An Albatross

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Amibor

An Albatross

Bericht door Amibor » vr jul 10, 2009 12:08 pm

Afbeelding

Ook hier was nog geen topic over, schandalig uiteraard.
Deze 5-koppige formatie uit de States maakt van alles, vooral herrie. Je kunt het beste omschijven als noiserock of mathcore, en alles daartussen. De charismatische zanger, het beest op de drums en de publieksgeile gitarist maken dat deze band in het oog springt. Ter daarbij op een maffe toetsenist met hammond kwaliteiten en een doorgewinterde bassist en je hebt een ensemble dat je nog best wel eens zou kunnen verbazen.

Discografie:

Eat Lightning, Shit Thunder (2001)
Afbeelding

We Are The Lazer Viking EP (2003)
Afbeelding

Blessphemy (Of The Peace Beast Feastgiver And The Bear Warp Kumite) (2006)
Afbeelding

The An Albatross Family Album (2008)
Afbeelding

Ik heb ze gisteren eindelijk mogen aanschouwen in Bazart in Den Haag. Als 1 van de 40, waarvan volgens mij iets van de helft tourgenoten, was het nou niet echt storm aan het lopen. Zonde. Maar toen ze begonnen, was alles vergeten en was het genieten tot-en-met. Als een androgyne Robert Plant met teveel acid in z'n donder krijste de zanger het boeltje naar de tering, drumde de drummer zijn vellen naar de klote en speelde de rest ook flink de boel naar het hiernamaals. Gerag, melodie, bombast, en af en toe een ludiek hammond-deuntje werden op snelle wijze afgewisseld, en de reactie van het publiek was er dan ook naar. Ik heb in ieder geval vaak zaat in een publiek van 500 man gestaan waar minder enthousiast werd gereageerd. Erg gave show.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr jul 10, 2009 1:14 pm

Nooit van gehoord, maar noiserock is ook een genre dat me niet heel erg ligt. De enige band die enigszins in dat straatje valt die ik ken, is volgens mij The Goslings, maar aan je omschrijving te horen is dit iets heel anders.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

War_Bomb

Bericht door War_Bomb » vr jul 10, 2009 1:31 pm

Jaaaaaa, An Albatross :D Lekker maf gefreak met geniale vondsten. Live is het erg leuk en lekker energiek ook!

Noiserock? Mua, eerder Mathrock dan. Het valt niet met the Goslings the vergelijken, het ligt eerder in de hoek van AIDS Wolf en dergelijke.

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » vr jul 10, 2009 2:29 pm

Kut, ik dacht dat dat volgende week was..op plaat kan ik er niet al te lang naar luisteren, maar live leek het me erg tof.

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » vr jul 10, 2009 6:10 pm

In mijn herinnering is dit inderdaad wel prettig gestoorde zooi, maar heb het al erg lang niet beluisterd.
Snel maar weer eens doen !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Plaats reactie