Neurotic Deathfest 2009

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
gloomy88
Berichten: 1336
Lid geworden op: di aug 05, 2008 5:06 pm
Locatie: Tilburg (noord brabant)

Bericht door gloomy88 » vr mei 29, 2009 12:27 am

Hier ook veel zin in :D lekker headbangen zuipen en feesten :D
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Mikhael0
Berichten: 118
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 1:59 pm
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Bericht door Mikhael0 » vr mei 29, 2009 8:38 am

gloomy88 schreef:Hier ook veel zin in :D lekker headbangen zuipen en feesten :D
+1
.....Neglect!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » vr mei 29, 2009 9:25 am

Had je je PM nog gelezen, Mikhael0 ?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » vr mei 29, 2009 12:13 pm

Tot straks misschien?

Ik heb er zin in in ieder geval. :)
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » vr mei 29, 2009 1:34 pm

tot straks iedereen 8)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » za mei 30, 2009 7:17 am

godver kon op de gastenlijst komen, maar meneer had weer eens nachtdienst.
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » za mei 30, 2009 11:18 am

Zo dan, de eerste dag zit er al weer op !!

Een dag die door het wegvallen van Vital Remains en daardoor veroorzaakte verschuivingen in het programma in de grote zaal wat langzaam op gang kwam.

Dit werd nog versterkt door het feit dat het niet echt druk was en omdat er imho niet echt interresante bands in het begin stonden.
Zo werd ik van The Reckoning niet echt koud of warm en was A Trail of Horror degelijk doch enigszins 13 in een dozijn-deathcore.
Deadborn was toen gelukkig de eerste band die een brede glimlach op mijn gezicht toverde. Gave technische death met een verdomd snel drummertje. Leng T'che heb ik wel eens enthousiaster gezien volgens mij, het was zeker niet slecht maar het had "het" net niet.
Despondency doet me op plaat niet zo veel, maar vond ik live eigenlijk wel retevet.
Door het wegvallen van VR had God Dethroned wel lekker een kwartiertje extra tijd. Niet meer dan terecht voor zo'n band. Wederom geweldig, maar ik heb GD volgens mij nog nooit op een slecht optreden kunnen betrappen. Inveracity deed me dan vervolgens weer niet zo veel.
Hail of Bullets was vervolgens weer 45 minuten lekker old-school beuken. Heerlijke band, met een overtuigend optreden.
Ook Nox stond als een huis, ik was blij verrast dat die nieuwe-voormalig-Prostitute Disfigurement-zanger veel meer bleek te kunnen dan een putgrunt.
Misery Index heb ik maar half gezien omdat er ook eens gegeten moet worden. Ik zag deze band al vaak, maar dit hoorde absoluut tot de beste keren.
Obscura was de verrassing van de dag, op plaat wist ik al dat het vreselijk tof is, maar dat het live ook zo heerst .... Man, man, man wat gaaf !!!
Ik ben geen Unleashed-fan, en na gistereravond weet ik weer precies waarom. Wat een saaie meuk. Na de drinkhoornact ben ik maar naar de kleine zaal verkast. Daar sloot Human Mincer de dag namelijk af onder het motto "bruutheid kent geen tijd". Niet een band waarvan ik gelijk alle platen ga kopen. Maar zeker tof om eens live te hebben gezien. Wat een zieke strot.


Op naar dag 2 straks, alweer flink zin in !!

Oh, ja weet iemand nog een plek op loopafstand van de 013 waar je gratis/goedkoop kan parkeren?
Want dat afschaffen van de zgn. uitrijkaart is natuurlijk een klerestreek.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
sugar daddy
Berichten: 1236
Lid geworden op: vr nov 19, 2004 10:47 pm
Locatie: Crystal Dijk

Bericht door sugar daddy » za mei 30, 2009 11:48 am

Hoeveel was je dan kwijt voor die parkeergarage?

Gebruikersavatar
Metalhead
Berichten: 908
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 2:50 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Metalhead » za mei 30, 2009 12:14 pm

die waren vorig jaar maar 5 euro, dat valt toch wel mee voor een dag parkeren? Of hebben ze die dingen ineens vele malen duurder gemaakt?

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » za mei 30, 2009 12:37 pm

yowannuzz schreef:Ook Nox stond als een huis, ik was blij verrast dat die nieuwe-voormalig-Prostitute Disfigurement-zanger veel meer bleek te kunnen dan een putgrunt.
.
en daar kom je nu pas achter? heb jij die laatste PD plaat niet meegekregen soms? :wink:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Mikhael0
Berichten: 118
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 1:59 pm
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Bericht door Mikhael0 » za mei 30, 2009 1:21 pm

Hoppaaa dag 1 achter de rug, zeer geslaagd. Zometeen maar weer eens terug rijden richting Tilburg :)
.....Neglect!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » za mei 30, 2009 1:47 pm

Cranial schreef:[..]
en daar kom je nu pas achter? heb jij die laatste PD plaat niet meegekregen soms? :wink:
Jawel, heersende plaat. Maar ik was toch blij verrast
Metalhead schreef:die waren vorig jaar maar 5 euro, dat valt toch wel mee voor een dag parkeren? Of hebben ze die dingen ineens vele malen duurder gemaakt?


Die hebben ze dus afgeschaft, zoals ik al typte.
sugar daddy schreef:Hoeveel was je dan kwijt voor die parkeergarage?
12,30 euro


Maar goed, ik ga zo lekker treinen. Iets voor het einde van Gadget moet ik dan weg. Kan ik ook lekker bier drinken vandaag !!

Ik heb er zin in !!!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » za mei 30, 2009 2:37 pm

Je krijgt 40% korting op de trein als je je entreebewijs laat zien lees ik net op de site van 013. Geen idee of dat oud dan wel zeer oud nieuws is.

Gebruikersavatar
Metalhead
Berichten: 908
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 2:50 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Metalhead » za mei 30, 2009 2:40 pm

@yowannuzz: Ik lees dus weer eens scheel. Jammer zeg, dat soort initiatieven zijn altijd meer dan welkom, op het gebied van service zeg maar.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo mei 31, 2009 4:37 pm

Facebreaker was de band die de tweede dag van Neurotic mocht opstarten. Old-school death die mijn aandacht niet langer dan twee nummers kon vasthouden. Severe Torture is op één of andere manier nooit echt helemaal mijn band geweest. Gisteren vond ik echter wel ff lekker en allesbehalve vervelend.
Aborted beluister ik thuis eigenlijk zelden of nooit, maar live knalt het echter altijd het podium af. Zo ook deze keer, en het was wederom fantastisch. De twee nummers die ik meekreeg van Salt the Woundsmaakten absoluut naar meer, lekker brute zooi.
Vanaf nu was het grinden geblazen :Mumakil en The Inevitable End deden dat in de Batcave, die toch wat te klein bleek voor deze bands. Het was echter beiden wel errug gaaf. Mumakil wat meer recht-toe-recht-aan en TIE was wat "moeilijker", maar het stond beiden als een huis.
Hier tussendoor liet Brutal Truth de grote zaal een grind-poepie ruiken. Waanzinnig optreden !!!
Entombed heb ik al vaak gezien en gisteren hoorde tot de betere keren. Las trouwens dat de zanger later die avond de 013 nog uitgeflikkerd is .... :lol: Dronken boer ...
Rotten Sound heerst !! Eén van de beste grindcorebands ter wereld.
Behemoth overtuigde gisteren ook weer volledig, zoals altijd. Alleen vind ik het wel tijd worden voor nieuw materiaal. Want ik heb deze show nu al wel weer erg vaak gezien. Hoe geniaal het ook is, want dat is het : laat daarover geen twijfel bestaan.
Na nog een klein stukje Gadget, dat verdomd goed klonk, moest ik alweer weg om de trein te halen...

Om vervolgens zo'n hele dikke twee uur later pas thuis te zijn. Wat een klerezooi, zeg .... Bussen ipv treinen.

Maar das een heel ander verhaal, feit is dat NDF dit jaar toch ook weer een heel leuk feestje was. Stuk rustiger dan vorig jaar (al was het zaterdag veel drukker dan vrijdag), maar dat mocht de pret niet drukken.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Tuska » ma jun 01, 2009 3:26 pm

Hoezee, ik ben ook weer eens thuis.
Wat een plesante bedoening was dat toch.
Heel veel mooie dingetjes gezien, met als positieve verrassing voor mij Inveracity. Puik beukwerk, helaas vergeten nog een CDtje daarvan te fixen.

Gelukkig heeft alle overlap m'n plezier niet echt gedwarsboomd, heb alles wel redelijk kunnen zien en sommige dingen waren zo vet dat ik er niet eens over na hoefde te denken om naar iets anders te gaan (en soms andersom).

En bier. En broodjes frikandel. Jaaaa dit feestje is een blijvertje.
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Gebruikersavatar
gloomy88
Berichten: 1336
Lid geworden op: di aug 05, 2008 5:06 pm
Locatie: Tilburg (noord brabant)

Bericht door gloomy88 » ma jun 01, 2009 9:20 pm

Zo weer mooi weekendje gehad :mrgreen:
Het was niet druk maar de mensen die er waren maakte er een feest van :D
En tuska bedankt voor het biertje je houdt er nog 1 van me tegoed :wink:
En volgend jaar uiteraard weer :D
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » ma jun 01, 2009 9:32 pm

Ja, was een leuk feestje. Niet al te druk idd, maargoed dat maakte niet zoveel uit. Beste bands imo waren Despondency, Misery Index, Deadborn, God Dethroned, Obscura, Nox, Severe Torture, Aborted, The New Dominion en Behemoth. Volgend jaar weer!

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Tuska » ma jun 01, 2009 9:41 pm

Ben ik dan de enige die het wél druk vond? : P
(Goed, ik heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal van voorgaande jaren).
Ik houd er niet van als het zo superdruk is, ik wil meuk kunnen zien, niet specifiek tegen gore zwetende lui op moeten staan, zelf relaxed kunnen zweten, headbangruimte, geen waanideëen ende doemscenario's van 'wat als er nu brand komt'/'verplettingsdood', bierhaalruimte, neusruimte, jeweet. Van overdrukke concerten word ik echt lijp.

In dit geval was de drukte dan ook wel verdeeld over zaaltjes, maar als alleen op't grote podium een band te bezichten was was het toch een mooi gevuld zaaltje.
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » ma jun 01, 2009 9:52 pm

TUSKA schreef:niet specifiek tegen gore zwetende lui op moeten staan, zelf relaxed kunnen zweten
bedankt voor de eer dat we tegen jou aan mogen staan dan.... :wink:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Tuska » ma jun 01, 2009 9:58 pm

"Ik ben niet hypocriet!" ; )
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » ma jun 01, 2009 10:58 pm

TUSKA schreef:"Ik ben niet hypocriet!" ; )
prima,ook goed :lol:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di jun 02, 2009 11:07 am

Voorop stellend dat ik een leuk weekend heb gehad, vond ik NDF qua bands, sfeer en bezoekers dit jaar echt een schim van wat het vorig jaar geweest is.

Vooral het grote podium was soms echt ergerlijk omdat alleen Behemoth de pannen van het dak roste. HOB en Unleashed wisten er raad mee, de rest van de bands stond daar echt compleet verloren of hadden geen zin om fatsoenlijk te spelen.

Kleine zaal deed het wat dat betreft beter, alleen heb ik daar dit jaar echt geen kippenveloptredens gezien. De meeste bands deden het wel oké tot heel aardig, maar in vergelijking met vorig jaar was het soms bijna een koude douche.
De beste optredens waren voor mij iig Inevitable End, Human Mincer, Inveracity, Despondency, Nox ( met Seth helaas voor het podium ipv er op, met Niels in Nox heb ik niets ) en in iets mindere mate Gadget en Rottens Sound. En uiteraard Behemoth.

Uitgebreider verslag volgt op de FP.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » di jun 02, 2009 6:25 pm

TUSKA schreef:Ben ik dan de enige die het wél druk vond? : P
(Goed, ik heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal van voorgaande jaren).
Ik houd er niet van als het zo superdruk is, ik wil meuk kunnen zien, niet specifiek tegen gore zwetende lui op moeten staan, zelf relaxed kunnen zweten, headbangruimte, geen waanideëen ende doemscenario's van 'wat als er nu brand komt'/'verplettingsdood', bierhaalruimte, neusruimte, jeweet. Van overdrukke concerten word ik echt lijp.

In dit geval was de drukte dan ook wel verdeeld over zaaltjes, maar als alleen op't grote podium een band te bezichten was was het toch een mooi gevuld zaaltje.
In de grote zaal hingen er dit jaar van die gordijnen, die hingen er vorig jaar niet en dit jaar was de bar achter in de grote zaal ook niet eens open en vorig jaar wel, geloof ik. Zaterdag was het iig drukker dan vrijdag, dat was goed te merken in de kleine zaal. Maar ik hou er ook niet van als het superdruk is ja.

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » di jun 02, 2009 6:42 pm

Ik hou er ook niet van als het super druk is maar op vrijdag vond ik het toch wel erg rustig hoor, hoe dan ook heb ik wel een fijne dag gehad met als hoogtepunten Hail of Bullets ( altijd gaaf ) en Obscura, die live ook steengoed zijn. :)
Ik heb trouwens ook nog wat filmpjes gemaakt van Hail of Bullets en Obscura ( voor de mensen die interesse hebben ) en die zijn te vinden op Youtube.

@Tuska, ik heb jou gezien. Jij weet waarschijnlijk niet wie ik ben ( nu dus wel ) maar vrijdag aan het einde van de middag zaten wij in de grote zaal ( ik zat achter jou ) en toen vroeg je hoe laat het was hehe.. ;)
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Tuska » di jun 02, 2009 6:46 pm

Hehe, ik had wel een vaag vermoeden hoor. Bakkes kwam me wel enigszins bekend voor en je keek ook zo poepig.
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » di jun 02, 2009 7:31 pm

Die filmpjes van jou kwam ik zondag inderdaad op youtube tegen, Natasja.
Erg gaaf !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » di jun 02, 2009 7:54 pm

yowannuzz schreef: Entombed heb ik al vaak gezien en gisteren hoorde tot de betere keren. Las trouwens dat de zanger later die avond de 013 nog uitgeflikkerd is .... :lol: Dronken boer ...
De avond ervoor in Deventer was het niet veel anders,ook behoorlijk dronken, alleen is hij er toen niet uitgeflikkerd :lol:
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » di jun 02, 2009 9:42 pm

Gr. Dracula schreef:Voorop stellend dat ik een leuk weekend heb gehad, vond ik NDF qua bands, sfeer en bezoekers dit jaar echt een schim van wat het vorig jaar geweest is.
duidelijker had ik het zelf niet kunnen stellen... 8)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » wo jun 03, 2009 11:35 am

Toch was Behemoth die 20 euro wel waard, beetje lang voorprogramma alleen.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za jun 13, 2009 1:01 am

review door de Graaf en partner in crime:

http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=446
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie