Channel Zero - AB Brussel - 22 januari 2010: reunieconcert
- hellish star
Channel Zero - AB Brussel - 22 januari 2010: reunieconcert
Opgelet: de voorverkoop voor dit concert begint dinsdag 16 juni vanaf 11u00! Bestelling van max. 6 tickets per persoon.
Channel Zero, de beste metalband die België ooit gekend heeft, staat er - exact 20 jaar na hun oprichting in '90 - weer helemaal terug. En dat voor een uniek en éénmalig optreden.
Channel Zero (genaamd naar een nummer van Public Enemy uit '88, 'She Watch Channel Zero?!') bracht tijdens hun bestaan vijf albums uit, waarvan 'Unsafe' ongetwijfeld dé klassieker is. Meer zelfs: met uitbreiding is 'Unsafe' onbetwist dé metalklassieker uit de Belgische pop/rock geschiedenis. Onverwoestbare singles als 'Help' en 'Suck My Energy' zorgden er voor dat dit album meer dan 60.000 keer over de toonbank ging. Channel Zero speelde in het verleden twee maal op Torhout/Werchter en tourde internationaal met o.a. Body Count, Megadeth, Danzig, Biohazard, Kiss,...
Na hun split in '97 werd het tijdlang stil rond de band, maar Channel Zero blijkt nog niet lang vergeten te zijn. Van de originele line up zijn zanger Franky DSVD, drumgeweld Phil B en en bassist Tino De Martino er volledig klaar om de meest indrukwekkende sound van de Benelux weer op een podium neer te zetten. Enkel gitarist Xavier Carion kan wegens een oortrauma geen live optredens meer doen en concentreert zich bijgevolg op zijn job als studio producer.
Wees er alvast op tijd bij voor dit unieke en éénmalige CONCERT op vrijdag 22 januari 2010 in de Ancienne Belgique.
Channel Zero, de beste metalband die België ooit gekend heeft, staat er - exact 20 jaar na hun oprichting in '90 - weer helemaal terug. En dat voor een uniek en éénmalig optreden.
Channel Zero (genaamd naar een nummer van Public Enemy uit '88, 'She Watch Channel Zero?!') bracht tijdens hun bestaan vijf albums uit, waarvan 'Unsafe' ongetwijfeld dé klassieker is. Meer zelfs: met uitbreiding is 'Unsafe' onbetwist dé metalklassieker uit de Belgische pop/rock geschiedenis. Onverwoestbare singles als 'Help' en 'Suck My Energy' zorgden er voor dat dit album meer dan 60.000 keer over de toonbank ging. Channel Zero speelde in het verleden twee maal op Torhout/Werchter en tourde internationaal met o.a. Body Count, Megadeth, Danzig, Biohazard, Kiss,...
Na hun split in '97 werd het tijdlang stil rond de band, maar Channel Zero blijkt nog niet lang vergeten te zijn. Van de originele line up zijn zanger Franky DSVD, drumgeweld Phil B en en bassist Tino De Martino er volledig klaar om de meest indrukwekkende sound van de Benelux weer op een podium neer te zetten. Enkel gitarist Xavier Carion kan wegens een oortrauma geen live optredens meer doen en concentreert zich bijgevolg op zijn job als studio producer.
Wees er alvast op tijd bij voor dit unieke en éénmalige CONCERT op vrijdag 22 januari 2010 in de Ancienne Belgique.
http://www.myspace.com/hellishstar
http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm
http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm
Re: Channel Zero - AB Brussel - 22 januari 2010: reunieconce
hellish star schreef: Channel Zero, de beste metalband die België ooit gekend heeft,

En het kost blijkbaar 33 euro, nee dank je.
Sowieso nooit een vreselijk boeiende band gevonden. Paar aardige nummers, that's it.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- hellish star
Het zijn inmiddels drie reunieconcerten geworden, en ze waren binnen 49 minuten alle 3 ram uitverkocht.
Naar ik begrepen heb, spelen ze inmiddels al met de gedachte om er een vervolg aan te geven en met de band een doorstart te maken.

Naar ik begrepen heb, spelen ze inmiddels al met de gedachte om er een vervolg aan te geven en met de band een doorstart te maken.
Uniek en eenmalig

Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Ik ben het met je eens, heb ook nooit echt die fuzz rond deze band begrepen. Maar goed, leuk voor sommigen, al is het om nostalgische redenen. Dan liever Target of Cyclone weer bij elkaar.number_17 schreef:Puur geldklopperij dit.
En daarbij de beste Belgische band ooit?
Ik vind het maar flauwe thrash eigenlijk, er lopen op dit moment daar bandjes rond die amper een jaar bezig zijn en al leuker klinken..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
verbaast me dat deze concerten al uitverkocht zijn, ik heb ze ten tijde van Unsafe in het locale jongerencentrum in Lisse gezien voor nog geen 100 man. Het debuut vind ik best goed maar om nu te spreken van een wereldband....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
Misschien waren ze in Nederland destijds niet zo populair? Ik herinner me dat ze met een paar singles hoog in De Afrekening (een alternatieve hitlijst van Studio Brussel) stonden en dat ze in Vlaanderen dus wel erg populair waren. Ik gok daarom dat Channel Zero vooral een lokaal fenomeen was. Net zoals dat Normaal in de Achterhoek volle zalen trekt en in Vlaanderen waarschijnlijk ook maar een paar bezoekers naar een concert weet te lokken.enforcer schreef:verbaast me dat deze concerten al uitverkocht zijn, ik heb ze ten tijde van Unsafe in het locale jongerencentrum in Lisse gezien voor nog geen 100 man.