zo dat was een geweldig weekend zeg!
ik vond het helemaal niet erg dat het zo druk was, al snap ik dat het voor de organisatie natuurlijk een stuk minder is, maar 7000 bezoekers met crises en toch een wat mindere line up(qua ''grote'' bands) is nog helemaal zo slecht niet lijkt me. De sfeer was iig super, en ik hoop dan ook dat het volgend jaar gewoon weer door gaat!
existence denied: leuke eerste band om mee te beginnen, niet heel bijzonder maar wat ze doen doen ze goed!
legion of the damned: meteen een van mijn favoriete bands van de festival,wat ontzettend strak en bruut zeg, alleen jammer van een stel aan de speed zittende mongolen in de pit. Het geluid was wel erg brak.
dragonforce: de nummers waren nog wel te trekken maar wat een irritante performance zeg.
Disintegrate: een goede opener, speelden strak maar deed me toch weinig.
wolves in the throne room: kwamen gelukkig erg goed uit de verf in de tent( wat ik niet verwacht had) ik vond het optreden zelfs beter dan die in de w2 begin dit jaar, terwijl die ook al erg goed was. Vooral de krijsen waren geweldig en uiteraard de hypnotiseerden riffs. Gelukkig was het geluid nu wel goed.
delain: van veraf gezien, ze zullen vast goed zijn maar mij deed het niks, totaal geen pit.
voivod: waren zeker niet slecht, al is het niet helemaal mijn ding. De tegendraadse riffs waren wel erg vet.
trivium: gaven een zeer goed optreden weg! de professionaliteit straalde er van af.
epica: wilde mijn vriendin zien, kon er niet echt van genieten dankzij het wederom zeer brakke geluid.
Motörhead: fijne bierdrinkmuziek, voelde alleen wel een beetje plichtmatig vanuit de band.
carcass: speelde ontzettend goed,wat ik me kan herinneren speelden ze behoorlijk veel nummers van heartwork. Het publiek ging ook lekker los tijdens de set, wel jammer van de korte speelduur voor zo'n band.
heaven and hell- En ze lieten toch wel weer even zien dat ze nog steeds de jonge garde er tussenuit blazen. alles was tot in de puntjes goed verzorgt.wat ook opviel was de Prachtige lichtshow. . het gitaar spel van toni iommi was schitterend en dio liet zien dat hij ondanks zijn leeftijd nog een geweldige strot heeft. Het publiek reageerde alleen wat mat maar goed dat mocht de pret niet drukken.
al met al een heel leuk weekend gehad, alleen 5 uur slaap voor 2 nachten is niet voor herhaling vatbaar.