Zanger zoekt band(leden)

Wil je wat verkopen, of zoek je juist een plaat?
Of zoek je bandleden? Hier kan je het vragen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Zanger zoekt band(leden)

Bericht door Rebellion666 » wo jul 15, 2009 9:18 pm

Na alweer een radiostilte van 5 1/2 jaar vind ik het weer eens tijd worden om wat tijd te gaan stoppen in een band. Let wel...een band die uitsluitend covers wil spelen. In eigen werk heb ik geen tijd en zin.

Mijn voorkeur gaat uit naar muziek van Dream Theater, Ayreon, Symphony X, Yngwie Malmsteen, Maiden, Queen, Rainbow etc etc.

In het kort over mijzelf als zanger. Ik ben 16 jaar geleden begonnen met de band Wasted Youth daarna in verschillende coverbands gezongen waaronder een Maiden-coverband en een Dream Theater-coverband. Interesse? Laat even een PM achter.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Zanger zoekt band(leden)

Bericht door Methilde » do jul 16, 2009 12:27 pm

Rebellion666 schreef: In eigen werk heb ik geen tijd en zin.
Aah, zoiets vind ik dan weer jammer. Stel een band heeft al een heel arsenaal aan eigen werk? Coverbands genoeg lijkt me. Naja just my two cents ;) Succes met vinden in ieder geval.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr jul 17, 2009 9:40 am

In ieder geval dank voor je reactie. Dat geen eigen werk willen spelen behoeft enige uitleg denk ik.

In het verleden ben ik erachter gekomen dat van een zanger wordt verwacht teksten en zanglijnen aan te dragen. Ondanks mijn vocale capaciteiten bovengemiddeld zijn (zonder arrogant te klinken) vind ik mijzelf niet goed genoeg om goede teksten en sterke melodieën aan te dragen. Ik heb die gave nu eenmaal niet en de lol gaat er bij mij dan snel vanaf. Het moet wel leuk blijven. Het spelen van covers is daarentegen een erg leuke bezigheid en in geval van bovengenoemde bands zelfs leerzaam.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » vr jul 17, 2009 2:11 pm

Ah op die fiets! Ik snap het :) Wat misschien wel cool is, om een band te scoren is dat je wat samples online gooit van je vox. (ook al is het een webcamding of een oude demo) Zo hebben bands enig idee waar ze mee gaan werken :)

Plaats reactie