Anthrax 30 juni Den Haag, 1 juli Amsterdam
Anthrax in Den Haag betekende een leuke avond!
We hebben enkel Anthrax gezien, dus over de rest kan ik niets zeggen. En van wat ik erover lees, hebben we ook weinig gemist aan de voorgaande bands.
De nieuwe zanger Dan, heeft bij mij een goede indruk achtergelaten. Al dat gezeur over "Het is geen Belladonna/Bush etc" komt me een beetje m'n neus uit. Natuurlijk is hij dat niet! Wat verwacht je nou? Geen enkele zanger zingt als Belladonna/Bush. Net zoals dat er geen andere zanger klinkt zoals Dickinson of Halford. Een zanger heeft altijd zijn eigen unieke stem.
Maar goed, Dan leek goed op dreef. Kwam enthousiast over, en maakte regelmatig contact met het publiek.
De setlist was (voor zover ik dat kan zeggen) divers genoeg. Ouder materiaal als Indians en Madhouse, maar ook Only van "Sounds of White Noise". Helaas geen Gung-Ho, Deathrider of Armed and Dangerous, maar zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.
Ik kijk terug op een hele geslaagde avond. Zowel met m'n maat, als met de show zelf. En het technische probleem tijdens "I Am The Law" was ook wel vermakelijk om te zien. Leuk om te zien dat de mannen professioneel om wisten te gaan met dit probleem.
We hebben enkel Anthrax gezien, dus over de rest kan ik niets zeggen. En van wat ik erover lees, hebben we ook weinig gemist aan de voorgaande bands.
De nieuwe zanger Dan, heeft bij mij een goede indruk achtergelaten. Al dat gezeur over "Het is geen Belladonna/Bush etc" komt me een beetje m'n neus uit. Natuurlijk is hij dat niet! Wat verwacht je nou? Geen enkele zanger zingt als Belladonna/Bush. Net zoals dat er geen andere zanger klinkt zoals Dickinson of Halford. Een zanger heeft altijd zijn eigen unieke stem.
Maar goed, Dan leek goed op dreef. Kwam enthousiast over, en maakte regelmatig contact met het publiek.
De setlist was (voor zover ik dat kan zeggen) divers genoeg. Ouder materiaal als Indians en Madhouse, maar ook Only van "Sounds of White Noise". Helaas geen Gung-Ho, Deathrider of Armed and Dangerous, maar zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.
Ik kijk terug op een hele geslaagde avond. Zowel met m'n maat, als met de show zelf. En het technische probleem tijdens "I Am The Law" was ook wel vermakelijk om te zien. Leuk om te zien dat de mannen professioneel om wisten te gaan met dit probleem.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
-
- Contacteer:
Anthrax speelde weer een fijn optreden, heb me goed geammuseerd. De setlist was niet verrassend aangezien die al de hele tour 't zelfde is, maar op zich prima.
God Forbid en DevilDriver zijn op zich niet echt mijn stijl, maar het knalt wel. Kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het weel heel vet vinden.
Maar WAAROM begonnen ze voor DevilDriver pas anderhalf uur na God Forbid eens op hun gemak met soundchecken??? Als ze dan zo'n achterlijke planning hanteren mogen ze dat wel eens vantevoren aangeven zodat mensen de keus hebben of ze een halve dag willen opofferen voor die eerste twee bandjes. Was me er niet van bewust dus heb 1.5 uur in de zaal m'n tijd staan te verdoen.
God Forbid en DevilDriver zijn op zich niet echt mijn stijl, maar het knalt wel. Kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het weel heel vet vinden.
Maar WAAROM begonnen ze voor DevilDriver pas anderhalf uur na God Forbid eens op hun gemak met soundchecken??? Als ze dan zo'n achterlijke planning hanteren mogen ze dat wel eens vantevoren aangeven zodat mensen de keus hebben of ze een halve dag willen opofferen voor die eerste twee bandjes. Was me er niet van bewust dus heb 1.5 uur in de zaal m'n tijd staan te verdoen.
Gaaf avondje gehad, had God Forbid net gemist en kwam dus binnen toen het nog anderhalf uur duurde voordat ik de eerste tonen van de avond kon meepikken.
Prima vermaakt tijdens DevilDriver en Anthrax (en nu kan eindelijk zeggen dat ik alle 4 van de 'Big 4' live heb gezien
Prima vermaakt tijdens DevilDriver en Anthrax (en nu kan eindelijk zeggen dat ik alle 4 van de 'Big 4' live heb gezien

[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]
- alicecooper
dankzei de prijsvraag van metalfan kon ik samen met een maat afgelopen dinsdag het concert in den haag gratis bezoeken. dus dat was ten eerste al top!
godforbid, van achteruit de zaal bekeken, klonk wel goed, maar niet veel bijzonders
Devildriver had vooral in het begin een slecht gitaar geluid vond ik, maar verder was het wel een gaaf optreden
Na Graspop was dit al weer mijn tweede keer Anthrax (binnen een week), en die nieuwe zanger vond ik opzich ook wel goed.
Volgens mij speelden ze dit keer wel iets meer nummers dan de set op graspop, maar verder veel hetzelfde inderdaad
godforbid, van achteruit de zaal bekeken, klonk wel goed, maar niet veel bijzonders
Devildriver had vooral in het begin een slecht gitaar geluid vond ik, maar verder was het wel een gaaf optreden
Na Graspop was dit al weer mijn tweede keer Anthrax (binnen een week), en die nieuwe zanger vond ik opzich ook wel goed.
Volgens mij speelden ze dit keer wel iets meer nummers dan de set op graspop, maar verder veel hetzelfde inderdaad
Thrash till Death
Ik was erbij op woensdag, weer machtig geamuseerd.
Tijdens de voorprogramma's heerlijk genoten van wat Irish Red op het terras van het Leidseplein, dat ver de voorkeur had boven kutbands kijken.
Anthrax daarna echter heerschte ontiegelijk hard. Nu gelukkig iets meer energie over dan op Graspop (Na Suicidal en Sacred Reich) dus nog meer kunnen losgaan.
Nieuwe zangert is goedgekeurd, maar de nieuwe gitarist is maar matigjes.
Tijdens de voorprogramma's heerlijk genoten van wat Irish Red op het terras van het Leidseplein, dat ver de voorkeur had boven kutbands kijken.
Anthrax daarna echter heerschte ontiegelijk hard. Nu gelukkig iets meer energie over dan op Graspop (Na Suicidal en Sacred Reich) dus nog meer kunnen losgaan.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
- alicecooper
Metallica is hiermee nu niet echt te vergelijken, want wie is er nu uit behalve cliff?? En noem dan geen namen als Dave,Lloyd of Ron want dat waren gewoon eendagsvliegen.king_pin schreef:Die zanger van nu vond ik anders een prima vervanger.
En als je zo gaat kijken dan heeft bijna niemand hier de 'echte' Metallica gezien...
Maarja dit alles is niks meer dan mijn mening.
Laatst gewijzigd door alicecooper op vr jul 03, 2009 2:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo nieuw is die toch niet? Meen me te herinneren dat hij er de vorige keer dat ik ze zag (aantal jaar terug) ook al bij was. In Den Haag viel hij me niet in negatieve zin op..al had hij wat moeite met het stemmen van zijn gitaarIROn schreef:

Persoonlijk heb ik er geen behoefte aan om het huidige Anthrax te gaan bekijken, omdat ik ze al met Belladonna en met Bush gezien heb, maar toch vind ik dat king_pin gelijk heeft. Joey Belladonna is niet eens een origineel bandlid van Anthrax, dus als de band zonder hem geen Anthrax is, dan kun je inderdaad net zo goed zeggen dat Metallica zonder Cliff Burton geen Metallica is (of dat de platen die Iron Maiden zonder Bruce Dickinson heeft gemaakt geen Maiden zijn, bijvoorbeeld). Zolang Benante en Ian er bij zijn blijft het Anthrax, ook al is het misschien geen interessante versie van Anthrax meer (totdat ze wellicht ooit met een sterke comebackplaat op de proppen komen).alicecooper schreef:[..]Metallica is hiermee nu niet echt te vergelijken want wie is er nu uit behalve cliff?? En noem dan geen namen als Dave,Lloyd of Ron want dat waren gewoon eendagsvliegen.
Maarja dit alles is niks meer dan mijn mening.
- alicecooper
- alicecooper
Dat geloof ik graag en daar zou ik ook geen oordeel over kunnen geven aangezien ik ze nog niet gezien heb met deze zanger.IROn schreef:Je kunt het genegeren omdat je heet geen Anthrax vind, maar het feit blijft wel dat ze er met deze zanger ook een heel gave show van wisten te maken. Die nummer leveren echt geen kracht in als je daar staat los te gaan, geloof me.
Maar mocht ik ze gaan zien, dan zal ik er toch met een ander ook naar kijken als ik ze zie met Joey.
-
De zanger, Dan Nelson, was inderdaad nieuw, maar Rob Caggiano was er een paar jaar geleden ook al bij, hij speelde mee op We've Come For You All en heeft het album ook geproduceerd.CTTS schreef:[..]
Dan moet ik voortaan kennelijk beter opletten.
Al die metallui lijken ook zo ontzettend op elkaar
Toen ik naar het Paard van Troje in Den Haag liep kwam ik Frank Bello en Rob Caggiano nog tegen, die wisten de zaal niet te vinden..

Volgens Frank kwam het album (Whorship Music) in oktober uit, de gespeelde nummers klinken in ieder geval vet!
Concert was retestrak, net zoals dat van Devildriver, alleen jammer dat er op het einde van het Anthrax-concert met bier gegooid werd naar het podium..drink die zooi toch op!
Ook leuk trouwens in Amsterdam, was de Irish Pub die er in de buurt zat, die er mooi op inspeelde. Zaak heette Dan Murphy's Irish Bar, met voor de gelegenheid Danthrax - Dan is the Law op de gevel.
Nog goed wezen schijten daar overigens, de tering.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
ja kan niet missen die tent....je loopt er gewoon langs(zit op een hoek) en ik heb er ook inderdaad wel is zitten scheiten....daarna gelijk weer een biertje lopend richting melkweg(5 seconden)IROn schreef:Ook leuk trouwens in Amsterdam, was de Irish Pub die er in de buurt zat, die er mooi op inspeelde. Zaak heette Dan Murphy's Irish Bar, met voor de gelegenheid Danthrax - Dan is the Law op de gevel.

Daar ben ik voor geholpen...
Cathalised was er bij, zoals hierboven al te lezen was, maar zijn verslag staat nu pas online (met een aangepaste intro, na de recente ontwikkelingen).
http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=453
dat het zo laat online staat is overigens mijn schuld, ik was dat wegens drukte helemaal vergeten.
http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=453
dat het zo laat online staat is overigens mijn schuld, ik was dat wegens drukte helemaal vergeten.