Ghost brigade

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Ghost brigade

Bericht door XnegativeX » za jul 18, 2009 2:06 pm

Ik zit momenteel naar het nieuwe album van Ghost brigade te luisteren en dit schreeuwt om een eigen topic.

Ghost brigade is een Finse band die opgericht is in 2005. Een relatief jonge band dus die toch inmiddels 2 ijzersterke albums heeft uitgebracht.
Namelijk:

Guided by fire (2007)
Isolation songs (2009)

De muziek valt te omschrijven als een mix tussen depressieve rock, doom, gothic, postcore, sludge en vast nog wel meer. Prachtige cleane zang en rustige stukken sluiten naadloos aan op heftige gitaarmuren en grunts/screams. Alsof iemand Anathema en Cult of luna keihard tegen elkaar aan heeft geklatst.

http://www.myspace.com/ghostbrigade
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Flipjack » za jul 18, 2009 2:12 pm

Toevallig heb ik ook Guided By Fire opstaan nu (nouja toevallig, de laatste tijd draai ik hem wel vaker...). Vooral bij het nummer Horns word ik helemaal wild en dan vooral vanaf ongeveer 2:58. Briljant stukje muziek. Ik wacht dan ook in spanning Isolation Songs, ben erg benieuwd.

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Orphe » za jul 18, 2009 2:51 pm

Ik wacht inderdaad ook op de nieuwe plaat. Guided by Fire is me zeker bevallen en draai ik regelmatig.
"What is it with you and banging monsters"

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jul 18, 2009 3:34 pm

Hij is gisteren uitgekomen. (Ik heb hem in ieder geval gisteren gekocht)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Flipjack » za jul 18, 2009 4:02 pm

Oh ik dacht namelijk dat ie pas 3 augustus uit zo komen... Ik zie dat Dis-Order hem in ieder geval nog niet heeft. Record Shop X (Fin) krijgt hem pas 5 augustus binnen zie ik op hun website. Mag ik vragen waar je hem gevonden hebt?

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Orphe » za jul 18, 2009 4:32 pm

Oke, dan moet ik komende week even kijken of ik m ergens kan vinden. Ik ben erg benieuwd. Guided by Fire, zoals ik al zei, doet het hier erg goed. Ik heb m net weer even opgezet en wat me ook inviel tijdens het luisteren, ik hoor her en der een stukje Katatonia. Ik hoorde dat gelijk bij de eerste luisterbeurt al. Niet dat het verder uitmaakt, maar dat viel me gewoon op.
"What is it with you and banging monsters"

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jul 18, 2009 4:54 pm

Flipjack schreef:Mag ik vragen waar je hem gevonden hebt?
Pop-eye Hengelo.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » zo jul 19, 2009 2:49 pm

ben benieuwd naar het nieuwe album, Guided by fire is een alleraardigst schijfje.

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » ma jul 20, 2009 12:05 am

Hmm een nieuw album, wat leuk. Was nogal te spreken over vorig materiaal. Eens een poging gunnen!
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 22, 2009 10:59 pm

Ik ben ondertussen echt helemaal in de ban van dit album. Wat een juweeltje is het geworden! Echt het ene kippenvel moment na het andere. Vooral het nummer Into the black light is echt te mooi voor woorden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Flipjack » do jul 23, 2009 1:28 am

Ik heb hem ook sinds gisteren, vandaag pas echt geluisterd. Vorige album had zo'n 4 à 5 speelbeurten nodig (als ik me dat goed herinner) om het kwartje te laten vallen, zal bij deze denk ik ook wel het geval zijn. Dit omdat het materiaal wel veel overeenkomsten toont met het vorige album. Wat mij wel opvalt is dat het tempo naar mijn idee (over het algemeen genomen) wel aardig lager ligt dan op Guided By Fire. Ik hoor langere stukken clean gezongen in tegenstelling tot GBF, waar korte stukken clean vaker werden afgewisseld door korte stukken grunt. Suffocated en Architect Of New Beginnings gaan er al wel lekker in. Deze nummers zijn dan ook wat toegankelijker door de afwezigheid van een aantal rustmomenten. Maar ik twijfel er niet over of de rest van het album gaat ook wel zijn weg vinden.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do jul 23, 2009 10:41 am

Het eerste album heeft mij niet kunnen overtuigen, maar het nieuwe album bevalt mij na 2 luisterbeurten prima, eens kijken hoe het zich ontwikkelt.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » za aug 01, 2009 2:11 pm

zo zeg wat een goed album is isolation songs geworden!
het eerste album was al erg goed maar sommige nummers waren een beetje opvulling.
Bij dit album zijn de nummers wat meer uitgebalanceerd en ook alle nummers zijn de moeite waard. Vooral de gitaren zijn echt heel erg melancholisch en maken de sfeer ook perfect

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » zo aug 02, 2009 10:15 pm

Yep, Isolation Songs is een knaller! Draai 'em de hele week al grijs!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Ghost brigade

Bericht door Orklord » vr sep 09, 2011 2:17 pm

Het was even graven, maar ik heb het topic gevonden :mrgreen:

Ik dacht altijd dat Ghost Brigade een zware logge doom machine was in de stijl van Ahab, maar dat blijkt dus geheel ten onrechte. Ik kan mij wel vinden in de omschrijving die XnegativeX geeft in de openingpost.
Until Fear No Longer Defines Us is voor mij dan ook de verrassing van het jaar (tot nu toe). Wat een prachtig album is dit zeg. Mooie cleane zang afgewisseld met logge grunts. Verder zit het instrumentaal ook erg goed in elkaar. Trouwens mooi dat de band durft te openen met een nummer als In the Woods, het is niet echt representatief voor de rest van het album, maar wel een prachtig nummer.

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Ghost brigade

Bericht door Tuska » do okt 20, 2011 2:50 pm

Ook ik ben de laatste tijd dit weer flink aan het luisteren. Emotionele hoogstandjes als Into the Black Light en 22.22 Nihil (en eigenlijk nog veel meer van dat album!) blijven sowieso hangen, echt geweldig, en UFNLDU gaat er prima op door (in Chamber hoor ik zelfs precies dezelfde toonlijnen als Into the Black Light : ') maar goed, dat ebt wel weg naarmate je de liedjes beter kent)

De afwisseling bevalt prima, (al mag ik het liefst de liedjes met afwisseling daarbinnen; clean en emotioneel opbouwend naar het ruigere). Mooi hoe ze er in slagen om een eigen sound te hebben, de bas is het meest kenmerkend als je het mij vraagt.

Erg jammer dat ik er niet bij was in Tilburg (een vrij belabberde European tour als je het mij als Nederlander vraagt, Deutschland krijgt alles (Hitler zou trots zijn)). Goed, ik ga weer verder luisteren. Heerlijk met het donkere seizoen weer : ).
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Ghost brigade

Bericht door MadTinus » vr okt 21, 2011 10:44 am

Ik heb bij de nieuwe tot nu toe nog een beetje een 'meer van hetzelfde' gevoel.. De cleane zang vind ik soms een beetje zeurderig. Maar ik zal 'em nog wel wat vaker gaan draaien.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Re: Ghost brigade

Bericht door metalmachine » za nov 26, 2011 9:20 pm

Wat een gave band is dit heh! Het nieuwe album UFNLDU is zeker een mooi album geworden. Met een bijna opeth achtig begin met ''In the Woods'' en prachtige nummers als ''Chambers'' en ''Divine act of lunacy'' is dit een absoluut top album geworden. ik herken wel iets in dat het soms wat zeurderig klinkt, met name het laatste nummer ''soulcarvers'' merk ik wel een lichtelijk zeurstem. En ja Isolation songs is voor mij ook net iets beter, maar wat wil je met een songs als 22:22. Voor mij misschien wel het beste van Ghost Brigade en bijna een anthem voor alle progdeath of post doom achtige muziek.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Ghost brigade

Bericht door MadTinus » di nov 18, 2014 3:57 pm

De nieuwe is inmiddels uit. Wat vinden we ervan? Ik vind het geluid wat iel/dun. Het album komt net als zijn voorganger niet in de buurt van Isolation Songs i.m.o. Tot nog toe wat mij betreft de enige échte knaller die de band heeft afgeleverd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ghost brigade

Bericht door Jeroen » wo nov 19, 2014 3:38 pm

Ik vind de nieuwe zeer sterk. Meer uitgesponnen en melodieuzer ook. Dat hoor ik graag. Plaat verveelt me tot nu toe nog niet. Maar deze band levert altijd kwaliteit. De cd's liggen kwalitatief gezien heel dicht bij elkaar. Morgen kan ik Isolation Songs weer beter vinden :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie