties zijn zo kut, al dat typemachine drum werk. De laatste paar jaar begint deze trend zich behoorlijk door te zetten, het beukt gewoon niet meer.
Je luisterd naar drums die zo ontzettend digitaal bewerkt zijn dan is er voor mij geen ''brute'' meer uit te halen.

Bands als tribulation zijn zeker een lekkere wind in de death metal maar dan praat je over de zweedse scene, die blijven toch grotendeels trouw aan de heavy sound. Ik mis gewoon het hele gevoel dat een band zich uit de naad speelt op zoon plaat inplaats van alles stukje voor stukje op te nemen bewerken bewerken en nog een keer bewerken.

Heb er ook geen vertrouwen in dat de nieuwe devourment wat gaat worden.. die zal denk ik beetje de kant op gaan waar decrepith birth ook heen ging net als veel anderen. Hoop solo riff werk technisch dit technisch dat en dan nog eens zwaar digitaal bewerken.

Btw een plaat die ik dan erg goed vond is
Excoriate - on pestilent winds
en Teitanblood - Seven Chalices

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » vr apr 24, 2009 2:00 pm

Veel death metal van tegenwoordig is inderdaad te gepolijst aan het worden. Gaat ook ten koste van de groove vaak. Jammer, want op het technische aspect begin ik langzaam uitgekeken te worden.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11746
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » vr apr 24, 2009 9:14 pm

Tox schreef:Veel death metal van tegenwoordig is inderdaad te gepolijst aan het worden. Gaat ook ten koste van de groove vaak. Jammer, want op het technische aspect begin ik langzaam uitgekeken te worden.
Ja, de eenheidsworst is niet te missen. Maar toch zijn er ook nog genoeg bands die met een hele dikke productie ook nog de nodige rag- en raastechniek beheerschen. Gelukkig maar.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » vr apr 24, 2009 9:42 pm

Planetary Duality 8)
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » za apr 25, 2009 11:27 am

put_lucht schreef: Teitanblood - Seven Chalices
Dat is een ontzettend gaaf album!
Zeer sfeervol en erg pakkende nummers, ik blijf het maar draaien.

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » za apr 25, 2009 4:09 pm

Persoonlijk vind ik bone gnawer super...het nieuwe bandje van kam lee,,,raar dat het nog niet gepost is hierzo.

http://www.myspace.com/bonegnawerband

enjoy!
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mei 03, 2009 2:41 pm

Even uit het now playing topic gehaald:

Fleshgod apocalypse - Oracle
Vreselijk gave, technische death metal met de zanger van Hour of penance achter de drums. En blijkbaar kan die man drummen als de beste want...de tering wat blaast dit! En de techniek zit hem niet zozeer in veel gefreak maar eerder in de songstructuren en het fenomenale gitaarwerk. Check alleen die solo's al! Soms doet het me zelfs een beetje aan Death denken. Maar dan vele malen bruter.

Afbeelding

Checken die herrie!
http://www.myspace.com/fleshgodapocalypse
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » zo mei 03, 2009 4:03 pm

Die heb ik een aantal keer beluisterd en het is een vet plaatje wat ik meer moet luisteren, maar op het moment ben ik meer gefascineerd door The Faceless. Wat een gevarieerde plaat hebben die uitgebracht!
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » zo mei 03, 2009 4:11 pm

Lijkt wel een blik in de toekomst van Hour of Penance. Brute shit!

Artwork geïnspireerd door The Neverending Story btw? :P
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Vlekkie
Berichten: 624
Lid geworden op: di nov 11, 2008 8:50 pm
Locatie: Bij Boxmeer

Bericht door Vlekkie » zo mei 03, 2009 9:54 pm

Klinkt niet verkeerd. das een CD die ik denk ik moet aanschaffen!
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma mei 04, 2009 1:34 am

Fleshgod Apocalypse is idd best gaaf. Ik word niet snel overtuigd op gebied van death metal, maar deze band is er toch mooi in geslaagd :P
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » do mei 07, 2009 12:30 pm

Disavowed heeft weer een drummer!
Optredens komen weer vanaf augustus en nieuwe nummers zullen ook volgen.

Filmpje van een repetitie met de nieuwe: http://www.youtube.com/watch?v=aetYT7hV ... r_embedded
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do mei 07, 2009 4:58 pm

XnegativeX schreef:Even uit het now playing topic gehaald:

Fleshgod apocalypse - Oracle
Vreselijk gave, technische death metal met de zanger van Hour of penance achter de drums. En blijkbaar kan die man drummen als de beste want...de tering wat blaast dit! En de techniek zit hem niet zozeer in veel gefreak maar eerder in de songstructuren en het fenomenale gitaarwerk. Check alleen die solo's al! Soms doet het me zelfs een beetje aan Death denken. Maar dan vele malen bruter.

Checken die herrie!
http://www.myspace.com/fleshgodapocalypse
Ik las dat praatje tussen jou en de Graaf in het np-topic al en dat heeft me het album ook doen downloaden. Moet zeggen dat ik best onder de indruk ben, na de eerste luisterbeurt. Lekker hard, lekker sfeertje. En die pianopingels hebben me niet echt gestoord. ;)

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Tuska » do mei 07, 2009 9:53 pm

Soulcollector schreef:Disavowed heeft weer een drummer!
Optredens komen weer vanaf augustus en nieuwe nummers zullen ook volgen.

Filmpje van een repetitie met de nieuwe: http://www.youtube.com/watch?v=aetYT7hV ... r_embedded
Betâh! Lekker trommelen kan-ie. Ben altijd zo trots op deze band (evenals Arsebreed), sowieso om de muziek maar de gitarist woont immers een straat verderop bij mij in't dorp huhu!
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » vr mei 08, 2009 12:10 am

Iemand al de TATU cover van The Berzerker gehoord? :p
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11746
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » vr mei 08, 2009 1:34 am

Haha ja. Muzikaal hun dieptepunt, clipgewijs een hoogtepunt.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr mei 08, 2009 9:34 am

TUSKA schreef:Betâh! Lekker trommelen kan-ie. Ben altijd zo trots op deze band (evenals Arsebreed), sowieso om de muziek maar de gitarist woont immers een straat verderop bij mij in't dorp huhu!
Had je niet moeten zeggen, nu verwacht ik regelmatig inside informatie van jou ;)

En wat betreft die Bezerker cover; ze hadden een excuus nodig om die clip te maken.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » vr mei 08, 2009 9:47 am

Blood&Ashes schreef:[..]


Ik las dat praatje tussen jou en de Graaf in het np-topic al en dat heeft me het album ook doen downloaden. Moet zeggen dat ik best onder de indruk ben, na de eerste luisterbeurt. Lekker hard, lekker sfeertje. En die pianopingels hebben me niet echt gestoord. ;)
Nou, mij wel, hehe.
Tja, storen, storen is een groot woord, maar ik vind sowieso iedere zinloze onderbreking van de voortdonderende metalen massa irritant. Als de intermezzo's nog een beetje uit de muziek vloeien of iig nog een soort van aansluiten..vooruit. Maar dit slaat als een tang op een varken :(.
Sowieso doen veel DM bands dit nogal graag...
Wat dat betreft hebben ze het in de BM beter bekeken.

Bla verder.
Ohja, oma wordt vergeetachtig, maar ben jij reeds aan Molested geforceerd? Zo niet: Gauw er op duiken! Da's echt een DM-band voor jou.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr mei 08, 2009 9:51 am

Volgens mij zijn die "klassieke" intermezzo's humoristisch bedoelt. Ik vind ze ook behoorlijk nutteloos maar ik stoor me er opzich niet echt aan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr mei 08, 2009 10:15 am

Dat denk ik ook ja. De muziek ramt er daarna zo ongenadig hard in, dat ik het in ieder geval humoristisch vind, hoewel het soms wat te lang duurt.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr mei 08, 2009 10:44 am

Fleshgod Apocalypse doet me weinig. Goede muzikanten, maar dat klassieke gepiel irriteerd me. Net als het drumgeluid. Dat klinkt, net als bij de laatste Hour Of Penance, alsof Kermit de kikker in de modder staat te tapdansen :cry: Hour Of Penance vind ik dan wel weer een gave band.

Om nog even op het geweldige Internecine terug te komen, ik vond op youtube wat live clips uit 1998. Zo te zien in de originele line up.


http://www.youtube.com/watch?v=_3xFVy-rZqE

http://www.youtube.com/watch?v=_PxxRyZZnKQ

http://www.youtube.com/watch?v=rZUNjXi78aw

http://www.youtube.com/watch?v=VcO8aVgrTz8

http://www.youtube.com/watch?v=WcLkAl5wmew
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » vr mei 08, 2009 1:45 pm

Internecine is bruut ja, heb The Book of Lambs hier ook nog staan.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr mei 08, 2009 9:25 pm

Gr. Dracula schreef:Nou, mij wel, hehe.
Tja, storen, storen is een groot woord, maar ik vind sowieso iedere zinloze onderbreking van de voortdonderende metalen massa irritant. Als de intermezzo's nog een beetje uit de muziek vloeien of iig nog een soort van aansluiten..vooruit. Maar dit slaat als een tang op een varken :(.
Sowieso doen veel DM bands dit nogal graag...
Wat dat betreft hebben ze het in de BM beter bekeken.

Bla verder.
Ohja, oma wordt vergeetachtig, maar ben jij reeds aan Molested geforceerd? Zo niet: Gauw er op duiken! Da's echt een DM-band voor jou.
Jazeker, ik heb Blod-Draum een jaar of twee geleden zelfs nog nieuw kunnen kopen bij een distro, na lang zoeken. Fantastisch album, maar de Stormvold EP bevalt me helaas minder goed.


Edit: ben trouwens ook aan de Rudra. Oma zal het zich wellicht niet meer herinneren, maar die heb je me vorig jaar eens aangeraden. ;)
Ook een erg leuke band. Ik had in de eerste instantie verwacht dat het aardig op één lijn met Alfa Eridano Akhernar zou zitten, maar het is allemaal een stuk luchtiger dan dat. Brahmavidya: Primordial I bevalt me desondanks erg goed. Snel aanschaffen, en ook het nieuwe album dat in juli uit zou moeten komen.

Gebruikersavatar
GimmeGore
Berichten: 614
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 4:14 pm
Locatie: Enschede

Bericht door GimmeGore » ma mei 11, 2009 1:25 am

Audiophile schreef:Iemand al de TATU cover van The Berzerker gehoord? :p
ik heb er even flink om gelachen en toen toch maar even wat anders van The Berzerker opgezet :lol:
Remember me as you pass by
As you are now so once was I -
As I am now so you will be
Prepare for death and follow me.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » ma mei 11, 2009 4:08 pm

Dat Tribulation schijfje gaat er hier heel goed in.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » ma mei 11, 2009 9:18 pm

put_lucht schreef: Heb er ook geen vertrouwen in dat de nieuwe devourment wat gaat worden.. die zal denk ik beetje de kant op gaan waar decrepith birth ook heen ging net als veel anderen. Hoop solo riff werk technisch dit technisch dat en dan nog eens zwaar digitaal bewerken.
het is te horen dat jij de nieuwe plaat nog niet gehoord hebt...ik wel !!! je kan er niet verder vandaan zitten dan nu....die komt namelijk keihard in mn jaarlijstje... 8)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di mei 12, 2009 1:44 pm

Ik heb ook 2 nummers gehoord, eindelijk klinken ze hoe ze moeten klinken.
NOT MY FUCKING TEMPO

Plaats reactie