Het grote US Metal topic
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
ik vind die Rapidfire juist erg gaaf. Goed, van de zang moet je houden, maar qua muziek, solo's en nummertjes vind ik het een heerlijk plaatje. Spul blijft zeker hangen, op misschien een enkele uitzondering na. Tot nu toe nog geen tegenvallers van Stormspell gehad.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- hellish star
- hellish star
1. THRESHER www.myspace.com/godsthresher (like Heathen, Forbidden, Defiance,...)
2. FINAL VENGEANCE www.myspace.com/finalvengeancetx (like Helstar, Liege Lord, Arcane, Spirit Web,...)
3. VISION www.myspace.com/visionlakeoffire (Like Fates Warning, Psychotic Waltz, Dream Theater,...)
2. FINAL VENGEANCE www.myspace.com/finalvengeancetx (like Helstar, Liege Lord, Arcane, Spirit Web,...)
3. VISION www.myspace.com/visionlakeoffire (Like Fates Warning, Psychotic Waltz, Dream Theater,...)
http://www.myspace.com/hellishstar
http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm
Kudo's voor die reviews trouwens, goed geschreven. Leuk dat de meeste Stormspell releases de aandacht krijgen die ze verdienen; niemand mag bv verstoken blijven van een geniale act als Amulance.Jeroen schreef:ik vind die Rapidfire juist erg gaaf. Goed, van de zang moet je houden, maar qua muziek, solo's en nummertjes vind ik het een heerlijk plaatje. Spul blijft zeker hangen, op misschien een enkele uitzondering na. Tot nu toe nog geen tegenvallers van Stormspell gehad.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- hellish star
- hellish star
- Jeroen
- Contacteer:
Ja!
Daar moet ik me ook nog eens in verdiepen. Één van de christelijke Crimson Glory/Queensrÿche varianten is dat toch?
Over christelijke CG/Q styled bands gesproken, Recon doet het hier ook altijd wel goed. Wil dat cdtje nog wel een keer bemachtigen. Jammer dat men wel het uitgekauwde rijmpje 'fire - desire' uit de kast haalt, maar verder sterk werk.
Daar moet ik me ook nog eens in verdiepen. Één van de christelijke Crimson Glory/Queensrÿche varianten is dat toch?
Over christelijke CG/Q styled bands gesproken, Recon doet het hier ook altijd wel goed. Wil dat cdtje nog wel een keer bemachtigen. Jammer dat men wel het uitgekauwde rijmpje 'fire - desire' uit de kast haalt, maar verder sterk werk.
- hellish star
Is idd stijl Crimson Glory, Queensryche, Lethal.... Tracht meteen ook Throes Of Sanity op de kop te tikken, nog zo'n ijzersterke plaat!
Recon is idd ook machtig cd'tje...
Machtige muziek als je het mij vraagt.
Toch blijf ik ook naar Final Vengeance luisteren, ietwat meer in stijl Oracle, oude Helstar...
Recon is idd ook machtig cd'tje...
Machtige muziek als je het mij vraagt.
Toch blijf ik ook naar Final Vengeance luisteren, ietwat meer in stijl Oracle, oude Helstar...
- Hellhammer
Wicked Generation is inderdaad geweldig, hoewel ik Rebellion nóg beter vind (afgezien van die vreselijke Jezus ballad He Died dan, bah!). Las een paar maanden terug nog dat ze dit jaar een nieuw album zouden uitbrengen. Fingers crossed...hellish star schreef:Heb Sacred Warrior - "wicked generation" aangeschaft op aanraden van hier. Ik had omwille van de lelijke hoes deze nooit aangeschaft of hoe een mens zich sterk kan vergissen. Ijzersterke plaat!
@ Jeroen: toevallig dat je over Recon begint, gisteren nét die CD misgelopen op ebay. Geweldig album. Wat ik aan nieuw materiaal heb gehoord (live opnames) klonk ook helemaal niet verkeerd. Scarlet Rayne is nog zo'n goeie christelijke power/prog band.
- Hellhammer
Thresher is vet ja. Moet wel zeggen dat ik die demo tape beter vind dan wat ik tot nu toe van het album gehoord heb. Final Vengeance klinkt ook echt bruut zeg, binnenkort maar eens dat cd'tje op de kop tikken.hellish star schreef:1. THRESHER www.myspace.com/godsthresher (like Heathen, Forbidden, Defiance,...)
Stormspell komt begin juni ook weer met drie nieuwe US metal releases: Nitefall (US heavy/power met doom invloeden), Enforcer (typische "Chicago style" heavy metal, ala War Cry en Trouble) en Fischel's Beast (nieuwe band van een oud Sentinel's Beast bandlid). Nitefall vind ik verreweg het vetste klinken, zeg maar een mix van Mercyful Fate, oude Candlemass en Iron Maiden.
- Jeroen
- Contacteer:
Dan gaat dat Nitefall vast wel weer aangeschaft worden. Staan er alweer samples van die release op de Stormspell site?
Enforcer staat al op de wantlist, die nummers op de Myspace klinken heerlijk. Lekker zompig af en toe met hier en daar een subtiele versnelling. Die zanger giert er ook lekker overheen. Die lekkere rockende solo's maken het vervolgens af. Gaat helemaal goed komen.
Fischel's Beast vind ik niet zo bijzonder. Eigenlijk een beetje standaard en het gitaarwerk is eerder irritant (die riedeltjes storen me) dan dat het functioneel, of treffend melodisch is.
Enforcer staat al op de wantlist, die nummers op de Myspace klinken heerlijk. Lekker zompig af en toe met hier en daar een subtiele versnelling. Die zanger giert er ook lekker overheen. Die lekkere rockende solo's maken het vervolgens af. Gaat helemaal goed komen.
Fischel's Beast vind ik niet zo bijzonder. Eigenlijk een beetje standaard en het gitaarwerk is eerder irritant (die riedeltjes storen me) dan dat het functioneel, of treffend melodisch is.
- Hellhammer
- Jeroen
- Contacteer:
Fatal Violence ook zeker doen! Geweldige cd is dat, de energie spat er werkelijk vanaf. Rauw, maar gewoonweg super!
En in tegenstelling tot een paar anderen vind ik die Rapidfire ook erg lekker. De zanger moet je liggen, maar het is gewoon een lekkere heavy metal schijf met hier en daar nog wat elementjes die aan Hellhound doen denken (Rapidfire is daaruit voortgekomen).
En in tegenstelling tot een paar anderen vind ik die Rapidfire ook erg lekker. De zanger moet je liggen, maar het is gewoon een lekkere heavy metal schijf met hier en daar nog wat elementjes die aan Hellhound doen denken (Rapidfire is daaruit voortgekomen).
- Dragonforce
Vergeet Novoy Zavet niet, ook zeer gave doom/heavy metal.Hellhammer schreef:[..]
Thresher is vet ja. Moet wel zeggen dat ik die demo tape beter vind dan wat ik tot nu toe van het album gehoord heb. Final Vengeance klinkt ook echt bruut zeg, binnenkort maar eens dat cd'tje op de kop tikken.
Stormspell komt begin juni ook weer met drie nieuwe US metal releases: Nitefall (US heavy/power met doom invloeden), Enforcer (typische "Chicago style" heavy metal, ala War Cry en Trouble) en Fischel's Beast (nieuwe band van een oud Sentinel's Beast bandlid). Nitefall vind ik verreweg het vetste klinken, zeg maar een mix van Mercyful Fate, oude Candlemass en Iron Maiden.
It's the end of time
- Jeroen
- Contacteer:
Aangezien Oliver (Metal79) niet meer terugkeert op dit forum, wil ik hier nog maar even benadrukken dat 'Tales' van Zions Abyss echt is uitgegroeid tot één van de beste albums in mijn collectie. Wat een prachtplaat met stuk voor stuk klappers. Het ene klapstuk is nog niet voorbij of het volgende meesterwerk staat alweer in de startblokken. Alles klopt op de plaat, muziek, zang, emotie, composities en een gezonde hoeveelheid technisch vernuft. Dit rost mijnsinziens Queensrÿche en menig Lethal nummer omver.
Wanneer je em nog niet hebt, kopen dat ding, echt fantastisch!
- Jeroen
- Contacteer:
Laten we zeggen dat het niet zozeer aan de mensen lag die trouw hun muziekgerelateerde posts plaatsen en daarin wat langer van stof zijn dan het 'een-zin-post-beleid' dat bij menig persoon lijkt te gelden. Hij vond het forum niet echt een plek meer om serieus over muziek te praten, aangezien de onzinnigheden en fototopics alsmaar aan populariteit lijken te winnen. Kort gezegd, hij kwam hier voor de muziek en de gedachtewisseling met mede-liefhebbers, maar aangezien er toch maar vier of vijf mensen in dit topic posten, zag hij de lol er niet meer van in.
Het is dat ik als mod ook niet allerlei mensen er vanaf kan trappen omdat het niet aan mijn ideaalbeeld zou voldoen, maar ik kan me eigenlijk wel vinden in die mening wat betreft de rol die muziek speelt op dit forum.
Wat betreft Zions Abyss:
Zeker doen en als je het niet kan vinden (zit er dik in) kom ff online, dan stuur ik je een nummertje.
Het is dat ik als mod ook niet allerlei mensen er vanaf kan trappen omdat het niet aan mijn ideaalbeeld zou voldoen, maar ik kan me eigenlijk wel vinden in die mening wat betreft de rol die muziek speelt op dit forum.
Wat betreft Zions Abyss:
Zeker doen en als je het niet kan vinden (zit er dik in) kom ff online, dan stuur ik je een nummertje.
Ik snap zijn punt helemaal. De laatste tijd is er helaas weinig actie in de niet old school genre topics. En in de old school topics zitten vooral dezelfde mensen, niet dat dat verkeerd is 
Ikzelf zal wel wat meer willen posten, maar op het moment ben ik nogal druk, dus probeer het zo goed mogelijk bij te houden, wat nogal lastig is met topics als deze
Ik spreek je wel aan als ik online kom

Ikzelf zal wel wat meer willen posten, maar op het moment ben ik nogal druk, dus probeer het zo goed mogelijk bij te houden, wat nogal lastig is met topics als deze

Ik spreek je wel aan als ik online kom

- Jeroen
- Contacteer:
Het is natuurlijk geen verwijt heh. Ik denk dat de mensen die geregeld normaal posten zich helemaal niet aangesproken hoeven te voelen.
Maar het is gewoon jammer, natuurlijk, muziek hoeft niet altijd een grote rol te spelen, maar wat sommige posters betreft mag het echt wel wat meer.
Maar het is gewoon jammer, natuurlijk, muziek hoeft niet altijd een grote rol te spelen, maar wat sommige posters betreft mag het echt wel wat meer.
Thresher vind ik wel ok klinken. Final Vengeance klinkt interessant, jammer dat er geen volledig nummer op de space staat, want dat hoor ik toch liever dan 5 samples.hellish star schreef:1. THRESHER www.myspace.com/godsthresher (like Heathen, Forbidden, Defiance,...)
Vision klinkt zeer goed! Dat ga ik even in de gaten houden.
Oowh nee zo vatte ik het ook niet op, maar ik snap wat hij bedoelt en wat dat betreft is het ook jammer.Jeroen schreef:Het is natuurlijk geen verwijt heh. Ik denk dat de mensen die geregeld normaal posten zich helemaal niet aangesproken hoeven te voelen.
- Jeroen
- Contacteer:
Laten we vooral één van de voorbeelden van Final Vengeance niet vergeten: Liege Lord!! Damn, wat wil ik die eerste en tweede plaat toch graag hebben. 'Master Control' heb ik reeds in het bezit en dat vind ik echt een spektakelstuk van de zuiverste orde. Deze mannen verstonden de kunst van het songschrijven, hard tekeer gaan, strak en licht-technisch spelen en furieus en treffend arrangeren. God, wat een plaat is dat zeg, vooral op hoog volume. Soms is het alsof ik naar Unstoppable Force deel twee zit te luisteren, maar dan gewoon met veel meer vernuft. Joe Comeau zingt bovendien feller, emotioneler en krachtiger dan op zijn beste Annihilator momenten!
Nu die eerste twee schijfjes nog eens scoren, vooral het debuut is een ware kraker binnen de epische US power metal. De tweede is wat directer (en ook wat minder) maar mag er vanwege enkele krakers ook zeker zijn.
Nu die eerste twee schijfjes nog eens scoren, vooral het debuut is een ware kraker binnen de epische US power metal. De tweede is wat directer (en ook wat minder) maar mag er vanwege enkele krakers ook zeker zijn.
- Jeroen
- Contacteer:
Echt hier snap ik niets van. Ik zit momenteel voor de zoveelste keer aan 'Settle The Score' en het verveelt me echt nog niet. Goed, qua teksten is het wat simpeltjes en de zanger is ook niet altijd even goed, maar over het algemeen (vooral de demotracks zijn geweldig) bevalt het me zeer goed. En ja, het blijft ook hangen, sommige nummers kan ik al zonder problemen meebléren, naast dat veel riffs en de uitstekende solo's zich ook na enkele luisterbeurten in je hersenpan nestelen. Toppertje, jawel!Sentinel schreef:Ik heb laatst die Rapid Fire van Stormspell binnen gekregen. Ik moet zeggen dat tie me flink op de zenuwen begint te werken na een tijdje; niks blijft hangen helaas. Ik vind dat Stormspell veel kaf en koren heeft; tijd om de boel te scheiden en die 10e rangs power thrash bands in de prullenbak te flikkeren.
- hellish star
Liege Lord is inderdaad een zwaar onderschatte band. Zouden nog eens op KIT moeten kunnen spelen.... Toch is de debuutschijf mijn favoriete Liege Lord plaat, schitterend staaltje US Power!
Die eerste cd's zijn toch zo moeilijk niet te verkrijgen? Heb die vrij goedkoop op ebay duitsland gekocht destijds...
Die eerste cd's zijn toch zo moeilijk niet te verkrijgen? Heb die vrij goedkoop op ebay duitsland gekocht destijds...
- Hellhammer
Heb die op de gok maar besteld. Voor acht euro durf ik dat wel aan, hehe. Ben erg benieuwd.Jeroen schreef:Aangezien Oliver (Metal79) niet meer terugkeert op dit forum, wil ik hier nog maar even benadrukken dat 'Tales' van Zions Abyss echt is uitgegroeid tot één van de beste albums in mijn collectie. Wat een prachtplaat met stuk voor stuk klappers. Het ene klapstuk is nog niet voorbij of het volgende meesterwerk staat alweer in de startblokken. Alles klopt op de plaat, muziek, zang, emotie, composities en een gezonde hoeveelheid technisch vernuft. Dit rost mijnsinziens Queensrÿche en menig Lethal nummer omver.
- Jeroen
- Contacteer:
Potverdomme zeg, wat is dat Visitör toch gaaf. Wat een heerlijk soleerwerk, het doet me soms qua stijl wel een beetje denken aan de vroege Nevermore/Sanctuary dagen. Een gave zanger en de nummers zijn om de vingers bij af te likken. Echt het kan me geen fuck schelen dat ik de bootleg dan maar moet halen, maar ik moet die cd gewoon kunnen draaien en niet afhankelijk zijn van die mp3's op Youtube. Enige minpuntje is misschien het drumgeluid (aangezien de drums nogal simpel zijn af en toe, stoort me dat héél lichtjes). Godver wat gaaf verder, schande dat dit in eigen beheer het levenslicht heeft moeten zien.
Begrijpelijk ook. Nu Jeroen.S ook bijna niet meer post voel ik me af en toe een goede solist in het Epic Metaltopic, en dat terwijl ik er niet eens de hele dag achter de computer zit..Jeroen schreef:Laten we zeggen dat het niet zozeer aan de mensen lag die trouw hun muziekgerelateerde posts plaatsen en daarin wat langer van stof zijn dan het 'een-zin-post-beleid' dat bij menig persoon lijkt te gelden. Hij vond het forum niet echt een plek meer om serieus over muziek te praten, aangezien de onzinnigheden en fototopics alsmaar aan populariteit lijken te winnen. Kort gezegd, hij kwam hier voor de muziek en de gedachtewisseling met mede-liefhebbers, maar aangezien er toch maar vier of vijf mensen in dit topic posten, zag hij de lol er niet meer van in.
Wat betreft Zions Abyss:
Allemaal even normaal doen tegen djent
Het debuut vind ik ook de beste van hun en staat in m'n top 5 US-albums. Kippevel van begin tot eind. Net zo goed als Zions Abyss.hellish star schreef:Liege Lord is inderdaad een zwaar onderschatte band. Zouden nog eens op KIT moeten kunnen spelen.... Toch is de debuutschijf mijn favoriete Liege Lord plaat, schitterend staaltje US Power!
Jammer dat Metal79 niet meer post hier, geweldige muzieksmaak heeft hij.
Ik werd trouwens redelijk van m'n sokken geblazen door een Cage concert vorige week, supergaaf gewoon. Ga ik eens veel meer van checken.
Over een paar dagen kan de creditcard weer getrokken worden want Nitefall en Enforcer komen dan uit (en Jonah Quizz). Kan niet wachten.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- Jeroen
- Contacteer:
er komt vast wel een moment dat ik je daarin ga bijstaan, aangezien mijn interesse steeds vaker gewekt wordt door bepaalde bands.jeffrey schreef:[..]
Begrijpelijk ook. Nu Jeroen.S ook bijna niet meer post voel ik me af en toe een goede solist in het Epic Metaltopic, en dat terwijl ik er niet eens de hele dag achter de computer zit..
- Hellhammer
Die nieuwe releases zijn helaas uitgesteld tot 16 juni. Geen ramp natuurlijk, maar ben wel verdomde benieuwd naar die CD's. Zal gelijk maar gebruik maken van die 6 voor 66 dollar deal van Stormspell (moet bands als Anacrusis en Cauldron Born ook nog een keertje horen, dus dat lijkt me dan een goed excuus).Sentinel schreef:[..]
Over een paar dagen kan de creditcard weer getrokken worden want Nitefall en Enforcer komen dan uit (en Jonah Quizz). Kan niet wachten.
- hellish star
Over Dark Arena is hier nog niet veel gepraat, nochtans is deze cd ook de moeite waard. Achter de microfoon Juan Ricardo, die we kennen van Ritual (Trials of torment - schitterende US Power metal cd). Wie van stevige US metal houdt met een zang à la Rivera, Cyriis,... zal dit bandje wel bevallen....
Check: http://www.myspace.com/darkarena
Ook Outworld is zo'n schitterende band...
http://www.myspace.com/outworld
Check: http://www.myspace.com/darkarena
Ook Outworld is zo'n schitterende band...
http://www.myspace.com/outworld
- Jeroen
- Contacteer:
Outworld is inderdaad gaaf, ookal heeft het regelmatig een hoog pielgehalte. De nummers zijn echter wel lekker log (sterke riffs) en de zang is geweldig. Nooit begrepen waarom mensen die progressieve metalparel niet in grote getale aan wilden schaffen.
- Hellhammer
Heb vandaag voor het eerst sinds een lange tijd de democompilatie van de Texaanse band Syrus gedraaid, en ik moet zeggen dat ik 'm nu wel kan waarderen. Had eerst nogal wat moeite met het brakkige geluid, maar nu vind ik het toch wel een lekker schijfje. Lekkere technische US power in de typische Texaanse stijl, denk aan Helstar tijdens Remnants Of War en de eerste Oblivion Knight demo. Fates Warning zanger Ray Alder zingt op de tweede (iets mindere) demo.
- Hellhammer
Zo, heb inmiddels dat Zions Abyss album een aantal luisterbeurten gegund en het is inderdaad een erg mooi schijfje. Niet zo goed als Sacred Warrior en Recon, maar wel beter dan het meerendeel van de Queensryche kloonbandjes. De nummers luisteren prima weg, maar als je beter luistert hoor je veel details die je anders niet zou horen. Was dus zeker de acht euro waard die ik er voor neergelegd heb, haha.
Vandaag is ook de Final Vengeance CD binnengekomen, dus die gaat ook onderworpen worden aan een aantal (al dan niet) kritische luisterbeurten.
Vandaag is ook de Final Vengeance CD binnengekomen, dus die gaat ook onderworpen worden aan een aantal (al dan niet) kritische luisterbeurten.
Is "Final Vengeance" een nieuwe of oude band? Kan er even niks van vinden. De naam klinkt "begin jaren negentig-achtig". Bedoel je Recon met "Behind Enemy Lines"? Dat is inderdaad een zeer sterk album.Hellhammer schreef:Zo, heb inmiddels dat Zions Abyss album een aantal luisterbeurten gegund en het is inderdaad een erg mooi schijfje. Niet zo goed als Sacred Warrior en Recon, maar wel beter dan het meerendeel van de Queensryche kloonbandjes. De nummers luisteren prima weg, maar als je beter luistert hoor je veel details die je anders niet zou horen. Was dus zeker de acht euro waard die ik er voor neergelegd heb, haha.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- hellish star
http://www.myspace.com/finalvengeancetxSentinel schreef:
Is "Final Vengeance" een nieuwe of oude band? Kan er even niks van vinden. De naam klinkt "begin jaren negentig-achtig". .
- Hellhammer
Oude band. Die CD is eigenlijk een demo compilatie van de Texaanse power metal band Final Assault en zijn opvolger Vengeance. Vandaar de naam Final Vengeance.Sentinel schreef:[..]
Is "Final Vengeance" een nieuwe of oude band? Kan er even niks van vinden. De naam klinkt "begin jaren negentig-achtig". Bedoel je Recon met "Behind Enemy Lines"? Dat is inderdaad een zeer sterk album.
Die Recon bedoel ik ja. Eén van de betere christelijke power/prog CD's wat mij betreft.
Mjah, het is niet echt strak gespeeld inderdaad, maar dat heeft wel z'n charme vind ik zelf. Past wel bij dat rommelige, ietwat technische US power geluid vind ik zelf. Die zanger is een beetje een love it or hate it geval.Jeroen schreef:Doet me helemaal niets, dat Final Vengeance. Vrij matige zanger en een wel erg onstrakke ritmesectie vergallen het luisterplezier.
- Jeroen
- Contacteer:
Welja, vrij onzuiver en geforceerd, dat leidt al gauw tot 'hate it', plus dat de muziek niet echt ergens heen lijkt te gaan. Beetje verglijkbaar met Katagory V, ook zo'n matige band met vrij matige muzikanten, matige nummers en een zeer matige zanger. Laten we redelijk blijven en niet kritiekloos alles goed vinden.
- hellish star
Vandaag binnen gekregen:
VISITOR - Visitor
DRIVE - Charakters in time : Duitse review van metal-rules.de
DRIVE
"Charakters in Time"
Rampage (US) 1988
Band: David Taylor (voc.), Rick Chavez (guit.), Mercy Valdez (guit.), Michael Anthony Guerrero (bass), Valentine San Miguel (drums)
Für dieses edle und leider auch genauso unterbewertete Stück US Metal History sollten sich alle Fans von SACRED WARRIOR, HITTMAN, RUFFIANS, oder frühen VILLAIN begeistern können. Vor allem Sänger David Taylor glänzt auf dem kompletten Album mit seiner phantastischen und glasklaren Stimme. Schon beim zweiten Song "Kamikaze" stellt er klar, wer hier der Herr im Ring ist. Genau so ein Mann wäre der richtige Carl Albert (R.I.P.) Ersatz bei VICIOUS RUMORS gewesen. Klasse Riffs, coole Solis und eine satte Produktion runden die Sache ab. Leider konnte die Band auf ihrem zweiten Album "Diablero" den Standard nicht annähernd halten. Die Power war aus den Songs verschwunden und man hatte sich "plötzlich" dem weichen Melodic Metal zu gewand. Ich tippe mal auf den Druck der Plattenfirma, denn anders kann (oder will ?) ich mir so einen Qualitätsabfall nicht erklären. Wer nur die zweite Scheibe kennt und diese nicht so stark findet, sollte sich nicht irritieren lassen und sich "Charakters in Time" trotzdem besorgen. Die CD enthält übrigens mit "I need the Night" noch einen Track mehr, der auf der Vinyl Version leider nicht enthalten ist.
VISITOR - Visitor
DRIVE
"Charakters in Time"
Rampage (US) 1988
Band: David Taylor (voc.), Rick Chavez (guit.), Mercy Valdez (guit.), Michael Anthony Guerrero (bass), Valentine San Miguel (drums)
Für dieses edle und leider auch genauso unterbewertete Stück US Metal History sollten sich alle Fans von SACRED WARRIOR, HITTMAN, RUFFIANS, oder frühen VILLAIN begeistern können. Vor allem Sänger David Taylor glänzt auf dem kompletten Album mit seiner phantastischen und glasklaren Stimme. Schon beim zweiten Song "Kamikaze" stellt er klar, wer hier der Herr im Ring ist. Genau so ein Mann wäre der richtige Carl Albert (R.I.P.) Ersatz bei VICIOUS RUMORS gewesen. Klasse Riffs, coole Solis und eine satte Produktion runden die Sache ab. Leider konnte die Band auf ihrem zweiten Album "Diablero" den Standard nicht annähernd halten. Die Power war aus den Songs verschwunden und man hatte sich "plötzlich" dem weichen Melodic Metal zu gewand. Ich tippe mal auf den Druck der Plattenfirma, denn anders kann (oder will ?) ich mir so einen Qualitätsabfall nicht erklären. Wer nur die zweite Scheibe kennt und diese nicht so stark findet, sollte sich nicht irritieren lassen und sich "Charakters in Time" trotzdem besorgen. Die CD enthält übrigens mit "I need the Night" noch einen Track mehr, der auf der Vinyl Version leider nicht enthalten ist.
- Jeroen
- Contacteer:
Kijk maar op de metal markets. De LP is makkelijker te vinden dan de cd, maar ik gok dat je op iets als de platenbeurs (of op de festivals) ook wel een cd voor ongeveer 20 euro kan scoren. Ik heb em zelf twee jaar geleden op Wacken gekocht. Topplaat inderdaad.
Ik kwam er gisteren achter dat we Ritual - Trials Of Torment nog in de Metalzone voorraad hadden. Die voorraad staat in Vriezenveen, dus op de gok er maar heen (lijst was alweer enigszins verouderd). Met geluk voor weinig dat cdtje kunnen scoren. Uitstekende US power/thrash in het straatje van Helstar en Vicious Rumors.
Wat vindt men hier trouwens van Ruffians, en dan doel ik vooral op het laatste album?
Ik kwam er gisteren achter dat we Ritual - Trials Of Torment nog in de Metalzone voorraad hadden. Die voorraad staat in Vriezenveen, dus op de gok er maar heen (lijst was alweer enigszins verouderd). Met geluk voor weinig dat cdtje kunnen scoren. Uitstekende US power/thrash in het straatje van Helstar en Vicious Rumors.
Wat vindt men hier trouwens van Ruffians, en dan doel ik vooral op het laatste album?
- hellish star
Probeer dan ook DARK ARENA, is tevens met Juan Ricardo op zang, schitterende plaat!Jeroen schreef:
- Hellhammer
Klinkt interessant. Daar ga ik maar eens achteraan.hellish star schreef:Vandaag binnen gekregen:
VISITOR - Visitor
DRIVE
"Charakters in Time"
Rampage (US) 1988
Ik wist niet dat Ruffians een album hadJeroen schreef:

Hoe klinkt dat laatste album (zonder Albert)?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!