1349

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Mikhael0
Berichten: 118
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 1:59 pm
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Bericht door Mikhael0 » do mar 26, 2009 12:08 am

Ik ben heel erg benieuwd naar het nieuwe album.
Na Hellfire ben ik een beetje op ze uitgekeken dus beter wordt Revelations of the Black Flame een topplaat.
.....Neglect!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » do mar 26, 2009 1:43 am

Ik heb enkel Liberation en Hellfire, beide uitstekende platen. Wat ik wel heerlijk vind aan Liberation is de prominente productie van de drums, waardoor je Frost z'n extreem snel geram wat beter hoort dan op Hellfire.
Faustian Spirit of the Earth

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » do mar 26, 2009 6:12 pm

XnegativeX schreef:Ik moet nog steeds erg wennen aan het laatste nummer. Om de domme reden dat er geen blasts in zitten. Maar naarmate ik dat nummer meer luister begint het kippenvel langzaam onder m'n huid te kruipen.
Vooral de riff die na een minuut of elf komt is echt fucking vet.
Kijk ook erg uit naar de nieuwe plaat, ik vind Hellfire duidelijk het beste album tot nu toe. Hopelijk gaan ze dit evenaren.

Oja; 25 mei komt die uit.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » do mar 26, 2009 6:39 pm

Beyond the Apocalypse was ook een zeer fijn plaatje.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » wo apr 29, 2009 1:32 am

1349 heeft een e-card online gezet waarop een paar nummers van hun nieuwe plaat te horen zijn: http://www.candlelightrecords.co.uk/dig ... Ecard.html

Dit lijkt totaal niet meer op de sound van hun vorige albums, maar ik vind het eerlijk gezegd best goed.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » ma mei 11, 2009 1:44 pm

Ik heb het album nu in zijn geheel gehoord. Ik ben er totaal niet weg van. Teveel instrumentale nummers die totaal niks toevoegen, en als er nummers zijn met gitaar, bas, drum en zang is het ook niet echt wat mij kan bekoren. Het brute is er helemaal vanaf.

Oftewel, het is een behoorlijke stijlverandering na het machtige "Hellfire". Ik ga hem zeker nog een aantal keren goed beluisteren, maar ik denk dat deze cd niet bij mij in de cd kast komt te staan.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » ma mei 11, 2009 3:05 pm

Ik heb hem ook gehoord en het het valt me erg tegen (als het echt de uiteindelijke versie blijkt te zijn). Minder agressief en beukend dan de vorige platen, wel meer variatie en mid-tempo stukken. Een hele andere aanpak met veel ambient stukken (bijna de helft) die ik persoonlijk niks vind hebben. Het voegt in sommige nummers wel wat toe maar de plaat weet mij in zijn geheel niet te boeien. Drie vette nummers gehoord, een vrij magere score lijkt me...
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » ma mei 11, 2009 3:25 pm

Ik vond de 'oude' chaotische 1349 niet echt boeiend, maar dat nieuwe album is weer net te ver doorgeschoten naar de andere kant. Het lijkt wel een kloon van Sun 0)))...

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » ma mei 11, 2009 3:59 pm

een hele saaie kloon welteverstaan. Wat een bagger cd zeg, het lijkt wel of het opgevuld is met oud demo materiaal, halve instumentale nummers etc. nee dank je

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma mei 11, 2009 10:17 pm

Nu ben ik ook wel benieuwd geworden naar deze plaat, de e-card die online gezet was vond ik nog best goed klinken.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma mei 11, 2009 10:36 pm

cataclysm child schreef: Dit lijkt totaal niet meer op de sound van hun vorige albums, maar ik vind het eerlijk gezegd best goed.
Ik ben het wel met je eens na het horen van de samples, maar het bevalt me niet beter dan hun 'oude stijl'. Eerst het album in zijn totaal maar eens beluisteren en dan nog een oordelen.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » di mei 12, 2009 12:49 am

Ja het is nog even afwachten. Ik weet ook niet of dit me beter zal bevallen dan hun oude stijl of niet, maar wat ik al hoorde vond ik op zich best ok, ongeacht 1349's vorige stijl.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Mikhael0
Berichten: 118
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 1:59 pm
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Bericht door Mikhael0 » wo mei 13, 2009 9:30 am

Gisteren dat nieuwe album maar eens even gedownload (Jaja ik koop hem vast nog een keer origineel) en ik moet zeggen dat deze plaat me behoorlijk kan bekoren.

Het heeft inderdaad weinig weg van hun vorige stijl en platen maar toch vind ik dit wel vet. Of deze stijl me beter bevalt dan hun vorige geen idee.
In ieder geval een van de weinige nieuwe wat bekendere black metal release die niet volkomen crap is.
.....Neglect!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo mei 13, 2009 11:02 am

Mikhael0 schreef:In ieder geval een van de weinige nieuwe wat bekendere black metal release die niet volkomen crap is.
Valt toch best mee?
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Bericht door Oak » do mei 14, 2009 5:44 pm

cataclysm child schreef:Ik heb enkel Liberation en Hellfire, beide uitstekende platen. Wat ik wel heerlijk vind aan Liberation is de prominente productie van de drums, waardoor je Frost z'n extreem snel geram wat beter hoort dan op Hellfire.
Dan zou je toch echt eens even aan de Beyond... moeten gaan, ik weet niet of je die al een luisterbeurt hebt gegeven? Dat is voor mij misschien wel de ultieme black metal plaat. Ik ben ook onder de indruk van Liberation, maar Beyond the Apocalypse heeft alles wat op Liberation ontbreekt. Bovendien is de productie echt zeer strak gedaan.
Als ik het album Hellfire op zet, skip ik bijna altijd wel meteen door naar het hypnotiserende nummer `Hellfire`...zo vet...ik weet nog wel dat het kippenvel op mijn armen stond tijdens hun concert enkele jaren terug in de GVH toen ze met dat nummer afsloten.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » vr mei 15, 2009 1:28 am

Van Beyond the Apocalypse heb ik wel enkele nummers staan, maar zal ze dan nog eens grondiger moeten beluisteren.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » do jun 11, 2009 1:38 am

Wat een bizarre plaat, die nieuwe. Er staan eigenlijk maar 3 nummers op die ik wel goed vind: Serpentine Sibilance, Maggot Fetus en Uncreation. Dat ambient gedoe daarentegen kan me helemaal niet boeien.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jun 13, 2009 9:11 am

Ik kan toch weinig tot niks met de nieuwe plaat. In de Rocktribune van deze maand staat een interview waarin ze pretenderen iets totaal nieuws te hebben neergezet. Maar persoonlijk vind ik het een beetje een Ordo ad chao deel 2. Grappig genoeg wist dat album me wel naar de strot te grijpen terwijl Revelations of the Black Flame de plank een beetje mis slaat. Maar bij muziek als deze is dat, denk ik, eerder een kwestie van smaak dan van kwaliteit.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » za jun 13, 2009 4:16 pm

sanguis schreef:Nu ben ik ook wel benieuwd geworden naar deze plaat, de e-card die online gezet was vond ik nog best goed klinken.
Ik heb momenteel de nieuwe plaat van dit Noors gezelschap een eerste keer beluisterd en dit is wennen, heel erg wennen. Echt slecht klinkt het tot nu toe allemaal niet en er staan best een paar goeie stukken op, maar of ik de plaat goed ga vinden ben ik nog (lang) niet overuit. De ambient stukken vind ik op dit album teveel van het goede. Wie weet is dit een tweede Ordo ad Chao en valt het kwartje na een x aantal luisterbeurten ineens wel. Tot nu toe blijf ik nog zweren bij het oude werk van deze heren.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo jun 14, 2009 1:52 am

Ordo Ad Chao bevatte dan ook veel meer pure metal, terwijl dit 40% metal is en 60% ambient om het even sterk uit te drukken.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo jun 14, 2009 5:26 pm

cataclysm child schreef:Ordo Ad Chao bevatte dan ook veel meer pure metal, terwijl dit 40% metal is en 60% ambient om het even sterk uit te drukken.
Dat ben ik met je eens, maar ik wilde eigenlijk zeggen dat dat ook een album was waar ik erg naar uitkeek en ook erg aan moest wennen in het begin, maar toch een goed album bleek te zijn. Misschien dat de ambient stukken die 1349 op hun laatste erg veel gebruikt in de toekomst bij mij op zijn plaats vallen en ik het een ook een erg goed album ga vinden, maar eerlijk gezegd zie ik het niet snel gebeuren.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » di feb 23, 2010 6:33 pm

1349: New Album Title Announced - Feb. 23, 2010

Norwegian black metallers 1349 will release their new album, "Demonoir", on April 26 in Europe via Indie Recordings and one day later in North America through Prosthetic Records.

According to a press release, "Demonoir" is "without a shadow of a doubt 1349's darkest, most sinister and brutal work to date, and in this case it comes to mean that the band has gone from the utterly extreme to the genre-expanding and mindboggling. Black metal cannot, and will never be the same.

"For the band's fifth full-length release, 1349 decided to suck out the fiercest and most potent energies from every single member and surroundings, channeling it into songs that are pulsating with uncanny atmospheres, rawness and nerve-shattering intensity. The whole process of getting the material on record was like one long, exhausting black magic summoning that could not be allowed to go wrong."
Hopelijk weer wat in de richting van de eerste 3 albums. Revelations of the Black Flame vond ik toch niet echt geslaagd.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do feb 25, 2010 10:19 pm

Ik las het ook ja dat er weer een nieuwe aankwam. Ik hoop ook dat ze terug naar hun black metal sound gaan, want ook ik vond Revelations toch wel een teleurstelling.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » vr feb 26, 2010 7:01 pm

Ik check hem wel tegen die tijd, maar heb erg lage verwachtingen...
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: 1349

Bericht door cataclysm child » wo mar 17, 2010 7:15 pm

1349: New Song Available For Streaming - Mar. 16, 2010

"Atomic Chapel", a brand new track from Norwegian black metallers 1349, is available for streaming on the band's MySpace page. The song comes off the group's new album, "Demonoir", which is scheduled for release on April 26 in Europe via Indie Recordings and one day later in North America through Prosthetic Records.

The track listing for the CD is as follows:

01. Tunnel of Set - I
02. Atomic Chapel
03. Tunnel II
04. When I Was Flesh
05. Tunnel III
06. Psalm 7:77
07. Tunnel IV
08. Pandemonium War Bells
09. Tunnel V
10. The Devil of the Deserts
11. Tunnel VI
12. Demonoir
13. Tunnel VII

http://www.myspace.com/1349official
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: 1349

Bericht door Draconian » wo mar 17, 2010 8:01 pm

Ik ben toch wel benieuwd. De eerste drie albums waren uitstekend, vooral Hellfire. Revelations Of The Black Flame had aardig wat potentieel, maar dat kwam er nog niet volledig uit. Wat mij betreft mag het nieuwe album ook meer de experimentele kant opgaan, als ze het dan maar écht goed doen.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: 1349

Bericht door EricMaiden » wo mar 17, 2010 8:12 pm

Ben erg benieuwd.

Hellfire was het eerste album wat is hoorde. Vooral Sculptor Of Flesh heb ik grijs gedraaid.
Laat maar komen die cd!

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: 1349

Bericht door sanguis » wo mar 17, 2010 9:23 pm

cataclysm child schreef:
1349: New Song Available For Streaming - Mar. 16, 2010

"Atomic Chapel", a brand new track from Norwegian black metallers 1349, is available for streaming on the band's MySpace page. The song comes off the group's new album, "Demonoir", which is scheduled for release on April 26 in Europe via Indie Recordings and one day later in North America through Prosthetic Records.

The track listing for the CD is as follows:

01. Tunnel of Set - I
02. Atomic Chapel
03. Tunnel II
04. When I Was Flesh
05. Tunnel III
06. Psalm 7:77
07. Tunnel IV
08. Pandemonium War Bells
09. Tunnel V
10. The Devil of the Deserts
11. Tunnel VI
12. Demonoir
13. Tunnel VII

http://www.myspace.com/1349official
Klinkt toch weer best goed zo op het eerste gehoor. Alleen wacht ik toch even het volledige album af, want met de vorige waren de previews ook niet echt vergelijkbaar met het totale album.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: 1349

Bericht door XnegativeX » za mei 15, 2010 3:08 pm

Demonoir is echt bere-vet! Hun vorige album was niet echt mijn ding maar dit nieuwe album kon nog wel eens hun beste tot nu toe zijn. Heerlijke razende, old school black metal. Een sneeuwstorm aan geweld en duisternis. 1349 doet me op dit album af en toe zelfs denken aan Immortal ten tijde van Battles in the north (qua riffs en tempo) terwijl een nummer als Psalm 7:77 dan weer wat weg heeft van Satyricon in hun Rebel extravaganza tijd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: 1349

Bericht door ketter » za mei 15, 2010 3:53 pm

Inderdaad echt een topplaat. Met de vorige kon ik drie keer niks, maar dit rost als vanouds. Grappig trouwens ook om te merken dat dit album heel anders 'voelt' dan Hellfire, die ik ook zeer goed vond. Dit doet meer denken aan de sfeer op de eerste twee platen, in plaats van de wat meer 'gepolijste' sound op Hellfire. Ook is de afwisseling tussen nummers en ambient tussenstukjes nu precies in de juiste verhouding. Oefening baart kunst, zo blijkt.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: 1349

Bericht door XnegativeX » za mei 15, 2010 4:33 pm

Grappig dat je dat zegt. Dat viel mij dus ook net op. Daarom denk ik ook dat ik Demonoir nog wel eens het beste album van 1349 kan vinden. Op de voet gevolgd door Beyond the apocalypse.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

roonekoos
Berichten: 4
Lid geworden op: vr mei 07, 2010 7:31 am
Contacteer:

Re:

Bericht door roonekoos » za mei 15, 2010 5:30 pm

ruben somewhere online schreef:Gave album! Geluid is ff wennen, maar als het éénmaal zover is dan is het gewoon genieten geblazen. Frost steelt de show met zijn briljante drumwerk.
- Mod edit: nee geen links of reclame voor sites waar je albums kan downloaden -

Stay brutal [headbang]
We share the best metal on http://ronaldruby.nl/Forum/index.php Metal World check it out!!!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: 1349

Bericht door cataclysm child » zo mei 16, 2010 1:20 am

Ja, dit is idd weer het 1349 dat ik graag hoor. Lekkere plaat!
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: 1349

Bericht door Wendy » vr jul 15, 2011 7:51 am

Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: 1349

Bericht door Dufniall » vr jul 15, 2011 8:12 am

Nice, toevallig gisteren weer eens Beyond The Apocalypse geluisterd.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: 1349

Bericht door sanguis » vr jul 15, 2011 3:38 pm

Ben hier toch wel benieuwd naar op Party San. Ik heb de heren in het verleden twee goeie optredens weg zien geven, maar dat was nog in de Hellfire tijd. Ben er benieuwd hoe ze het er tegenwoordig op het podium vanaf brengen.

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: 1349

Bericht door Wendy » vr jul 15, 2011 3:55 pm

Ik ga in ieder geval kaartjes bemachtigen zodra de voorverkoop start! Party San gaat voor mij niet door, we gaan naar een ander festival. Dus nu kan ik ze mooi toch zien! \m/
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: 1349

Bericht door Jeroen » vr jul 15, 2011 3:56 pm

Succes dan. Ik heb de hype nooit echt begrepen denk ik. Frost trommelt altijd leuk, maar voor de rest vind ik dit soort eendimensionale razernij totaal niet boeiend. Live was het een aanfluiting. Helaas.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: 1349

Bericht door Wendy » vr jul 15, 2011 3:57 pm

Waarom was het live niet goed dan? (Heb 't nog niet live gezien.)
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: 1349

Bericht door Jeroen » vr jul 15, 2011 3:59 pm

Rommelig, onstrak en onzuiver. Ik heb ze nu twee keer gezien (of drie keer, weet het zo niet meer) en beide keren deed het me niets. Maar goed, ik trek de muziek op cd ook niet, dus daar kan het ook aan liggen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: 1349

Bericht door Wendy » vr jul 15, 2011 4:01 pm

Nja ik vind ze juist wel heel fijn klinken. =p Ook al zijn ze live misschien slecht, straks kan ik er in ieder geval over mee praten. ^^
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: 1349

Bericht door Draconian » vr jul 15, 2011 4:46 pm

Jeroen schreef:Rommelig, onstrak en onzuiver. Ik heb ze nu twee keer gezien (of drie keer, weet het zo niet meer) en beide keren deed het me niets. Maar goed, ik trek de muziek op cd ook niet, dus daar kan het ook aan liggen.
Ik heb ze één keer in Arnhem gezien en dat was waardeloos, maar in de kleine zaal in de 013 (een aantal jaren geleden geloof ik) blies het me echt compleet omver. Geniaal optreden toen!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: 1349

Bericht door Oak » vr jul 15, 2011 5:45 pm

Draconian schreef: Ik heb ze één keer in Arnhem gezien en dat was waardeloos
Refereer je hier naar het optreden bij Arnhem Metal Meeting toen, of het optreden in de Goudvishal (ergens eind 2005?). Dat laatst genoemde optreden is misschien wel een van de beste concerten die ik ooit heb mogen meemaken.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: 1349

Bericht door sanguis » vr jul 15, 2011 7:10 pm

Draconian schreef:
Jeroen schreef:Rommelig, onstrak en onzuiver. Ik heb ze nu twee keer gezien (of drie keer, weet het zo niet meer) en beide keren deed het me niets. Maar goed, ik trek de muziek op cd ook niet, dus daar kan het ook aan liggen.
Ik heb ze één keer in Arnhem gezien en dat was waardeloos, maar in de kleine zaal in de 013 (een aantal jaren geleden geloof ik) blies het me echt compleet omver. Geniaal optreden toen!
Was dat op een van die No Mercy festivals, want daarbij heb ik zo toen ook in de kleine zaal van de 013 gezien en dat was inderdaad een geweldig optreden. Een tijdje later op Graspop wisten ze me toch ook goed te vermaken.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: 1349

Bericht door nightwing » vr jul 15, 2011 7:17 pm

Ik vond ze in Arnhem juist heel goed, toen in Tilburg was het echt te druk bij dat optreden je kon de zaal niet meer in dus ben ik maar bij Kataklysm volgens mij gaan kijken.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: 1349

Bericht door cataclysm child » za jul 16, 2011 12:13 am

Op Hellfest onlangs was het prima. Niet top, maar wel gewoon goed. In Hof Ter Lo tijdens die No Mercy tour enkele jaren geleden waren ze wel sterker.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: 1349

Bericht door CALIBANaan » za jul 16, 2011 7:21 am

Afgelopen WOA waren ze de vetste. Geen toontje Slayer gehoord. (speelde er tegelijk ernaast op true metal stage).
Zo vet, door het extreme gepit en headbangen en gezuip heb ik een half uur niet kunnen staan. Alcoholische duizeligheid inclusief koppijn. :)
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: 1349

Bericht door Wendy » za jul 16, 2011 9:49 am

Kijk, betere berichten! Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak. =]
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: 1349

Bericht door ketter » za jul 16, 2011 10:36 am

Over een paar maanden dus in de 013:

http://metalfan.nl/forum/viewtopic.php? ... a#p1902013

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 1349

Bericht door fetuskiller » za jul 16, 2011 5:19 pm

Oak schreef:
Draconian schreef: Ik heb ze één keer in Arnhem gezien en dat was waardeloos
Refereer je hier naar het optreden bij Arnhem Metal Meeting toen, of het optreden in de Goudvishal (ergens eind 2005?). Dat laatst genoemde optreden is misschien wel een van de beste concerten die ik ooit heb mogen meemaken.
Die in de Goudvishal was ik ook bij, en dat was inderdaad een erg strak optreden. Tot op de dag van vandaag een van de weinige Black Metalshows waar ik geweest ben, maar 1349 heeft toen een erg goede indruk op mij gemaakt. Gorgoroth daarna was niet zo heel tof weet ik me te herinneren.
Die show op AMM echter was ruk, onstrak en een kutgeluid.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Plaats reactie