Green Lizard was een band uit Tilburg en speelde rockmuziek, met invloeden uit de grunge, punk, hardrock en metal.
Green Lizard werd opgericht in 1994 en boekte in 1996 haar eerste grote vooruitgang door de Grote Prijs van Nederland te winnen.
Heb geen idee of er mensen zijn die weten wie Green Lizard zijn of er überhaubt ooit over hebben gehoord.
Heb Identity helemaal grijs gedraaid en draai het nu nog steeds wekelijks. Wat een gave cd is dat toch, de rest eigenlijk nooit geluisterd. Volgens mij is het een beetje doodgebloedt als ik die site een tijdje geleden zo doorlas.
nightwing schreef:Heb Identity helemaal grijs gedraaid en draai het nu nog steeds wekelijks. Wat een gave cd is dat toch, de rest eigenlijk nooit geluisterd. Volgens mij is het een beetje doodgebloedt als ik die site een tijdje geleden zo doorlas.
Dat heb ik dus met 'Newborn'
En ja, ...In het najaar is de band begonnen met het schrijven van hun vierde album, totdat in november bekend werd dat bassist Jay de band na dertien jaar zal verlaten. Hierdoor heeft de band alle opkomende bezigheden gestaakt. Het is op dit moment onduidelijk of Green Lizard nog terugkomt.....
Terwijl de zanger in maart op Lizard's site heeft gezet: Op de tweede plaats wil ik jullie laten weten dat wat mij betreft de Green Lizard rouwperiode officieel voorbij is. De afgelopen weken heb ik het geluk gehad om mijn nieuwe nummers te kunnen uitproberen met allerlei muzikanten in het land. Het was heerlijk om ze eens met meerdere mensen te kunnen doornemen en spelen, om zodanig een gevoel te krijgen hoe ze in een een live situatie gaan klinken! Gelukkig heb ik oordoppen want de nieuwe tracks gaan kei en kei hard! Met een beetje mazzel kan ik genoeg nummers afschrijven en opnemen voor de zomer! Hopelijk kan ik ze dan snel delen met de buitenwereld en wellicht zelfs bij jou in de buurt ten gehore brengen. Dat lijkt mij in ieder geval wel erg vet!
Dus als je op de hoogte gehouden wilt worden laat mij dat dan weten en stuur me een emailtje of berichtje. Ik heb nog niet echt een naam voor dit nieuwe project, dus je kan me voorlopig bereiken op mijn eigen naam:
Oh, ja, Green Lizard.
Ik was die band bijna vergeten. Tot dit topic.
Heb ze vroeger een paar keer live gezien op diverse festivals en dat was altijd best vermakelijk, maar heb me er verder eigenlijk nooit echt in verdiept.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.