Gamma Ray

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr nov 23, 2007 5:43 pm

Johan schreef:Ik zal er op letten de volgende keer dat ik Priest en No World Order luister.

Zou die dvd van Gamma Ray ooit nog uitkomen? Het begint voor een dvd al Chinese Democracy achtige toestanden te worden.
Die dvd staat op de plank, omdat Gamma Ray op het laatste moment weg ging bij hun vorige platenmaatschappij en de rechten daar nog zitten. Maar ik heb begrepen dat de dvd er zeker gaat aankomen, maar dan komt er nog een concert bij van de huidige tour.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di dec 04, 2007 2:44 pm

Mooi zo. Hopelijk gaat Sanctuary niet te lastig doen daarover.

Fucking Hell, dat Insurrection moet het beste Gamma Ray nummer in jaren zijn!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di dec 04, 2007 3:05 pm

Johan schreef:Dat zal wel zijn omdat ik het origineel niet ken. :wink:
gezien je bandsmaak lijkt het me goed dat je de albums Accident Of Birth, Chemical Wedding en Tyranny Of Souls van Bruce Dickinson toch ook gaat luisteren.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di dec 04, 2007 3:10 pm

Tyrrany of Souls heb ik, die is behoorlijk goed. Maar van het oudere werk van hem ken ik inderdaad niet zo veel. Ik heb de eerste van de concerten op die Anthology dvd-box gezien, maar dat was niet echt heavy metal te noemen.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 04, 2007 8:54 pm

Die nieuwe plaat van Gamma Ray klinkt behoorlijk lekker en idd er zijn wat bekende stukjes te ontdekken, maar ik stoor me er eigenlijk niet aan.

Heb wel zin in januari!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo dec 05, 2007 10:18 am

Het heeft even geduurd, maar ik begin Land of the Free II eindelijk erg goed te vinden! Dat heb ik vaker gehad: een lange incubatietijd van een Gamma Ray album. Ik kan niet meer ophouden met het luisteren naar Insurrection, When the World, Real World, Empress en Rain.

In Opportunity zit een stukje wat lijkt op een ouder Gamma Ray nummer: Lake of Tears.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 02, 2008 11:03 pm

Zo, Majestic is vorige week ook binnen gekomen en ik vind het een zeer gaaf album met enkele mindere nummers (de Zimmermans). Majesty, My Temple, Fight, Blood Religion en Hell Is Thy Home zijn absoluut fantastisch. Dit is overigens wel het eerste album waarbij de epic me weinig doet, ik vind Revelation op de een of andere manier niet echt Gamma Ray achtig klinken. Het geheel lijkt qua stijl voor mij wel meer op Somewhere Out In Space dan op No World Order.

En Land Of The Free pt. 2 doet het hier steeds beter. In het begin vond ik hem gaaf, toen iets minder en nu gewoon een erg lekker album met een absolute topepic in de vorm van Insurrection.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo nov 02, 2008 10:57 am

De dvd is werkelijk geniaal met een topconcert waar naast alle bekende nummers met Dreamhealer en The Silence ook weer eens wat minder voor de hand liggende liederen gespeeld worden. De band is in topvorm (Zimmermann is een drumbeest zeg, niet normaal), Kai zingt/gilt de sterren van de hemel en heeft leuke interactie met het publiek. Ik heb nog niet alle extra's gezien, maar de 'Historay' met eigen filmpjes van de band is geniaal en bovendien erg grappig.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 02, 2008 2:05 pm

Gaaf, maar eens even checken dan. Altijd al een toffe band gevonden. Moet die band ook nodig eens live zien. Naja eerst de dvd maar dan
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » zo nov 02, 2008 2:17 pm

Cool, is ie eindelijk uit?!

Eens kijken waar ik deze het beste kan aanschaffen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo nov 02, 2008 4:06 pm

Ik had hem voor 24,99 bij de Sounds. Prijzig, maar bijna 5 uur materiaal is het voor mij meer dan de moeite waard.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo nov 05, 2008 9:32 pm

Hebben al meer mensen hem aangeschaft? De backstagebeelden zijn werkelijk hilarisch. Ik kwam er overigens net pas achter dat er in het dvdboekje ook nog een soort promohoesje zat met een extra dvd waar een roadmovie (meer backstagebeelden) en 4 live nummers van Land Of The Free 2 op staan.

De dvd heeft me overigens wel doen inzien dat Blood Religion een van de gaafste Gamma Ray nummers ooit is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do nov 06, 2008 12:19 am

Majestic is sowieso een gave (en ondergewaardeerde) Gamma Ray plaat. Staan een paar van de hardste en meest gave nummers op die de band ooit schreef. Waaronder inderdaad Blood Religion. In mijn optiek is Majestic dan ook net ietsje beter dan Land of the Free 2, omdat men toch iets meer een eigen gezicht laat zien op die plaat.

"Into the Dark... Blood Religion!!!"
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do nov 06, 2008 1:32 pm

Rene schreef:[..]


Die dvd staat op de plank, omdat Gamma Ray op het laatste moment weg ging bij hun vorige platenmaatschappij en de rechten daar nog zitten. Maar ik heb begrepen dat de dvd er zeker gaat aankomen, maar dan komt er nog een concert bij van de huidige tour.
ik heb drie jaar geleden de promo versie van de dvd opgenomen in canada gekregen met drie volledige songs erop van kai hansen tijdens persconferentie op wacken

het is geweldig gefilmd, goed publiek,...

dus laat die dvd maar komen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do nov 06, 2008 7:55 pm

Welke nummers waren dat precies? Het is in ieder geval een perfect optreden, ik wist niet dat ze in Canada ook zo populair waren, toch zeker een grotere zaal dan de 013 waar ze in staan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma jun 22, 2009 11:25 pm

Ja, omdat er komende festivals vast weer cd's aangeschaft gaan worden en ik Gamma Ray wil leren kennen: welke albums mag ik absoluut niet missen van ze, wat zijn de allergaafste? Dan kan ik daar naar op zoek.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 22, 2009 11:38 pm

Land Of The Free, Somewhere Out In Space en Powerplant vind ik zelf de beste platen. Ik ben niet echt liefhebber van het werk met Ralf Scheepers, maar als dat je ding is, dan zijn die platen ook wel goed te doen (muzikaal prima namelijk).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » di jun 23, 2009 10:43 am

Ik ben niet meer zo'n Gamma Ray fan en nooit fan van de Ralf Scheepers albums geweest, maar Land of The Free (deel 1) en Somewhere Out In Space vind ik nog steeds best goed.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » di jun 23, 2009 1:13 pm

Het werk met Ralf Scheepers vind ik eerlijk gezegd het gaafst, maar Land Of The Free en Powerplant zijn ook toppie. De meeste albums die ze met Kai achter de microfoon hebben opgenomen vind ik eigenlijk nogal saai, maar de live dubbelaar Skeletons In The Closet is wel uitstekend.

Maar goed, beste albums: Heading For Tomorrow, de helft van Insanity & Genius, Land Of The Free en Powerplant.

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di jun 23, 2009 3:20 pm

Land of the Free 1 & 2 en Powerplant zijn inderdaad de beste albums. Ik heb een album van Gamma Ray met Ralf Scheepers, maar die draai ik praktisch niet.

Komt er dit jaar trouwens nog een nieuw album uit? Of zal dat wel volgend jaar worden?

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di jun 23, 2009 6:49 pm

Sigh no more.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo jun 24, 2009 5:35 pm

Powerplant en Land of the Free zijn verreweg de beste. De Scheepers albums vind ik, ondanks dat ik zijn Primal Fear werk wel vet vind, weinig boeiend.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo jun 24, 2009 7:57 pm

Ik vind het altijd lastig, want ondanks dat Land Of The Free en Somwhere Out In Space net er boven uitsteken, is elk album best de moeite waard. Daarom raad ik Blast From The Past aan, een verzamelaar waarop de beste nummers opnieuw zijn opgenomen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 24, 2009 9:21 pm

Heading For Tomorrow is een logische voortzetting op wat Helloween ten tijde van de Keeper albums maakte met enkele topnummers als Space Eater en het titelnummer.
Sigh No More is een wat uitgeklede variant hiervan: meer hardrock, minder sci-fi en fantasy, maar vooral veel politiek getinte nummers. Changes is een topnummer en een van mijn favorieten, maar lang niet alles is even sterk.
Insanity & Genius is een plaat van extremen. Heal Me en Back To The Past zijn klassiekers, terwijl het titelnummer en de cover Gamma Ray werkelijk afgrijselijk zijn.
Land Of The Free is verplichte kost voor iedere power metal liefhebber. Sterker nog, ik zou zeggen dat dit het sterkste is wat Duitsland op dit gebied ooit te bieden heeft gehad, beter dan Blind Guardian, Running Wild, Helloween en Grave Digger ooit hebben gepresteerd. Van de majestueuze opener Rebellion In Dreamland (most epic song ever) tot meezingers als Abyss Of The Void staat het album vol klassiekers. Slechts de bijdrage van Michael Kiske doet me niks omdat ik zijn stem irritant vind en het nummer me teveel hardrock is.
Somewhere Out In Space is een leuke opvolger, die het voor mij toch net niet haalt bij LOTF door de aanwezigheid van enkele matige tracks. Met de komst van Dan Zimmerman hebben ze wel een topdrummer in huis die naar hartelost eroplos slaat. Valley Of The Kings, het titelnummer en Into The Black Hole zijn power metal klassiekers.
Powerplant is misschien wel hun hardste album die bijna op gelijke voet met LOTF staat, ware het niet dat Heavy Metal Universe en de Pet Shop Boys cover It's A Sin de consistentie van de plaat een beetje weghalen (afzonderlijk wel erg gave nummers).
No World Order is pure Maiden en Priest worship, maar toch wel een van de hoogtepunten in de Gamma Ray discografie door nummers als Dethrone Tyranny, Eagle, New World Order en Damn The Machine.
Majestic heeft een aantal mindere nummers, maar is door de vele uitschieters (luister Blood Religion, weergaloos nummer!) een absolute must om aan te schaffen. Minder happy dan veel Gamma Ray albums, maar zeker niet slecht.
Land Of The Free 2 waardoor ik ook heel erg goed, ondanks dat er bijzonder veel jatwerk te bespeuren is van Maiden, Helloween, Bruce Dickinson en Accept. Het maakt niet echt uit, Kai heeft zelf al gezegd dat het een eerbetoon is en de nummers klinken gewoon perfect.

Ik zou de albums zelf zo in een top zetten:
1. Land Of The Free (beste power metal album ooit voor mij)
2. Powerplant
3. No World Order/Majestic/Land Of The Free 2
4. Heading For Tomorrow
5. Somewhere Out In Space
6. Sigh No More
7. Insanity & Genius
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo jun 24, 2009 10:41 pm

Dank voor alle tips van iedereen, gaat helemaal goedkomen. Ik laat het wel weten welke het geworden zijn en hoe gaaf ik ze wel niet vind.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do jun 25, 2009 1:58 pm

Ik krijg er spontaan zin in om mijn Gamma Ray platen weer eens aan te slingeren.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do jun 25, 2009 5:15 pm

Rene schreef:Daarom raad ik Blast From The Past aan, een verzamelaar waarop de beste nummers opnieuw zijn opgenomen.
Sluit ik mij 100% bij aan. Niet in de laatste plaats omdat de oude nummers in een nieuw jasje veel beter klinken.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma jun 29, 2009 10:39 am

Hopla, op Graspop Powerplant en Somewhere Out in Space aangeschaft. Ben benieuwd.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 29, 2009 12:03 pm

Powerplant will blow ya mind ;)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 29, 2009 12:06 pm

Inderdaad, sterke platen.
Zelf gisteren nog even No World Order gedraaid, wat toch ook altijd erg lekker weg luistert.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 29, 2009 12:10 pm

Een plaat die wat mij betreft onterecht gebashed wordt omdat er teveel op gerecycled zou worden. New World Order, Eagle, Dethrone Tyranny etc. het rockt gewoon heerlijk. Land Of The Free 2 heb ik afgelopen weken ook weer een hoop gedraaid, dat album heeft het wat mij betreft uiteindelijk toch van de laatste Helloween gewonnen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 29, 2009 12:13 pm

Is het jou trouwens opgevallen dat het nummer 'New World Order' bij de teksten in het boekje wordt betiteld als 'No World Order'. Foutje, moet kunnen. Ik draai het album altijd met veel plezier, ook omdat het mijn eerste cd was van Gamma Ray. Ik kocht de cd gelijk toen ie uitkwam in 2001 omdat ik via Napster 8) kennis had gemaakt met oudere nummers. Heerlijke cd die aan alle kanten spettert. Alleen het saaie Lake Of Tears had niet gehoeven.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 29, 2009 12:15 pm

Ik maak de fout zelf ook geregeld :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr jul 10, 2009 3:28 pm

Lennert schreef:Powerplant will blow ya mind ;)
Godsamme, dat doet ie zeker. Zoiets had ik echt weer even nodig, een plaat die gewoon lekker vrolijk in je kop blijft hangen. Send me a Sign! Aanstekelijk en gaaf.

Ben benieuwd hoe ze het er live vanaf gaan brengen. Vast gaaf.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » za jul 11, 2009 11:01 am

Ik was als de dood dat het live kut zou zijn, maar ze bliezen Helloween met gemak van het podium. Kai haalde alle uithalen met gemak en was superenthousiast.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » za jul 11, 2009 11:07 am

Gamma Ray is live heel goed jah. De 2 keer dat ik ze gezien heb, had Kai er inderdaad veel zin in. Goede publiek interactie ook.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jul 11, 2009 9:05 pm

Tijd om 'Powerplant' weer eens op te zetten. Toch al een aardige tijd niet meer gedraaid. Sterke plaat, nog altijd. Wat ik het gave vind aan Gamma Ray is dat ze muzikaal ook altijd zo ongelofelijk strak en vet klinken. Begrijp me niet verkeerd, ik houd ook wel van bands als Running Wild, Iron Savior en Wizard, maar Gamma Ray is muzikaal toch een stuk interessanter. Veel harmonieën, hele goede solo's en hier en daar best complexe passages. Natuurlijk gapt Gamma Ray ook wel eens wat, maar de muziek blijft continu boeiend. Bands als Running Wild en Iron Savior spelen toch vooral op hetzelfde tempo en zijn qua nummeropzet wat simpeler. Daarom steekt Gamma Ray er in mijn optiek met kop en schouders bovenuit. Stoerder en steviger dan het meeste Helloween werk en afwisselender dan de bovengenoemde bands. Daarnaast heeft Kai gewoon een ultieme strot, geweldig!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo aug 09, 2009 5:26 pm

Op Wacken Open Air speelde de band een cover van Manowar! Oh nee, het is een nieuw nummer genaamd To The Metal dat op het komende nieuwe album moet komen te staan:

http://www.youtube.com/watch?v=bIhLFsdcdXs (goede kwaliteit!)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr aug 14, 2009 4:19 pm

Rene schreef:Op Wacken Open Air speelde de band een cover van Manowar! Oh nee, het is een nieuw nummer genaamd To The Metal dat op het komende nieuwe album moet komen te staan:

http://www.youtube.com/watch?v=bIhLFsdcdXs (goede kwaliteit!)
Ach, laten we die discussie niet steeds weer opnieuw voeren. Gamma Ray trekt zo nu en dan een blik jatwerk open en vullen daar een album mee. Dat doen ze al jaren en zeer verdienstelijk. Zolang het eindresultaat goed te pruimen blijft heb ik er geen moeite mee.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » za aug 15, 2009 7:52 pm

Ik vind het persoonlijk een afgrijselijk nummer.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » zo dec 20, 2009 3:44 pm

Ik zou zweren dat er al eerder nieuws is gepost over hun nieuwe album, maar voor de zekerheid nog een keer:

Afbeelding

"To The Metal" track listing:

01. Rise
02. Deadlands
03. Mother Angel
04. No Need To Cry
05. Empathy
06. To The Metal
07. All You Need To Know
08. Time To Live
09. Shine Forever
10. Breaking Away

release datum: 29 januari 2010

Kiske zingt (wow..) backing vocals op één nummer.

bron: http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=132268

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo dec 20, 2009 3:49 pm

Bob schreef:Ik zou zweren dat er al eerder nieuws is gepost over hun nieuwe album, maar voor de zekerheid nog een keer:
Er heeft een nieuwsbericht over het album op de frontpage gestaan, maar daar zat nog geen albumhoes bij (en dat Kiske wat achtergrondvocalen doet, was toen ook nog niet bekend). Dus misschien had je het daar zien staan, of op een andere nieuwssite.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo dec 20, 2009 3:53 pm

Stoere albumcover! En de titel is dus niet 'To The Metal', maar 'To The Metal!' (met uitroepteken) :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo dec 20, 2009 4:08 pm

Inderdaad, zeer gave album cover!

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » zo dec 20, 2009 4:23 pm

Gilbert schreef:[..]

Er heeft een nieuwsbericht over het album op de frontpage gestaan, maar daar zat nog geen albumhoes bij (en dat Kiske wat achtergrondvocalen doet, was toen ook nog niet bekend). Dus misschien had je het daar zien staan, of op een andere nieuwssite.
Dat zal het zijn geweest ja, of misschien het powermetaltopic.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » zo dec 20, 2009 4:42 pm

Nu maar hopen dat de plaat beter uitpakt dan de laatste 2 albums. Die konden mij echt niet bekoren.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo dec 20, 2009 10:44 pm

Ziet er gaaf uit, wordt gewoon weer verplichte aanschaf. De laatste werken bevielen mij ook prima, al heb ik Land of the Free II nog niet de tijd gegeven die het eigenlijk verdiende.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma dec 21, 2009 5:24 pm

Mooi! Goed dat er ook weer eens een band relatief snel met een opvolger van hun vorige album komt. Deze komt zeker in huis.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do jan 07, 2010 4:35 pm

Vooruitlopend op het nieuwe album To The Metal dat 1 februari via earMusic uitkomt, verschijnen de eerste vier albums van GammaRay - Heading For Tomorrow (’90), Sigh No More (’91), Insanity & Genius (’93) en Land Of The Free (’95) - nu opnieuw als twee dubbelaars met bonustracks, uitgebreide liner notes en klassieke bandfoto’s.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » vr jan 08, 2010 2:01 am

Yes, alwéér een heruitgave.

Plaats reactie