Dimmu Borgir
- puking luke
ja oke natuurlijk niet precies hetzelfde. maar vooral het drum-geluid en de zang vond ik erg bekend in de oren klinkenMadTinus schreef:[..]
Dat van die producer is waar, maar het geluid is zeker niet precies hetzelfde. Er zijn wel wat overeenkomsten, zoals de snare sound, maar overal is het geluid toch een stuk scherper en minder glad.
Tot nu toe vind ik het ook best een goed album, wel de aanschaf waard.
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]
Kristof's review van de nieuwe:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3543
En een interview met Silenoz:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=512
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3543
En een interview met Silenoz:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=512
- cataclysm child
Jammer van die matige (ahum) review.
Heb de plaat tot nu toe twee keer beluisterd en de eerste keer viel hij me enorm goed mee, maar de tweede keer viel het me al wat tegen. Het is nog steeds bombastisch zoals DCA en zeer melodieus, maar zo traag soms. Vooral het tweede en het derde nummer vallen me serieus tegen.
Maar ja, ik koop hem toch wel
Heb de plaat tot nu toe twee keer beluisterd en de eerste keer viel hij me enorm goed mee, maar de tweede keer viel het me al wat tegen. Het is nog steeds bombastisch zoals DCA en zeer melodieus, maar zo traag soms. Vooral het tweede en het derde nummer vallen me serieus tegen.
Maar ja, ik koop hem toch wel

Faustian Spirit of the Earth
- puking luke
http://www.musicnonstop.co.uk/product-v ... ctid=19010sanguis schreef:De nieuwe is in 2 versie's. Zijn er mensen die de luxe versie hebben (32 pag. booklet, cd+dvd) en wat is hier van de meerwaarde dan alleen de cd.
Kortom om hoe ziet het zaakje eruit en is de DVD de moeite?
hier ligt ie voor 15 pond, want ongeveer 22 euro is. maar bij nuclear blast ligt de boxset voor 50 e. dus ik weet nou hiet helemaal wat de prijs nu is, en het verschil etc.
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]
Bij displeased ligt ie voor 16.99 en de gewone 14.99 als ik me niet vergispuking luke schreef:[..]
http://www.musicnonstop.co.uk/product-v ... ctid=19010
hier ligt ie voor 15 pond, want ongeveer 22 euro is. maar bij nuclear blast ligt de boxset voor 50 e. dus ik weet nou hiet helemaal wat de prijs nu is, en het verschil etc.
sanguis schreef:De nieuwe is in 2 versie's. Zijn er mensen die de luxe versie hebben (32 pag. booklet, cd+dvd) en wat is hier van de meerwaarde dan alleen de cd.
Kortom om hoe ziet het zaakje eruit en is de DVD de moeite?
Dus voor die euro meer, zou ik toch de digipack versie kiezen.Nuclear Blast schreef:An epochal and dark opus: DIMMU BORGIR are setting the benchmark in pitch black Symphonic Black Metal! The limited first edition is a super noble Digipak with a bonus DVD and a mirror to decode the hieroglyphics and runes in the booklet!
Uitleg van de box;
Nuclear Blast schreef:DIMMU BORGIR - "In Sorte Diaboli" Limited BOOK
Strictly limited to 2000 very, very noble minted books with 36 pages in 7" size. Features 2 audio bonustracks, a bonus dvd, seven big photo cards, a mirror and a numbered authenticity certificate. Get one of the LAST copies – otherwise eBay will punish you!
- puking luke
- puking luke
- cataclysm child
- Mr Brownstone
- HellcommandeR
Ik heb het album nu behoorlijk vaak geluisterd. In het begin vond ik hem ook ietwat tegenvallen, maar nu vind ik het een geweldig album. Er wordt niet constant doorgeramd zoals op de laatste twee albums, dat is het eerste wat opvalt. Het tweede punt dat me opvalt is dat de Old Man`s Child invloeden nog meer zijn toegenomen. Laatste is dat alles meer een eenheid is.
Death Cult Armageddon was een goed album, maar te onsamenhangend. In Sorte Diaboli bevalt me dan ook stukken meer. Binnenkort maar eens aanschaffen!
Death Cult Armageddon was een goed album, maar te onsamenhangend. In Sorte Diaboli bevalt me dan ook stukken meer. Binnenkort maar eens aanschaffen!
- cataclysm child
-
Voor de duidelijkheid, er zijn dus 3 versies:puking luke schreef:[..]
ja maar dat is dus zonder de booklet. Die 'limited' versie die ze daar hebben is slechts een Digi-CD+DVD
1. Een enkel schijfje in een normaal doosje
2. Een CD+DVD met een wat uitgebreider boekje
3. Een superextraspecialetoffemegaversie die te belachelijk duur voor woorden is.
Volgens mij ongeveer hetzelfde idee als bij DCA. Alleen had je toen nóg meer versies, voorzover ik het me goed herinner

[b]DAUDR!![/b]
Ik heb versie 2. Ik moet alleen zeggen dat ik er nog steeds niet echt kapot van ben. Ik begin ook steeds meer een aversie tegen 'overproductie' te krijgen, die drums klikken er weer lustig op los, echt irritant. Ik vond het op DCA nog net kunnen, maar op het nieuwe album stoor ik me er weer aan.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
- cataclysm child
Dimmu Borgir komt met een stripboek, jawel! Er komt een comic aan onder de naam 'Dark Fortress'.
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=119475
Ik heb er nog niemand op het forum over gehoort, maar ik ben wel benieuwt wat jullie er van vinden/verwachten.
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=119475
Ik heb er nog niemand op het forum over gehoort, maar ik ben wel benieuwt wat jullie er van vinden/verwachten.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband
- Ekibyougami
- Contacteer:
- innuendo
- Lult over cdtjes
DCA een wereldschijf? Ik geef toe dat die plaat heel sterk opent, maar na tientallen luisterbeurten destijds vond ik het een flinke tegenvaller. Helemaal na het geweldige PEM.
De band volg ik overigens al een jaar of 4-5 niet meer. Even nog met die laatste plaat vanwege het belachelijke thema.
De band volg ik overigens al een jaar of 4-5 niet meer. Even nog met die laatste plaat vanwege het belachelijke thema.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Ik zal niet ontkennen dat ik DCA toendertijd vond tegenvallen, maar een paar luisterbeurten extra deden het voor mij wel. Het was (althans voor mij) gewoon de verandering in de stijl, want muzikaal gezien zit het best wel goed in elkaar en de teksten vond ik zelf ook behoorlijk sterk. De laatste plaat heeft dat dan weer op beide punten niet, slechte zaak.
Stormblast mensen, Stormblast. Wat een wereldschijf is dat! DCA vind ik in vergelijking tot bijvoorbeeld een plaat als EDT behoorlijk tegenvallen. Vooral de zang van Vortex is niet echt om over naar huis te schrijven, en verder is EDT op alle vlakken ook beter. Maar goed, van de comic verwacht ik niet echt al te veel, met een beeld als Shagrath in een supermankostuum in mijn achterhoofd.
- cataclysm child
- cataclysm child
DIMMU BORGIR Splits With Keyboardist MUSTIS, Bassist/Vocalist ICS VORTEX - Aug. 30, 2009
Mustis (keyboards; real name: Øyvind Mustaparta) and ICS Vortex (clean vocals, bass; real name: Simen Hestnæs) are no longer members of the Norwegian symphonic black metal band DIMMU BORGIR, according to a posting on Mustis' MySpace page. Both Mustis and Vortex were apparently either fired or had no other choice than to leave the group after years of disagreements. No further details are currently available, but it should be rather telling that Mustis has set the "mood indicator" on his MySpace page to "betrayed."
An official statement on the matter from DIMMU BORGIR is expected to be released shortly.
- cataclysm child
DIMMU BORGIR Confirms Split With MUSTIS, VORTEX; Says Its 'Creative Force' Is 'Highly Intact' - Aug. 31, 2009
Norwegian symphonic black metallers DIMMU BORGIR have released the following statement:
"We regret to inform you that we have parted ways with both Vortex [bass, clean vocals] and Mustis [keyboards]. However, we do want to make it perfectly clear that the creative force in the band is highly intact, perhaps even more so than ever. With that being said, we're currently working on our next album and are excited to start a new chapter in the legacy that is DIMMU BORGIR."
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Dat Vortex vervolgens maar als cleane zanger mag opduiken in een betere band, wat een fantastische stem heeft die gast.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Och. Het was absoluut wel een goede toetsenist. Dat vortex weg maakt me niet uit, zo'n toegevoegde waarde hadden ze cleane vocalen nou ook weer niet. Wie weer brengen ze nu een keer een album zonder cleane vocalen en keyboards uit!Bart schreef:Mustis weg? Erg jammer, de keys vond ik het beste deel van DB.
Ik hoop wel dat ze een goeie toetsenist terug vinden, Keyboards horen vind ik wel bij Dimmu. Dat Vortex weg is (niks ten nadele van hem) vind ik weer niet zo jammer. Ik denk niet dat ik zijn zang erg ga missen bij Dimmu Borgir. Stiekem hoop ik nu natuurlijk op een kleine terugkeer richting een EDT, maar dat zal wel bij hopen blijven denk ik.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Wat betreft Vortex maakt het me niet zoveel uit. Zijn zang begon toch meestal een verplicht nummertje te worden en dat verdient hij niet. Op de albums van Arcturus en Borknagar laat hij immers horen een veelzijdige zanger te zijn en dat werd bij Dimmu Borgir niet echt duidelijk. Ik hoop daarom ook dat hij op zo'n manier terugkomt, waar zijn stem een prominentere plaats in neemt.
Mustis vind ik een degelijke toetsenist die altijd een erg groots geluid wist neer te zetten, maar ik gok dat ze bij Dimmu Borgir niet iemand aannemen die dat niet kan. In principe kan elke goede toetsenist met de benodigde hulpmiddelen, foefjes en centen een dergelijke sound neerzetten. Toetsen dienen in mijn optiek toch een ondersteunende functie te hebben en geen ultradominante rol.
Toch jammer, maar zeker geen onoverkomelijk gebeuren.
Mustis vind ik een degelijke toetsenist die altijd een erg groots geluid wist neer te zetten, maar ik gok dat ze bij Dimmu Borgir niet iemand aannemen die dat niet kan. In principe kan elke goede toetsenist met de benodigde hulpmiddelen, foefjes en centen een dergelijke sound neerzetten. Toetsen dienen in mijn optiek toch een ondersteunende functie te hebben en geen ultradominante rol.
Toch jammer, maar zeker geen onoverkomelijk gebeuren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat vers bloed in de band teweeg zal brengen, vind het eigenlijk niet zo erg. In Sorte Diaboli vond ik niet zo'n spectaculair album, hopelijk werkt deze verandering inspirerend.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
- Ekibyougami
- Contacteer:
- cataclysm child