Black Metal
Odal heeft een week of twee geleden een nieuwe split 7'' uitgebracht met de Estlandse band Sörajuun op het Black Devastation records. Ik heb Odal altijd een zeer fijn bandje gevonden; met name '...Wilde Kraft' is een kraker. De samples die ik nu aan het beluisteren ben klinken goed. Odal is niets veranderd en komt deze split weer met typisch Odal aankakken. Gewoon kwaliteits BM dus. Van Sörajuun had ik nog nooit gehoort, maar dit klinkt toch ook wel tof. Nog meer mensen de de split inmiddels al beluisterd hebben/in bezit hebben? Ik heb hem zojuist maar bij het label besteld samen met (eindelijk) de nieuwe plaat van Katharsis en de laatste split LP van Deathspell Omega.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband
- XnegativeX
- Contacteer:
-
Tot je ze live heb gezien...XnegativeX schreef:Verdomme zeg, ik heb vandaag Dödens Evangelium weer eens opgezet. Ik ben en blijf echt een enorme fan van deze band. Voor mij is Ondskapt simpelweg een van de beste bands die het black metal genre ooit heeft voortgebracht.
Wat een aanfluiting was dat, zeg.
Utereg!
-
- Parabellum
godver, dat doet me er aan denken dat ik Wilde Kraft eens op cd ergens vandaan moet toveren, ik heb de tape een keer gekocht, aleen begaf mijn tape deck het halverwege de tweede luister sessie. dus nu weet ik nog steeds niet precies wat ik er van vind, de eerste keer was gaaf, maar daar kan ik meestal nog geen oordeel op baseren.Nielsch schreef:Odal heeft een week of twee geleden een nieuwe split 7'' uitgebracht met de Estlandse band Sörajuun op het Black Devastation records. Ik heb Odal altijd een zeer fijn bandje gevonden; met name '...Wilde Kraft' is een kraker. De samples die ik nu aan het beluisteren ben klinken goed. Odal is niets veranderd en komt deze split weer met typisch Odal aankakken. Gewoon kwaliteits BM dus. Van Sörajuun had ik nog nooit gehoort, maar dit klinkt toch ook wel tof. Nog meer mensen de de split inmiddels al beluisterd hebben/in bezit hebben? Ik heb hem zojuist maar bij het label besteld samen met (eindelijk) de nieuwe plaat van Katharsis en de laatste split LP van Deathspell Omega.
Galeere bevalt mij trouwens ook erg goed, ik weet niet meer wie er mee kwam maar bedankt.
- kriegsnebel
Het poolse 'Selbstmord' is de laatste tijd ook weer behoorlijk actief. In 2002 brachten ze hun best gave debuutalbum 'Spectre of Hate' uit. Een album dat garant stond voor rauwe, haatvolle en snijdende poolse Black Metal. Vorig jaar heeft de band twee split albums uitgebracht, en ik zie nu net pas dat ze een tijdje terug (eind april) hun tweede full-lenght album hebben uitgebracht: Dawn of a new Era Ik heb hem nog niet gehoort, maar het lijkt me op zich wel een leuke plaat. Ben benieuwt; ik ga hem maar eens downloaden. Heeft iemand hier deze plaat al beluisterd en zo ja, hoe is hij?
Ongelofelijk, ik ben me toch een juweel van een plaat tegen gekomen! Het is al een oudje eigenlijk, maar toch.
Het gaat om Far Away from Hateful Mankind Plague van Aboriorth, een Spaans eenmansproject waarvan je in eerste instantie zeker weet dat het uit Noorwegen komt
De zang is te vergelijken met Atilla op 'De Myseriis...', de muziek heeft de sfeer van de oude Burzum en het 'rockt' bij tijd en wijle als Darkthrone.
Het gaat om Far Away from Hateful Mankind Plague van Aboriorth, een Spaans eenmansproject waarvan je in eerste instantie zeker weet dat het uit Noorwegen komt

De zang is te vergelijken met Atilla op 'De Myseriis...', de muziek heeft de sfeer van de oude Burzum en het 'rockt' bij tijd en wijle als Darkthrone.
Dan is de zang dus in ieder geval al heel erg kut. Dat de muziek zoals het oude Burzum en Darkthrone klinkt lijkt me veel beter; ik zal het maar eens checkenSatyr schreef:Ongelofelijk, ik ben me toch een juweel van een plaat tegen gekomen! Het is al een oudje eigenlijk, maar toch.

Zijn er hier ook nog mensen bekend met het australische 'Eternum'? Ze hebben op de elfde een full-lenght LP uitgebracht op Obscure Abhorrence productions. Melancholische BM in het straatje van Drowning the Light (haar betere momenten). Niet veel nieuws onder de zon, maar wel tof.
Nee, absoluut niet, en al helemaal niet op dat album. Ik zal wel even quoten uit een review die ik ooit voor dat album heb geschreven:<Sirius> schreef:Ketter! Attila is tegelijkertijden
''Attila zet op een album een van de grootste en meest overgewaardeerde wanprestaties neer in Black Metal geschiedenis. De vocalen zijn ondermaats, en op zijn zachts gezegd kinderachtig. Attila slaat bij het eerste nummer al meteen de plank mis met zijn afgrijselijk valse gekrijs.''
Klaar, dat is het.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
120 % mee eens. Overgewaardeerde rotzooi. Idioot en imbeciel stemgeluid. Als gastzanger op die voorlaatste cd van Sear Bliss kan ik em nog net hebben, maar continu dat geknerp aanhoren, nee, een toonbeeld van wansmaak. Nooit wat gevonden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Ik ben het wel met je eens over Funeral Fog wat ik continu skip.Nielsch schreef:[..]
Nee, absoluut niet, en al helemaal niet op dat album. Ik zal wel even quoten uit een review die ik ooit voor dat album heb geschreven:
''Attila zet op een album een van de grootste en meest overgewaardeerde wanprestaties neer in Black Metal geschiedenis. De vocalen zijn ondermaats, en op zijn zachts gezegd kinderachtig. Attila slaat bij het eerste nummer al meteen de plank mis met zijn afgrijselijk valse gekrijs.''
Klaar, dat is het.
Maar wat bij nummers als Buried (meer een krijs) en de duo klaagzang van Mysteriis? M.i. écht geniaal.
Ik word weer niet warm of koud van een Legion ten tijde van Maduk of die van Immortal.
Serve another god......lose another dream
De zang van Atilla is vooral op Funeral Fog werkelijk afgrijselijk en lachwekkend. Ik kan de zang op de rest van het album absoluut niet geniaal noemen. Het juiste woord is dan 'functioneel', maar eigenlijk is het nog steeds gewoon ondermaats en slecht. Maniac, dat was een top zanger. Smerig en ziek: heerlijk!<Sirius> schreef:[..]
Ik ben het wel met je eens over Funeral Fog wat ik continu skip.
Maar wat bij nummers als Buried (meer een krijs) en de duo klaagzang van Mysteriis? M.i. écht geniaal.
Ik word weer niet warm of koud van een Legion ten tijde van Maduk of die van Immortal.
Ik vind de zang van Legion trouwens zeer goed te pruimen bij Marduk, met name op een nummer zoals 'Slay the Nazarene'.
- Jeroen
- Contacteer:
Niet overdrijven, Maniac was helemaal geen topzanger, vooral live liet hij het continu afweten. Daar kun je de live dvd nog wel op nakijken. Een lachwekkend keelkrijsje. Slechts op Chimera kwam hij wel goed uit de verf omdat er meestal een flinke dosis distortion overheen was gegooid. Nee, Mayhem heeft het nooit van de zangers moeten hebben. Komt bij, Mayhem heeft het nooit écht ergens van moeten hebben, tja van alle duistere verhaaltjes. Muzikaal heb ik het nooit echt boeiend gevonden, met uitzondering van Wolf's Lair Abyss, Grand Declaration Of War en bovenstaande plaat.
Ik zie net dat Nargaroth binnenkort met een nieuwe plaat komt. Aangezien ik Semper Fidelis best een aardige plaat vond, ben ik wel wat benieuwd wat deze gaat doen.
Nargaroth - Jahreszeiten

Tracklist:
1. Frühling
2. Sommer
3. Herbst
4. Winter
An advanced instrumental pre-version of the song “Winter” on http://www.no-colours-records.de/
Nargaroth - Jahreszeiten

Tracklist:
1. Frühling
2. Sommer
3. Herbst
4. Winter
An advanced instrumental pre-version of the song “Winter” on http://www.no-colours-records.de/
Hehe, flauw. Ik kan niet zo heel erg veel met Nargaroth. Ik heb 'Herbstleyd' wel in de kast staan en dit vind ik ook best een aardige plaat. Verder kan ik die kerel gewoonweg niet serieus nemen. Maar goed, wie weet produceerd hij ditmaal wel een bovengemiddeld album. Als ik de tracklist bekijk doet me dit denken aan een soortgelijk concept wat Lunar Aurora ook op hun album 'Zyklus' hebben gedaan.Jeroen schreef:ik zie de reclameborden alweer voor me.
"The New Nargaroth Album! 4 Tracks!! 1 Riff!!"
Was het niet zo dat Kanwulfje niets meer met black metal te maken wilde hebben? Ik dacht dat die Semper Fidelis box-set zijn "afscheid" was. Die DVD die daarbij zat is zo geniaal.
http://www.youtube.com/watch?v=6yUukyFNRWk
http://www.youtube.com/watch?v=xl7BQ5ZGGz8
http://www.youtube.com/watch?v=gzbPQZi62EM
Echt. Wat een mongool.
Echt. Wat een mongool.
Ook mooi dat hij zegt dat hij iets persoonlijks in de box heeft gedaan afhankelijk van de persoon die de box krijgt en wat hij van die persoon weet... Nou ben ik toch echt benieuwt aan die de box is verkocht met het t-shirt van Nargaroth met spermavlekken eropD. schreef:Was het niet zo dat Kanwulfje niets meer met black metal te maken wilde hebben? Ik dacht dat die Semper Fidelis box-set zijn "afscheid" was. Die DVD die daarbij zat is zo geniaal.
Echt. Wat een mongool.

Hehe, ik herinner me nog wel dat hij mailtjes rondstuurde naar "mogelijk geïnteresseerden". Men moest geloof ik waardigheid bewijzen om zo'n box te mogen kopen. Een tijdje terug heeft iemand die op het FMP forum post de video online gezet. Er horen eigenlijk live nummers tussen, maar die zijn er voor youtube afgehaald.
Tja... Belachelijk dat je je 'waardigheid' moet overtuigen aan zo'n kerel, terwijl hij zelf in feite een van de grootste clowns in BM geschiedenis is. Je kent vast ook wel die web-site waar ze alle leugens van hem nog een op een rijtje hebben gezet. Mooi is dat om een keer door te lezen. Er was laatst ook zo'n kerel op Metal-Archives forum en die had al zijn demo's gekocht voor €250. Hij was vond het later vreemd en beledigend dat ik hem voor idioot uitmaaktD. schreef:Hehe, ik herinner me nog wel dat hij mailtjes rondstuurde naar "mogelijk geïnteresseerden". Men moest geloof ik waardigheid bewijzen om zo'n box te mogen kopen. Een tijdje terug heeft iemand die op het FMP forum post de video online gezet. Er horen eigenlijk live nummers tussen, maar die zijn er voor youtube afgehaald.

- Jeroen
- Contacteer:
Ik zit momenteel ook weer eens even aan een black metalschijfje. Een zeer goede ook nog, namelijk 'Nocturnal March' van Darkened Nocturn Slaughtercult. Één van de weinige black metalbands die voor mij het échte gevoel nog weten over te brengen, zonder dat ze geforceerd gebruik maken van zaken als een slechte productie (die is juist prima), of rammelend spel (strak en gevarieerd). Een zeer goede zaak en eens in de zoveel tijd kan ik dan ook best genieten van dit razende cdtje. Wat ook wel een waardevolle vermelding verdient is de angstaanjagende krijszang op het album. Het verbaast me altijd dat een vrouw dit gure geluid kan voortbrengen. Ik vind het zodanig gaaf zelfs, dat ik haar tot mijn favoriete black metal vocalisten reken. Hoe razend en scary de muziek verder ook is (een zelfde gevoel krijg ik bij 'By The Blessing Of Satan' van Behexen) er is wel degelijk fatsoenlijke aandacht besteed aan het schrijven van goede nummers. Nummers die bovendien blijven hangen dankzij doordachte structuren, goede riffs en manisch drumwerk. Ja, prima plaatje waarmee ik nog altijd goed vermaak.
Dan zou je je toch nog eens aan een band als Deathspell Omega moeten wagen Jeroen. En dan doel ik niet op hun eerste twee albums, maar alles daar na en nu met name op hun track op hun laatste Split LP met S.V.E.S.T.: Chaining the Katechon. De band is wellicht niet te vergelijken met bovengenoemd, maar het bevat wel alle genoemde aspecten. En meer! Deathspell Omega heeft zich in de loop van de jaren ontwikkeld tot een van de meest interessante, intelligente en potentiële bands in het genre. De een tijdje terug uitgrebrachte split met S.V.E.S.T. bevat een nummer dat zich kan rekenen tot het beste materiaal van de band. Met hun laatste album Fas - Ite, Maledicti, in Ignem Aeternum leverde de band een experimenteel en technisch meesterwerkje af. Dit experimentele en technische karakter is in Chaining the Katechon absoluut nog aanwezig, alleen heeft de band dit hier allemaal veel beter uitgebalanceerd. De structuur van de song is interessant; de opbouw is goed. Verder maakt Deathspell Omega geen gebruik van doorgaans standaard anti-christenlijke lyriek, maar over nagedachte filosofische en theologisch satanische teksten.Jeroen schreef:Ik zit momenteel ook weer eens even aan een black metalschijfje. Een zeer goede ook nog, namelijk 'Nocturnal March' van Darkened Nocturn Slaughtercult. Één van de weinige black metalbands die voor mij het échte gevoel nog weten over te brengen, zonder dat ze geforceerd gebruik maken van zaken als een slechte productie (die is juist prima), of rammelend spel (strak en gevarieerd). Een zeer goede zaak en eens in de zoveel tijd kan ik dan ook best genieten van dit razende cdtje. Wat ook wel een waardevolle vermelding verdient is de angstaanjagende krijszang op het album. Het verbaast me altijd dat een vrouw dit gure geluid kan voortbrengen. Ik vind het zodanig gaaf zelfs, dat ik haar tot mijn favoriete black metal vocalisten reken. Hoe razend en scary de muziek verder ook is (een zelfde gevoel krijg ik bij 'By The Blessing Of Satan' van Behexen) er is wel degelijk fatsoenlijke aandacht besteed aan het schrijven van goede nummers. Nummers die bovendien blijven hangen dankzij doordachte structuren, goede riffs en manisch drumwerk. Ja, prima plaatje waarmee ik nog altijd goed vermaak.
- Jeroen
- Contacteer:
Nee, ik vind Deathspell Omega saaie rotzooi, met bovendien een idioot klinkende zanger. Het doet me niets en het heeft me ook nooit wat gedaan. Aan dergelijke 'serieuze' satanische (orthodoxe) teksten heb ik een sterke hekel.
-
Verdomme, prachtig dit.D. schreef:Was het niet zo dat Kanwulfje niets meer met black metal te maken wilde hebben? Ik dacht dat die Semper Fidelis box-set zijn "afscheid" was. Die DVD die daarbij zat is zo geniaal.
Echt. Wat een mongool.

[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]
+1Jeroen schreef:Nee, ik vind Deathspell Omega saaie rotzooi, met bovendien een idioot klinkende zanger. Het doet me niets en het heeft me ook nooit wat gedaan. Aan dergelijke 'serieuze' satanische (orthodoxe) teksten heb ik een sterke hekel.
Ik vind juist Infernal Battles en Inquisitors of Satan goed te pruimen, en Si Monvmentvm heeft zijn momenten. De rest is meer een soort artyfarty postcore hipster meuk naar mijn mening. Ik prefereer ook meer rechttoe rechtaan teksten van bijvoorbeeld een Nifelheim of Bewitched dan dat vaak veel te overdreven gelul en thematiek. Ik kan wel een Mortuus of een Ondskapt (op plaat, niet live) waarderen omdat die muziek ook echt duister en satanisch klinkt, en niet zo experimenteel. Godver, die riffs op Dodens Evangelium zijn geniaal, al vind ik hun Slave Under His Immortal Will veruit het meest duister.
Swords & Leather!!!
[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]
[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]
-
Zal wel aan mij liggen, maar ik vind het verschil tussen Si Monumentum... en het werk erna nou niet echt heel veel uit elkaar liggen. Ik blijf SMRC het beste album vinden, maar al het werk erna is ook uitstekend. Die tweede van Ondskapt vind ik echter nogal saai op een paar nummers na. Weet me nergens echt te boeien, itt het aardige Draco Sit Mihi Dux.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]
- Jeroen
- Contacteer:
Ik vind het allemaal pretentieuze ongein. Ik kan er echt geen minuut van uithouden, vooral dankzij de ridicule zang. Die teksten zijn een tweede.
Dan sluit ik me bij Manannán aan en zeg ook dat ik het werk van Nifelheim veel beter kan hebben. Daar speelt men in ieder geval nog lekkere nummers zonder al teveel rare uitspattingen. Sterke melodielijnen en wat nwobhm passages zorgen er bovendien voor dat de boel niet gaat vervelen, wat toch vaak wel het geval is met black/thrash.
Dan sluit ik me bij Manannán aan en zeg ook dat ik het werk van Nifelheim veel beter kan hebben. Daar speelt men in ieder geval nog lekkere nummers zonder al teveel rare uitspattingen. Sterke melodielijnen en wat nwobhm passages zorgen er bovendien voor dat de boel niet gaat vervelen, wat toch vaak wel het geval is met black/thrash.
-
Nifelheim is één van de weinig black/thrash bands die ik goed kan waarderen samen met bijvoorbeeld een Aura Noir. Veel van dat soort bands zijn wel oké voor één nummer, maar zeer weinig blijven een hele plaat boeien.
Hehe, Nargaroth. Eerlijk is eerlijk, ik vind zijn muziek geweldig (op Prosatanica Shooting Angels na), maar het is natuurlijk een geweldige kwibus. Die talkshow, die website (is die verdwenen?), en dan die DVD, allemachtig...
edit: Nagelfar heeft ook al eens de jaargetijden bezongen trouwens.
edit II: http://nargaroth.shaddai.name/en/ De website met de leugens van Nargaroth
edit: Nagelfar heeft ook al eens de jaargetijden bezongen trouwens.
edit II: http://nargaroth.shaddai.name/en/ De website met de leugens van Nargaroth
En op wat voor een manier! Het is bij mij eigenlijk altijd een ondergeschoven kindje geweest omdat de andere twee albums me veel beter bevallen, maar laatst heb ik hem in een open-minded bui nog eens opgezet. Moet ik eigenlijk veel vaker doen, want hij doet echt niet onder voor Hünengrab im Herbst of Virus West.Satyr schreef: edit: Nagelfar heeft ook al eens de jaargetijden bezongen trouwens.
Edit: Voor de geïnteresseerden: Het album heet Srontgorrth ( - Die Macht erfaßte das meine wie die Angst das Blut der anderen). Hoe het ondertussen met de verkrijgbaarheid zit weet ik niet, hij is namelijk uitgekomen op Kettenhund dat al lang niet meer bestaat. Als hij uitverkocht is (Ván had zo'n beetje de hele overgebleven voorraad denk ik), komt er binnenkort vast een heruitgave aan aangezien de twee andere albums ook opnieuw door Ván uitgebracht zijn.
Dat album zal vast wel het wachten waard zijn. Het is in ieder geval een van de platen waar ik het meest naar uit kijk. Maar goed, tot nu toe mogen we nog niet echt klagen wat betreft goede BM albums.Nynke schreef:Als je een beetje zoekt, kun je m vast nog wel gewoon vinden. Persoonlijk zie ik liever dat labels met interessante bands zoals Ván nieuwe dingen uitbrengen. Een nieuw album van The Ruins Of Beverast was bijvoorbeeld ook al lang geleden aangekondigd...
Het zou me verbazen als dit niet ergens in het draadje staat, maar als je geïnteresseerd bent in de roots van zwartmetaal heb ik wel 3 namen: Venom en Hellhammer/Celtic Frost (demo's/1e 2 platen)...
Venom heeft de term uitgevonden, en ondanks ze geen noot raken en de drummer vaak misslaat is het toch wel vermakelijke muziek
Ik lag vaak in een deuk om de drummer...rond 1980 was dat gewoon het extreemste wat er was...vooral de 1e 2 platen van Celtic Frost zijn tijdloze metal klassiekers...draai het nog regelmatig...
Venom heeft de term uitgevonden, en ondanks ze geen noot raken en de drummer vaak misslaat is het toch wel vermakelijke muziek

- Blood&Ashes
GrapjasBlood&Ashes schreef:Dank je, die kenden we nog niet.
Meer dan het uitvinden van de term, hebben die bands ook niet toegevoegd.

Venom en Hellhammer/Celtic Frost zijn de ware grootvaders en grondleggers van black metal en dit is een algemeen aangenomen feit

Zonder hun had je nooit kunnen genieten van je obscure bandjes

- Jeroen
- Contacteer:
Wel enigszins mee eens ja. Celtic Frost vooral is bovendien interessanter dan het gros van de hedendaagse black metalbands, maar muzikaal is het natuurlijk veel meer een artistieke en gitzwarte thrashband (vooral waar het op oud werk aankomt). Ze hebben natuurlijk zeker wel wat toegevoegd (een hele rits aan klassiekers bijvoorbeeld) dus ik begrijp die opmerking dan ook niet helemaal.
Ho ho, dat is echt de grootste onzin. Venom, Hellhammer en de eerste twee Celtic Frost zijn gewoon keihard black metal. Dat dit tegenwoordig misschien door sommigen niet zo gezien wordt ligt meer aan de fans en bands van tegenwoordig dan aan de muziek van bovengenoemde bands. Het is de basis.Blood&Ashes schreef:Dank je, die kenden we nog niet.
Meer dan het uitvinden van de term, hebben die bands ook niet toegevoegd.
Verder is het natuurlijk wel een beetje loos om deze drie namen op deze manier in een topic te gooien.
Zijn hier trouwens liefhebbers van Ride for Revenge? En mensen die de "nieuwe" plaat gehoord hebben? Ben wel benieuwd naar meningen. Hij heet Wisdom of the Few en is (nog) wat experimenteler dan het eerste album door het toevoegen van wat noisy elementen. Wel weer erg geslaagd vind ik, al heb ik hem in de twee maanden dat ik hem in huis heb vrij weinig gedraaid. Raar eigenlijk...
- Jeroen
- Contacteer:
Ach ja, vroeger werden bands als Running Wild (eerste twee albums) en Mercyful Fate ook onder de black metal geschaard. Het is ook meer het idee, dan een specifieke muziek denk ik. Maar goed, die discussie is al tientallen keren gevoerd inderdaad.
- XnegativeX
- Contacteer:
Wat vindt men hier eigenlijk van het Neerlandsche Infinity? Ik heb vandaag hun laatste album The arcane wisdom of shadows aangeschaft en ik vind het toch wel een heel fijn schijfje.
Dit album doet me terug denken naar black metal uit de jaren 90. Toen er nog veel gespeeld werd met melodie. The arcane wisdom of shadows staat ook bol van de melodie maar is toch lekker donker en mysterieus. Net als bijvoorbeeld Storm of the lights bane, Vittra en Nemesis divina dat waren. Goed, Infinity behaald het niveau van die albums niet maar dat wil niet zeggen dat dit niet erg lekker is.
Wat ook gaaf is aan dit album zijn de tempowisselingen. Het ene moment wat rustiger met een bijna sprookjes achtige sfeer om er daarna een uitbarsting van woeste blastbeats en furieus gitaarwerk tegenaan te gooien.
Fans van melodieuse en toch rauwe black metal kan ik dit warm aanbevelen:
http://www.myspace.com/infinityblackmetal
Dit album doet me terug denken naar black metal uit de jaren 90. Toen er nog veel gespeeld werd met melodie. The arcane wisdom of shadows staat ook bol van de melodie maar is toch lekker donker en mysterieus. Net als bijvoorbeeld Storm of the lights bane, Vittra en Nemesis divina dat waren. Goed, Infinity behaald het niveau van die albums niet maar dat wil niet zeggen dat dit niet erg lekker is.
Wat ook gaaf is aan dit album zijn de tempowisselingen. Het ene moment wat rustiger met een bijna sprookjes achtige sfeer om er daarna een uitbarsting van woeste blastbeats en furieus gitaarwerk tegenaan te gooien.
Fans van melodieuse en toch rauwe black metal kan ik dit warm aanbevelen:
http://www.myspace.com/infinityblackmetal
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Jeroen
- Contacteer:
Ja degelijk werk is dat. Wel één van de betere Nederlandse bands op dat gebied. Ik draai die promo niet vaak, maar ik kan me herinneren dat die laatste plaat me best beviel. Tekstueel wel weer ietwat te pretentieus.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik had je review gelezen inderdaad. En ik sluit me er compleet bij aan. Jammer genoeg laten veel mensen een album als dit liggen omdat het niet origineel is. Maar dit steekt zo lekker in elkaar. Ik zit momenteel met kippenvel naar het nummer Stare into the void te luisteren en ik kan je vertellen dat het gebrek aan originaliteit me geen moment stoort. En dan nog, er is momenteel een chronisch te kort aan dit soort bands.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Gnaw Their Tongues heeft onlangs Rend Each Other Like Wild Beasts, Till Earth Shall Reek With Midnight Massacre uitgebracht en komt alweer met een nieuw album op de proppen, namelijk All The Dread Magnificence Of Perversity
Heerlijke muziek, een overdonderende intensiteit aan zwartheid welke af en toe wordt vergezeld met klassieke melodieën, waardoor er een flink morbide atmosfeer wordt gekreërd. Nu hoop dat de hoeveelheid aan releases de kwantiteit niet al te veel zal inboeten, aangezien ik af en toe het idee heb dat hij iets beter naar zijn werk had kunnen kijken voordat het wordt uitgebracht en soms net iets te amateuristisch overkomt.

- Metalheank
Misschien bekend nieuws, de 4 eerste delen van de autobiografische column van Melechesh' Asmedi:
http://decibelmagazine.com/Content.aspx?ncid=310827
Interessant stuk over zijn jeugd in Jeruzalem e.d.
http://decibelmagazine.com/Content.aspx?ncid=310827
Interessant stuk over zijn jeugd in Jeruzalem e.d.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
- paradigm shift
Diabolus Absconditus mag ook niet ontbreken, wat mij betreft het beste wat DSO tot nu toe heeft uitgebracht.Nielsch schreef:[..]
Dan zou je je toch nog eens aan een band als Deathspell Omega moeten wagen Jeroen. En dan doel ik niet op hun eerste twee albums, maar alles daar na en nu met name op hun track op hun laatste Split LP met S.V.E.S.T.: Chaining the Katechon. De band is wellicht niet te vergelijken met bovengenoemd, maar het bevat wel alle genoemde aspecten. En meer! Deathspell Omega heeft zich in de loop van de jaren ontwikkeld tot een van de meest interessante, intelligente en potentiële bands in het genre. De een tijdje terug uitgrebrachte split met S.V.E.S.T. bevat een nummer dat zich kan rekenen tot het beste materiaal van de band. Met hun laatste album Fas - Ite, Maledicti, in Ignem Aeternum leverde de band een experimenteel en technisch meesterwerkje af. Dit experimentele en technische karakter is in Chaining the Katechon absoluut nog aanwezig, alleen heeft de band dit hier allemaal veel beter uitgebalanceerd. De structuur van de song is interessant; de opbouw is goed. Verder maakt Deathspell Omega geen gebruik van doorgaans standaard anti-christenlijke lyriek, maar over nagedachte filosofische en theologisch satanische teksten.
Al kan ik me voorstellen dat deze band op je zenuwen gaat werken als je meer recht toe recht aan black zoekt.
Iemand hier bekend met het Finse Oranssi Pazuzu? Hun laatste album Muukalainen Puhuu is een leuk schijfje geworden. Niet wereldschokkend, maar een lekkere crossover van black en psychedelica met een Voivod-sausje.
οu φροντiς