Het grote US Metal topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jun 12, 2009 11:31 am

Wel goed, lekker ongecompliceerde US metal met veel gitaarsolo's. Een beetje als Vicious Rumors op het s/t album. Sterke riffs ook en een best wel goede zanger. Oubollig als de pest, maar wel errug lekker.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr jun 12, 2009 11:33 am

Net die van Vicious Rumours trouwens tegen gekomen bij Millenium Records. Op lp, maar dat maakt het nog beter.

Ruffians ga ik eens opzoeken.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jun 12, 2009 11:35 am

http://www.myspace.com/ruffiansmetal

zo dan, Desert of Tears heet dat laatste album trouwens. Ik heb zelf zojuist even die cd opgepikt, met een bonusnummer. Gewoon een lekkere cd in het straatje van Vicious Rumors.

Ik kom er laat achter, maar Titan Force rost ook als een tiet. Gave progressieve invloeden en lekker dynamische gitaarsolo's. Zang is natuurlijk gaaf, duh (Conklin jeweettoch)

Sentinel

Bericht door Sentinel » di jun 16, 2009 11:20 am

Zo, net Nitefall en Enforcer bij Stormspell besteld (en Jonah Quizz, maar da's geen us Metal). Nitefall heeft connecties met een band genaamd Severe Warning en die band is vooral op de eerste demo enorm goed. Ze klinken daarop ongeveer als het debuut van EXE. Nitefall klinkt waarschijnlijk iets anders. Met doominvloeden heb ik gelezen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 16, 2009 2:29 pm

Tipje trouwens, zo te zien krijgt Dis-order ook enkele exemplaren van die nieuwe Stormspell releases. Allemaal voor 9,96 euro. Aangezien de verzendkosten een stuk lager zijn hier ben je dan net wat goedkoper uit.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 16, 2009 7:16 pm

Komt er trouwens nog wat van een nieuwe Steel Prophet cd? Ik meende dat het allemaal weer koek en ei was, dus dan lijkt het me logisch dat men eindelijk weer eens wat nieuws uitbrengt. Afgezien van die povere verzamelaars is er niets interessants uitgekomen. Draai momenteel 'Unseen' maar weer eens en dat vind ik werkelijk één van de gavere Steel Prophet releases, sowieso de beste qua productie. De nummers zijn allemaal sterk opgebouwd, zitten vol met melodie en Rick zingt weer ouderwets sterk. Sowieso beter dan het matig geproduceerde 'Book Of The Dead'.
Met de opvolger 'Beware' kon ik niet zoveel, ook al kende die plaat wel degelijk leuke momenten.

Overigens, wat betreft Rapidfire, het valt me bij 'Settle The Score' toch op dat de demo aan het einde van cd een stuk beter en zwaarder klinkt dan het reguliere album. Hoewel er ook heel wat pakkende krakers op het album zelf staan, worden ze op vrijwel alle punten voorbijgestreefd door de demo nummers. Sterk materiaal in ieder geval.

Angelrat
Contacteer:

Bericht door Angelrat » wo jun 17, 2009 6:59 pm

Ik zag o.a. de naam Hexx staan bij de openingspost. Ooit bij 1 of andere obscuur platenzaakje in Stad (ergen in de 80s) Quest for Sanity beluisterd. Het betrof een EP. De winkellul draaide deze plaat op 33 toeren ipv 45, hij dacht wellicht dat het een LP was.

Maar goed, ik en mijn kameraad vonden het übercool klinken op 33 toeren. Dus aanschaf en tot op heden draai ik deze plaat op 33 toeren ipv de bedoelde 45 toeren. Dan (45) klinkt ie wat minder zwaar en wat meer nichterig als ik dat zo mag zeggen :P

Twice as bright, half as loooooooooooooooooong! (of Twice as Good, 33/45 as fast!)

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jun 17, 2009 8:25 pm

Hexx is inderdaad zeer tof! Hoewel hun releases wel verschillen van half death metal tot meer epische songs.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jun 17, 2009 10:07 pm

Maar allebei bevalt het me even goed. Ik mag zowel de eerste twee platen graag draaien (ook al is het een vrij crappy bootleg waar ze beide opstaan, tijd voor een fatsoenlijke cd-release, want een officiële cd-release bestaat er niet eens van). Morbid Reality is gewoon lekker vunzige thrash metal met een death randje en hier en daar wat technische dingetjes. Lekker hoor.

Sentinel

Bericht door Sentinel » do jun 18, 2009 3:23 pm

Jeroen schreef:Tipje trouwens, zo te zien krijgt Dis-order ook enkele exemplaren van die nieuwe Stormspell releases. Allemaal voor 9,96 euro. Aangezien de verzendkosten een stuk lager zijn hier ben je dan net wat goedkoper uit.
Thanks, wist ik niet :D
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jun 18, 2009 3:31 pm

en zelfs cosmox heeft ze al, nou dan betaal je dus helemaal geen verzendkosten en alles is 10,99 per stuk.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jun 19, 2009 12:04 pm

Ik stuitte zo straks op Youtube op de band Death Mask. Eens luisteren en dat bleek best wel aardige (doch vrij matig geproduceerde) US speed metal te zijn. Had er nog nooit van gehoord, maar het is wel leuk om eens te draaien. De band heeft één album uit (Split the Atom) met een spuuglelijke en tegelijkertijd lekker ouderwetse hoes. Zou die plaat ooit op cd verschenen zijn, komt uit 1986?

http://www.metal-archives.com/band.php?id=24015

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » za jun 20, 2009 10:35 am

De enige Death Mask die ik ken is de doom band uit Maryland. Lekkere ongecompliceerde Trouble/Celtic Frost-achtige US doom. De speed metal band klinkt ook wel aardig.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za jun 20, 2009 11:35 am

Ik ken beide, de doom metal band doet mij toch een stuk meer. Ze komen ook met een nieuw album. :twisted:

De cover van STA is trouwens erg mooi.
It's the end of time

Sentinel

Bericht door Sentinel » za jun 20, 2009 3:05 pm

Ik heb "Split the Atom" op LP hier ergens. Niet echt iets bijzonders maar wel goed. De muziek is ook niet typisch US metal, maar meer iets in het verlengde van bands die vroeger op het Mausoleum label zaten.

Die doomband Death Mask ken ik (nog) niet.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 22, 2009 10:10 pm

Iemand enig idee of dat werk van Attacker (vooral de eerste paar albums) nog fatsoenlijk op cd te vinden is? Zit al ff te zoeken, maar tot nu toe valt het wat tegen.

Metalheank

Bericht door Metalheank » ma jun 22, 2009 10:18 pm

Ik weet in ieder geval wel dat er heruitgaves zijn die af en toe opduiken (metalmarkten), volgens mij toch een vrij bekende band in true metal kringen. Dat Attacker optreden van een paar jaar geleden met Vortex in Groningen was trouwens super. ERG weinig mensen die voor Attacker kwamen, dus daarbij leek ik wel een echte fanaat. Ik ben in ieder geval dik uit mijn dak gegaan 8)
Met complimenten van de band.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

jeffrey

Bericht door jeffrey » di jun 23, 2009 1:19 am

Jeroen schreef:Iemand enig idee of dat werk van Attacker (vooral de eerste paar albums) nog fatsoenlijk op cd te vinden is? Zit al ff te zoeken, maar tot nu toe valt het wat tegen.
http://www.sentinelsteel.com/SentinelSteelRecords.html
Eat Metal en Hell bent for Records hebben het geloof ik ook.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jun 23, 2009 9:37 am

Metalheank schreef:Ik weet in ieder geval wel dat er heruitgaves zijn die af en toe opduiken (metalmarkten), volgens mij toch een vrij bekende band in true metal kringen. Dat Attacker optreden van een paar jaar geleden met Vortex in Groningen was trouwens super. ERG weinig mensen die voor Attacker kwamen, dus daarbij leek ik wel een echte fanaat. Ik ben in ieder geval dik uit mijn dak gegaan 8)
Met complimenten van de band.
En ik baal ervan dat ik dat gemist heb!

gvdmehuisdealeristelaat!

Bericht door gvdmehuisdealeristelaat! » di jun 23, 2009 9:40 am

bij us metal denk ik aan bands als confessor en watchtower.

jeffrey

Bericht door jeffrey » di jun 23, 2009 11:22 am

gvdmehuisdealeristelaat! schreef:bij us metal denk ik aan bands als confessor en watchtower.
en niet aan...? :P
Allemaal even normaal doen tegen djent

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » di jun 23, 2009 1:09 pm

jeffrey schreef:[..]

http://www.sentinelsteel.com/SentinelSteelRecords.html
Eat Metal en Hell bent for Records hebben het geloof ik ook.
Het is nog maar te bezien of ie ook in stock is bij Sentinel Steel en EMR. Beide labels staan er om bekend om verouderde lijsten online te zetten. Bovendien zou ik niet bij Eat Metal bestellen, Greggieboy is nogal raar bezig de laatste tijd.

Sentinel

Bericht door Sentinel » di jun 23, 2009 1:38 pm

Je kunt ze ook hier bestellen. Levert alles bliksemsnel:

http://www.karthagorecords.de/catalogue ... ia4r8fd967
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 23, 2009 6:35 pm

Vandaag ook nog ff deze cdtjes bij een klein zaakje gekocht voor belachelijk weinig geld:
Syris - Syris
Chastain - The 7th Of Never
Eric Steel - Back For More
Tyrant - King Of Kings

Allemaal prima US metal dacht ik zo, al heeft Eric Steel ook wel wat hard rock invloeden. Lekker voor weinig.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » di jun 23, 2009 11:18 pm

Sentinel schreef:Je kunt ze ook hier bestellen. Levert alles bliksemsnel:

http://www.karthagorecords.de/catalogue ... ia4r8fd967
Die Karthago gast houdt zich echter ook wel eens bezig met minder goede zaken. Ik blijf er iig liever bij weg.
It's the end of time

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » di jun 23, 2009 11:19 pm

Poeh, net even na aanleiding van de schitterende recensie in de VPRO-Gids het nieuwe Crescent Shield-album geluisterd. Ik moet zeggen dat ik vanaf de eerste tonen al zeer enthousiast was. 'The Stars of Never Seen' zorgt dat de traditie van licht progressieve, sfeervolle US Metal in stand wordt gehouden en vormt een ideale toegangspoort voor nieuwe adepten tot dit zeer interessante metalsubgenre. De plaat kan zo tussen het rijtje van genreklassiekers als 'The Spectre Within', Warning' en 'Grateful Inheritance'. De plechtige, heroische zang vind ik zeer goed te verteren. De zanglijnen zijn schitterend, vooral bij afsluiter 'Lifespan'. Het stemgeluid doet me nogal denken aan Heir Apparent, Jag Panzer en Cloven Hoof (met Russ North - 'A Sultan's Ransom'). Compositorisch vertoont de band ook overeenkomsten met oude Fates Warning en Helstar.

Ohja, ik vond net op YouTube een schitterende liveclip van ongekende kwaliteit van Arch-era Fates Warning. Ze vertolken hier mijn favoriete US (Power) Metal-hymne live. Welke dat is? Kijk maar:

http://www.youtube.com/watch?v=vPnqDVgJ8wA

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 23, 2009 11:21 pm

Ik zit verdomme nog steeds te wachten op die cd van Crescent Shield. Cosmox is weer traag als dikke stront. Vervloekt gedoe. Ik zit er echt zo naar uit te kijken. Straks die eerste cd nog maar weer eens draaien, want je hebt gelijk, die band is echt geweldig. Ik ben helemaal om (zoals wel vaker) wat betreft Crescent Shield. Superplaat, superzanger. Dikke hulde!

Over Cloven Hoof gesproken, 'A Sultans Ransom' staat ook nog steeds als een huis. Die plaat doet me vanwege de plek waar ik em kocht altijd terugdenken aan het magische Wackensfeertje, maar los daarvan blijft het echt een kraker. 'Astral Riders' , 'Forgotten Heroes' en 'Highlander' behoren tot het beste dat Engeland heeft voortgebracht aan goede heavy/power metal. Absoluut een meer Amerikaans geluid, maar dat vind ik alleen maar beter, aangezien ik het oeroude werk van Cloven Hoof een stuk minder goed te behappen vind. Loeisterke plaat, die schreeuwt om een fatsoenlijke re-release zodat iedereen er weer van kan genieten.
Laatst gewijzigd door Jeroen op di jun 23, 2009 11:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » di jun 23, 2009 11:22 pm

Dat krijg met mailorders die nauwelijks met stock werken (voor underground heavy metal in ieder geval).
It's the end of time

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 23, 2009 11:26 pm

Op zich wel logisch natuurlijk, maar het scheelt wel weer dat er geen verzendkosten zijn. Bovendien heb ik vrijwel nooit extreem lange wachttijden gehad bij Cosmox. Het is gewoon dat ik er erg naar zit uit te kijken, dan voelt het ook langer.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jun 23, 2009 11:29 pm

Hmm, ik ben helemaal niet zo lyrisch over die plaat eerlijk gezegd. Die Vicious Rumors doet het hier echter wel erg goed :wink:

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 23, 2009 11:40 pm

Haha, dat klinkt bekend. Ik ben er zelfs jarenlang niet lyrisch over geweest. Welgeteld vier weken geleden viel het kwartje pas, ook wat betreft de eerste cd van Crescent Shield. Echt veel en intensief beluisteren leidt in dit geval tot wonderen. Pas dan ga je inzien hoe inventief en vernuftig (om maar een Oliver Kerkijk woordje van stal te halen, jammer dat je hier niet meer komt!) de muziek van de heren en dame in elkaar steekt. Alles valt op de plaats, ook de wellicht op het eerste gehoor wat ontoegankelijke zanglijnen. Wellicht is de stap beter te maken als je eerst het materiaal van Onward leert kennen, dat is toch wat makkelijker te verteren.

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo jun 24, 2009 4:45 pm

Dragonforce schreef:[..]
Die Karthago gast houdt zich echter ook wel eens bezig met minder goede zaken. Ik blijf er iig liever bij weg.
Het zou hem inderdaad goed staan die kut bootlegs uit die lijsten te schrappen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo jun 24, 2009 4:49 pm

Die Cloven Hoof LP is fenomenaal :P Er bestaat ook een officiele cd versie van die zeldzamer is dan de LP die al redelijk shit te vinden is. Een reissue zal idd. op z'n plaats zijn daar deze plaat alleen al menig power metal bandje van nu tegen de vlakte blaast.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jun 24, 2009 5:02 pm

De cd heb ik gelukkig al en die draai ik nog regelmatig met veel plezier. Topmateriaal!

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » wo jun 24, 2009 8:01 pm

Eru Iluvatar schreef: Ohja, ik vond net op YouTube een schitterende liveclip van ongekende kwaliteit van Arch-era Fates Warning. Ze vertolken hier mijn favoriete US (Power) Metal-hymne live. Welke dat is? Kijk maar:

http://www.youtube.com/watch?v=vPnqDVgJ8wA
Mooi filmpje dat ja. The Apparition is sowieso één van mijn favoriete nummers. Wat een band was Fates Warning zeg, ongelooflijk gewoon.

Aan alle reacties te zien moet ik die Crescent Shield ook maar eens scoren. Lijkt wel alsof de halve wereld enthousiast over dat ding is, hehe. Van Cloven Hoof vind ik eerlijk gezegd Dominator beter, daar staan wat mij betreft nét iets meer krakers op. Op A Sultan's Ransom staan een paar nummers die ik maar mwah vind, terwijl Dominator van begin tot eind briljant is.

Vandaag heb ik tevens ook een pakketje met Stormspell CD's ontvangen, met CD's van Hellhound, Nitefall, Anacrusis, Jonah Quizz, Cauldron Born en de Amerikaanse Enforcer. Heb tot nu toe alleen nog de Jonah Quizz beluisterd (die, ondanks dat het geen US metal is, echt fantastisch is (NWOBHM-achtige hardrock met veel gitaar harmonieeën en met de zanger die de eerste Candlemass LP heeft ingezongen achter de microfoon) en ik ben nu Nitefall aan het beluisteren. Moet zeggen dat ik het lekker afwisselend vind: sommige nummers neigen naar doom, terwijl anderen weer naar speed of power metal neigen. Daardoor is het wel iets moeilijker om te behappen misschien, maar 't klinkt in ieder geval niet verkeerd.

Metalheank

Bericht door Metalheank » wo jun 24, 2009 8:42 pm

Ja! Ik was zwaar onder de indruk van die Jonah Quizz nummers. Door de Zweedse zang krijgt het ook wat extra's.
Welke van Anacrusis heb je?
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jun 24, 2009 9:34 pm

Aangezien het zo te zien die 6 voor 66 actie is van Stormspell is, die Annihilation Complete verzamelaar. Prima ding overigens met een lekker rauwe sound.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jun 24, 2009 10:53 pm

Hmm bijna is al het schoolwerk in geleverd en klaar. Dan ga ik ook maar eens even die stromspell releases bekijken.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jun 25, 2009 12:16 am

Zeker doen. In mijn optiek kun je het werk van Amulance, Anacrusis, Fatal Violence, Rapidfire, Held Under/Discovery, Nitefall en Enforcer blind aanschaffen. Dat Jonah Quizz is trouwens ook wel leuk, ook maar eens overwegen om aan te schaffen.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jun 25, 2009 11:11 pm

Amulance staat hier al in de kast, die plaat is zeer genietbaar :wink:

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jun 26, 2009 1:41 pm

Zeker genietbaar. 'Feel the Pain' is dat trouwens ook. Wel een aantal dezelfde nummers, maar ook een aantal die niet op die verzamelaar staan. Die re-release van New Renaissance is wel wat cheap, maar hij voldoet prima, daar de muziek gewoon erg lekker is.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jun 26, 2009 1:42 pm

Ik moet trouwens echt eens die eerste twee schijfjes van Liege Lord ook scoren. Gaaf spul!

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » vr jun 26, 2009 3:57 pm

Die Amulance release van Stormspell is inderdaad goed te doen. Mooi verzorgd pakketje. Jammer alleen dat ie nu wat moeilijker te vinden is.

Inmiddels ben ik toegekomen aan twee andere Stormspell releases: de compilatie CD van de Amerikaanse Enforcer en een heruitgave van het debuut van US power metallers Cauldron Born. Die Enforcer is echt fan-tas-tisch. Echt, wat een geweldige pot power/doom metal, compleet in de stijl van Trouble en War Cry. De eerste drie tracks (de oorspronkelijke demo) kunnen zeker tippen aan het oude Trouble werk en de Trilogy Of Terror demo van het net zo geniale War Cry. De rest van de nummers kunnen jammer genoeg niet tippen aan de genialiteit van de eerste drie, maar rossen toch mokershard. De geluidskwaliteit van de laatste paar nummers is niet echt geweldig, maar de kwaliteit van de songs ligt wel hoog.
De DVD die er bij zit (van een optreden in 2008) heb ik een stukje van gekeken en is zeker een leuke extra. De kwaliteit is redelijk goed en ze zetten een strakke performance neer.

De Cauldron Born CD, Born Of The Cauldron, is ook echt een aanrader. Stampende, epische Amerikaanse power metal met invloeden van Fates Warning, Dio, Omen en Rising Force. Sommige nummers doen me echt zwaar denken aan Spectre Within, zó goed zijn ze. Binnenkort ga ik eens het andere materiaal van deze lui uitchecken. Born Of The Cauldron is een uitstekend schijfje en ik kan iedereen met een voorliefde voor échte power metal deze CD aanraden.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jun 26, 2009 4:33 pm

Die 'Cauldron Born' schijf is reeds onderweg. Ik vond het eerder niet zoveel, maar na wat langer luisteren viel het wel op de plek. Uitstekend spul.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jun 26, 2009 5:18 pm

Trouwens, ik meende ook dat er dit jaar een nieuwe schijf van Forté aan zou komen? Heb er al tijden niets meer over gehoord. Blijft toch ook een leuke band met een paar sterke albums (vooral Division) met lekkere stevige power thrash metal.

Wel weer wat leuke US metal dingetjes gescoord vandaag voor weinig:
Dead Calm - No Way Out
Forte - Rise Above
Omega Point - Infinite Rhyme
Salem Spade - Witch Hunt
Scarlet Rayne - Theater Humanitarian

Twee van Arkeyn Steel en eentje van Steel Legacy (Salem Spade). Gaaf bandje is dat trouwens, dat Salem Spade. Doet me een beetje denken aan Jag Panzer, met het prominente basspel van een groep als Iron Maiden. Lekker hoor.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » za jun 27, 2009 3:34 pm

Sterker nog, drie van Arkeyn Steel. ;) Daar heb je een paar mooie schijfjes mee te pakken. Als het mij vraagt kan die Scarlet Rayne tippen aan het beste werk van Queensryche, echt een fenomenaal album dat. Power/prog van het hoogste niveau. Hetzelfde geldt voor die Omega Point, ook zo'n schitterend christelijk power/prog schijfje (wat is het toch met christenen en progressieve power metal, hehe). Die Dead Calm vind ik net íets te langdradig: het blijft allemaal niet zo hangen helaas.

Van die andere twee ken ik Salem Spade alleen van naam. Steel Legacy heeft ook nog wat andere mooie US power CD'tjes uitgebracht, zoals demo compilaties van het fantastische Oblivion Knight, Texaanse power metallers Syrus en het haast Helstar-achtige Chozzen Phate. Allen zijn (ondanks de crappy layout) aan te raden.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jun 27, 2009 4:03 pm

Hoe bevalt Zions Abyss trouwens? Ook zo'n pareltje van Steel Legacy.

Sentinel

Bericht door Sentinel » za jun 27, 2009 4:18 pm

Dead Calm begint echt ontzettend sterk maar weet bij mij naarmate de plaat vordert niet de aandacht vast te houden. Afgeschreven heb ik dat album allerminst. Het is een lastig album.

Scarlet Rayne is idd goed maar ik vind het geen topper. Ik vind de zanger helaas middelmatig.

Al die bands die jullie noemen zijn geen hapklare brokken (Dead Calm, Cauldron Born, Chozzen Phate, Syrus). Erg progressief maar wel met gevoel gespeeld. Dat zal waarschijnlijk ook een reden zijn dat die bands nooit zijn doorgebroken. Men aasde als label natuurlijk op makkelijk te verteren spul. Maar naarmate je deze bands gaat ontdekken besef je wat voor een ongelofelijk talent destijds aanwezig was. En er zijn ontelbaar veel andere bands die de moeite waard zijn en ze zullen in de toekomst allemaal gehoord worden want liefhebbers zijn er genoeg.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jun 27, 2009 4:31 pm

Chozzen Phate doet mij (nog) niet zo heel erg veel, vooral omdat het eerder rommelig en onstrak is dan technisch. Een drummer die technisch een beetje onderlegd is houdt er immers geen slordige timing op na. Nu houd ik best van het zwabberende drumwerk bij een band als Juggernaut, maar dit klinkt simpelweg wat amateuristisch. Bovendien zijn die gitaarsolo's ook niet al te best. Pluspunten gaan dan weer naar de lekkere riffs en de aardige zanger. Het heeft ook wel een bepaalde charme, dus wie weet groeit het materiaal nog wel. Ik zie wel een keer of ik em ergens heel goedkoop kan scoren, dan is het nog wel leuk.

Trouwens wat ik me afvroeg. Dat 'Cult Metal Classics' label. Brengen die nou officiële re-releases uit, of zijn dat bootlegs? Ik wil namelijk dat werk van Cerebus en Phantom ook nog wel eens oppikken, maar ik hoor verschillende verhalen. Leuke band trouwens, dat Phantom. Cerebus uiteraard ook, lekker ouderwets.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jun 28, 2009 10:47 am

Hier eens even weer Gargoyle opgezet. De titelloze en enige plaat (helaas) die dit Amerikaanse gezelschap heeft uitgebracht. Sterke plaat met gaaf riffwerk, behoorlijk wat details en een goede zanger. Ook wel één van de betere releases van New Renaissance Records.

Gesloten