Death Metal VIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
yowannuzz

Bericht door yowannuzz » ma jul 27, 2009 7:40 pm

Kee dan ... wist ik het verkeerd.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Audiophile

Bericht door Audiophile » wo jul 29, 2009 5:41 pm

Nou, vorige week ook de nieuwe CD van Devourment binnen gekregen met een shirt. Het was een doodnormaal XXL-shirt, maar hij is me echt veel te groot, dat ding lijkt wel een jurk.

Maar de cd is wel leuk, ik moet hem alleen nog eens luisteren met koptelefoon op, ik heb hem nu alleen als achtergrond muziek geluisterd. Binnenkort eens een kopje koffie en een cdtje luisteren doen dinges ja!
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Pigface

Bericht door Pigface » za aug 01, 2009 3:29 am

Ben positief verrast door Among the Decayed...voor fans van het betere beukwerk. Nog lui hier into Waking the Cadaver?
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Cranial

Bericht door Cranial » za aug 01, 2009 11:24 am

Audiophile schreef:Nou, vorige week ook de nieuwe CD van Devourment binnen gekregen met een shirt. Het was een doodnormaal XXL-shirt, maar hij is me echt veel te groot, dat ding lijkt wel een jurk.

Maar de cd is wel leuk, ik moet hem alleen nog eens luisteren met koptelefoon op, ik heb hem nu alleen als achtergrond muziek geluisterd. Binnenkort eens een kopje koffie en een cdtje luisteren doen dinges ja!
:lol: en het amerikaanse shirtsysteem maakt weer een slachtoffer !! ik dacht toch dat genoeg mensen op de hoogte waren van het feit dat amerikaanse XL een europese XXL is enzovoort.... :roll:
Tullepetoanum Metallius

Pigface

Bericht door Pigface » zo aug 02, 2009 4:09 pm

Kraanium - ten acts of sickening perversity. kanker harde death metal. zoals het hoort.

Tox

Bericht door Tox » zo aug 02, 2009 4:21 pm

DEVOURMENT have a simple goal; to put your teeth on the curb and stomp on your head. Mission accomplished.
Eensch. De nieuwe is een instortende flat die bovenop je kop terecht komt.
NOT MY FUCKING TEMPO

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo aug 02, 2009 7:58 pm

Lekkere plaat ja, die nieuwe Devo! Of ie beter is dan Butcher The Weak moet nog blijken, ik denk eerlijk gezegt van niet. Maar desondanks is het wel weer een typisch beukende Devourment schijf geworden. En nu eindelijk maar eens een keer naar Nederland komen om net zo´n gave show te geven als twee jaar geleden op FTC!!!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Tox

Bericht door Tox » di aug 04, 2009 11:02 pm

Nieuw nummer Braindrill te beluisteren: http://www.myspace.com/braindrill

Klinkt goed, betere productie en meer groove.
NOT MY FUCKING TEMPO

Woutjinho
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » do aug 06, 2009 6:53 pm

fetuskiller schreef:Lekkere plaat ja, die nieuwe Devo! Of ie beter is dan Butcher The Weak moet nog blijken, ik denk eerlijk gezegt van niet. Maar desondanks is het wel weer een typisch beukende Devourment schijf geworden. En nu eindelijk maar eens een keer naar Nederland komen om net zo´n gave show te geven als twee jaar geleden op FTC!!!
klinkt inderdaad heel goed ja

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr aug 07, 2009 12:37 pm

Ik heb trouwens een nummer gehoord van Gorod op de Terrorizer sampler. Kende de band wel van naam, maar nooit in verdiept eigenlijk... Dit ene nummer van het nieuwe album klinkt alvast erg intressant. Hier ga ik toch eens wat van opzoeken vanmiddag. Meer mensen die bekend zijn met Gorod?

Last.fm

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » vr aug 07, 2009 4:06 pm

Even reclame maken voor onze collega's uit arnhem

http://www.myspace.com/nailkingarnhem

Death met aardig wat thrash invloeden. Beukt lekker een eind weg.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Tox

Bericht door Tox » vr aug 07, 2009 10:54 pm

Nu twee nieuwe nummers van Serial Butcher aan't luisteren op hun myspace, maar het is niet te vergelijken met hun laatste EP. Jammer, maar ik wacht het hele album eens af.
NOT MY FUCKING TEMPO

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » vr aug 07, 2009 10:59 pm

fetuskiller schreef:Ik heb trouwens een nummer gehoord van Gorod op de Terrorizer sampler. Kende de band wel van naam, maar nooit in verdiept eigenlijk... Dit ene nummer van het nieuwe album klinkt alvast erg intressant. Hier ga ik toch eens wat van opzoeken vanmiddag. Meer mensen die bekend zijn met Gorod?
Ja, leuke technische deathmetal. Ik heb ze live gezien bij Immolation en Vader.
Redelijk eigen geluid hebben ze binnen dit overbevolkte subgenre.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za aug 08, 2009 12:10 pm

De tering!!!

Ik zit nu ff twee nieuwe nummers van Dying Fetus te luisteren, en die knakkers komen ook weer helemaal terug aan het front hoor! Man man, wat rost dat nieuwe werk weer lekker. Niets nieuws onder de zon ofzo, maar het klinkt nu al beter dan een gemiddeld nummer van War Of Attrition, welke ik op een of andere manier toch vond tegenvallen na verloop van tijd.

Check die pOEp! http://www.myspace.com/dyingfetus

Last.fm

MetalJan

Bericht door MetalJan » za aug 08, 2009 6:31 pm

Amibor schreef:Vandaag mijn oog en portemonnee laten vallen op Oceano - Depths, een debuut dat een gulden middenweg heeft weten te vinden tussen deathcore en death metal. Waar ik met name de laatste tijd een ongelooflijke grafhekel aan kreeg, was het feit dat als ik een deathcore bandje tegen kwam, deze zo onorigineel overkwam, dat er voor mij amper meer hoop was voor dit subgenre in zijn totaliteit. En laat Oceano nou net zo'n band zijn die het eens wat leuker aanpakt. De breaks, de blast+everzwijn passages en alomtegenwoordige putratel van deathcore zitten erin, dat zeker, maar er zit meer in. Afwisseling, diepe riffs (die bij mij soms bijna stiekem aan een Morbid Angel sfeertje doen denken) en de uiterst belangrijke opbouw. Het gros van die vloedgolf aan Amerikaanse Rochelfacades begint en eindigt met raggen, en slaat daarbij dus 1 ding over, o zo belangrijk binnen de metal. Juist, de opbouw. Het probleem met deathcore en waarom het zoveel fans van de brute muziek afstoot, als je hele nummer klinkt als een bloedagressieve climax, dan is dat geen climax meer. En dat is zonde. Nogmaals, Oceano pakt dit dus heel anders aan, en zet hiermee een heerlijke plaat op de kaart.
Hmmm, ik vond Depths toch behoorlijk voorspelbaar en dus saai.

Laatste tijd luister ik veel naar Deadborn - Stigma Eternal (2007). Lekkere beukende death ala Suffocation. Ook ben erg benieuwd naar de nieuwe van Dying Fetus!

Tox

Bericht door Tox » za aug 08, 2009 7:05 pm

fetuskiller schreef:De tering!!!

Ik zit nu ff twee nieuwe nummers van Dying Fetus te luisteren, en die knakkers komen ook weer helemaal terug aan het front hoor! Man man, wat rost dat nieuwe werk weer lekker. Niets nieuws onder de zon ofzo, maar het klinkt nu al beter dan een gemiddeld nummer van War Of Attrition, welke ik op een of andere manier toch vond tegenvallen na verloop van tijd.

Inderdaad een wederopstanding zo te horen! War of Attrition vond ik ook wat tegenvallen, maar dit lijkt gewoon weer op Killing on Adrenaline/Destroy the Opposition! Fuck yeah!
NOT MY FUCKING TEMPO

MetalJan

Bericht door MetalJan » za aug 08, 2009 9:12 pm

Die nieuwe nummers deden mij in eerste instantie denken aan het album Stop At Nothing eigenlijk.

Tox

Bericht door Tox » za aug 08, 2009 9:25 pm

Stop at Nothing vind ik ook te gek, maar is een beetje minder technisch dan die 2 albums, vandaar mijn verwijzing.
NOT MY FUCKING TEMPO

Tox

Bericht door Tox » zo aug 09, 2009 9:21 pm

Fleshgod Apocalypse nog eens aan't luisteren, dit zit toch aardig tegen de death metal perfectie aan. Wát een album..
NOT MY FUCKING TEMPO

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » zo aug 09, 2009 10:52 pm

Inderdaad een meer-dan-verschrikkelijk-vette plaat is dat, ja.

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » ma aug 10, 2009 12:52 am

Hehe inderdaad. Nu ga ik waarschijnlijk tegen een heilig huisje schoppen, maar een kameraad raadde me tegelijk Obscura en Fleshgod Apocalypse aan... en Obscura vond ik echt niks aan, dus had al weinig hoop dat Fleshgod Apocalypse goed zou zijn... maar vergiste ik me daarin seg, wat een heerlijke verwoesting, terwijl ik bij Obscura toch zwaar op m'n honger bleef zitten.
Faustian Spirit of the Earth

Vlekkie

Bericht door Vlekkie » ma aug 10, 2009 12:54 pm

Klopt, Fleshgod Apocalypse heeft een briljant album uitgebracht. De klassieke pianostukken die er heel soms ingewerkt zitten, vind ik bij de muziek horen. Geeft een lekker extra sfeertje. Dat brengt lekkere verassende variatie in het album. Van mij hadden ze meer klassieke inbreng kunnen proberen.
Daarnaast heb ik nog een zangeres op de achtergrond horen schitteren.

Daarnaast vind ik de gitaarsolo's en riffs ook verassend, het is niet veel van het zelfde. Het klinkt lekker 'fris'.
Het drumwerk is lekker strak.

Ik baal echt ervan dat ik ze tijdens deathfeast heb gemist, ik had het gezellig met een paar (dronken) Duiters bij hun tent, maar nu ben ik wel dubbel benieuwd naar hun show met Marduk & Vader.
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 11, 2009 11:37 pm

fetuskiller schreef:De tering!!!

Nou vind ik War of attrition ook helemaal te gek terwijl ik Stop at nothing een slappe plaat vond. Dit nieuwe werk klinkt in ieder geval erg veel belovend. Super technisch met af en toe van die bot versplinterende trage stukken. Ik hou d'r van!

En nu ik hier toch ben...tijd voor wat Hollands glorie:

Supreme pain
Een band met een zootje muzikanten uit allerhande bekende nederlandse Death metal bands. Dit side-projectje klinkt niet origineel maar wel erg lekker. Een beetje een opgefokte Cannibal corpse met thrash invloeden.
http://www.myspace.com/supremepainofficial

Massive assualt
Het Nederlandse antwoord op Zweedse death metal. Fans van Dismember, oude Entombed en aanverwante viezigheid kunnen hier gewoon niet omheen.
http://www.myspace.com/massiveassault
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Tox

Bericht door Tox » di aug 11, 2009 11:55 pm

XnegativeX schreef:[..]

Nou vind ik War of attrition ook helemaal te gek terwijl ik Stop at nothing een slappe plaat vond.
Vind je dan niet dat War of Attrition die typerende groove mist die Stop at Nothing wel nog had? Niet helemaal grooveloos natuurlijk, maar hij klinkt wat te clean.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » za aug 15, 2009 3:12 pm

Het volgend jaar te verschijnen tiende studio-album van Master heet The Human Machine en de albumhoes ziet er als volgt uit:

Afbeelding

Op de frontpage staat een wat uitgebreider verhaaltje.

scorpion

Bericht door scorpion » za aug 15, 2009 4:01 pm

goed nieuws en erg mooi artwork!

Daeminion

Bericht door Daeminion » zo aug 16, 2009 10:04 am

Afbeelding

Cranial

Bericht door Cranial » zo aug 16, 2009 11:56 am

en ik weet al waar ik ben volgend jaar,op Maryland Deathfest en wel hierom:

AUTOPSY REUNIE BEVESTIGD !!!!

:twisted:
Tullepetoanum Metallius

Amibor

Bericht door Amibor » zo aug 16, 2009 12:14 pm

Daeminion schreef:Afbeelding

Fakking goed nieuws!!
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma aug 17, 2009 12:47 pm

Cranial schreef:en ik weet al waar ik ben volgend jaar,op Maryland Deathfest en wel hierom:

AUTOPSY REUNIE BEVESTIGD !!!!

:twisted:
Zat eraan te komen. Ik zou onderhand niet meer weten welke klassieke old school Death metalband nog een reunie zou moeten starten. We hebben ze nu onderhand wel gehad denk ik. Possessed, Obituary, Suffocation, Atheist, Repulsion en nu dus Autopsy...

Last.fm

Cranial

Bericht door Cranial » ma aug 17, 2009 5:54 pm

ik kan er anders nog wel een paar noemen hoor ;)
Tullepetoanum Metallius

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di aug 18, 2009 12:46 pm

Ik nog 1, bedacht me net dat Massacre ook terug is :)

Last.fm

Cranial

Bericht door Cranial » di aug 18, 2009 1:40 pm

fetuskiller schreef:Ik nog 1, bedacht me net dat Massacre ook terug is :)
massacre is inmiddels alweer dood,aangezien ex leden bezwaar maakten tegen een nieuw album.... :roll:

maar ik noem een Revenant,Rottrevore,Killing Addiction.... 8)
Tullepetoanum Metallius

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr aug 28, 2009 8:41 pm

Amibor schreef:Vandaag mijn oog en portemonnee laten vallen op Oceano - Depths, een debuut dat een gulden middenweg heeft weten te vinden tussen deathcore en death metal. Waar ik met name de laatste tijd een ongelooflijke grafhekel aan kreeg, was het feit dat als ik een deathcore bandje tegen kwam, deze zo onorigineel overkwam, dat er voor mij amper meer hoop was voor dit subgenre in zijn totaliteit. En laat Oceano nou net zo'n band zijn die het eens wat leuker aanpakt. De breaks, de blast+everzwijn passages en alomtegenwoordige putratel van deathcore zitten erin, dat zeker, maar er zit meer in. Afwisseling, diepe riffs (die bij mij soms bijna stiekem aan een Morbid Angel sfeertje doen denken) en de uiterst belangrijke opbouw. Het gros van die vloedgolf aan Amerikaanse Rochelfacades begint en eindigt met raggen, en slaat daarbij dus 1 ding over, o zo belangrijk binnen de metal. Juist, de opbouw. Het probleem met deathcore en waarom het zoveel fans van de brute muziek afstoot, als je hele nummer klinkt als een bloedagressieve climax, dan is dat geen climax meer. En dat is zonde. Nogmaals, Oceano pakt dit dus heel anders aan, en zet hiermee een heerlijke plaat op de kaart.
Wat een goede tip is dit! Dit is zeer zeker een band om in de gaten te houden. Depths is een heerlijk hard album en inderdaad een topper in het deathcore genre, waar veel middelmaat zit.

Tox

Bericht door Tox » vr aug 28, 2009 11:00 pm

Ik vind de niet-deathcore stukken ontiegelijk veel op The Acacia Strain lijken.
NOT MY FUCKING TEMPO

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr aug 28, 2009 11:01 pm

Die band ken ik dan weer niet :wink:

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za aug 29, 2009 12:08 pm

Tox schreef:Ik vind de niet-deathcore stukken ontiegelijk veel op The Acacia Strain lijken.
Klopt ja, maar zo lijken de wel-deathcore stukken weer op Whitechapel... hahahaha! Dat is toch wel een struikelpuntje in het 'Deathcore' genre voor veel mensen denk ik.

Ik ben er dol op, maar ik kan me voorstellen dat mensen het wel een keer zat zijn.

@Ork: absoluut checken, The Acacia Strain! Vooral het laatste album Continent... I AM THE END OF THE WORLD!

Last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za aug 29, 2009 1:18 pm

Deathcore heeft gewoon hetzelfde manko als death metal. Er zijn zoveel bands die middelmatig zijn dat het een uitdaging is om de krenten uit de pap te vissen. Whitechapel is duidelijk zo'n Deathcore-krent.

En omdat death metal een ouder genre is lopen er gewoon meer krenten in dat genre rond dan in het relatief jonge deathcore genre.

En nu ik hier toch ben...even een vraag over de nieuwe cd's van 2 Nederlandse bandjes. Massive assault en Supreme pain.

Dystopian prophecies van Massive assault doet me toch minder dan ik gehoopt had. Die gasten maken lekkere "Zweedse" death metal die me sterk doet denken aan het oude Entombed en Dismember. Maar ze missen de songs van de eerste en de melodie van de tweede.
http://www.myspace.com/massiveassault

Nemesis enforcer van Supreme pain vind ik wel heel gaaf. De band bestaat uit leden van Sinister, Putrefied en Fondlecorpse. Ze maken redelijk snelle, old school death metal met aardig wat thrash referenties. Een soort mix van Cannibal corpse en Dark angel.
http://www.myspace.com/supremepainofficial

Wat zijn de bevindingen van de andere death metal fans in dit topic?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za aug 29, 2009 1:27 pm

Massive Assault is meer band die heel gaaf is om live te zien. Op plaat heb ik er ook niet zo heel veel mee. Dan zet ik toch liever een oude zweedse plaat op. Goede band hoor, begrijp me niet verkeerd maar er mist iets. Live is het zoals gezegt een heerlijk ouwe school feestje.

Supreme Pain ben ik nu aan het luisteren en bevalt tot zover aardig. Wel heb ik de heren live aan het werk gezien en dat was toch behoorlijk saai, ondanks dat het geluid erg goed was. De band stond wat houterig op de buhne en de set leek wel een lang nummer van up-tempo en blastbeats. Iets meer afwisseling had ik prettiger gevonden. Ben benieuwd wat het album met me doet, de myspace tracks klinken veel belovend.

Last.fm

Metalhead
Contacteer:

Bericht door Metalhead » za aug 29, 2009 1:27 pm

Ik heb die nieuwe Massive Assault nog niet gehoord, wel benieuwd. Hoe staat ie tegenover die Conflict EP. Die vond ik namelijk wel genietbaar. Versterkers op standje Dismember en beuken maar. Duidelijk nog wel wat core invloeden, maar die waren zeker overkomelijk.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » za aug 29, 2009 1:50 pm

Massive Assault is inderdaad een zeer goede live band. Op cd zal ik het niet zo snel opzetten denk ik. Die andere band ken ik van naam.

Ik vind trouwens Annonations of an Autopsy maar een saaie en voorspelbare band. Leuk die piggy vocalen, dat dan weer wel, maar er zat wat mij betreft meer in.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za aug 29, 2009 2:29 pm

Orklord schreef:Massive Assault is inderdaad een zeer goede live band. Op cd zal ik het niet zo snel opzetten denk ik. Die andere band ken ik van naam.

Ik vind trouwens Annonations of an Autopsy maar een saaie en voorspelbare band. Leuk die piggy vocalen, dat dan weer wel, maar er zat wat mij betreft meer in.
Dat ben ik met je eens, ben ik bang.
De eerste keer dat ik het hele album hoorde was ik door het dolle heen, maar nu ik 'em een keer of 6 gehoord heb ben ik er ook wel klaar mee, de nummers worder erg voorspelbaar en alles lijkt dezelfde opbouw te hebben. Een kraker als Sludge City blijft echter genieten, maar ik hoop dat ze voor de volgende plaat wat meer tijd nemen.

Last.fm

Tox

Bericht door Tox » vr sep 04, 2009 10:19 pm

Dying Fetus heeft echt een superbruut album in elkaar gezet. Een ongeëvenaarde groove heeft deze band.
NOT MY FUCKING TEMPO

Pigface

Bericht door Pigface » ma sep 21, 2009 7:43 pm

Mass murder messiah

brute death in het straatje van bands als waking the cadaver cumbeast en kraanium.

dit kan ik dus echt dagelijks horen, mooi spul.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma okt 12, 2009 9:10 pm

Tox schreef:Dying Fetus heeft echt een superbruut album in elkaar gezet. Een ongeëvenaarde groove heeft deze band.
Ik heb Descend into depravity intussen ook een aantal keren geluisterd en ik moet tot de conclusie komen dat ik War of attrition beter vind. Descend into depravity vlamt minder, hij kent minder agressie dan War of attrition. Ook mis ik de sterke songs. Het is allemaal erg bruut maar het blijft niet echt hangen. Dying fetus is een van mijn favoriete death metal bands en dat veranderd ook niet met Descend into depravity maar toch vind ik hem minder sterk dan z'n voorganger.

Woutjinho
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » ma okt 12, 2009 11:21 pm

die beluister ik later dan nog wel eens een keer

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » di okt 13, 2009 6:35 pm

Don Decker, frontman of Minneapolis metal outfit Anal Blast, reportedly passed away this weekend. Details. have yet to be released, though Decker has dealt with diabetes and liver failure in the past. He was 41 years of age.

Tox

Bericht door Tox » di okt 13, 2009 8:02 pm

XnegativeX schreef:[..]

Ik heb Descend into depravity intussen ook een aantal keren geluisterd en ik moet tot de conclusie komen dat ik War of attrition beter vind. Descend into depravity vlamt minder, hij kent minder agressie dan War of attrition. Ook mis ik de sterke songs. Het is allemaal erg bruut maar het blijft niet echt hangen. Dying fetus is een van mijn favoriete death metal bands en dat veranderd ook niet met Descend into depravity maar toch vind ik hem minder sterk dan z'n voorganger.

Dat War of Attrition beter blijft hangen is te danken aan de terugkerende riffs in ieder nummer. Descend into Depravity is wat minder toegankelijk wat dat betreft, iedere brute riff moet je snel van genieten, want een paar seconden later komt de volgende al. Het album is voor mij gewoon uitdagender én een fijne terugkeer naar de stijl van Killing on Adrenaline.
NOT MY FUCKING TEMPO

Pigface

Bericht door Pigface » di okt 20, 2009 8:02 pm

Sinds een tijd weer verslaafd aan de gore death metal van sanatorium.

www.myspace.com/sanatorium

deze gasten mogen van mij wel weer eens een tourtje doen, ooit een keer gezien in baroeg, was vet. daarna niet zoveel meer van vernomen..

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo nov 15, 2009 9:09 pm

death metal poll op de frontpage!

http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=97
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie